Hjælp til bilmaler ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-06 19:33

Jeg er i et tysk bilblad (Ford Scene - Drive - August 2005) faldet over et
billede.
Det er et maleri af en tysk kunstner, som hed Walter Gotschke (død i år
2000) og det forestiller en Taunus 17M P3.
Det er i en eller anden form for motorsport.
Se billedet her:
http://www.perbeer.dk/p7.jpg
Det der lige fangede min opmærksomhed, det var, at der på muren i baggrunden
hænger et skilt, hvor der står Roskilde Tidende.
Motivet kunne også godt ligne noget fra Stændertorvet i Roskilde.
Er der nogen der kan kaste mere lys over dette ?
Jeg har tidligere set gamle Ford reklamer, hvor han har lavet
illustrationerne, men aldrig noget fra Roskilde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 19:55

> [...]
> Jeg har tidligere set gamle Ford reklamer, hvor han har lavet
> illustrationerne, men aldrig noget fra Roskilde.

Ford har da produceret biler i danmark også ......omkring gravballemandens
fødsel.
Måske har det noget med tegningen at gøre

--
Tom

Fra : Søren Källstrøm

Dato : 24-02-06 10:17

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Jeg har tidligere set gamle Ford reklamer, hvor han har lavet
> illustrationerne, men aldrig noget fra Roskilde.

Jeg må medgive dig at billedet ligner noget fra Stændertorvet i
Roskilde. Jeg vil mene man kan ane rådhuset i højre side og skiltet med
Roskilde Tidende sidder på den bygning der nu rummer boghandel.

/Søren

Fra : Leif Neland

Dato : 24-02-06 10:21

Søren Källstrøm wrote:

> Jeg må medgive dig at billedet ligner noget fra Stændertorvet i
> Roskilde. Jeg vil mene man kan ane rådhuset i højre side og skiltet
> med Roskilde Tidende sidder på den bygning der nu rummer boghandel.

Enig. Så er det vedtaget

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 11:05

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Så er det vedtaget

Baggrunden er HELT SIKKERT Roskilde, men det er jo ikke sikkert det er en
ægte begivenhed, papir er taknemmeligt ;). På bilnr. står der "CALTEX
PERFORMANCE TEST", giver det noget?, måske ifbm. noget rekvalme-halløj?.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-06 11:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Baggrunden er HELT SIKKERT Roskilde, men det er jo ikke sikkert det
> er en ægte begivenhed, papir er taknemmeligt ;).

Næh det kan du ha' ret i.

> På bilnr. står der
> "CALTEX PERFORMANCE TEST", giver det noget?, måske ifbm. noget
> rekvalme-halløj?.

Jeg kan desværre ikke finde noget mere om det nogen steder

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-06 11:55

> Jeg kan desværre ikke finde noget mere om det nogen steder

Hvis du er helt hysterisk, prøv at henvende dig til lokalhistoriskarkiv,
Roskilde, jeg mener de holde til ifbm. biblioteket?. Det må være malet i de
glade R.Ring-dage.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-02-06 11:23

Leif Neland wrote:

> Enig. Så er det vedtaget

Det var jeg nu heller ikke selv i tvivl om

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport