Octavia 1,8T melder for mager blanding ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 22-02-06 16:13

Hej med jer,

Min Octavia 1,8T lyser i motorlampen. Fejllager er udlæst og fejlen er:
17544 Blandingsadaption: System for magert.

Det lokale skodaværksted mener at fejlen kan ligge 8 forskellige steder og
foreslår vi begynder at skifte dele fra en ende af ?!?!?!

Er der nogen der har erfaringer med den fejl, og evt. har et bud på et godt
sted at starte ?

Mvh
Mikkel

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-02-06 16:24

> Er der nogen der har erfaringer med den fejl, og evt. har et bud på et
> godt
> sted at starte ?

Hvis du ikke får fat på nogen, der kan komme med bedre bud end bare at
skifte stumper fra den ene ende til den anden, så ring til Per Mai - han
kender den motor til mindste detalje.

www.scantune.dk

/Jan W Nielsen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 22-02-06 16:48

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foreslår vi begynder at skifte dele fra en ende af ?!?!?!
>
> Er der nogen der har erfaringer med den fejl, og evt. har et bud på et

Da min BMW meldte samme fejl, var det luftmassemåleren det var galt med. Du
kan evt prøve selv at rense den.

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/rens_maf/rensmaf.htm

Mvh
Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-06 18:34

"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> Da min BMW meldte samme fejl, var det luftmassemåleren det var galt med.
> Du kan evt prøve selv at rense den.

Og ved min Saab var det termostaten der var defekt.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-02-06 16:49

On Wed, 22 Feb 2006 16:13:21 +0100, "Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det lokale skodaværksted mener at fejlen kan ligge 8 forskellige steder og
>foreslår vi begynder at skifte dele fra en ende af ?!?!?!

Hvis det værksted (SMC?!?) virkelig ikke kan foreslå noget mere
konstruktivt, så find et andet værksted!
Personligt ville jeg, som Jan W. foreslår, smutte forbi Per Mai.

>Er der nogen der har erfaringer med den fejl, og evt. har et bud på et godt
>sted at starte ?

Et andet værksted...

MVH
Kent Glerup

Fra : Sorensen

Dato : 22-02-06 19:32

Jeg tror at den melder fejl på en lamdba sonde. Det er en meget sandsynlig
fejl og nem at lokalisere. Bare monter en ny og se om fejlen er væk. Hvis
ikke så i med den gamle igen. En Skoda værksted ligger jo inde med en ny,
som de kan montere i din bil og se om det hjælper.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-06 20:25

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke så i med den gamle igen. En Skoda værksted ligger jo inde med en ny,
> som de kan montere i din bil og se om det hjælper.

Dét tror jeg ikke på, at de bare gør. Så står de jo pludselig med en "brugt"
stump, hvis det ikke var lambda'en, det var galt med.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-02-06 20:34

On Wed, 22 Feb 2006 19:31:50 +0100, "Sorensen" <ibso37@netscape.net>
wrote:

> [...]
>ikke så i med den gamle igen. En Skoda værksted ligger jo inde med en ny,
>som de kan montere i din bil og se om det hjælper.

Skoda (SMC) har desværre ikke ofr vane at "prøvemontere" stumper! Man
akn som regel få lov at købe delene, virker det så ikke efter
udskiftning, tjahh tough luck :(

MVH
Kent Glerup

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-06 00:38

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:93fpv1prju8ki5race0albbb2vlauhhn6k@4ax.com...

> Skoda (SMC) har desværre ikke ofr vane at "prøvemontere" stumper! Man
> akn som regel få lov at købe delene, virker det så ikke efter
> udskiftning, tjahh tough luck :(

Det samme gælder mit lille værksted - en politik jeg har fuld forståelse
for!

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-02-06 08:20

On Thu, 23 Feb 2006 00:37:57 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>meddelelse news:93fpv1prju8ki5race0albbb2vlauhhn6k@4ax.com...

>Det samme gælder mit lille værksted - en politik jeg har fuld forståelse

Det har jeg så ikke...
Forstået på den måde, at jeg forventer af et dyrt mærkevare værksted,
at de er i stand til at fejlsøge sig frem til mindre end 8 mulige
fejl! De burde jo være specialuddannede i maskinen?!?

MVH
Kent Glerup

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-06 09:26

Kent Glerup wrote:
> [...]
> at de er i stand til at fejlsøge sig frem til mindre end 8 mulige
> fejl! De burde jo være specialuddannede i maskinen?!?

Helt enig.!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 10:31

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig.!

Sprgs. er nu hvilke dele?. Så kan vi bedre vurdere om det er helt i hampen,
eller de forsøger at få noget "omsætning" ;)..

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 23-02-06 18:07

> Sprgs. er nu hvilke dele?. Så kan vi bedre vurdere om det er helt i
hampen,
> eller de forsøger at få noget "omsætning" ;)..

Ja det er jeg så ikke helt klar over, men mener ligesom andre at det fandme
ikke kan passe at de ikke kan finde fejlen uden jeg risikerer at købe syv
dele der aldrig har været defekte !

Jeg prøver at undersøge hvad de præcist mener.

Mvh
Mikkel

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-06 19:59

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:scoqv195ev4bqh9hi5ibqevbrcl5ro4u8t@4ax.com...

> [...]
> at de er i stand til at fejlsøge sig frem til mindre end 8 mulige
> fejl! De burde jo være specialuddannede i maskinen?!?

Enig! Men nu snakker jeg politik om ikke at benytte nye dele. Og ikke om
politik ang. ikke at kunne finde en fejl - hvilket klart er for dårligt.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-02-06 20:58

On Thu, 23 Feb 2006 19:59:26 +0100, "Henrik B."
> [...]

>Enig! Men nu snakker jeg politik om ikke at benytte nye dele. Og ikke om
>politik ang. ikke at kunne finde en fejl - hvilket klart er for dårligt.

Jep, så er vi enige.
Kernen i min harme er nok nogle uheldige oplevelser med autoriserede
værksteder (SMC), hvor jeg ganske enkelt ikke fatter den inkompetence
jeg bliver mødt med.
Vores Fabia serviceres nu af et lokalt Automester-værksted, hvor den
grundlæggende kompetence er på et helt andet plan.

Det skal retfærdigvis siges, at det autoriserede Opel værksted hvor
jeg har fået lavet et par garanti "tilpasinger" af Zafira'en, har ydet
en aldeles glimrende service :)

MVH
Kent Glerup

Fra : Peter Weis

Dato : 23-02-06 21:57

Kent Glerup wrote:

> Kernen i min harme er nok nogle uheldige oplevelser med autoriserede
> værksteder (SMC), hvor jeg ganske enkelt ikke fatter den inkompetence
> jeg bliver mødt med.

Min bror har oplevet at imødekommenheden hos autoriserede SMC'ere falder
en del når han fortæller at det er en Seat han "belaster" dem med.

mvh
Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-02-06 22:30

On Thu, 23 Feb 2006 21:56:34 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Min bror har oplevet at imødekommenheden hos autoriserede SMC'ere falder
>en del når han fortæller at det er en Seat han "belaster" dem med.

Og det er jo bare imponerende! Hvordan de slipper afsted med den
snobbethed går simpelthen over min forstand.

Sidst jeg belemrede SMC, var da Fabia'en (igen) meldte fejl på
motorstyringen. Jeg spurgte SMC om de hurtigt kunne smide computeren
på, så vi i det mindste kunne se om der var noget alvorligt galt.
Dette kunne imidlertig ikke lade sig gøre... For en 5 minutters
operation?!? Jeg kunne få en tid i løbet af ugen, Fedt!
Hvis jeg agerede på den måde arbejdsmæssigt, kunne jeg meget hurtigt
begynde at studere jobannoncer!!

Det er vel unødvendigt at nævne at Automester selvfølgelig tog vognen
ind øjeblikkeligt, og konstaterede at Lambde-sonden havde været lidt
udenfor værdi.

MVH
Kent Glerup

Fra : Flemming

Dato : 23-02-06 22:43

Peter Weis wrote:

> Min bror har oplevet at imødekommenheden hos autoriserede SMC'ere
> falder en del når han fortæller at det er en Seat han "belaster" dem
> med.

Det er såmænd lige gyldigt hvilket mærke man kommer med hos SMC, de kan ikke
finde ud af andet end at skifte ud fra en ende af (Palms Auto er heller ikke
bedre). Forsikrings skader kan SMC heller ikke lave. Jeg tror faktisk kun de
er interesseret i nye biler der lige skal have skiftet lidt olie og sådan.
Hvis der er nogle der kender et godt værksted til en Audi i
Kbh./Nordsjælland, man kan have bare lidt tillid til, så høre jeg gerne om
det.

Mvh. Flemming

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-06 08:51

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> (Palms Auto er heller ikke bedre).

Dén vil jeg godt skrive under på....

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-06 09:30

Mikkel Vitus wrote:
> Det lokale skodaværksted mener at fejlen kan ligge 8 forskellige
> steder og foreslår vi begynder at skifte dele fra en ende af ?!?!?!

Hvor i verden holder du til? Jeg kender et værksted der med ret stor
sikkerhed kan klare opgaven.

Fra : Christopher S

Dato : 23-02-06 10:02

John Sahl wrote:

> Hvor i verden holder du til? Jeg kender et værksted der med ret stor
> sikkerhed kan klare opgaven.

Personligt ville jeg være villig til at køre langt for at slippe for at
købe 8 nye dele.. :D

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 23-02-06 18:04

> Hvor i verden holder du til? Jeg kender et værksted der med ret stor
> sikkerhed kan klare opgaven.

Hej John,

Pt. kører min far rundt i den i hovedstaden...dur det ?

Mvh
Mikkel

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-06 19:02

Mikkel Vitus wrote:
> Pt. kører min far rundt i den i hovedstaden...dur det ?

Det er i Odense det sner, men det kunne jo være en løsning trods alt.

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-02-06 19:10

> Det er i Odense det sner, men det kunne jo være en løsning trods alt.

Hvor, hvem?

mvh
Preben

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 04-03-06 18:05

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> wrote in message
> Hej med jer,
>
> Min Octavia 1,8T lyser i motorlampen. Fejllager er udlæst og fejlen er:
> 17544 Blandingsadaption: System for magert.

Vi mener nu at have lokaliseret fejlen til at den suger falsk luft ind via
en mør vakumslange.
Tak for jeres indlæg.

Mvh
Mikkel