Benzinökonomi, lidt overrasket, andre erfa~
Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 22-02-06 12:10

Hej gruppe

Har lige kört 3400 km - mest på motorvej med 140 km/t / 27-2800 o/min
og en del koldstartskörsel ned til minus 20 grader i östrig.

Efter at have regnet benzinökonomien sammen blev jeg lidt overrasket.
Resultatet (beregnet) sagde 13.5 km/L mens körecomputeren sagde 11.7
km/L (lidt usikkerhed eftersom körecomputeren blev indstillet t/r fra
Århus og bilen egentlig har kört t/r fra Holstebro).

Ikke at det betyder noget eftersom jeg alligevel har tanket på de
dyreste shell stationer ved motorvejen - men det er da god ökonomi for
en 1600 kg bil med bagage og 4 personer (ingen tagboks).

Bilen er en Volvo T5 aut. fra 01 og blev kört af flere forskellige
chaufförer.

Näste gang körer vi i en 177 HK Toyota Avensis D4D som står til 13.4
km/L ved blandet körsel. Det bliver spändende at se dens resultat...

VH Esben

Fra : Broegger

Dato : 22-02-06 13:02

ejs@stofanet.dk skrev news:1140606587.845082.323060
@o13g2000cwo.googlegroups.com:

> [...]
> km/L (lidt usikkerhed eftersom körecomputeren blev indstillet t/r fra
> Århus og bilen egentlig har kört t/r fra Holstebro).

Min v40 1,8 har lige kørt samme tur fra Århus. Her blev økonomien ca 10,5
km/l. Det er jo så også en firmabil med fri benzin og der blev kørt
friskt til i Tyskland (160 - 170 kmt). Her er omdr. tallet så på omkr
4500.

<snip>

--
Hilsen Thomas