Ford 2,0i DOHC motor
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-06 19:20

Jeg har netop adskilt min gamle defekte motor, men kunne ikke umiddelbart se
nogle fejl på den.
Er der nogen herinde som kan se noget, der ikke skal være der ?
http://www.perbeer.dk/dohc/dohc.htm
Problemet var, at den blev ved med at "sovse" toppunktsføleren ind i
motorolie.
Føleren sidder/sad lige ved oliefilteret og hullet (føleren er afmonteret)
kan lige anes på billede 1 og 2, men på billede 3 kan hullet ses meget
tydeligt.
Hvem kan komme med en forklaring på, hvorfor motoren havde den skavank ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-06 19:35

> [...]
> tydeligt.
> Hvem kan komme med en forklaring på, hvorfor motoren havde den skavank ?

Det kan vel kun skyldes at enten bundkarspakning var revnet, eller
oliefilter kværnet i pakningen, hvis ikke da at olien er kommet ovenfra
topdækslet og løbet ned på føleren

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-06 19:40

Tom wrote:

> Det kan vel kun skyldes at enten bundkarspakning var revnet, eller
> oliefilter kværnet i pakningen, hvis ikke da at olien er kommet
> ovenfra topdækslet og løbet ned på føleren

Olien kom indefra, der var ikke antydningen af olie udvendigt.
Men hvordan kom olien op på føleren ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport