31x10.5 R15 = 205/80 R16 ??
Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 15:53

[Jeg genposter lige fra news.sunsite.dk, da news.tele2adsl.dk tilsyneladende
er nede _igen_]

Jeg kører pt med BF Goodrich 31x10.5 R15 AT på min Landcruiser HJ60

Daekonline.dk foreslår N830 205/80 R16 104S 6PR OWL

Kan man køre med den ene type foran og den anden bagpå, og passer de på
samme fælge?

Undrer mig lidt, da R15 != R16

Leif

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 21-02-06 16:16

Du kan ikke bruge 16 tommer dæk på en 15 tommer fælg.

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-06 19:02

Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Daekonline.dk foreslår N830 205/80 R16 104S 6PR OWL
>
> Kan man køre med den ene type foran og den anden bagpå, og passer de

Hm.

Dit nuværende dæk er til 15" fælg. Det forslået til en 16" fælg.
Det nuværende dæk er ca. 255 bred, hvor det forslået kun er 205 mm bred.
Det nuværende dæk er ca. 31" højt, hvor det forslået kun er 28.9", dvs. ca.
5 cm lavere...

Hvorfor ikke bare fortsætte på BFG A/T i 31x10,5-15?

http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=137110

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 21:23

Morten Fruergaard wrote:

> Hvorfor ikke bare fortsætte på BFG A/T i 31x10,5-15?
>
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=137110

Fordi daekonline's koster 503,90 imod 4x4's 968,75

Men så kan jeg jo vælge
Nankang
31x10.50 R15 109S 6PR OWL, LT **Hos daekonline.dk Nu kun 652,60 DKK

Så meget kører jeg heller ikke...

Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 21:24

Leif Neland skriver:

> Fordi daekonline's koster 503,90 imod 4x4's 968,75

Klart, et dæk der ikek passer og så et "kinadæk"

> Men så kan jeg jo vælge
> Nankang
> 31x10.50 R15 109S 6PR OWL, LT **Hos daekonline.dk Nu kun 652,60 DKK

Det kunne du da....
Eller bare købe et ordentligt dæk igen.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-06 21:43

Leif Neland wrote:

> Fordi daekonline's koster 503,90 imod 4x4's 968,75

Helt ærligt. Du kan da ikke sammenligne de to...
Godt dæk i den rigtige størrelse med billigt dæk i en helt forkert størrelse
til den bil...

> Men så kan jeg jo vælge
> Nankang
> 31x10.50 R15 109S 6PR OWL, LT **Hos daekonline.dk Nu kun 652,60 DKK
>

> Så meget kører jeg heller ikke...

Det er jo så dit valg...
Jeg ville aldrig i mit værste mareridt sætte Nankang på nogle af mine
4x4'er...

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 21-02-06 23:04

On Tue, 21 Feb 2006 21:22:33 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men så kan jeg jo vælge
>Nankang
>31x10.50 R15 109S 6PR OWL, LT **Hos daekonline.dk Nu kun 652,60 DKK

Nankang's 4x4 dæk er geniale, de gør at man i en 62 hk Land-Rover i
regnvejr kan powerslide (man kan dårligt undgå det) igennem
rundkørslerne og pludselig er det også muligt at få tromlebremserne
til at blokere......

Det kan godt ske at min kammerat har været uheldig, men han køre
aldrig på Nankang igen.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Leif Neland

Dato : 21-02-06 23:26

Morten From Søndergaard wrote:

> [...]
> regnvejr kan powerslide (man kan dårligt undgå det) igennem
> rundkørslerne og pludselig er det også muligt at få tromlebremserne

Det lyder godt. Det er sgu så kedeligt at køre i kærestens Yaris. Den er
næsten ikke til at få til at skride ud og køre sjovt.
Så er det vel bedst med Nankang'erne bagpå?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 22-02-06 16:25

Morten Fruergaard wrote:

> Hvorfor ikke bare fortsætte på BFG A/T i 31x10,5-15?
>
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=137110

4x4butikken tager 968.75kr. Men så skal det også monteres, hvilket jeg ikke
kan få billigere end ca 125kr.
Euromaster tager 1093.75kr monteret.

Så det bliver nok dem.

Leif

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-06 16:41

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message news:43fc824c$0$15787
> 4x4butikken tager 968.75kr. Men så skal det også monteres, hvilket jeg
> ikke kan få billigere end ca 125kr.

Har du spurgt?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Leif Neland

Dato : 22-02-06 17:15

John Sahl wrote:

> Har du spurgt?

Ja.
Kender du nogen, der vil tage det gamle dæk af, sætte det ny på og
afbalancere det for mindre?

Og gerne i nærheden af Roskilde?

Leif

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-06 17:23

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message news:43fc8dfc$0$15785>
Kender du nogen, der vil tage det gamle dæk af, sætte det ny på og
> afbalancere det for mindre?
>
> Og gerne i nærheden af Roskilde?

Sidst gav jeg max 100 stykket ude på Ringstedvej udenfor Roskilde
faktisk. Kan ikke huske hvad de hedder der ude, men det er lige udenfor
byen, inde på venstre hånd et par hundrede meter efter benzinstationen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-06 17:58

John Sahl wrote:

> [...]
> faktisk. Kan ikke huske hvad de hedder der ude, men det er lige
> udenfor byen, inde på venstre hånd et par hundrede meter efter

Det hedder Vulkano og ligger på Ringstedvej 135
TLF: 46353565

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport