En lyd fra min Opel
Fra : Gunnar007

Dato : 21-02-06 10:12

Her er lidt for dem som er eksperter i at fejlfinde på lyde.
Opel Astra Classic '05
Foran fra (forhjul) kommer der sådan en lyd her IP (den siger simpelthen ip)
kort stump lyd,
Lyden fremkommer når man kører over noget ujævnt, feks i disse sne dage,
huller i sneen, rammer man i langsom fart sådan et ujævnt sted, kommer
lyden.
Det er ligemeget om man er i gear, har koblet ud, kører hurtigt eller
langsomt.
Lyden fremkommer, ved ujævn kørsel, ikke mere lyd ved drejning, eller ligeud
kørsel.

For 8 mdr siden klagede jeg over en bankelyd forfra (lidt ligesom en svag
"bonk") Jeg forestillede mig at det var et af kødbenene som var defekte,
Men Opel fandt ingen fejl på dem, selvom jeg havde værkføreren med ude og
køre så han kunne høre fejlen, så fortalte de mig at de blot havde smurt
undervognen.. !

Mon det er en stabilisator (kødben) som er defekt ?

Hilsen G

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-02-06 11:01

Gunnar007 wrote:

> Foran fra (forhjul) kommer der sådan en lyd her IP (den siger
> simpelthen ip) kort stump lyd,

> Mon det er en stabilisator (kødben) som er defekt ?

Højst sandsynligt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Gunnar007

Dato : 21-02-06 21:55

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Højst sandsynligt.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Fuck vognen blev 1 år i oktober !!
Hvad mere kan jeg så forvente af opel ??

Nogen ideér

Hilsen G

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-06 22:05

Gunnar007 skriver:

> Fuck vognen blev 1 år i oktober !!
> Hvad mere kan jeg så forvente af opel ??

At der er garanti på den reperation de lavede for 8 måneder siden.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Gunnar007

Dato : 21-02-06 22:51

> At der er garanti på den reperation de lavede for 8 måneder siden.
>

> Klaus

Ser du det er jo det sjove, jeg reklamerede over en "bonk" lyd, fik tid på
værkstedet.
Kørte bilen de 50 km op til forhandler tidlig morgen.
Værksted ringer kl 14 og beder om at beholde bilen en dag mere, ingen
problem.
Henter bilen dagen efter.
Får nøglen af værkfører, som siger så er den i orden.
Sætter mig ud i bilen, kører over deres ujævne brosten, for at høre "bonk"
lyden igen.
Skynder mig ind til værkføren, ud og køre med ham, han kunne godt høre
lyden, når man kørte over noget ujævnt, men han vi helt sikker på at det
ikke var stabilisatorne. Men spiste mig af med at de havde smurt
undervognen.. Ja ja, den undervogn er jo også fyldt med smørenipler !! NOT

Så nu har den svage bonk lyd ændret karakter til en tydelig "IP" lyd.
Så nu må vi se hvad de så siger.
Samtidigt kan de så lige forklare mig hvofor jeg efter at bilen har stået
stille i et par timer, næsten ikke kan starte den igen..

Udover det er jeg nu tilfreds nok med den. 14.5 på litern, blandet kørsel,
er jeg tilfreds med.
Prisen på det første service (30.000 km) 2500 kr var også ok..

Men nu skal den lige tjekkes igennem for alle små ting inden oktober, når
den fylder 2 år.

Hilsen G

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-02-06 22:10

Gunnar007 skrev:

> Fuck vognen blev 1 år i oktober !!
> Hvad mere kan jeg så forvente af opel ??

"Rust"?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-02-06 22:13

Gunnar007 wrote:

> Fuck vognen blev 1 år i oktober !!

Det kan selvfølgelig være så meget andet, men det _lyder_ som et kødben.

> Hvad mere kan jeg så forvente af opel ??

At den bliver 22 år som min ?

--
Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord stationcar 1984