/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Elvarmer
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 00:32

Ja, jeg har nu gået og overvejet,og brugt indtil flere timer på det sidste
på at skrabe isen af min forfrosne Volvo V70-s ruder på det seneste.

Min første idé gik på den optimale løsning med en benzinvarmer... Men en
pris på ca. 15k med installation er desværre for meget.
Idé 2 går på elvarmeren. Jeg spurgte Volvo, og de kunne godt installere en
for ca. 3k. Billigt nok, men det var en skrabet model uden timerfunktion.
Måske man kan tilkøbe en timer.. det fik jeg ikke lige spurgt om. Man kunne
jo også bare sætte en timer til i garagen, men det er da lidt smartere med
en indbygget i bilen.

Et familiemedlem har dog en DEFA-Warmup Deluxe installeret i sin Octavia,
som han roser til skyerne (ja både Octaviaen og Defaen roses ;) ). Sådan en
kunne jeg jo godt tænke mig - dvs. DEFAen...hæ.

Jeg overvejer så at købe en sådan, og måske selv prøve at montere den. Det
synes jo ikke svært. Jeg har ikke rodet så meget med biler, men har ikke 10
tommelfingre. Så vidt jeg kan se på DEFAs homepage så er der
installationsvejledninger med. Så mit spørgsmål er så, om det er muligt at
installere en selv - det tager vel nogle timer stensikkert. Men er der noget
"faldgruber" i monteringen...

Har I i gruppen andre forslag til nogle gode elvarmere - som evt. også kan
køre over bilens indbyggede aircon. istedet for via kupe-blæseren...

På forhånd tak

UMS



 
 
Uffe Ravn (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 21-02-06 00:43


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev

> Har I i gruppen andre forslag til nogle gode elvarmere - som evt. også kan
> køre over bilens indbyggede aircon. istedet for via kupe-blæseren...

Jeg mener at det er BMW der har en dyppekoger i kølevandet, og en gigant
generator.

Dvs. at når motoren startes går der meget lidt tid før motoren er lun.

Mvh. Uffe Ravn



Torben Madsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 21-02-06 11:07


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:43fa5444$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg mener at det er BMW der har en dyppekoger i kølevandet, og en gigant
> generator.
>
> Dvs. at når motoren startes går der meget lidt tid før motoren er lun.
>
> Mvh. Uffe Ravn
>
Der er flere biler, som har elektrisk varmehjælp. Min golf IV Tdi har f.eks
7 gløderør - en til hver cylinder samt 3 styks monteret i kølevandet...

mvh
Torben Madsen



Jørgen M. Rasmussen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-02-06 07:30


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Et familiemedlem har dog en DEFA-Warmup Deluxe installeret i sin Octavia,
> som han roser til skyerne (ja både Octaviaen og Defaen roses ;) ). Sådan
> en kunne jeg jo godt tænke mig - dvs. DEFAen...hæ.
>
Det forstå jeg ikke, skyd du Völlen af, og køb dig en pakkeløsning :).
Ulempen er at du er afh. af en ledning og en stikkontakt....til varmeren.
Fordelen er umiddelbart prisen, men du får også kun ca. den ½ glæde af den -
typ. har man kun adgang til strøm hjemme.


> Jeg overvejer så at købe en sådan, og måske selv prøve at montere den. Det
> synes jo ikke svært. Jeg har ikke rodet så meget med biler, men har ikke
> 10 tommelfingre.


Self. kan det lade sig gøre, men .... dan dig et indtryk af omfanget her:
http://www.defa.com/uig_h.php3?lang=3&ndid=. Deluxe pakken er
mitdasganzemolivitten, jeg ville måske nøjes med motorvarmeren, afh. af
prisen på den alene vs. hele pakken.



u.m.s [3460] (21-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 10:32


>
> Self. kan det lade sig gøre, men .... dan dig et indtryk af omfanget her:
> http://www.defa.com/uig_h.php3?lang=3&ndid=. Deluxe pakken er
> mitdasganzemolivitten, jeg ville måske nøjes med motorvarmeren, afh. af
> prisen på den alene vs. hele pakken.

Ja jeg synes nu ikke det afskrækkede mig da jeg så på det. Men så vidt jeg
kan læse af diverse anvisninger, så viser de ikke helt hvordan dypkogeren
indgår i kølevandets kredsløb. Der fortælles om alle de andre enheder...



Jørgen M. Rasmussen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 21-02-06 15:16


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

Men så vidt jeg
> kan læse af diverse anvisninger, så viser de ikke helt hvordan dypkogeren
> indgår i kølevandets kredsløb. Der fortælles om alle de andre enheder...
Den indgår somsådan heller ikke. Typ. fjerner man en blik-prop og montere
dyppekogeren, varmelegemet, i stedet. På Octi er det lidt anderledes, der
sættes ifb. med slangen som giver k.væske til oliekøleren, så der indgår den
reelt.



KASO (21-02-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-02-06 07:42


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa5176$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, jeg har nu gået og overvejet,og brugt indtil flere timer på det sidste
> på at skrabe isen af min forfrosne Volvo V70-s ruder på det seneste.
>
> Min første idé gik på den optimale løsning med en benzinvarmer... Men en
> pris på ca. 15k med installation er desværre for meget.
> Idé 2 går på elvarmeren. Jeg spurgte Volvo, og de kunne godt installere en
> for ca. 3k. Billigt nok, men det var en skrabet model uden timerfunktion.
> Måske man kan tilkøbe en timer.. det fik jeg ikke lige spurgt om. Man
> kunne jo også bare sætte en timer til i garagen, men det er da lidt
> smartere med en indbygget i bilen.
>
> Et familiemedlem har dog en DEFA-Warmup Deluxe installeret i sin Octavia,
> som han roser til skyerne (ja både Octaviaen og Defaen roses ;) ). Sådan
> en kunne jeg jo godt tænke mig - dvs. DEFAen...hæ.
>
> Jeg overvejer så at købe en sådan, og måske selv prøve at montere den. Det
> synes jo ikke svært. Jeg har ikke rodet så meget med biler, men har ikke
> 10 tommelfingre. Så vidt jeg kan se på DEFAs homepage så er der
> installationsvejledninger med. Så mit spørgsmål er så, om det er muligt at
> installere en selv - det tager vel nogle timer stensikkert. Men er der
> noget "faldgruber" i monteringen...
>
> Har I i gruppen andre forslag til nogle gode elvarmere - som evt. også kan
> køre over bilens indbyggede aircon. istedet for via kupe-blæseren...
>
> På forhånd tak

Jeg havde på et tidspunkt en Daihatsu med dypkoger indskud på en af
køleslangerne. Trods den meget lille kabine og motor, formåede den aldrig at
opvarme mærkbart. Den havde en effekt på 500W - mit nuværende dieselfyr har
en effekt på 5.000W - og det har mærkbar effekt - trods at det skal opvarme
kabinen i en Grand Scénic + en 1.9l. dieselmotor - men det giver jo så også
10 gange så megen varme fra sig!

Mao.: Jeg er ikke imponeret over dypkogerne, men måske en kraftigere
version, der går direkte i motorblokken vil være mere effektiv...



u.m.s [3460] (21-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 13:46

KLIP
>
> Jeg havde på et tidspunkt en Daihatsu med dypkoger indskud på en af
> køleslangerne. Trods den meget lille kabine og motor, formåede den aldrig
> at opvarme mærkbart. Den havde en effekt på 500W - mit nuværende dieselfyr
> har en effekt på 5.000W - og det har mærkbar effekt - trods at det skal
> opvarme kabinen i en Grand Scénic + en 1.9l. dieselmotor - men det giver
> jo så også 10 gange så megen varme fra sig!
>
> Mao.: Jeg er ikke imponeret over dypkogerne, men måske en kraftigere
> version, der går direkte i motorblokken vil være mere effektiv...

Ja det kan jeg godt se. Nu har jeg dog set 1400 DEFA i funktion. Og det
virker nu meget fint, med justering af tænd/sluk tid afh. af
udendørstemperatur. Kupe-varmeren fungerede upåklageligt. Men jeg vil da
give dig fuldstændig ret i at en dedikeret benzin/diesel dreven motorvarmer
vil være det optimale.



u.m.s [3460] (21-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 16:17


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb0b94$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> KLIP
>>
>> Jeg havde på et tidspunkt en Daihatsu med dypkoger indskud på en af
>> køleslangerne. Trods den meget lille kabine og motor, formåede den aldrig
>> at opvarme mærkbart. Den havde en effekt på 500W - mit nuværende
>> dieselfyr har en effekt på 5.000W - og det har mærkbar effekt - trods at
>> det skal opvarme kabinen i en Grand Scénic + en 1.9l. dieselmotor - men
>> det giver jo så også 10 gange så megen varme fra sig!
>>
>> Mao.: Jeg er ikke imponeret over dypkogerne, men måske en kraftigere
>> version, der går direkte i motorblokken vil være mere effektiv...
>
> Ja det kan jeg godt se. Nu har jeg dog set 1400 DEFA i funktion. Og det
> virker nu meget fint, med justering af tænd/sluk tid afh. af
> udendørstemperatur. Kupe-varmeren fungerede upåklageligt. Men jeg vil da
> give dig fuldstændig ret i at en dedikeret benzin/diesel dreven
> motorvarmer vil være det optimale.

jeg vrøvler lidt... Defa med 1400W Effekt mente jeg.



Ukendt (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-06 19:57


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb2ef5$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:43fb0b94$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> KLIP
>>>
>>> Jeg havde på et tidspunkt en Daihatsu med dypkoger indskud på en af
>>> køleslangerne. Trods den meget lille kabine og motor, formåede den
>>> aldrig at opvarme mærkbart. Den havde en effekt på 500W - mit nuværende
>>> dieselfyr har en effekt på 5.000W - og det har mærkbar effekt - trods at
>>> det skal opvarme kabinen i en Grand Scénic + en 1.9l. dieselmotor - men
>>> det giver jo så også 10 gange så megen varme fra sig!
>>>
>>> Mao.: Jeg er ikke imponeret over dypkogerne, men måske en kraftigere
>>> version, der går direkte i motorblokken vil være mere effektiv...
>>
>> Ja det kan jeg godt se. Nu har jeg dog set 1400 DEFA i funktion. Og det
>> virker nu meget fint, med justering af tænd/sluk tid afh. af
>> udendørstemperatur. Kupe-varmeren fungerede upåklageligt. Men jeg vil da
>> give dig fuldstændig ret i at en dedikeret benzin/diesel dreven
>> motorvarmer vil være det optimale.
>
> jeg vrøvler lidt... Defa med 1400W Effekt mente jeg.

Hmm hvis den skal yde 1400W som skal hentes fra batteriet så får man da tømt
det i løbet af 10 min. på en vinterdag hvor kapaciteten er meget mindre end
det Ah der står på batteriet.
Jeg kan ikke forstille mig at en el-varme drevet af batteriet vil være
særlig meget bevendt i en iskold bil.

--
Tom



u.m.s [3460] (21-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 22:11

KLIP
>>
>> jeg vrøvler lidt... Defa med 1400W Effekt mente jeg.
>
> Hmm hvis den skal yde 1400W som skal hentes fra batteriet så får man da
> tømt det i løbet af 10 min. på en vinterdag hvor kapaciteten er meget
> mindre end det Ah der står på batteriet.
> Jeg kan ikke forstille mig at en el-varme drevet af batteriet vil være
> særlig meget bevendt i en iskold bil.

Næh, men meningen er da også at den skal stå og sluge 220V direkte fra
kontakten. Så batteriet bliver ikke involveret.
Det er en af grundene til at den ikke giver så meget frihed som en
benzinvarmer.



Niels Bengaard (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 21-02-06 18:37

Hvis det bare er is på ruderne der er problemet, hvad så med en
overtræksgarage til ruderne?

Niels



u.m.s [3460] (21-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 19:47


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb4fb7$0$46996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvis det bare er is på ruderne der er problemet, hvad så med en
> overtræksgarage til ruderne?

En varm bil er jo også at foretrække ;)



ena (21-02-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 21-02-06 18:48


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa5176$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, jeg har nu gået og overvejet,og brugt indtil flere timer på det sidste
> på at skrabe isen af min forfrosne Volvo V70-s ruder på det seneste.
>
> Min første idé gik på den optimale løsning med en benzinvarmer... Men en
> pris på ca. 15k med installation er desværre for meget.
> Idé 2 går på elvarmeren. Jeg spurgte Volvo, og de kunne godt installere en
> for ca. 3k. Billigt nok, men det var en skrabet model uden timerfunktion.
> Måske man kan tilkøbe en timer.. det fik jeg ikke lige spurgt om. Man
> kunne jo også bare sætte en timer til i garagen, men det er da lidt
> smartere med en indbygget i bilen.
>
> Et familiemedlem har dog en DEFA-Warmup Deluxe installeret i sin Octavia,
> som han roser til skyerne (ja både Octaviaen og Defaen roses ;) ). Sådan
> en kunne jeg jo godt tænke mig - dvs. DEFAen...hæ.
>
> Jeg overvejer så at købe en sådan, og måske selv prøve at montere den. Det
> synes jo ikke svært. Jeg har ikke rodet så meget med biler, men har ikke
> 10 tommelfingre. Så vidt jeg kan se på DEFAs homepage så er der
> installationsvejledninger med. Så mit spørgsmål er så, om det er muligt at
> installere en selv - det tager vel nogle timer stensikkert. Men er der
> noget "faldgruber" i monteringen...
>
> Har I i gruppen andre forslag til nogle gode elvarmere - som evt. også kan
> køre over bilens indbyggede aircon. istedet for via kupe-blæseren...
>
> På forhånd tak
>
> UMS
>
På Volvo`s modulmotorer (som du har) er det en anlægsvarmer - den ligger
altså an mod motorblokken og giver en vis opvarmning af motoren men ikke
noget der kan sammanligned med et fyr - der findes et grensæt til Defa
varmeren som gør at du kan få en 220v varmeblæser i kabinen - og den giver
meget varme.

Jeg har af uransagelige grunde fået 3 stk defa kabinevarmere - så skal du
bruge en ny DEFA varmer sælger jeg gerne en

Mht. monteringen er den ikke specielt kompliceret speceilt ikke da der er
tale om en anlægsvarmer på motoren - du skal ikke have kølevand af el.




u.m.s [3460] (21-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 21-02-06 22:14

KLIP
> På Volvo`s modulmotorer (som du har) er det en anlægsvarmer - den ligger
> altså an mod motorblokken og giver en vis opvarmning af motoren men ikke
> noget der kan sammanligned med et fyr - der findes et grensæt til Defa
> varmeren som gør at du kan få en 220v varmeblæser i kabinen - og den giver
> meget varme.
>
> Jeg har af uransagelige grunde fået 3 stk defa kabinevarmere - så skal du
> bruge en ny DEFA varmer sælger jeg gerne en
>
> Mht. monteringen er den ikke specielt kompliceret speceilt ikke da der er
> tale om en anlægsvarmer på motoren - du skal ikke have kølevand af el.

Hmmmm.. interessant. Jeg kunne af installationsvejledningen ikke se om
DEFA-en skulle ind i kølesystemet.. Det skal den så ikke. Det passer også
bedre med at den "bare" påmontereres... Gælder det alle DEFA modeller ?

Den kabinevarmer du har, er det det selve kupe-blæseren du mener og hvor
mange W er den på... ? følger der en ledninger med eller lign.. og hvad skal
den evt. koste ?



ena (22-02-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 22-02-06 17:27


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb829f$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> KLIP
>> På Volvo`s modulmotorer (som du har) er det en anlægsvarmer - den ligger
>> altså an mod motorblokken og giver en vis opvarmning af motoren men ikke
>> noget der kan sammanligned med et fyr - der findes et grensæt til Defa
>> varmeren som gør at du kan få en 220v varmeblæser i kabinen - og den
>> giver meget varme.
>>
>> Jeg har af uransagelige grunde fået 3 stk defa kabinevarmere - så skal du
>> bruge en ny DEFA varmer sælger jeg gerne en
>>
>> Mht. monteringen er den ikke specielt kompliceret speceilt ikke da der er
>> tale om en anlægsvarmer på motoren - du skal ikke have kølevand af el.
>
> Hmmmm.. interessant. Jeg kunne af installationsvejledningen ikke se om
> DEFA-en skulle ind i kølesystemet.. Det skal den så ikke. Det passer også
> bedre med at den "bare" påmontereres... Gælder det alle DEFA modeller ?
>
> Den kabinevarmer du har, er det det selve kupe-blæseren du mener og hvor
> mange W er den på... ? følger der en ledninger med eller lign.. og hvad
> skal den evt. koste ?
>
Det gælder kun nogle af Defa`s modeller - mener det er alle der starter med
8xx men det kan du se på Defa`s hjemmeside www.defa.no.

Den kupevarmer jeg har i overskud er en "original Volvo kabinevarmer (men er
i virkeligheden en Defa varmer med andet mærke på) den skal tilsluttes et
220 v stik som monteres i kabinen.du kan se den på Defa`s hjemmeside hvis du
klikker på DEFA interior heater





u.m.s [3460] (23-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 23-02-06 00:16

KLIP

>>
> Det gælder kun nogle af Defa`s modeller - mener det er alle der starter
> med 8xx men det kan du se på Defa`s hjemmeside www.defa.no.

Jeg kan se at jeg skal bruge en 867-er. Så det passer vist meget godt med at
den monteres på/ved motorblokken.

> Den kupevarmer jeg har i overskud er en "original Volvo kabinevarmer (men
> er i virkeligheden en Defa varmer med andet mærke på) den skal tilsluttes
> et 220 v stik som monteres i kabinen.du kan se den på Defa`s hjemmeside
> hvis du klikker på DEFA interior heater


Det ser jo meget fint ud. Det er kun selve kabinevarmeren du har, går der en
ledning fra og følger der evt. beslag med ?

JEg har ingen anelse om en pris på en seperat kabinevarmer. Har du et
forslag, så kan jeg jo tænke lidt over det..

I Sverige tilbød de montering for 3900 s.kr. for Volvos egen (dog uden
timer), men hvis det er en DEFA under alle omstændigheder, så kunne jeg
måske tilkoble en timer selv... Jeg kan faktisk ikke huske om kupevarmeren
var inkludereret i prisen.. men mon ikke.

Ved du hvor man i DK eller SV kan købe DEFA udstyr i løsdele egentlig ?




ena (23-02-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 23-02-06 08:33


"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fcf0c6$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> KLIP
>
>>>
>> Det gælder kun nogle af Defa`s modeller - mener det er alle der starter
>> med 8xx men det kan du se på Defa`s hjemmeside www.defa.no.
>
> Jeg kan se at jeg skal bruge en 867-er. Så det passer vist meget godt med
> at
> den monteres på/ved motorblokken.
>
>> Den kupevarmer jeg har i overskud er en "original Volvo kabinevarmer (men
>> er i virkeligheden en Defa varmer med andet mærke på) den skal tilsluttes
>> et 220 v stik som monteres i kabinen.du kan se den på Defa`s hjemmeside
>> hvis du klikker på DEFA interior heater
>
>
> Det ser jo meget fint ud. Det er kun selve kabinevarmeren du har, går der
> en
> ledning fra og følger der evt. beslag med ?
>
> JEg har ingen anelse om en pris på en seperat kabinevarmer. Har du et
> forslag, så kan jeg jo tænke lidt over det..
>
> I Sverige tilbød de montering for 3900 s.kr. for Volvos egen (dog uden
> timer), men hvis det er en DEFA under alle omstændigheder, så kunne jeg
> måske tilkoble en timer selv... Jeg kan faktisk ikke huske om kupevarmeren
> var inkludereret i prisen.. men mon ikke.
>
> Ved du hvor man i DK eller SV kan købe DEFA udstyr i løsdele egentlig ?
>
>Defa kan kobes i DK importøren er Büllow & co SVJH men kupekontakten
>(kablet og stikket til kabinen) sælges af en eller anden grund ikke i DK -
>derudover er DEFA delene billigere i Sverige - nok fordi de sælger langt
>flere af dem

Du skal være opmærksom på at Biltema sælger nogle noname varmere som er
elendig kvalitet - derudover findes der endnu et mærke nemlig Calix de er
udemærkede men om de også laver anlægsvarmere ved jeg ikke - har aldrig
monteret en Calix

Jeg vil tro at en af mine kabineblæsere skal koste 400,-
>



Leif Neland (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 21-02-06 08:04

u.m.s [3460] wrote:
> Ja, jeg har nu gået og overvejet,og brugt indtil flere timer på det
> sidste på at skrabe isen af min forfrosne Volvo V70-s ruder på det
> seneste.
> Min første idé gik på den optimale løsning med en benzinvarmer... Men
> en pris på ca. 15k med installation er desværre for meget.
> Idé 2 går på elvarmeren. Jeg spurgte Volvo, og de kunne godt
> installere en for ca. 3k. Billigt nok, men det var en skrabet model
> uden timerfunktion. Måske man kan tilkøbe en timer.. det fik jeg ikke
> lige spurgt om. Man kunne jo også bare sætte en timer til i garagen,
> men det er da lidt smartere med en indbygget i bilen.
>
Hvis du bruger en elvarmer, så er du alligevel bundet til en ledning. Så jeg
ser ikke nogen grund til at ofre mere end 20kr på en timer fra Jem&Fix frem
for en vel mindst 20 gange så dyr indbygget.

Med mindre du har adgang til en udendørs stikkontakt på arbejdet; så kan det
være en fordel. Så en indendørs timer ikke skal emballeres eller
pillesikres.

Leif



u.m.s [3460] (22-02-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 22-02-06 00:58

KLIP

> Hvis du bruger en elvarmer, så er du alligevel bundet til en ledning. Så
> jeg ser ikke nogen grund til at ofre mere end 20kr på en timer fra Jem&Fix
> frem for en vel mindst 20 gange så dyr indbygget.
>
> Med mindre du har adgang til en udendørs stikkontakt på arbejdet; så kan
> det være en fordel. Så en indendørs timer ikke skal emballeres eller
> pillesikres.

Ja jeg forventer at bruge udendørsstikkontakt. En anden fordel ved timeren
er, så vidt jeg har forstået, at den regulerer starttidspunktet afhængig af
udendørstemperaturen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste