"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa0e6b$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Håber lidt I kunne fortælle mig hvad der var los...
>
> Efter arbejde køre jeg på gør-det-selv, for at skifte pakningen mellem kat
> og mellempot.
>
> Jeg løsner møtrikker, renser af, pakning i, møtrikker på igen, og
> spænder... Jeg starter bilen, giver lidt gas, og konstatere at pakningen
> skal ha pasta. Jeg løsner igen, henter pasta, smøre på, og spænder igen,
> løfter bilen ned, starter den igen, og konstaere den er tæt, men lyder nu
> lidt pudsig fra gear'et. Jeg går ind og afregner, tilbage til bilen,
> sætter den i bak gear, lidt drilsk, hm, men kommer i bakgear, stille og
> roligt ned af rampen (5-8 cm høj) hører lidt støj fra gear, sætter i 1.
> gear for at køre ud, men nu høre jeg bilen lyder som en blanding mellem en
> DTC racer, lyd nu meget godt, og en VW rugbrød fra 70'erne, jeg forsøger
> at sætte i 2. gear, fluks hobber den tilbage i fri gear, som en fjeder. 4
> gear kunne den ikke komme ned i... virker som gearkassen havde rykket sig,
> og pga hulet ikke kunne komme i 2. og 4. 1, 3 og 5 virker men med støj,
> kan det komme fordi den ikke sidder rigtigt... ?
>
> Da jeg renset af, kunne jeg se kat og gear kasse hang i samme uphæng ? Og
> at gear kassen kunne vippe op og ned, som den ikke sad ordenligt fast, i
> bunden beslaget...
>
> Gutterne på Ford Klub Danmark, snakker om smaret gearkasse, om nogle
> stænger, og har da hørt en sige noget med nogle bøsninger... hvad siger I,
> hjælp ?
Check det bagerst ophæng til gearkassen.
Jeg tror det er defekt, så gearkassen 'hænger' bagtil.
Det er et gummiophæng, ifølge Ford så er det en velkendt fejl ved Sierra.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene