/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MT75 Gearkasse gør sjovt...
Fra : Peter Frost - Gregan~


Dato : 20-02-06 19:51

Håber lidt I kunne fortælle mig hvad der var los...

Efter arbejde køre jeg på gør-det-selv, for at skifte pakningen mellem kat
og mellempot.

Jeg løsner møtrikker, renser af, pakning i, møtrikker på igen, og spænder...
Jeg starter bilen, giver lidt gas, og konstatere at pakningen skal ha pasta.
Jeg løsner igen, henter pasta, smøre på, og spænder igen, løfter bilen ned,
starter den igen, og konstaere den er tæt, men lyder nu lidt pudsig fra
gear'et. Jeg går ind og afregner, tilbage til bilen, sætter den i bak gear,
lidt drilsk, hm, men kommer i bakgear, stille og roligt ned af rampen (5-8
cm høj) hører lidt støj fra gear, sætter i 1. gear for at køre ud, men nu
høre jeg bilen lyder som en blanding mellem en DTC racer, lyd nu meget godt,
og en VW rugbrød fra 70'erne, jeg forsøger at sætte i 2. gear, fluks hobber
den tilbage i fri gear, som en fjeder. 4 gear kunne den ikke komme ned i...
virker som gearkassen havde rykket sig, og pga hulet ikke kunne komme i 2.
og 4. 1, 3 og 5 virker men med støj, kan det komme fordi den ikke sidder
rigtigt... ?

Da jeg renset af, kunne jeg se kat og gear kasse hang i samme uphæng ? Og at
gear kassen kunne vippe op og ned, som den ikke sad ordenligt fast, i bunden
beslaget...

Gutterne på Ford Klub Danmark, snakker om smaret gearkasse, om nogle
stænger, og har da hørt en sige noget med nogle bøsninger... hvad siger I,
hjælp ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90 - Nærmeste fremtid: Volvo 850 T5



 
 
Uffe Bærentsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-02-06 22:44


"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa0e6b$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Håber lidt I kunne fortælle mig hvad der var los...
>
> Efter arbejde køre jeg på gør-det-selv, for at skifte pakningen mellem kat
> og mellempot.
>
> Jeg løsner møtrikker, renser af, pakning i, møtrikker på igen, og
> spænder... Jeg starter bilen, giver lidt gas, og konstatere at pakningen
> skal ha pasta. Jeg løsner igen, henter pasta, smøre på, og spænder igen,
> løfter bilen ned, starter den igen, og konstaere den er tæt, men lyder nu
> lidt pudsig fra gear'et. Jeg går ind og afregner, tilbage til bilen,
> sætter den i bak gear, lidt drilsk, hm, men kommer i bakgear, stille og
> roligt ned af rampen (5-8 cm høj) hører lidt støj fra gear, sætter i 1.
> gear for at køre ud, men nu høre jeg bilen lyder som en blanding mellem en
> DTC racer, lyd nu meget godt, og en VW rugbrød fra 70'erne, jeg forsøger
> at sætte i 2. gear, fluks hobber den tilbage i fri gear, som en fjeder. 4
> gear kunne den ikke komme ned i... virker som gearkassen havde rykket sig,
> og pga hulet ikke kunne komme i 2. og 4. 1, 3 og 5 virker men med støj,
> kan det komme fordi den ikke sidder rigtigt... ?
>
> Da jeg renset af, kunne jeg se kat og gear kasse hang i samme uphæng ? Og
> at gear kassen kunne vippe op og ned, som den ikke sad ordenligt fast, i
> bunden beslaget...
>
> Gutterne på Ford Klub Danmark, snakker om smaret gearkasse, om nogle
> stænger, og har da hørt en sige noget med nogle bøsninger... hvad siger I,
> hjælp ?

Check det bagerst ophæng til gearkassen.
Jeg tror det er defekt, så gearkassen 'hænger' bagtil.
Det er et gummiophæng, ifølge Ford så er det en velkendt fejl ved Sierra.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Peter Frost (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 21-02-06 12:33

Det var det sørme... hvordan skiftes det ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90 - Nærmeste fremtid: Volvo 850 T5


Uffe Bærentsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 21-02-06 22:42


"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
news:1140521587.001561.167140@g44g2000cwa.googlegroups.com...

Det var det sørme... hvordan skiftes det ?


Først af alt: Husk at understøtte gearkassen inden du løsner for meget.
Løsne bolt i midten af ophæng (pas på, olien løber ud når bolten kommer
fri).
Ude i siden af ophænget sidder der 4 bolte som også skal løsnes.
Boltene i venstre side sidder gemt under et varmeskjold.
Svejsninger i ophænget bores ud.
Det nye opæng monteres.
Nyt gummiophæng kostede 220,- kr ved Ford.

Det er en simpel operation, den er sværere for mig at beskrive

Tror den tog mig et par timer at udføre.




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Peter Frost (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 22-02-06 08:29

Uffe Bærentsen skrev:
>pas på, olien løber ud når bolten kommer fri.

Så jeg skal være klar med ny gearkasse olie ? Hvilken type skal man
købe, og hvor hældes det på ?

Var ude og se på det igår på GDS, og konstateret der er en kat. i
vejen... Går ud fra det er de 4 møtrikker på broen, du taler om ?
Men hvilke svejsninger er det du taler op ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90 - Nærmeste fremtid: Volvo 850 T5


Uffe Bærentsen (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-02-06 00:03


"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
news:1140593332.080258.21370@g44g2000cwa.googlegroups.com...

Var ude og se på det igår på GDS, og konstateret der er en kat. i
vejen... Går ud fra det er de 4 møtrikker på broen, du taler om ?
Men hvilke svejsninger er det du taler op ?


Katten er ikke i vejen, du kan arbejde udenom den.

Selve gummiophænget er fra fabrikken svejset på broen.
De svejsninger skal bores ud.
Mener der er 4 svejsninger.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste