/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Audi Vs VW + Tiscali æder mine beskeder...~
Fra : Morgan


Dato : 20-02-06 14:34

Hey!

Først og fremmest - Tiscali's newsserver opfører sig pænt sært for
tiden, så jeg vil lige undskylde hvis det her dukker op 2 gange...

Nuvel...

Jeg sidder og kigger lidt på noget A4 versus Passat. Jeg er godt klar
over
at Passat'en er størrelsesmæssigt tættere på A6'eren, men either
way, det er
de to modeller jeg finder interessant.

Der er en mængde parametre jeg har sat op for valget. Først og
fremmest skal
den ikke være komplet bovlam. ;) Sekundært skal der være automatgear
(ikke
op til diskussion - heh)

Jeg kigger på A4 1.8T + A4 2.0 TFSI samt de to Sedan Passat modeller
2.0 FSI
samt 2.0 TFSI. - Det er så vidt jeg kan se de 4 modeller der er
tættest på
hinanden. Jeg har så valgt Comfortline til Passat modellerne samt DK
Pakken
så de er sammenlignelige.

Jeg har fravalgt læder på dem alle, samt tilvalgt sædevarme i
Audierne så de
er teknisk på niveau med Passat'erne.

Regnestykket --->



Audi A4 - 1.8 T Multitronic
HK150

Basepris472.581
DK Pakke (Klima)0
Klapspejle6800
Forsædevarme7700

I alt; 487000


Audi A4 - 2.0 TFSI Multitronic
200 HK

527.398
0
6800
7700

Ialt; 542000


VW Passat - 2.0 FSI - Aut - Comfortline
150 HK

434.096
10000
3100


Ialt 447000


VW Passat - 2.0 TFSI - Aut - Comfortline
200 HK

482.699
10000
3100


Ialt: 495800


Dvs. vi ligger i området 447.000 -> 542.000

Jeg påregner mindst 50.000 i rabat på begge løsninger. (kontant
handel, ingen byttebil) Der skal eftermonteres Farve navi i
tyskland/sverige - en omkostning af ca. 1500 euro. Fælge
osv. regner jeg med at eftermontere, eller presse ud af forhandleren.

Jeres tanker? Hvad skal man vælge?? Er der nogen store ulemper/fordele
ved
de omtalte modeller jeg glemmer?

Mvh Morgan :)


 
 
martin (20-02-2006)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 20-02-06 14:44

check din forsikring, inden. der kan være en væsentlig forskel.



J.L. (20-02-2006)
Kommentar
Fra : J.L.


Dato : 20-02-06 15:33

KLIP

Jeg påregner mindst 50.000 i rabat på begge løsninger. (kontant
handel, ingen byttebil) Der skal eftermonteres Farve navi i
tyskland/sverige - en omkostning af ca. 1500 euro. Fælge
osv. regner jeg med at eftermontere, eller presse ud af forhandleren.

Jeres tanker? Hvad skal man vælge?? Er der nogen store ulemper/fordele
ved
de omtalte modeller jeg glemmer?

Mvh Morgan :)

Hej Morgan

Jeg tror at du skyder meget langt over målet, hvis du regne med at få ca 50
kilo kroner i rabat, når du ikke sætter en bil som også kan give indtægter
..........

Men fede biler er det ...BESTEMT !!

Mvh J.L



Morgan (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 20-02-06 17:49

>check din forsikring, inden. der kan være en væsentlig forskel.

Er gjort. Som det første. De ligger mellem 6.800-8.300 årligt fra
billigst til dyrest.

Mvh Morgan


Morgan (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 20-02-06 17:50

Hey JL,

>Jeg tror at du skyder meget langt over målet, hvis du regne med at få ca 50
>kilo kroner i rabat, når du ikke sætter en bil som også kan give indtægter

Jeg ved det ikke. Jeg fik 50.000 hos Toyota på vores Avensis stc. En
af mine kolleger fik næsten 60k på en A6 (og den var heller ikke med
indbytning). Jeg ved så ikke med VW endnu. Om de 50k er direkte af
prisen, eller kommer ud af gratis udstyr betyder ikke så meget for
mig.

Mv Morgan


T. Hartung (20-02-2006)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 20-02-06 20:27


"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:1140442418.473929.83090@g44g2000cwa.googlegroups.com...

>Audi A4 - 1.8 T Multitronic
>HK150
>I alt; 487000

>Audi A4 - 2.0 TFSI Multitronic
>200 HK
>Ialt; 542000

>VW Passat - 2.0 FSI - Aut - Comfortline
>150 HK
>Ialt 447000

>VW Passat - 2.0 TFSI - Aut - Comfortline
>200 HK
>Ialt: 495800

Jeg mener at 2,0 FSI motoren falder helt uden for her - idet den ikke har
turbo - og den mener jeg er væsentligt - da det tilsyneladende ikke er
pengene der spiller den helt store rolle ville jeg måske overvejde 2,0 TDI
140 HK til ca. 480.000 men med DSG gear - Den er bestemt ikke bovlam :)

Husk læderrat, dæktrykskontrol og Autohold - hvad vil du med klapspejle?
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung



BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 20:31


"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa17fb$0$27595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> hvad vil du med klapspejle?

Jeg finder mine yderst praktiske ved eks. smalle passager og ditto
parkering.

Dernæst er de en del af det samlede "gå_hjem_lys".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



T. Hartung (20-02-2006)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 20-02-06 20:41


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa18ff$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> hvad vil du med klapspejle?
>
> Jeg finder mine yderst praktiske ved eks. smalle passager og ditto
> parkering.
>

Gyyyyyssss - her i det vestjyske er der god plads til bredde skuldre :) - Vi
holder aldrig på smalle steder - så heller gå ekstra 50 - 100 m en at få
P-buler m.v. i døre.


> Dernæst er de en del af det samlede "gå_hjem_lys".
>
>

Se det_er_smart - her i det mørke Jylland

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung



Brian (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-02-06 20:44

BJ wrote:

> Jeg finder mine yderst praktiske ved eks. smalle passager og ditto
> parkering.

Hvordan dælen har du gavn af dem ved parkering ?
Hvis der ikke engang er plads til spejlene, vil jeg gerne se dig
åbne døren og stige ud af bilen

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-02-06 20:43

Brian skriver:
>
> Hvordan dælen har du gavn af dem ved parkering ?
> Hvis der ikke engang er plads til spejlene, vil jeg gerne se dig
> åbne døren og stige ud af bilen

Soltag min ven - soltag....


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Brian (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-02-06 20:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Hvordan dælen har du gavn af dem ved parkering ?
>> Hvis der ikke engang er plads til spejlene, vil jeg gerne se dig
>> åbne døren og stige ud af bilen
>
> Soltag min ven - soltag....

Hmm... jeg tror (håber) ikke Bjørn er på størrelse med et 8-årig barn

/Brian



BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 20:52


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43FA1BC3.E684F9DD@du.kan.finde.den...

KLIP

> Soltag min ven - soltag....

Også det har vi da alle i potten..skulle det klimakontrollen gå i udu eller
røgudviklingen bliver for kraftig i kabinen, for der må _stadig_ godt ryges
i min potte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Thomas J. (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 21-02-06 10:51

Den Mon, 20 Feb 2006 20:42:59 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>Brian skriver:
>>
>> Hvordan dælen har du gavn af dem ved parkering ?
>> Hvis der ikke engang er plads til spejlene, vil jeg gerne se dig
>> åbne døren og stige ud af bilen
>
>Soltag min ven - soltag....

Også dét ville jeg gerne se....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 20:50


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43fa1bbf$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Jeg finder mine yderst praktiske ved eks. smalle passager og ditto
>> parkering.
>
> Hvordan dælen har du gavn af dem ved parkering ?
> Hvis der ikke engang er plads til spejlene, vil jeg gerne se dig
> åbne døren og stige ud af bilen

LOL, nu klapper de sammen i begge sider og min kone er en lille
spirrevip..;)

Bortset fra det, har det sparet mig for mage irritationer, da andre
(normalt) uhæmmet blot skræller deres sardindåsepotters døre op.

Så ved parkering er de normalt slået ind.

Eneste anke jeg har er, de gør det ikke automatisk, men skal aktiveres med
et tastetryk og ja, potten har taster og ikke oldnordiske knapper/kontakter
.... de sidder direkte på bussen ... databussen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-02-06 20:59

BJ wrote:

> LOL, nu klapper de sammen i begge sider og min kone er en lille
> spirrevip..;)

En gammel cirkusartist ?

> Bortset fra det, har det sparet mig for mage irritationer, da andre
> (normalt) uhæmmet blot skræller deres sardindåsepotters døre op.

Det forstår jeg så heller ikke. Medmindre du holder langt tilbage i
båsen, skal der lidt til før at døren rammer spejlet istedet for
stødlisten/døren først - men fair nok.

> Eneste anke jeg har er, de gør det ikke automatisk, men skal
> aktiveres med et tastetryk og ja, potten har taster og ikke
> oldnordiske knapper/kontakter ... de sidder direkte på bussen ...
> databussen..

Hvis den er så avanceret, kan Volvo vel sætter skidtet op til at
den skal køre spejlene ind, når nøglen fjernes ?

/Brian



BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 21:02


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43fa1f43$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> En gammel cirkusartist ?

Hun kan i hvert fald sno sig..

>> Bortset fra det, har det sparet mig for mage irritationer, da andre
>> (normalt) uhæmmet blot skræller deres sardindåsepotters døre op.
>
> Det forstår jeg så heller ikke. Medmindre du holder langt tilbage i
> båsen, skal der lidt til før at døren rammer spejlet istedet for
> stødlisten/døren først - men fair nok.

Du drømmer ikke om, hvad der kan ske, specielt i udlandet.

>> Eneste anke jeg har er, de gør det ikke automatisk, men skal
>> aktiveres med et tastetryk og ja, potten har taster og ikke
>> oldnordiske knapper/kontakter ... de sidder direkte på bussen ...
>> databussen..
>
> Hvis den er så avanceret, kan Volvo vel sætter skidtet op til at
> den skal køre spejlene ind, når nøglen fjernes ?

Nej og Volvo vil heller ikke tillade oprulning af ulukkede ruder og soltag
ved hjælp af fjernbetjeningen.

De mener, det udgør en sikkerhedsrisiko (fik jeg af vide, da jeg ønskede
funktionaliteten)..!!!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-02-06 21:17

BJ wrote:

> Du drømmer ikke om, hvad der kan ske, specielt i udlandet.

Jow da, første gang en eller anden tosse bulede min bil, var da
på sjælland - jeg kender alt til det

> Nej og Volvo vil heller ikke tillade oprulning af ulukkede ruder og
> soltag ved hjælp af fjernbetjeningen.

Hmm... det kan min gamle Golf 3 da - men den har selvfølgelig
også kun kontakter fremfor taster

> De mener, det udgør en sikkerhedsrisiko (fik jeg af vide, da jeg
> ønskede funktionaliteten)..!!!!

Det er vel heller ikke helt forkert. Der har da været en sag med
nogen VAG biler, der var lidt for nemme at bryde ind i.

/Brian



BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 21:20


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43fa236a$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Nej og Volvo vil heller ikke tillade oprulning af ulukkede ruder og
>> soltag ved hjælp af fjernbetjeningen.
>
> Hmm... det kan min gamle Golf 3 da - men den har selvfølgelig
> også kun kontakter fremfor taster
>
>> De mener, det udgør en sikkerhedsrisiko (fik jeg af vide, da jeg
>> ønskede funktionaliteten)..!!!!
>
> Det er vel heller ikke helt forkert. Der har da været en sag med
> nogen VAG biler, der var lidt for nemme at bryde ind i.

I de baner tænker Volvo slet ikke, for normalt er deres biler rimelig sikre
i den henseende.

Nej, argumentationen går på efterladte børn, hunde og andre "dyr" i bilerne
som da udsættes for kraftig sol.

Denne argumentation kan jeg så men godt følge, men ville nu alligevel gerne
have funktionaliteten, da jeg var vant til den fra min hedengangne Omega
Stationcar MV6 med samme antal "vinduer"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-02-06 20:44

"T. Hartung" skriver:
>
> hvad vil du med klapspejle?

Nu, da alle biler har aircon, fartpilot og elektrisk justerbare spejle,
skal der jo være noget nyt der er "moderne".


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Brian (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-02-06 20:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nu, da alle biler har aircon, fartpilot og elektrisk justerbare
> spejle, skal der jo være noget nyt der er "moderne".

Ja, de skal være kreative for at finde på nye sager.

Varme i rattet (!!) er også begyndt at titte frem i dyre biler - om
jeg fatter konceptet i det!

På den anden side - om 10 år kan jeg nok ikke leve uden

/Brian



Folmer Rasmussen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-02-06 21:18

On Mon, 20 Feb 2006 20:49:40 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

>Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Nu, da alle biler har aircon, fartpilot og elektrisk justerbare
>> spejle, skal der jo være noget nyt der er "moderne".
>
>Ja, de skal være kreative for at finde på nye sager.
>
>Varme i rattet (!!) er også begyndt at titte frem i dyre biler - om
>jeg fatter konceptet i det!
>
>På den anden side - om 10 år kan jeg nok ikke leve uden

>--

De sidste indtil mange biler jeg har haft har været udstyret med
læderrat.

Der findes s'gu ikke noget så koldt at holde på, som lige netop dét.

Der er indtil flere andre moderne features på en nyere bil jeg gerne
vil bytte væk for varme i rattet.

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 21:22


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9r8kv1psqfmg787ijvv2tbb6vsf2auslu9@4ax.com...

KLIP

> Der er indtil flere andre moderne features på en nyere bil jeg gerne
> vil bytte væk for varme i rattet.

Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
bagsædepladsen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-02-06 21:25


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa24d6$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
> bagsædepladsen..

Vil det virkeligt sige, at I ikke bruger kørerhandsker om vinteren?









BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 21:28


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:rApKf.45547$d5.202032@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
>> bagsædepladsen..
>
> Vil det virkeligt sige, at I ikke bruger kørerhandsker om vinteren?

Jow da, derfor er der også cigartænder og askebæger til bagsædepassagererne
i potten.

Jeg bærer dan nogle ordentlige luffer året rundt, når jeg skal styre
potten..

Nej, jeg anvender hverken kørehandsker eller ditto sko i min hverdagskørsel,
jeg kan ikke få hænder og fødder ned i det italienske stads..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-02-06 22:48

> Nej, jeg anvender hverken kørehandsker eller ditto sko i min
> hverdagskørsel, jeg kan ikke få hænder og fødder ned i det italienske
> stads..

*ROFL*

Amatør - det gør jeg - og full-face-hjelm - folk kigger lidt ved lyskrydsene
i byen, men det rykker for vildt..

....meget sportslig feeling.. He-he...

--
/Jan W Nielsen



Folmer Rasmussen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-02-06 21:40

On Mon, 20 Feb 2006 20:24:55 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>
>"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:43fa24d6$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
>> bagsædepladsen..
>
>Vil det virkeligt sige, at I ikke bruger kørerhandsker om vinteren?

>--

Næh, for jeg synes det ville være et brud på alle de signalværdier der
ligger i netop dét.

Kørehandsker, sixpence, plusfours og Burberry hører sammen med gamle
britiske sportsvogne, og kan ikke blandes med noget andet.

Desuden hører der brune sko til denne mundering, og iflg. Emma Gad må
man ikke bære brune sko efter kl. 18:00

Jeg må gerne være ude og lege senere end det.

Hvis der skal være stil over tingene, Mogens, så skal det være
gennemført.

--

Venlig hilsen
Folmer


Mogens... (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-02-06 21:42


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qs9kv1h50dfijl9p0vgspk2epnlnierpq5@4ax.com...

> Hvis der skal være stil over tingene, Mogens, så skal det være gennemført.

Mine brune kørehandsker matcher da ellers det beigefarvet læderindtræk meget
godt



Michael (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 21-02-06 10:32

On Mon, 20 Feb 2006 20:24:55 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>
>"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:43fa24d6$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
>> bagsædepladsen..
>
>Vil det virkeligt sige, at I ikke bruger kørerhandsker om vinteren?

Det er lidt for morfar agtigt, meen nu er du vist heller ikke helt ung
mere


Folmer Rasmussen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-02-06 21:32

On Mon, 20 Feb 2006 21:21:39 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:9r8kv1psqfmg787ijvv2tbb6vsf2auslu9@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Der er indtil flere andre moderne features på en nyere bil jeg gerne
>> vil bytte væk for varme i rattet.
>
>Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
>bagsædepladsen..

>--

Det var liiige sådanne features jeg havde i tankerne.

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 21:34


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:jn9kv1t1kg4v6lvgcecch43lf3cnlnigve@4ax.com...

KLIP

>>> Der er indtil flere andre moderne features på en nyere bil jeg gerne
>>> vil bytte væk for varme i rattet.
>>
>>Jeg ville endda gå så langt og fravælge cigartænderen og askebægeret på
>>bagsædepladsen..
>
>>--
>
> Det var liiige sådanne features jeg havde i tankerne.

To sjæle, samme tanke..ROTFL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-02-06 21:32

Folmer Rasmussen wrote:

> De sidste indtil mange biler jeg har haft har været udstyret med
> læderrat.
>
> Der findes s'gu ikke noget så koldt at holde på, som lige netop dét.

Hmm... har du p*k hud på fingrene

Mine seneste par biler har også haft læderrat, og jeg har ærlig talt
ikke tænkt "arghh, bare jeg havde varme i rattet"

Med lædersæder derimod, er varme i sædet uundværligt - men jeg
har altså også mere af kroppen i kontakt med sædet, end rattet.

Men som jeg skrev før - om 10 år kan jeg sikkert ikke leve uden den feature.

> Der er indtil flere andre moderne features på en nyere bil jeg gerne
> vil bytte væk for varme i rattet.

Der er eddermame også mange sære ting i nye biler

/Brian



Folmer Rasmussen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-02-06 21:49

On Mon, 20 Feb 2006 21:32:24 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> De sidste indtil mange biler jeg har haft har været udstyret med
>> læderrat.
>>
>> Der findes s'gu ikke noget så koldt at holde på, som lige netop dét.
>
>Hmm... har du p*k hud på fingrene

>--

Nix. Jeg er omskåret, og fruen er rigtig glad for de nye lampeskærme.
)

>--

>Mine seneste par biler har også haft læderrat, og jeg har ærlig talt
>ikke tænkt "arghh, bare jeg havde varme i rattet"
>
>Med lædersæder derimod, er varme i sædet uundværligt - men jeg
>har altså også mere af kroppen i kontakt med sædet, end rattet.

>--

Sædevarme er en af de ting jeg meget sjældent bruger.

>--

>Men som jeg skrev før - om 10 år kan jeg sikkert ikke leve uden den feature.

>--

Sikkert ikke.

>--

>> Der er indtil flere andre moderne features på en nyere bil jeg gerne
>> vil bytte væk for varme i rattet.
>
>Der er eddermame også mange sære ting i nye biler

>--

Sære og sære? Lidt unødvendige, og som regel helvedes dyre at reparere
på når de går i udu.

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 21:53


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0gakv1heeasssscngd7k39qg9eh2dv64c5@4ax.com...

KLIP

>>Hmm... har du p*k hud på fingrene
>
>>--
>
> Nix. Jeg er omskåret, og fruen er rigtig glad for de nye lampeskærme.
> )

PINNNGGGGGG ..... LOOOOOOLLLLLLL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (20-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-06 22:30

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Nix. Jeg er omskåret, og fruen er rigtig glad for de nye lampeskærme.
>)

Jeg kan regne ud at Brormanden har leveret dine pinolpærer ;)

>Sædevarme er en af de ting jeg meget sjældent bruger.

Samme her - bilen er jo ca 20 grader varm, når jeg starter den ;)

>>Der er eddermame også mange sære ting i nye biler

Subscribe!


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 22:32


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:p3dkv1lvlqcrf4ujjs4fqq3vq5qau32v7p@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Nix. Jeg er omskåret, og fruen er rigtig glad for de nye lampeskærme.
>>)
>
> Jeg kan regne ud at Brormanden har leveret dine pinolpærer ;)
>
>>Sædevarme er en af de ting jeg meget sjældent bruger.
>
> Samme her - bilen er jo ca 20 grader varm, når jeg starter den ;)
>
>>>Der er eddermame også mange sære ting i nye biler
>
> Subscribe!

Det ved du da ikke noget om mand..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (20-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-06 22:35

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Det ved du da ikke noget om mand..)))

Gør jeg ikke ? det særeste er da oftest det der betaler ;)


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


BJ (20-02-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-02-06 22:38


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:6fdkv1dsul0p4mmu6rkagghb6p2orp65on@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Gør jeg ikke ?

Så pyt da, Scorpioerne er ganske veludstyrede.

> det særeste er da oftest det der betaler ;)

Den må du liige forklare..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-02-06 22:35

On Mon, 20 Feb 2006 22:29:41 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Nix. Jeg er omskåret, og fruen er rigtig glad for de nye lampeskærme.
>>)
>
>Jeg kan regne ud at Brormanden har leveret dine pinolpærer ;)

>--

*LOL*

>--

>>Sædevarme er en af de ting jeg meget sjældent bruger.
>
>Samme her - bilen er jo ca 20 grader varm, når jeg starter den ;)

>--

Er det fæhunden der har ligget den varm?.

--

Venlig hilsen
Folmer


jan@stevns.net (20-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-02-06 23:15

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Er det fæhunden der har ligget den varm?.

Kender du tegneserien Fæhunden ? - sådan en køter har vi da også

Hun er specialist i at drive claus til vanvid, for slet ikke at tale
om krikkerne


........ Nejda - garagen er jo dejlige 20 grader lun


http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/scorkardan/index.htm

kan du jo observere brormanden iført rød bluse og kuffert

(og nederst Leica)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Klaus D. Mikkelsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-02-06 06:28

jan@stevns.net skriver:
>
> Kender du tegneserien Fæhunden ? - sådan en køter har vi da også

Dejlig hund.

> på
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/scorkardan/index.htm

Få du sparket til serveren, herfra er der en del der ikek virker, blandt
andet "hvem er vi"

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Mogens... (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 21-02-06 07:03


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43FAA4CF.6414870B@du.kan.finde.den...

> Få du sparket til serveren, herfra er der en del der ikek virker, blandt
> andet "hvem er vi"

Virker fint herfra - kunne man ikke slette de gamle hvem-er-vi-sider
og bibeholde den nye side?



Klaus D. Mikkelsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-02-06 07:20

"Mogens..." skriver:
>
> Virker fint herfra - kunne man ikke slette de gamle hvem-er-vi-sider
> og bibeholde den nye side?

Underligt, jeg får :

dk.fritid.bil - Hvem er vi?
Kunne ikke oprette en forbindelse til MySQL. **
Fejlen er: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

Altså på "DFB Hvem er vi testfasen"


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@stevns.net (21-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-02-06 08:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Fejlen er: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

det er også korrekt - SQL serveren er blæst af - den er faktisk gået
op i røg.

>Altså på "DFB Hvem er vi testfasen"

nemmerligen


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Klaus D. Mikkelsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-02-06 08:35

jan@stevns.net skriver:
>
> det er også korrekt - SQL serveren er blæst af - den er faktisk gået
> op i røg.

Endnu et bevis på at elektronik virker på røg - slipper røgen ud, virker
det ikek længere........


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@stevns.net (21-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-02-06 08:15

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Virker fint herfra - kunne man ikke slette de gamle hvem-er-vi-sider
>og bibeholde den nye side?

Sagtens



--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


jan@stevns.net (21-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-02-06 08:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Dejlig hund.

Bestemt - men en meget sær hund ;)

Jeg har en yderst sjov videosekvens liggende, hvor Nanna (vores lille
Berner-sennen tøs, terroriserer Leica, som til sidst bønner helt ud
Jeg skal bare lige hitte en webserver udenhus til de 60mega den fylder

>Få du sparket til serveren, herfra er der en del der ikek virker, blandt
>andet "hvem er vi"

Jeg har set det - det er SQL'en der banker ned
den kommer forhåbentligt op igen senere i dag.



--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Finn Guldmann (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-02-06 09:45

jan@stevns.net skrev:
> Jeg har en yderst sjov videosekvens liggende, hvor Nanna (vores lille
> Berner-sennen tøs, terroriserer Leica, som til sidst bønner helt ud
> Jeg skal bare lige hitte en webserver udenhus til de 60mega den fylder
>
Har da 1,1Gb fri på den hvor jeg har det andet liggende, så du kan da
bare sige til.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

jan@stevns.net (21-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-02-06 09:53

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Har da 1,1Gb fri på den hvor jeg har det andet liggende, så du kan da
>bare sige til.

til !

men hvordan smider jeg den over til dig ?

(skal vi lige hoppe over i email ? min adresse virker)
--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Finn Guldmann (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-02-06 14:21

jan@stevns.net skrev:
>> Har da 1,1Gb fri på den hvor jeg har det andet liggende, så du kan da
>> bare sige til.
> til !
> men hvordan smider jeg den over til dig ?
> (skal vi lige hoppe over i email ? min adresse virker)
>
You got mail.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Jan W Nielsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-02-06 21:27

> Audi A4 - 2.0 TFSI Multitronic
> 200 HK
> Ialt; 542000

Hvad med denne - det må da være den ultimative Passat til den pris..?

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=6106

Med boks er den jo fuldkommen overlegen - også ift til en TFSi.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-06 15:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43fa2560$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Audi A4 - 2.0 TFSI Multitronic
>> 200 HK
>> Ialt; 542000
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=6106
>
> Med boks er den jo fuldkommen overlegen - også ift til en TFSi.

Øøøøhhh nej........for TFSi'en kan jo også få en "boks". F.eks. denne:
http://www.bsrab.se/products/n3115/t/

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-02-06 16:46

>> Med boks er den jo fuldkommen overlegen - også ift til en TFSi.

> Øøøøhhh nej........for TFSi'en kan jo også få en "boks".

Nu stod der jo ikke i forhold til en TFSI med boks, vel..?

I øvrigt tror jeg, at en TDi 170 virker mere overlegen, end en TFSi 200 - og
jeg tror såmænd også, at en TDi med 210 hk er mere overbevisende end en TFSi
med 240 hk - også på trods af at TFSi gennem gearerne og "kørt tarmene ud"
er lidt hurtigere - simpelthen på grund af TDí' erens voldsomme moment og de
konstant enorme kræfter til rådighed.

En TFSi skal immervæk stadig have klø for at sparke - en tunet TDi 170
sparker som en bryggerhest fra tomgang.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-06 20:50

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4401cc70$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> En TFSi skal immervæk stadig have klø for at sparke

Fordi? Med 370 Nm fra 1700 - 1800 rpm, rykker en TFSi vist ganske fint HELE
tiden.

> - en tunet TDi 170 sparker som en bryggerhest fra tomgang.

Ikke mere end en benziner vil gøre. Det er alt sammen et spørgsmål om
turboteknologi.

P.S. Hvis du kan finde én, så prøv enten en Saab 9-3 Aero (2,8 V6), eller en
Vectra 2,8 V6. Så vil du vide, hvad det vil sige at trække fra tomgang (900
rpm.).

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-02-06 21:11

> Fordi? Med 370 Nm fra 1700 - 1800 rpm, rykker en TFSi vist ganske fint
> HELE tiden.

Har den 370 Nm fra 1700 o/min...?

>> - en tunet TDi 170 sparker som en bryggerhest fra tomgang.

> Ikke mere end en benziner vil gøre. Det er alt sammen et spørgsmål om
> turboteknologi.

I en nogenlunde effektilsvarende sammenligning, som denne, er der jo altid
markant mere
bundtæk i dieselbilen - er du uenig i det..?

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-02-06 23:16

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44020a99$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har den 370 Nm fra 1700 o/min...?

Over 300 Nm har den allerede fra 1700 rpm.

>>> - en tunet TDi 170 sparker som en bryggerhest fra tomgang.
>
>> Ikke mere end en benziner vil gøre. Det er alt sammen et spørgsmål om
>> turboteknologi.
>
> I en nogenlunde effektilsvarende sammenligning, som denne, er der jo altid
> markant mere
> bundtæk i dieselbilen - er du uenig i det..?

Effekt, som i Hk, eller Nm?

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (26-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-02-06 23:54

>> Har den 370 Nm fra 1700 o/min...?

> Over 300 Nm har den allerede fra 1700 rpm.

Ok - men her har TDI´eren jo op mod 450 Nm...

>> I en nogenlunde effektilsvarende sammenligning, som denne, er der jo
>> altid markant mere
>> bundtæk i dieselbilen - er du uenig i det..?

> Effekt, som i Hk, eller Nm?

Effekt måles i Hk..

--
/Jan W Nielsen



Morgan (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 20-02-06 21:26

>Jeg mener at 2,0 FSI motoren falder helt uden for her - idet den ikke har
turbo

På 0-100 ratings er 2.0 FSI rimeligt godt med. Men da den nye passat
ikke har en 1.8T version er jeg lidt lost. :(

Klapspejlene har vi på vores anden bil, og der syntes jeg det er godt
ved parkeringer.

Mvh Morgan


T. Hartung (20-02-2006)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 20-02-06 22:17


"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:1140467184.474162.223090@o13g2000cwo.googlegroups.com...
>Jeg mener at 2,0 FSI motoren falder helt uden for her - idet den ikke har
turbo

På 0-100 ratings er 2.0 FSI rimeligt godt med. Men da den nye passat
ikke har en 1.8T version er jeg lidt lost. :(

hmmm der er bare ca. 8.000,00 i forskel fra Audi 1,8 T til VW 2,0 TFSI -
desuden mener jeg at Audi 1,8T har 163 HK (ikke 150 HK) - det er de øvriges
1,8T motorer der har det - der skal jo være en forskel udover prisen )
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung



Morgan (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 20-02-06 21:31

Jeg er ikke så meget til Diesel. For det første fordi mit
kørselsbehov er begrænset, for det andet, fordi jeg hader at stå i
diesel pølen på tanken , og for det tredje fordi jeg godt kan lidt
træk i bunden. Jeg påtænker ikke at ligge over 120km/t, såeh....


Men ja, den er sikkert tjep med box på.

Morgan


Mogens... (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-02-06 21:35


"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:1140467468.652569.244020@o13g2000cwo.googlegroups.com...

> og for det tredje fordi jeg godt kan lidt træk i bunden.

Og dét har en diesel ikke?



T. Hartung (20-02-2006)
Kommentar
Fra : T. Hartung


Dato : 20-02-06 22:10


"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:1140467468.652569.244020@o13g2000cwo.googlegroups.com...

og for det tredje fordi jeg godt kan lidt
træk i bunden. Jeg påtænker ikke at ligge over 120km/t, såeh....



hmmmm netop derfor falder 2,0 FSI udenfor - nu er der kun turbo-motorer
tilbage - og da særlig diesel - du kan måske endda spare aut. væk - for med
det fede bundtræk skal der alligevel ikke skiftes gear )

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung



Jonas R. (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 20-02-06 23:20


"Morgan" <morgan@jones.dk> wrote in message
news:1140442418.473929.83090@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Hey!

Først og fremmest - Tiscali's newsserver opfører sig pænt sært for
tiden, så jeg vil lige undskylde hvis det her dukker op 2 gange...

Nuvel...

Jeg sidder og kigger lidt på noget A4 versus Passat. Jeg er godt klar
over
at Passat'en er størrelsesmæssigt tættere på A6'eren, men either
way, det er
de to modeller jeg finder interessant.

Der er en mængde parametre jeg har sat op for valget. Først og
fremmest skal
den ikke være komplet bovlam. ;) Sekundært skal der være automatgear
(ikke
op til diskussion - heh)

KLIP


Nu er jeg jo audi mand og ville da klart vælge den nye A4, men læste lige i
bilmagasinet mener jeg at den skulle komme snart i en version hvor den har
220 hk i stedet for de 200 hk.
Måske dette var værd at tage med i betragtningen.

MVH

Jonas R.



Mogens... (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-02-06 23:21


"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:hJmdnYw5aYDz3WfenZ2dnUVZ8qednZ2d@giganews.com...

> Nu er jeg jo audi mand og ville da klart vælge den nye A4, men læste lige
> i bilmagasinet mener jeg at den skulle komme snart i en version hvor den
> har 220 hk i stedet for de 200 hk.

www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1365



Jonas R. (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 22-02-06 10:44


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
news:ChrKf.45568$d5.201964@newsb.telia.net...
>
> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> news:hJmdnYw5aYDz3WfenZ2dnUVZ8qednZ2d@giganews.com...
>
>> Nu er jeg jo audi mand og ville da klart vælge den nye A4, men læste lige
>> i bilmagasinet mener jeg at den skulle komme snart i en version hvor den
>> har 220 hk i stedet for de 200 hk.
>
> www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1365
>

Jeps,
Men de normale A4 skulle også komme med de ekstra hk senere.

Den bil er jo alt for dyr hvis du spørger mig.

/Jonas R.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste