Porsche GT2 (997)?
Fra : Lars

Dato : 20-02-06 12:05

Hej i gruppen.
Nu har jeg lige set der er kommet den nye Porsche 911 turbo, med 480 hk.
Ved denne bil har Porsche jo undermineret deres tidligere topmodel (i 911
klasse) GT2 helt og aldeles ihjel da den jo "kun" har 466 hk

Nogen som ved om der er en GT2 997 model på programmet ? jeg kan ikke se
noget af officielle kanaler.
vh Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-02-06 12:38

"Lars" <Sorry@No.email> wrote in news:dtc7pf$a8t$1@newsbin.cybercity.dk:

> [...]
> (i 911 klasse) GT2 helt og aldeles ihjel da den jo "kun" har 466 hk
>
> Nogen som ved om der er en GT2 997 model på programmet ? jeg kan ikke

Jeg tror mere at GT2'en er/var til ræs, mens Turbo'en mere retter sig mod
GT-markedet, langt mere komfortabel end GT2'en.

mvh/lars

Fra : Lars

Dato : 20-02-06 17:17

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> wrote in message
> Jeg tror mere at GT2'en er/var til ræs, mens Turbo'en mere retter sig mod
> GT-markedet, langt mere komfortabel end GT2'en.

Jeps. det er jeg helt enig i, men alligevel ser jeg ingen grund til at have
en ræcerbil som alligevel bliver motormæssigt overgået af en gade bil.
Stadig ikke nogen som har hørt noget om evt gt2 997 model?
vh Lars

Fra : Benny Højvælde

Dato : 20-02-06 20:15

"Lars" <Sorry@No.email> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeps. det er jeg helt enig i, men alligevel ser jeg ingen grund til at
> have en ræcerbil som alligevel bliver motormæssigt overgået af en gade

Nu er der nok ikke nogle skrappe regler med gadebiler som der er med
banebiler.

Benny

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-06 18:40

www.josmentenracing.nl/nl/page00014.asp

Fra : Lars

Dato : 20-02-06 18:42

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> www.josmentenracing.nl/nl/page00014.asp
Tak , men findes den også som en gade version?
vh Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-02-06 21:46

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in news:I9nKf.45530
$d5.202005@newsb.telia.net:

> www.josmentenracing.nl/nl/page00014.asp

Den kan vist næppe kaldes officiel.

Så hellere denne:
http://www.gt-eins.de/CMS/images/stories/2005/Nring_24h_BfG/turbinchen.jpg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-06 19:55

Den Mon, 20 Feb 2006 12:05:23 +0100, skrev Lars :

> Nogen som ved om der er en GT2 997 model på programmet ? jeg kan ikke se
> noget af officielle kanaler.

Jeg ved de barsler med en 997 GT3'er til sommer, men det besvarer jo
ikke dit spørgsmål selvom specs ser ganske interessante ud:

3.6 liter, 415 hk ved 7.600 omdr, 405 Nm ved 5.500 omdr, rødt felt ved
8.400 omdr. Vægt 1.400 kg, topfart 310 km/t, 0-160 km/t på 8.7 sek.

Rygter siger at de dårlige salgstal for 996 GT2 har fået Porsche til at
stryge modellen af programmet i 997 serien.

--
Kent Oldhøj

Fra : Lars

Dato : 22-02-06 07:09

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message >
Rygter siger at de dårlige salgstal for 996 GT2 har fået Porsche til at
> stryge modellen af programmet i 997 serien.

Se selvom det "kun" er rygter så er det alligevel noget jeg jeg suger til
mig! jeg har kontaktet MLA (porsche center sjælland) og de kender ikke noget
til evt produktion af gt2 997 - men det skal de vel sige.

Det ville jo bare være ærgeligt at købe den nye turbo hvis der alligevel kom
en gt2 ummildbart efter...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-02-06 08:36

"Lars" <Sorry@No.email> wrote in

> Det ville jo bare være ærgeligt at købe den nye turbo hvis der
> alligevel kom en gt2 ummildbart efter...

Som sagt tidligere, de 2 modeller retter sig mod 2 forskellige segmenter,
hvor den almindelige turbo er "bedstefarmodellen".....

/lars

Fra : Lars

Dato : 22-02-06 09:02

> Som sagt tidligere, de 2 modeller retter sig mod 2 forskellige segmenter,
> hvor den almindelige turbo er "bedstefarmodellen".....

Nu kunne det jo godt være der er sammenfald af segmenterne. Kald det
uovervejet eller hvad du lyster, men sagen er at valget står imellem disse
to biler. Jeg kunne forstå på MLA at den nye turbo var sat særdeles hårdt op
mht til fjenderne således den påfaldende meget lignede den gamle GT2 (996)
så det skulle være en erstatning for gt'eren. Derved er den gamle GT2'er ude
af billede da valget for os naturligt står på Turboen, men hvis der var en
gt2 (997) på trapperne kunne det jo være fristende at vente og se hvad den
nu kunne.
vh Lars

Fra : Michael

Dato : 22-02-06 09:40

On Wed, 22 Feb 2006 09:01:42 +0100, "Lars" <Sorry@No.email> wrote:

> [...]
>gt2 (997) på trapperne kunne det jo være fristende at vente og se hvad den

Hvorfor ikke købe begge og bruge Turboen til hverdagen og GT2 i
weekenden når det skal være ekstra sjovt?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-02-06 14:26

"Lars" <Sorry@No.email> wrote in

> [...]
> naturligt står på Turboen, men hvis der var en gt2 (997) på trapperne
> kunne det jo være fristende at vente og se hvad den nu kunne.

Det er da problematisk med den slags valg

Jeg har ikke set nogen nyheder/spyshots eller lignende vedr. en 997gt2,
så jeg vil mene at dit valg er mellem en 996gt2 eller 997turbo. Da der
nok ikke er så mange danskere med erfaringer med disse modeller, kunne
det være du skulle konsultere fora som f.eks. rennlist.com, for at få
mere objektive vurderinger af de to modeller.

Hvis økonomien ikke spiller nogen rolle er jeg sikker på de store
Porsche-tunere kan hjælpe dig videre med stort set alle ønsker omkring
"forbedringer" af en 997turbo Muligheder kunne være Ruf (allerede
nævnt), Manthey Racing eller TechArt.

mvh/lars

Fra : Lars

Dato : 22-02-06 16:44

> [...]
> Porsche-tunere kan hjælpe dig videre med stort set alle ønsker omkring
> "forbedringer" af en 997turbo Muligheder kunne være Ruf (allerede

Mange tak for jeres mange gode svar... Dem vil jeg bestemt overveje ganske
nøje.
Venlig hilsen Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-02-06 17:11

"Lars" <Sorry@No.email> wrote in

> Mange tak for jeres mange gode svar... Dem vil jeg bestemt overveje
> ganske nøje.

Hvis bilen kommer til at krydse den dansk-tyske grænse, står jeg
naturligvis til rådighed for en bedømmelse af det færdige resultat

mvh/lars

Fra : Lars

Dato : 23-02-06 07:26

> "Lars" <Sorry@No.email> wrote in
>
> Hvis bilen kommer til at krydse den dansk-tyske grænse, står jeg
> naturligvis til rådighed for en bedømmelse af det færdige resultat

Jeg skal de endelig nok smide et på billede i binær, men der går nok lidt
tid da vi jo som bekendt lige skal vente til turboen kommer på gaden så vi
kan prøve dem så vi ikke bare laver et forhastet køb. Det er jo en drenge
drøm som er ved at gå i opfyldelse... endnu en gang mange tak for jeres svar
og overvejelser.
vh Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-02-06 11:34

Den Wed, 22 Feb 2006 07:09:16 +0100, skrev Lars :

> Det ville jo bare være ærgeligt at købe den nye turbo hvis der alligevel kom
> en gt2 ummildbart efter...

Den slags problemer er der kun ét svar på: Ruf Rt12

Den fås med 530, 560 eller 650 hk(Ruf er berygtet for at oplyse
konservative effekttal. Forvent nærmere 700 hk). 2 eller 4 hjulstræk.

Stortset alt kan tilpasses kundens individuelle ønsker: Interiør,
bremser, undervogn, gearudvekslinger osv. Max topfart 350+ km/t. 0-100
under 3.5 sek. Igen: Ruf er ret konservative med deres opgivelser. 996
med samme motor toppede ved 362 km/t, og nogle svenskere har målt
Rt12'eren til 3.15 sek fra 0-96 km/t. 0-160 blev målt til 6.6 sekunder
og 200 km/t blev nået på kun 9.7 sekunder. Iøvrigt en bil med 4WD.

http://www.ruf-automobile.de/english/rufmodelle/rt12/rt12.htm

Priserne starter på niveau med en evt. 997 GT2'er: Omkring 200.000,-
euro plus afgifter.

--
Kent Oldhøj

Fra : Brian

Dato : 22-02-06 21:27

Lars wrote:

> Det ville jo bare være ærgeligt at købe den nye turbo hvis der
> alligevel kom en gt2 ummildbart efter...

Kender alt den slags impulskøb...

/Brian