Hvor mange dele består en bil af?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-02-06 00:21

Så lige et bånd om de første biler, hvorunder man i Fords masseproduktion
vistnok regnede med 5000 dele. Hvor meget ved man (i) om dette tal på
nutidens biler? Jeg medregner karosseridele inden sammensvejsning, og selv
den mindste spændeskive skal tælles med.

Der er vist 30 000 fjer på en svane, så dette skulle jo være mere
overkommeligt at tælle efter......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-06 06:42

> [...]
> nutidens biler? Jeg medregner karosseridele inden sammensvejsning, og selv
> den mindste spændeskive skal tælles med.

En BMW 645 CSi består af 20.000 dele...

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-02-06 08:42

Mogens... skrev:
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> En BMW 645 CSi består af 20.000 dele...

Og inden den ruller af samlebåndet har ca 2000 medarbejdere haft
fingerne i den

--
Mvh Anders Christensen
Som også så Discovery forleden

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-02-06 10:18

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev

> Og inden den ruller af samlebåndet har ca 2000 medarbejdere haft
> fingerne i den

Man må håbe at den bliver vasket inden levering

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-02-06 01:39

"Anders Christensen" > skrev> >

> Og inden den ruller af samlebåndet har ca 2000 medarbejdere haft
> fingerne i den

Populær bil

Jeg havde egentlig den tro, at antallet af dele var lidt mindre end da Ford
forsøgte at sætte det ned. Det er altså gået stik den anden vej. Nu er
pixels i diverse displays vel ikke talt med?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aslan

Dato : 20-02-06 14:04

"Mogens..."
> En BMW 645 CSi består af 20.000 dele...

Og de er allesammen anskaffet der, hvor man kan få den enkelte del billigst
!

Aslan

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-06 18:40

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev i en meddelelse

> Og de er allesammen anskaffet der, hvor man kan få den enkelte del
> billigst

Det er vel de færreste producenter, der gør det modsatte!

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-02-06 08:51

> [...]
> den mindste spændeskive skal tælles med.
>
> Der er vist 30 000 fjer på en svane, så dette skulle jo være mere

Ikke helt den information du søger, men lidt i stilen med.
Mercedes var ude for en del år siden og fortælle at der i en Mercedes 600
SEL lå sammenlagt 8 kilometer ledning, hvis man lagde hver enkelt leder i
forlængelse af hinanden.........

Lars Hansen