|
| hvilken diesel bil? Fra : Troels Hansen |
Dato : 19-02-06 19:18 |
|
Jeg står for at skulle udskifte min ellers velkørende ZX'er, da mit
kørselsbehov er drastisk ændret, og jeg nu kører ca 60000 om året, og
det bliver squ dyrt i længden i benzin.
Jeg er på udkig efter en ny eller nyere diesel, i omegnen af
200-250000kr, og er meget på bar bund.
Krav: 5 døre, i en bil der ikke er alt for lille. Gerne stationcar.
langt på literen
Vil være et plus med oliefyr og fartpilot.
Jeg har sådan set ikke nogle præferancer overfor nogle bilmærker,
fremfor andre. Eneste jeg kan sige er at jeg er kvalificeret til
flåderabatter hos toyota.
Er der nogle der har nogle gode anbefalinger?
mvh Troels
| |
tb (19-02-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 19-02-06 19:29 |
|
> Jeg står for at skulle udskifte min ellers velkørende ZX'er, da mit
> kørselsbehov er drastisk ændret, og jeg nu kører ca 60000 om året, og det
> bliver squ dyrt i længden i benzin.
> Jeg er på udkig efter en ny eller nyere diesel, i omegnen af 200-250000kr,
> og er meget på bar bund.
Ja jeg ville jo vælge en octavia. Egenligt ikke fordi de er så billige
mere, men fordi du får en god og komfortabel bil der holder prisen godt. Og
de er trods alt stadig billigere end deres søster (Golf/Bora)
| |
Deaster (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 19-02-06 19:43 |
|
Troels Hansen skrev:
> Jeg står for at skulle udskifte min ellers velkørende ZX'er, da mit
> kørselsbehov er drastisk ændret, og jeg nu kører ca 60000 om året, og
> det bliver squ dyrt i længden i benzin.
> Jeg er på udkig efter en ny eller nyere diesel, i omegnen af
> 200-250000kr, og er meget på bar bund.
> Krav: 5 døre, i en bil der ikke er alt for lille. Gerne stationcar.
> langt på literen
> Vil være et plus med oliefyr og fartpilot.
>
> Jeg har sådan set ikke nogle præferancer overfor nogle bilmærker,
> fremfor andre. Eneste jeg kan sige er at jeg er kvalificeret til
> flåderabatter hos toyota.
>
> Er der nogle der har nogle gode anbefalinger?
>
>
> mvh Troels
En lettere brugt Octavia. Men når du nu kan få flåderabat hos Toyota
ville jeg også lige tjekke en Corolla.
Mvh
Jesper
| |
Jasper Norman (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Jasper Norman |
Dato : 19-02-06 23:32 |
|
Du skal da have en Mercedes!
Jeg var selv meget varm på en Audi A4 eller muligvis Passat.
Jeg prøvede Passaten (2004´er). Den var da ok, men ikke noget "helt "
specielt. Jeg overvejede Skoda en smule, men blev enig med mig selv om, at
det sgu var for mange penge for en bil med det kæmpe grønne mærke...
(uha..nu falder der brænde ned!)
Jeg er dog sikker på, at det er en udmærket bil, og at man får mere for
pengene end i en Passat.
Nå men, jeg fik endelig overbevist konen om, at en MB med 350k km på bagen
var en mulighed Jeg fik hende med ud i en 220 CDi fra 2001, chippet til
170 hk med (næsten) alt i udstyr. Behøver jeg at sige at hun var solgt. Den
kører simpelt hen fantastisk i forhold til en Passat (spørg bare Ole
Gaarde Kristensen, taxa chauffør, fra denne gruppe).
Den er efter sigende billigere i reservedele end Toyota, men dog er det ikke
ofte den skal rep.
Det eneste "problem" er at du nok skal svinge dig op på et beløb mellem
250-300k. Men SÅ er du også godt kørende...
God tur!
Mvh
Jasper
| |
Ole Gaarde Kristense~ (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 20-02-06 06:31 |
|
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:43f8f1e3$0$38701$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Du skal da have en Mercedes!
>
Hørt!
> Det eneste "problem" er at du nok skal svinge dig op på et beløb mellem
> 250-300k. Men SÅ er du også godt kørende...
>
Det kan nu gøres lidt billigere - hvis man er heldig.
Prøv f.eks. www.bilbasen.dk > Forhandlere > Mercedes > Stc.car > Diesel >
1994-2001
Hvis du lægger mest vægt på stort reelt bagagerum og god benplads på
bagsædet skal du holde dig fra C-klassen som du til gengæld skal holde dig
til hvis 14-16 km/literen lyder tiltalende for landevejskørsel (C220 CDI
stc. årgang 2002 med 143 HK baseret på egne erfaringer - 10-12 km/ltr med
hovedvægt på bykørsel).
Min personlige favorit er dog W124-serien f.eks.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=472100095&page=7
(tilfældigt valgt). Det er ganske enkelt noget af det mest solide og stabile
Mercedes nogensinde har produceret.
God jagt!
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved
| |
Broegger (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 20-02-06 08:50 |
|
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev
news:43f8f1e3$0$38701$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Jeg prøvede Passaten (2004´er). Den var da ok, men ikke noget "helt "
> specielt. Jeg overvejede Skoda en smule, men blev enig med mig selv
> om, at det sgu var for mange penge for en bil med det kæmpe grønne
> mærke... (uha..nu falder der brænde ned!)
Jeg så engang en taxa hvor chaufutten havde en bunke postit sat fast på
rattet. Da jeg spurgte om det ikke var upraktisk svarede han at det var
det, men at det dækkede det grimme Skoda mærke
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk
| |
mohr (21-02-2006)
| Kommentar Fra : mohr |
Dato : 21-02-06 20:12 |
|
"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så engang en taxa hvor chaufutten havde en bunke postit sat fast på
> rattet. Da jeg spurgte om det ikke var upraktisk svarede han at det var
> det, men at det dækkede det grimme Skoda mærke
I den nye Octavia (og dermed også i den faceliftede Fabia), er Skoda
emblemet formindsket betragteligt.
/Morten
| |
Per Henneberg Kriste~ (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 20-02-06 09:01 |
|
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:43f8f1e3$0$38701$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Du skal da have en Mercedes!
Han skrev langt på literen ...
--
Per, Esbjerg
| |
Lasse (21-02-2006)
| Kommentar Fra : Lasse |
Dato : 21-02-06 22:10 |
|
>> Du skal da have en Mercedes!
>
> Han skrev langt på literen ...
En Mercedes 220 / 270 CDI går gerne 15-16 km. på literen, endda mere hvis
det er motorvejskørsel indenfor fartgrænserne... Det synes jeg er langt på
literen, og kun meget lidt under en Octavia. En Octavia som jo er en Skoda
Og en Octavia som er en mindre bil. Og fremfor alt en Octavia med en
meget tam motor ift. Mercedes. Og lur mig i øvrigt om ikke Merceren holder
længst. - Også værdimæssigt.
Lasse
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-02-06 22:22 |
|
Lasse skriver:
>
> Og lur mig i øvrigt om ikke Merceren holder
> længst. - Også værdimæssigt.
Lur mig om ikke Skodaen holder sig pænt, rent værdimæssigt, mens
Mercedesen forvandler sig selv til et rustvrag...
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Søren (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 23-02-06 14:10 |
|
>
> Han skrev langt på literen ...
>
Og han skrev ny eller nyere bil ..... i snakker om en fra 1994. Bevares 2001
kan måske holdes inden for nyere, men så er den også 50000 kr. dyrere og så
har den kørt 350Mm. I må meget undskylde men det kalder jeg for en brugt
bil.
| |
Troels Hansen (23-02-2006)
| Kommentar Fra : Troels Hansen |
Dato : 23-02-06 20:48 |
|
Søren wrote:
>>Han skrev langt på literen ...
>>
>
>
> Og han skrev ny eller nyere bil ..... i snakker om en fra 1994. Bevares 2001
> kan måske holdes inden for nyere, men så er den også 50000 kr. dyrere og så
> har den kørt 350Mm. I må meget undskylde men det kalder jeg for en brugt
> bil.
Tjoo, den nuværende er fra 94, og kun 150000 på denne motor, men jeg
ligger stadig lidt i overvejelser om bare at køre til den ikke kan mere,
og så skifte, til anden i stedet for at skifte nu, men må i byen og tage
en kigger.
mvh Troels Hansen
| |
Anders Majland (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-02-06 14:42 |
|
>> Jeg er på udkig efter en ny eller nyere diesel, i omegnen af
>> 200-250000kr, og er meget på bar bund.
>> Krav: 5 døre, i en bil der ikke er alt for lille. Gerne stationcar. langt
>> på literen
>> Vil være et plus med oliefyr og fartpilot.
> En lettere brugt Octavia. Men når du nu kan få flåderabat hos Toyota ville
> jeg også lige tjekke en Corolla.
Ja eller måske en fabia - den samme lækre 100hk's 1,9 tdi diesel kan fåes
fra ny i en fabia hvis man kan leve med den begrænsede benplads på bagsædet.
Jeg synes generelt at brugtpriserne på "nyere" stationcars er for høje så i
oktober 2004 købte vi en ny fabia combi. Vi valgt den lille 1,2 3cylindrede
benziner og den har nu gået 40000km. Det er et temperementsspørgsmål om man
kan nøjes med så få heste. Til dagligt kører den 2x20km landevej men igår
var vi f.eks en smut i århus og fartpiloten holder fint 130km/t (ved
4500rpm) på motorvejen uden at motorstøjen bliver generende.
Der har været en 1,4 diesel der også har omkring de 65heste, mens mindste
nye diesel vist har 80 heste og er normeret til godt 20km/l.
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Deaster (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 20-02-06 18:43 |
|
Anders Majland skrev:
>>> Jeg er på udkig efter en ny eller nyere diesel, i omegnen af
>>> 200-250000kr, og er meget på bar bund.
>>> Krav: 5 døre, i en bil der ikke er alt for lille. Gerne stationcar. langt
>>> på literen
>>> Vil være et plus med oliefyr og fartpilot.
>
>> En lettere brugt Octavia. Men når du nu kan få flåderabat hos Toyota ville
>> jeg også lige tjekke en Corolla.
>
> Ja eller måske en fabia - den samme lækre 100hk's 1,9 tdi diesel kan fåes
> fra ny i en fabia hvis man kan leve med den begrænsede benplads på bagsædet.
>
> Jeg synes generelt at brugtpriserne på "nyere" stationcars er for høje så i
> oktober 2004 købte vi en ny fabia combi. Vi valgt den lille 1,2 3cylindrede
> benziner og den har nu gået 40000km. Det er et temperementsspørgsmål om man
> kan nøjes med så få heste. Til dagligt kører den 2x20km landevej men igår
> var vi f.eks en smut i århus og fartpiloten holder fint 130km/t (ved
> 4500rpm) på motorvejen uden at motorstøjen bliver generende.
>
> Der har været en 1,4 diesel der også har omkring de 65heste, mens mindste
> nye diesel vist har 80 heste og er normeret til godt 20km/l.
>
Enig, men han skrev at det ikke skulle være en lille bil, og så stor er
en Fabia heller ikke.
--
Mvh
Jesper
| |
Anders Majland (20-02-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-02-06 19:58 |
|
>>>> Krav: 5 døre, i en bil der ikke er alt for lille. Gerne stationcar.
>>>> langt på literen
....
> Enig, men han skrev at det ikke skulle være en lille bil, og så stor er en
> Fabia heller ikke.
Ikke helt det han skrev ... Bagagerummet er da pænt stort og jeg har plads
nok på førerpladsen - Jeg skrev også at pladsen på bagsædet var trang. Men
Troels må ud og sparke dæk for at finde ud af hvor stor "ikke alt for lille
er". Kan man leve med grimme grønne logo er der da en ikke ubetydelig
prisforskel mellem en fabia og en octavia med samme motor. Den interessante
100hk's diesel koster i listepris 75-100.000kr mere lidt af udstyr. (Den
gamle octavia model sælges vist stadig og koster "kun" 50000kr extra, men
den har heller ikke særlig god plads på bagsædet, men selvfølgelig et noget
større bagagerum)
Men om vi er billigt kørende eller ej forventer jeg først at finde ud af om
~5år når den runder 200.000km eller måske sælger den før, hvilket vi dog pt
ikke har planer om.
| |
|
|