>> Jeg kan godt høre lidt ved dansk motorvejsfart - men dog ikke mere end at
>> det indvendige gardin tager lyden, når det er trukket for. Jeg overvejede
>> om
>> det kan justeres, så lyden er helt væk?!?
>
>Det kan det sikkert. Larmen fra mit soltag svarer til larmen fra et
>lukket vindue, s`jeg bruger slet ikke gardinet mere.
Hmm - som sagt er lyden ikke kraftig - jeg kan blot høre forskel på om
gardinet er for eller ej ved motorvejsfart.
>> Det var ikke så meget. I sommerperioden (hvor bilen ikke var tilkørt)
>> kørte
>> jeg ca. 17 km/l - i vinterperioden med sne, køkørsel og frost (og forbrug
>> til motorvarmer) kører jeg 15-16km/l. I sidste uge var jeg et smut til
>> Tyskland + et par mindre ture; da jeg tankede igår konstaterede jeg et
>> forbrug på 18km/l
>Nu her i weekenden skal jeg køre ca 900 km motorvej, så skal jeg da
>fortælle hvad den giver. Nu ligger jeg på motorvej normalt omkring
>140, så det suger jo også lidt ekstra i forhold til 120. Jeg vil da
>holde den på 120 her i weekenden og se om vi kan få nogle flere
>kilometer ud af den.
Det bliver interessant at høre resultatet. Den nye motor skulle jo nødigt
være mere forslugen end den gl. - selv om den faktisk er opgivet til at køre
½ km/l kortere i gennemsnit.
>> Eneste problem, jeg har konstateret, er, at den har svært ved at blive og
>> holde sig varm i frostvejr - specielt i køkørsel. Derfor har jeg fået
>> monteret et Eberspächer fyr med fjernbetjening i den - så nu kan jeg
>> altid
>> sætte mig ind i en varm bil. Det problem har du jo nok ikke der, hvor du
>> bor
>
>Nu kører jeg mest motorvej så det er ikke så svært at holde den
>varm, men ellers kan vi godt have -10 grader om natten her om vinteren
>i nattetimerne. Lad os nu se hvordan aircondition anlægget holder den
>nede i temperatur her til sommers når vi runder de 45 grader i skyggen
>
Nej - det hjælper med motorvejsfart - men på disse kanter kan farten på
motorvejen desværre godt ligge på 5-30 km/t i myldretiden
Det lyder som om der kan komme udfordringer med kølingen - det regner jeg
også med at teste, når jeg kører til Italien til sommer. Heldigvis kan jeg
også bruge Eberspächeren her: Man kan med fjernbetjeningen sætte blæseren
til at blæse den varme luft ud før man går ud til bilen - så er det
hurtigere at køle den ned med A/C når motoren er startet. Ellers kan man jo
altid starte med åbent soltag og få den værste varme ud inden man igen
lukker og lader A/C om at holde bilen kølig.
Jeg går ud fra, at du kender tricket med at man kan lade vinduer og soltag
stå mere eller mindre åbne, hvorefter 2 hurtige tryk på fjernbetjeningen
(nøglekortet) lukker det hele?