VW Beetle - kun årg. 1999 og 2000 til salg~
Fra : Rune B

Dato : 19-02-06 15:12

Hej Gruppe

Jeg har længe været lun på en vw "new beetle" (hardtop), og er nu gåre igang
med at browse brugtbilsmarkedet i gennem for at finde noget der passer til
behov og pengepung.
(vil ikke give 350K+ for bille pt.)

Men det slår mig at der udelukkende findes brugte beetler (ikke cabriolet)
til salg fra 1999 og 2000. - som må have været de første årgange...
- hvorfor findes der ingen der vil sælge en 2001-2002 model?

Man kommer jo til at tro der er noget galt med de første årgange, eller at
2001 -2003 er særligt sjælne ... hm, ... nogen idéer?

- Rune

Fra : Thomas J.

Dato : 20-02-06 10:41

Den Sun, 19 Feb 2006 15:11:49 +0100 sendte "Rune B"
<yeahrigth@bingo.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Man kommer jo til at tro der er noget galt med de første årgange, eller at
>2001 -2003 er særligt sjælne ... hm, ... nogen idéer?

De fleste har det måske som dig: De gider ikke at smide 0,35 Mkr. ud
på en fabriksny Beetle, så nu sidder I alle og venter på en nyere
brugtmodel.

Men hvad med import fra Tyskland, har de heller ikke nogen dernede ?

Du sparer sikkert ikke noget videre, men du får da en Beetle.

På Autoscout24.de er der i hvert fald 500 forhandlerannoncer med New
Beetle'r årg. 2001-

Tænk jeg vidste ikke at de fandtes med 1,4 liters motor...New Turtle ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (27.000 km)

Fra : Rune B

Dato : 20-02-06 13:29

> [...]
>
> Du sparer sikkert ikke noget videre, men du får da en Beetle.
>
> På Autoscout24.de er der i hvert fald 500 forhandlerannoncer med New

Forrygende website, jeg bladrer og savler - der kan man jo få én ligesom man
ønsker det.
- i den forbindelse: hvor er det lige man kan regne sin importafgift ud?

> Tænk jeg vidste ikke at de fandtes med 1,4 liters motor...New Turtle ?

Det er sikkert til convertible modellerne, de har næsten altid for lidt
råstyrke

Fra : Thomas J.

Dato : 20-02-06 15:51

Den Mon, 20 Feb 2006 13:29:03 +0100 sendte "Rune B"
> [...]

>ønsker det.
>- i den forbindelse: hvor er det lige man kan regne sin importafgift ud?

http://www.bilpriser.dk/

Jeg mener at tommelfingerreglen for selve afgiften siger ca. 62% af
prisen på en tilsvarende dansk indregistret model.

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-06 19:36

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:kbljv11i7ttvv79mfbpr3j0h0pj8ucntsf@4ax.com...

> [...]

Så har du ikke fulgt meget med i denne gruppe - en anden
bilbase er www.mobile.de

> Jeg mener at tommelfingerreglen for selve afgiften siger ca. 62% af
> prisen på en tilsvarende dansk indregistret model...

....sat til salg ved en dansk forhandler

Fra : Rune B

Dato : 20-02-06 23:11

> Jeg mener at tommelfingerreglen for selve afgiften siger ca. 62% af
> prisen på en tilsvarende dansk indregistret model.

Jeg har bladret rundt søgt og regnet efter et par gange ...
OG det er jo tilsyneladende ganske *meget* der er at spare:
- en 2 år nyere model,
- med en del mere ekstra udstyr (AC, 'mat-gear, blære-rims, varme i
sæder)
- samme km, farve (metal-blå), stand
er stadig 10k billigere iberegnet afgift, busbillet til berlin og en ramme
dåseøl til at fejre det med.

Jeg skal da en tur til tyskland og købe automobil !!
- medmindre jeg har overset noget??

R-)

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-06 23:13

"Rune B" <yeahrigth@bingo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal da en tur til tyskland og købe automobil !!

Da daaaaaa - som "vi" andre har gjort det i årevis
http://bilimport.tkrath.dk/

Fra : Rune B

Dato : 20-02-06 23:21

> Da daaaaaa - som "vi" andre har gjort det i årevis
> http://bilimport.tkrath.dk/

- tak for linket - stor hjælp !!

VH Rune

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-02-06 20:42

skrev i en meddelelse news:v53jv1pqqe6d57c2kvnssm764pinq9859c@4ax.com...
> [...]

>klip<
> Tænk jeg vidste ikke at de fandtes med 1,4 liters motor...New Turtle ?

Teenage Mutant.....

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder