|
| Hvor mange kilometer på en motor? Fra : Michael F. Larsen |
Dato : 19-02-06 14:09 |
|
Hej alle,
Hvis man tager udgangspunkt i en bil i 500.000+ kroners klassen, biler som
mercedes, bmw, audi, osv, hvor langt kan man så regne med at man i
gennemsnit kan køre af kilometer på en motor?
Grunden er at jeg har kig på brugte biler i denne klasse, men er i tvivl om
hvor slidt den må være. Jeg regner med at skulle bruge bilen i yderligere
ca. 5 år, og køre ca. 150-200.000 kilometer. Kan jeg f.eks. godt købe en bil
der allerede har kørt denne distance eller mere, og regne med at den kan
holde til mit fremtidige forbrug?
Venlig hilsen,
Michael Larsen
| |
ena (19-02-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 19-02-06 14:32 |
|
"Michael F. Larsen" <fastspam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43f86e04$0$38681$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Hvis man tager udgangspunkt i en bil i 500.000+ kroners klassen, biler som
> mercedes, bmw, audi, osv, hvor langt kan man så regne med at man i
> gennemsnit kan køre af kilometer på en motor?
>
> Grunden er at jeg har kig på brugte biler i denne klasse, men er i tvivl
> om hvor slidt den må være. Jeg regner med at skulle bruge bilen i
> yderligere ca. 5 år, og køre ca. 150-200.000 kilometer. Kan jeg f.eks.
> godt købe en bil der allerede har kørt denne distance eller mere, og regne
> med at den kan holde til mit fremtidige forbrug?
>
> Venlig hilsen,
> Michael Larsen
Afhænger helt af hvilken du kigger på og ikke mindst om den er blevet
vedligeholdt, en velholdt diesel Mercedes Volvo eller BMW kan sagtens køre
500.000 + km hvis den er blevet vedligeholdt - sliddele såsom kobling
generator mv. skal man dog regne med at skifte.
Har haft flere Volvo Mercedes og BMWèr der kunne holdes billigt kørende med
500.000 + km på tælleren.
Den med højest km var en E36 325d med 546000 km - den kører stadig hos sin
nye ejer - jeg solgte den for 3 år siden
>
| |
Lars Knudsen (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 19-02-06 20:35 |
|
"ena" <ekk@nomail.com> wrote in
news:43f87344$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Den med højest km var en E36 325d med 546000 km - den kører stadig hos
> sin nye ejer - jeg solgte den for 3 år siden
TD eller TDS? Og har du ting at tilføje til denne bil/motor, da jeg
kraftigt overvejer en sådan :)
mvh/lars
| |
Mehmet Kesen (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Mehmet Kesen |
Dato : 19-02-06 14:36 |
|
> Grunden er at jeg har kig på brugte biler i denne klasse, men er i tvivl
> om hvor slidt den må være. Jeg regner med at skulle bruge bilen i
> yderligere ca. 5 år, og køre ca. 150-200.000 kilometer. Kan jeg f.eks.
> godt købe en bil der allerede har kørt denne distance eller mere, og regne
> med at den kan holde til mit fremtidige forbrug?
>
> Venlig hilsen,
> Michael Larsen
Hvis det er i den prisklasse, og alle service eftersyn er overholdt "hos
autoriseret værksted". Så kan jeg ikke se noget galt i hvorfor den ikke
skulle kunne holde til dine 5 år, og de næste fem år igen. Dvs ham du engang
vil sælge den til, vil have stort glæde af den også. Forudsat at du også har
givet bilen de eftersyn der kræves :)).
Ovennævnte er en tommelfinger-regel. Men holder på de fleste biler i den
prisklasse. Og også på biler under den prisklasse... :))
MK
| |
Ukendt (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-02-06 15:16 |
|
"Michael F. Larsen" <fastspam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43f86e04$0$38681$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Hvis man tager udgangspunkt i en bil i 500.000+ kroners klassen, biler som
> mercedes, bmw, audi, osv, hvor langt kan man så regne med at man i
> gennemsnit kan køre af kilometer på en motor?
>
> Grunden er at jeg har kig på brugte biler i denne klasse, men er i tvivl
> om hvor slidt den må være. Jeg regner med at skulle bruge bilen i
> yderligere ca. 5 år, og køre ca. 150-200.000 kilometer. Kan jeg f.eks.
> godt købe en bil der allerede har kørt denne distance eller mere, og regne
> med at den kan holde til mit fremtidige forbrug?
En motor med så mange Km vil selvfølgelig lyde lidt træt til sidst, men det
er da bestemt muligt at køre 500.000 Km både med benzin og diesel motorer og
de behøver såmen ikke engang have et MB emblem på, før at det er meget
realistisk.
Det KAN dog godt være at der skal skiftes en knastaksel undervejs eller
nogle ventilstammepakninger, men det er alligvel i småtingsafdelingen.
Med så mange Km er der dog også andre sliddele som skal skiftes det kan ikke
være anderledes, både hjullejre, støddæmpere og ophæng holder næppe SÅ
længe, men det er også småting.
Det JEG ville være mere bekymret for er hvis slæden er med automatgear, det
er nemlig ikke unormalt at en tomatkasse må give op efter et par hundrede
tusinde Km....og den koster temmelig meget at renovere eller ombytte. Så jeg
ville bestemt fortrække med manuelt gear hvis den skulle køre så meget.
Eller også skal man bare regne med en 20-30.000 Kr til en anden kasse kan
komme på tale.
--
Tom
| |
Ole Gaarde Kristense~ (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 19-02-06 16:24 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43f87db7$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Det JEG ville være mere bekymret for er hvis slæden er med automatgear,
det
> er nemlig ikke unormalt at en tomatkasse må give op efter et par hundrede
> tusinde Km....og den koster temmelig meget at renovere eller ombytte. Så
jeg
> ville bestemt fortrække med manuelt gear hvis den skulle køre så meget.
> Eller også skal man bare regne med en 20-30.000 Kr til en anden kasse kan
> komme på tale.
>
Men trods alt er det ikke "standard" at gearkassen skal skiftes. Min har
kørt 541000 uden problemer og skifter stadig som en drøm.
Hvis det er en MB W124 f.eks. kan det komme på tale at skifte bremsebånd
eller hardyskiver, men det er svjh "kun" i 5000 kr's klassen (hver for sig).
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved
| |
Thomas Rasmussen (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 19-02-06 16:29 |
|
Tom wrote:
> Det JEG ville være mere bekymret for er hvis slæden er med automatgear, det
> er nemlig ikke unormalt at en tomatkasse må give op efter et par hundrede
> tusinde Km....og den koster temmelig meget at renovere eller ombytte. Så jeg
> ville bestemt fortrække med manuelt gear hvis den skulle køre så meget.
> Eller også skal man bare regne med en 20-30.000 Kr til en anden kasse kan
> komme på tale.
Shhhh.... vil du lige dæmpe dig lidt... den gamle golf ude på p-pladsen
skal helst ikke høre dig... den har kørt ca. 230kkm på samme
automatkasse (og motor for den sags skyld).
Jeg tror såmænd sagtens en automatkasse kan holde masser af km. hvis man
ellers køre den pænt. Dvs. ingen kickdown eller lign før den er varm.
Selvom min gearkasse er fra 01/85 så køre den faktisk ganske glimrende
uden nogen som helst unoder.
Thomas
| |
Finn Guldmann (19-02-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 19-02-06 17:01 |
|
Thomas Rasmussen skrev:
>> Det JEG ville være mere bekymret for er hvis slæden er med automatgear, det
>> er nemlig ikke unormalt at en tomatkasse må give op efter et par hundrede
>> tusinde Km....og den koster temmelig meget at renovere eller ombytte. Så jeg
>> ville bestemt fortrække med manuelt gear hvis den skulle køre så meget.
>> Eller også skal man bare regne med en 20-30.000 Kr til en anden kasse kan
>> komme på tale.
> Shhhh.... vil du lige dæmpe dig lidt... den gamle golf ude på p-pladsen
> skal helst ikke høre dig... den har kørt ca. 230kkm på samme
> automatkasse (og motor for den sags skyld).
> Jeg tror såmænd sagtens en automatkasse kan holde masser af km. hvis man
> ellers køre den pænt. Dvs. ingen kickdown eller lign før den er varm.
> Selvom min gearkasse er fra 01/85 så køre den faktisk ganske glimrende
> uden nogen som helst unoder.
>
Den sidste jeg kørte med med tomatkasse havde kørt 1,3 mill km da motor
stod af.
Tomatkassen havde været åbnet flere gange i forsøget på at rette en
særhed den havde. Det var ikke lykkedes. Men bortset fra det kørte den
stadig udmærket.
--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86
| |
|
|