Scorpio part 2½
Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-06 23:23

g-aften i hytterne

Jeg glemte lige noget med hensyn til den kære Århusianer

Inden jeg bestiller en ny skive til vinkelsliberen, og en Scorpio
frontklap, er der så en der har de magiske ord ????

Ford her i byen prøvede forgæves i en time fredag morgen - jeg er ikke
lige tålmodig mere ;)

Den leger sgu' østers

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-02-06 23:51

jan@stevns.net wrote:

> Inden jeg bestiller en ny skive til vinkelsliberen, og en Scorpio
> frontklap, er der så en der har de magiske ord ????

> Den leger sgu' østers

Så må løsningen jo være kogende vand

Mvh- Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-02-06 23:53

Uffe Ravn wrote:

> Så må løsningen jo være kogende vand

Men ellers kunne jeg da godt finde på at være voldsom med en gummihammer,
oven på en gummimåtte anbragt oven på næsen af klappen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-06 00:24

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Inden jeg bestiller en ny skive til vinkelsliberen, og en Scorpio
> frontklap, er der så en der har de magiske ord ????

Hvad koster en ny forlygte?
Du har vel ikke allerede en liggende på lager?

> Ford her i byen prøvede forgæves i en time fredag morgen - jeg er ikke
> lige tålmodig mere ;)

Tålmodighed er en dyd.
Men det bliver sværere med tiden, at bevare dyden

> Den leger sgu' østers

Har du prøvet at true den med at gødyrene sætter tænderne i den?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 01:24

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Hvad koster en ny forlygte?
>Du har vel ikke allerede en liggende på lager?

Nej - jeg satte nye glas i dem, da jeg lavede den klar

>Tålmodighed er en dyd.
>Men det bliver sværere med tiden, at bevare dyden

Åehh jo

>Har du prøvet at true den med at gødyrene sætter tænderne i den?

Også det der er værre - at lade Leica overnatte i den....

(Den køter er sgu' yderst sær - lukker man hende for sent ud, skider
hun indendøre ;(

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-02-06 11:02

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> frontklap, er der så en der har de magiske ord ????
>
> Ford her i byen prøvede forgæves i en time fredag morgen - jeg er ikke

Har du forsøgt dig nede fra, med en lang skruetrækker ?
Umiddelbart ligner det jo samme system, som på tidligere Scorpio'ere samt
Sierra.
Men på den anden side, hvis ikke engang et Ford værksted kan åbne den, så er
der nok kun dåseåbneren tilbage

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 11:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Har du forsøgt dig nede fra, med en lang skruetrækker ?

Vi havde æsken oppe på liften - og var da næsten kravlet helt op

>Umiddelbart ligner det jo samme system, som på tidligere Scorpio'ere samt
>Sierra.

Det kan jeg ikke se, pga noget blik, der spærrer for udsynet ;)

>Men på den anden side, hvis ikke engang et Ford værksted kan åbne den, så er
>der nok kun dåseåbneren tilbage

Det frygter jeg jo - anyway, bliver jeg jo fri for at polere 2
rustpletter væk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-02-06 11:40

jan@stevns.net skriver:

> Det kan jeg ikke se, pga noget blik, der spærrer for udsynet ;)

Tyverisikring ?

> Det frygter jeg jo - anyway, bliver jeg jo fri for at polere 2
> rustpletter væk

Har du ikke en anden du kan "studere" og lægge plan ud fra ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 12:21

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Tyverisikring ?

Hehe ...

>Har du ikke en anden du kan "studere" og lægge plan ud fra ?

Den anden er i Jylland, og er med en anden opbygning i fronten
Århusianeren er en 90'er - min en 93'er

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-06 12:28

> Den anden er i Jylland, og er med en anden opbygning i fronten
> Århusianeren er en 90'er - min en 93'er

Hvor svært kan det være.
1) Kør lidt rundt til du finder en magen til.
2) Stop bilen og spørg sjafutten om du ikke må se motoren.
3) Tag nogle velvalgte billeder.
4) Hjem og åbne dytten.

Hmmmmm.
Ved nærmere eftertanke kan der opstå problemer med enkelte af punkterne...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 12:34

> [...]

>Hmmmmm.
>Ved nærmere eftertanke kan der opstå problemer med enkelte af punkterne...

1: Netop - der ikke ret mange af dem
2: Hvis jeg endeligt stopper en af dem, får de en gris på tværs
3: Det er nemt klaret

4: funny guy !

;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-02-06 11:41

jan@stevns.net wrote:

> Vi havde æsken oppe på liften - og var da næsten kravlet helt op

OK, det plejer at være lige til, når først man er der nede under

> Det kan jeg ikke se, pga noget blik, der spærrer for udsynet ;)

Det er også bare frit efter min (efterhånden opslidte ) hukommelse

> Det frygter jeg jo - anyway, bliver jeg jo fri for at polere 2
> rustpletter væk

Ja der er jo ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 19:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>OK, det plejer at være lige til, når først man er der nede under

Du kunne da osse bare have fortalt mig at jeg nok har glemt at der er
en kærv i den spids der går ned i låsetøjet, og det er en let sag, at
skrue hele "dimsen løs" med en dertil indrettet skruetrækker ;)

Sagen er bøf, kablet var hoppet af ude i låsetøjet, nok fordi det
halve af Klarskov's markjorder sag i klemme i låseblikket

Foto følger på siderne .....

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-02-06 19:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Inden jeg bestiller en ny skive til vinkelsliberen, og en Scorpio
> frontklap, er der så en der har de magiske ord ????

"Sesam Sesam luk dig op"??? Nej det har du vel prøvet, og vel endda på tysk
også??

> Den leger sgu' østers

Er der slet ikke nogen mulighed for at lirke kablet frem så det er til at få
fat i??

MVH Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 20:06

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Er der slet ikke nogen mulighed for at lirke kablet frem så det er til at få
>fat i??

Man skruer bare låsepalen ud nedefra - så nemt er det ;(

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-02-06 20:22

On Sun, 19 Feb 2006 20:05:54 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Man skruer bare låsepalen ud nedefra - så nemt er det ;(

>--

Er det noget du synes den lokale Ford-pusher bør orienteres om?

Havde han ikke køretøjet i sin varetægt i over 1 time?

Kostede det noget?

Der må da under alle omstændigheder være wienerbrød til dig hos Ford i
morgen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 21:19

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Er det noget du synes den lokale Ford-pusher bør orienteres om?

Joehhh - det må jeg jo nok fortælle ham

>Havde han ikke køretøjet i sin varetægt i over 1 time?

jo - og mig på sidelinien ..

>Kostede det noget?

Niks

>Der må da under alle omstændigheder være wienerbrød til dig hos Ford i
>morgen.

Nøehh - min glemsomhed skal da ikke koste dem noget

Jeg har jo selv tidligere justeret hjelmlåsen, og burde da kunne have
husket det

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-06 21:37

> Nøehh - min glemsomhed skal da ikke koste dem noget
>
> Jeg har jo selv tidligere justeret hjelmlåsen, og burde da kunne have
> husket det

Er der så kage til os andre

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 22:35

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Er der så kage til os andre

Nope - der jo jo heller ikke nogen andre kvikke hoveder der huskede at
der er en kærv i spidsen på den fætter ;)

Fra : alexbo

Dato : 19-02-06 23:19

<jan@stevns.net> skrev

> Nope - der jo jo heller ikke nogen andre kvikke hoveder der huskede at
> der er en kærv i spidsen på den fætter ;)

Vi kunne jo ikke vide du ikke havde spændt kontramøtrikken sidst du
justerede låsen,
hvis du havde gjort det havde du ikke kunne skrue den ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 23:54

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Vi kunne jo ikke vide du ikke havde spændt kontramøtrikken sidst du
>justerede låsen,
>hvis du havde gjort det havde du ikke kunne skrue den ud.

Hehe - ganske skarpsindigt ;)

JEg fik øje på kontra møtrikken da vi havde "fået løftet" den ene side
af hjælmen så meget man kunne kigge op under .... og så faldt der en
pose 10 ører ;)