sort arbejde
Fra : Fyens

Dato : 17-02-06 15:24

Hvad mener du om sort arbejde?

Fyens Stiftstidende vil sætte fokus på sort arbejde. Vi efterlyser
derfor både meninger og mennesker på Fyn.
Er sort arbejde sundt for samfundet? Er sort arbejde moralsk forkert?
Hvem arbejder sort? Hvordan arbejder man sort?

Vi vil gerne tale med dig, hvis:

* Du arbejder sort . Fortæl os hvordan det foregår og hvorfor du
synes det er i orden
* Du har fået udført sort arbejde. Fortæl os hvad du har fået lavet
og om du var tilfreds eller utilfreds med resultatet
* Du synes sort arbejde er forkert. Fortæl os, hvorfor du synes, der
skal betales moms og skat af alt.

Hvis du vil, kan du være anonym.

Mail til os på sort@fyens.dk

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 15:30

"Fyens" <sort@fyens.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Vi vil gerne tale med dig, hvis:

Stil spørgsmålet i dk.fritid.hus-og-have, der er betragtelig bedre grundlag
for en "tilfredshedsundersøgelse".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 15:41

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Stil spørgsmålet i dk.fritid.hus-og-have, der er betragtelig bedre grundlag
>for en "tilfredshedsundersøgelse".

Mon ikke der findes ligeså mange 'sorte' mekanikere, som der er
husbyggere?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 15:43

KLIP

> Mon ikke der findes ligeså mange 'sorte' mekanikere, som der er
> husbyggere?

Nej, for du glemmer alle de muligheder, der er ifbm. hus og have.

Dernæst er summerne betragtelig større og til eks. køber private
byggematerialer for mere end de professionelle aktører.

Bevares, med alle de belæste mennesker vi har i Danmark, er langt de fleste
jo rene handymænd/kvinder med et hidtil uset kendskab til byggeregulativer
og stærkstrømbekendtgørelser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 18:00

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Mon ikke der findes ligeså mange 'sorte' mekanikere, som der er
>husbyggere?

Næppe - Kør dig en tur i villakvarterene en weekend ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 18:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næppe - Kør dig en tur i villakvarterene en weekend ;)

Ha, samtlige er jo akademikere, med ret til selvbyg i enhver henseende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 17-02-06 21:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Næppe - Kør dig en tur i villakvarterene en weekend ;)

Det kan jeg ikke. Min mekaniker vil KUN arbejde sort i weekenden.

)
ivan, århus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:47

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev :

>Det kan jeg ikke. Min mekaniker vil KUN arbejde sort i weekenden.

Gør som mig !

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 17-02-06 21:51

> Gør som mig !

Argh, jeg er løbet tør for swarfega.
Og så er det pokkers svært at varme carporten op for øjeblikket.

ivan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:56

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev :

>Argh, jeg er løbet tør for swarfega.
>Og så er det pokkers svært at varme carporten op for øjeblikket.

;)

en ekstra bil, kunne også klare det lille problem ;)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 22:12

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Argh, jeg er løbet tør for swarfega.

Hold ind ved lejlighed Ivan, vil godt donere en liter håndrens til met godt
formål.

PS.:Tæt ved Ejer Bavnehøj rasten

> Og så er det pokkers svært at varme carporten op for øjeblikket.

Kør til Tyskland og køb flaskegas til under halv pris, så kan du samle
håndrens op på hjemvejen.))

MVH Hans

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 17-02-06 15:40

Jeg tror skam ikke Fyens rammer ved helt siden af ved at spørge i denne
gruppe !!!

Bo

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 15:45

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror skam ikke Fyens rammer ved helt siden af ved at spørge i denne
> gruppe !!!

De skyder gråspurve med kanoner.

Det er småpenge, det der foregår i denne branche i forhold til bygge og
anlæg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-06 18:31

Bo Rasmussen skrev:
> Jeg tror skam ikke Fyens rammer ved helt siden af ved at spørge i denne
> gruppe !!!

Men de glemte at skrive at de også var interesseret i at høre fra een,
hvis man syntes at sort arbejde er ok.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 19:00

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men de glemte at skrive at de også var interesseret i at høre fra een,
>hvis man syntes at sort arbejde er ok.

Næh:

1,5 af disse tre udsagn handler om at du er tilfreds eller synes det
er iorden, de sidste handler om utilfredshed og at det er forkert.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-06 19:21

Leonard skrev:
> Næh:
> 1,5 af disse tre udsagn handler om at du er tilfreds eller synes det
> er iorden, de sidste handler om utilfredshed og at det er forkert.

Men muligheden med at man syntes at det er ok, uden at man selv laver,
eller får det lavet, er der jo ikke.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 20:17

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men muligheden med at man syntes at det er ok, uden at man selv laver,
>eller får det lavet, er der jo ikke.

Næh, for den slags findes ikke i DK. Her har vi jo noget der hedder
jantelov, du ved den lov der ligger over alle andre love.
Så hvis jeg ikke har brug for eller kan få eller selv lave sort
arbejde, så er det ifølge jante noget ikke godt, for det gavner jo
ikke mig.
Og det ved de godt på Fyens

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-06 22:26

Leonard skrev:
> [...]
> Så hvis jeg ikke har brug for eller kan få eller selv lave sort
> arbejde, så er det ifølge jante noget ikke godt, for det gavner jo

Ok, blot jeg ikke bliver lastet fordi jeg kommer fra et sted hvor man
siger; "Hvad gør det man ikke har en "rød reje", når blot man har sorte
penge nok?"

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : kenneth T

Dato : 17-02-06 20:25

> Men muligheden med at man syntes at det er ok, uden at man selv laver,
> eller får det lavet, er der jo ikke.

Det er vel det der ligger idet.
Hvis ikke man selv laver det, eller kan finde noget til at lave det for een
selv, så syntes man jo nok nærmest ikke det er i orden vel?

1 Arbejder
2 Kunde
3 Kunde, der ikke kender nogen :)

-
MVH
Kenneth

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-06 22:47

kenneth T skrev:
> Det er vel det der ligger idet.
> Hvis ikke man selv laver det, eller kan finde noget til at lave det for een
> selv, så syntes man jo nok nærmest ikke det er i orden vel?

Det er jo at generalisere, for hvorfor skulle det ikke være muligt?

Det er igen det her med at fordi nogen gør det, er det "automatisk" det
samme som at alle gør det.

Som at fordi man ikke tager sig så meget af at der er nogen der
overtræder reglerne er det det samme som at man automatisk selv gør det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 18:59

Fyens wrote:
> [...]
> og om du var tilfreds eller utilfreds med resultatet
> * Du synes sort arbejde er forkert. Fortæl os, hvorfor du synes, der

Hmm, er der nogen, som kan slå IP nummeret op og se om det skulle være
skattefar der står bag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 22:34

Per Beer Hansen wrote:

> Hmm, er der nogen, som kan slå IP nummeret op og se om det skulle være
> skattefar der står bag

Den strander et eller andet sted hos tele2.dk :)

Lars B