|
| Hvor rusten kan en Toledo 99'er være ? Fra : langgaard@klarupnet.~ |
Dato : 17-02-06 13:48 |
|
Jeg skal køre langt for at se på en bil som jeg er blevet lun på,
men på billederne er der nogle "bobler" i bunden af dørene, men det
er jo ikke så slemt.
Men hvad med resten af bilen, har nogen erfaring med hvor Toledo
ruster?
Bilen har aldrig fået nogen beskyttelse, men er vasket en gang om ugen
og poleret en gang om året. Den har gået omkring 300.000km (TDI)
Er Seat værre end andre mærker til at ruste?
Alt der måtte være af erfaring om Toledo er velkommen!
VH Leif Langgaard
| |
Bo Velschow (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Bo Velschow |
Dato : 17-02-06 14:26 |
|
<langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
news:1140180484.768197.289280@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Jeg skal køre langt for at se på en bil som jeg er blevet lun på,
men på billederne er der nogle "bobler" i bunden af dørene, men det
er jo ikke så slemt.
Men hvad med resten af bilen, har nogen erfaring med hvor Toledo
ruster?
Bilen har aldrig fået nogen beskyttelse, men er vasket en gang om ugen
og poleret en gang om året. Den har gået omkring 300.000km (TDI)
Er Seat værre end andre mærker til at ruste?
Alt der måtte være af erfaring om Toledo er velkommen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FDM har en brugbilstest hér: http://www.fdm.dk/motor/pdf/03-2004/64-67.pdf
Den får 5 ud af 6 stjerner!
Mht. rust:
"Når det gælder rustbestandighed er Seat akkurat som VW - så Leon og Toledo
hører til blandt de bedste. Plastinderskærme er standard, bilerne er pænt
samlet og limet i falser og kanter, og hulrummene er gennemvædet af flydende
voks."
--
Venlig hilsen
Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark
| |
Leo_Jensen (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 17-02-06 14:41 |
|
Jeg synes ikke FDM's karakterer stemmer helt med bobler i bunden af
døre, men '99 er selvfølgelig også snart længe siden...
Leo
'92 Jaguar uden bobler i dørbund
'75 2CV uden dørbund
| |
ms (17-02-2006)
| Kommentar Fra : ms |
Dato : 17-02-06 14:51 |
|
Jeg synes ikke FDM's karakterer stemmer helt med bobler i bunden af
døre, men '99 er selvfølgelig også snart længe siden...
FDM er heller ikke altid lige neutrale når det kommer til tyske biler
| |
Deaster (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 17-02-06 17:51 |
|
ms skrev:
> Jeg synes ikke FDM's karakterer stemmer helt med bobler i bunden af
> døre, men '99 er selvfølgelig også snart længe siden...
>
> FDM er heller ikke altid lige neutrale når det kommer til tyske biler
>
>
Ok, men hvad så med de spanske biler?
Mvh
Jesper
| |
Henrik Jørgensen (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Jørgensen |
Dato : 17-02-06 14:54 |
|
Citat fra en svensk rust kontrol.
Rostskydd:
Seat utlovar tolv års rostskyddsgaranti för Toledo och man har gjort sitt
bästa för att bilen inte ska rosta under den tiden. Karossen är galvaniserad
och har därutöver försetts med ett ovanligt präktigt kompletterande skydd.
Bottenplattan är, enligt Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström på
Rostskyddsmetoder AB, ett skolexempel på bra behandling med extra vax
överallt, inte minst i tjocka lager inuti tröskellådor och balkar.
I både fram och bakskärmar sitter rejäla innerskärmar. Dörrarnas plåtfalsar
är väl limmade och inuti finns det gott om vax. Bränsletanken är av plast
och avgassystemet rostfritt.
Vi Bilägares expert hittar bara en detalj att klaga på: Bakluckans
dräneringshål är väl små.
http://www.vibilagare.com/rostregistret.asp
MVH
Henrik
| |
Leo_Jensen (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 17-02-06 15:09 |
|
Seat har den store fordel set fra kundernes øjne, at de kæmper for at
opnå kundernes gunst. Det kræver ekstra kvalitet og lavere priser i
forhold til de etablerede (M-B og co...). Det lyder jo som om de
virkelig har gjort hvad man kan forlange.
Leo
| |
Lars Knudsen (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 17-02-06 15:26 |
|
langgaard@klarupnet.dk wrote in news:1140180484.768197.289280
@o13g2000cwo.googlegroups.com:
> Jeg skal køre langt for at se på en bil som jeg er blevet lun på,
> men på billederne er der nogle "bobler" i bunden af dørene, men det
> er jo ikke så slemt.
> Men hvad med resten af bilen, har nogen erfaring med hvor Toledo
> ruster?
> Bilen har aldrig fået nogen beskyttelse, men er vasket en gang om ugen
> og poleret en gang om året. Den har gået omkring 300.000km (TDI)
>
> Er Seat værre end andre mærker til at ruste?
>
> Alt der måtte være af erfaring om Toledo er velkommen!
Nu ved jeg ikke lige om 99'eren er den nye toledo.
Jeg har en 96'er Toledo, og den er da begyndt at ruste, men ikke meget.
De steder jeg har problemer med er:
- Montering af tankdæksel (virker som om de har brugt selvskærende
skruer, og der er ingen inderskærm)
- Bunden af bagdørene.
Jeg har set billeder af flere Toledoer med kraftige rustangreb i
forkanten af motorhjelmen.
mvh/lars
| |
langgaard@klarupnet.~ (17-02-2006)
| Kommentar Fra : langgaard@klarupnet.~ |
Dato : 17-02-06 16:52 |
|
Hej
Tak for tippene, flere modtages gerne!
| |
Jasper Norman (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Jasper Norman |
Dato : 17-02-06 23:32 |
|
> Tak for tippene, flere modtages gerne!
Konen har en TDi´er 97´er kørt 240.000 km. Der er også rust i bunden af
bagdørene. Derudover er der begyndt at komme pletter et par steder på
fordørene. Relativt nemt at lave (tror jeg
Derudover er der såmænd ingen problemer med bilen. Der er ikke ofret det
store på den i de 3 år vi har haft den. (70.000 km). Delene til den er
billige (VW priser), og enhver mekaniker kan skrue på den. (Ved dog ikke med
en 99´er)
Motoren i konens er af den "gamle" slags. 90 HK med en chip til 115 HK.
kører 18-20/l. Man er ikke i tvivl om, at det er en diesel motor der sidder
derude i fronten, men til gengæld tror jeg ikke på, at det er motoren der
giver op først. Men igen... jeg ved ikke hvilken motor der sidder i en
99´er. Måske en 110 HK af en helt anden type?
Held & lykke med den. Man får noget mere for pengene med en Seat, end VW
logoet, og det ser da ud til, at især diesel bilerne holder prisen fint.
Mvh
Jasper
| |
Lars Knudsen (17-02-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 17-02-06 23:53 |
|
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in
news:43f64ee4$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Motoren i konens er af den "gamle" slags. 90 HK med en chip til 115
> HK. kører 18-20/l. Man er ikke i tvivl om, at det er en diesel motor
> der sidder derude i fronten, men til gengæld tror jeg ikke på, at det
> er motoren der giver op først. Men igen... jeg ved ikke hvilken motor
> der sidder i en 99´er. Måske en 110 HK af en helt anden type?
He, jeg har samme indtryk - resten af bilen rasler fra hinanden, før
motoren.
90hk tdi'en skal efter sigende have skiftet turbo ved mellem 250-300kkm,
heldigvis har min endnu ikke vist tegn i den retning.
mvh/lars
| |
Jasper Norman (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Jasper Norman |
Dato : 18-02-06 00:04 |
|
>
> He, jeg har samme indtryk - resten af bilen rasler fra hinanden, før
> motoren.
Nemlig... man skal holde godt fast på nyerne og andre indvolde
> 90hk tdi'en skal efter sigende have skiftet turbo ved mellem 250-300kkm,
> heldigvis har min endnu ikke vist tegn i den retning.
Da jeg købte, havde den gået 168.000 og allerede da, havde den lige fået
skiftet både turbo + dieselpumpe (13.000 iflg. kvitt ) Så det en smådyr
affære.
/Jasper
| |
Deaster (18-02-2006)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 18-02-06 11:26 |
|
Jasper Norman skrev:
>> Tak for tippene, flere modtages gerne!
>
> Konen har en TDi´er 97´er kørt 240.000 km. Der er også rust i bunden af
> bagdørene. Derudover er der begyndt at komme pletter et par steder på
> fordørene. Relativt nemt at lave (tror jeg
>
> Derudover er der såmænd ingen problemer med bilen. Der er ikke ofret det
> store på den i de 3 år vi har haft den. (70.000 km). Delene til den er
> billige (VW priser), og enhver mekaniker kan skrue på den. (Ved dog ikke med
> en 99´er)
>
> Motoren i konens er af den "gamle" slags. 90 HK med en chip til 115 HK.
> kører 18-20/l. Man er ikke i tvivl om, at det er en diesel motor der sidder
> derude i fronten, men til gengæld tror jeg ikke på, at det er motoren der
> giver op først. Men igen... jeg ved ikke hvilken motor der sidder i en
> 99´er. Måske en 110 HK af en helt anden type?
>
> Held & lykke med den. Man får noget mere for pengene med en Seat, end VW
> logoet, og det ser da ud til, at især diesel bilerne holder prisen fint.
Svjh. er en årgang 97 ikke den samme model som en årgang 99, 99 årgangen
er den som er stort set identisk med VW Bora, det er 97 årgangen ikke
den er vist fra før VW rigtigt gik ind i Seat firmaet, så derfor skal
man nok ikke sammenligne de to modeller.
Mvh
Jesper
| |
langgaard@klarupnet.~ (17-02-2006)
| Kommentar Fra : langgaard@klarupnet.~ |
Dato : 17-02-06 18:03 |
|
Ja, Spanske biler der er lavet i Belgien
| |
|
|