/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bil maks 80.000...
Fra : Peter Frost


Dato : 17-02-06 10:21

Selvom det nok ender med en Volvo 850 GLT eller T5. Siger fornuften mig
jeg skal snuse lidt rundt, efter andet... Eneste krav er minimum 130
HK, så ny og kørt så lidt som muligt. Forsikring har ingen
betydning. Og det skal ikke være mini biler, minimum Sierra
størrelse... Hvis man kunne finde noget der ikke har de dyreste rep.
inden for 1½-2 år ville det være klart at foretrække... Har kikket
lidt på Mondeo 97/98 måde 2.0, 2.5 og 2.5 V6, hvis ikke bilen har
fartpilot skal den være det billigere det vil koste at montere. Er
klart til Volvo, men desværre høre man ikke godt om V/S 40... hvorfor
egentlig ?

Og så et tillægs spørgsmål; 850'ere til under 80.000 kr, er de
noget værd ? Eller skal man regne med store værksteds regninger... ?

Håber der er nogen der har nogle gode foreslag !

På Forhånd Tak, og god weekend :)

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Sierra 2.0i DOHC '90 - Ny vogn skal findes (Volvo 850 T5?)


 
 
Anders Nielsen (Getz~ (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Nielsen (Getz~


Dato : 17-02-06 11:16

Volvo 850'ere er dyre. Ikke mindst at reparere. Volvo reservedele er
bare dobbelt så dyre som andre.

Og jeg har ikke engang ejet en 850, men det har min bror.

En 850 2.0 (så der røg de 130 hk), med 250.000km, og den kostede
såmæn 130.000. Og det tog tid at finde den. Andre biler med det antal
km, og som ikke var alt for gamle kostede 150.000+

Så hvis du bare er ude efter noget med meget motor er sådan en Volvo
fætter ikke det billigste alternativ.


Frederik (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 17-02-06 13:33


"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
news:1140168069.689177.59210@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Selvom det nok ender med en Volvo 850 GLT eller T5. Siger fornuften mig
jeg skal snuse lidt rundt, efter andet... Eneste krav er minimum 130
HK, så ny og kørt så lidt som muligt. Forsikring har ingen
betydning. Og det skal ikke være mini biler, minimum Sierra
størrelse... Hvis man kunne finde noget der ikke har de dyreste rep.
inden for 1½-2 år ville det være klart at foretrække... Har kikket
lidt på Mondeo 97/98 måde 2.0, 2.5 og 2.5 V6, hvis ikke bilen har
fartpilot skal den være det billigere det vil koste at montere. Er
klart til Volvo, men desværre høre man ikke godt om V/S 40... hvorfor
egentlig ?

Og så et tillægs spørgsmål; 850'ere til under 80.000 kr, er de
noget værd ? Eller skal man regne med store værksteds regninger... ?

Håber der er nogen der har nogle gode foreslag !

På Forhånd Tak, og god weekend :)

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Sierra 2.0i DOHC '90 - Ny vogn skal findes (Volvo 850 T5?)

Sådan en her...

http://www.legacycentral.org/images/forgotten/forgotten_2.jpg

0-100 på 6,7 i sedanversionen.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=213200027&page=2


Angående vedligehold stod min 93 legacy i 200 kr. for at få bragt helt tip
top... :)

Hvis du køber den, vil jeg gerne have en tur...

Mvh.

Frederik



Kviller (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Kviller


Dato : 17-02-06 14:35

Jeg blev lige lidt nysgerrig, hvad har du hørt dårligt om S/V 40? Jeg er
lige midt i en handel af en S40 T4 nemlig, så vil da gerne høre lidt om de
dårlige sider inden jeg køber. Den er fra 98, kørt 116.000 og koster
100.000kr Er det ikke ok?



"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote in message
news:1140168069.689177.59210@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Selvom det nok ender med en Volvo 850 GLT eller T5. Siger fornuften mig
jeg skal snuse lidt rundt, efter andet... Eneste krav er minimum 130
HK, så ny og kørt så lidt som muligt. Forsikring har ingen
betydning. Og det skal ikke være mini biler, minimum Sierra
størrelse... Hvis man kunne finde noget der ikke har de dyreste rep.
inden for 1½-2 år ville det være klart at foretrække... Har kikket
lidt på Mondeo 97/98 måde 2.0, 2.5 og 2.5 V6, hvis ikke bilen har
fartpilot skal den være det billigere det vil koste at montere. Er
klart til Volvo, men desværre høre man ikke godt om V/S 40... hvorfor
egentlig ?

Og så et tillægs spørgsmål; 850'ere til under 80.000 kr, er de
noget værd ? Eller skal man regne med store værksteds regninger... ?

Håber der er nogen der har nogle gode foreslag !

På Forhånd Tak, og god weekend :)

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Sierra 2.0i DOHC '90 - Ny vogn skal findes (Volvo 850 T5?)



Peter Frost - Gregan~ (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost - Gregan~


Dato : 17-02-06 15:19

Anders Nielsen (Getz) skrev:
>Volvo 850'ere er dyre. Ikke mindst at reparere. Volvo reservedele er
>bare dobbelt så dyre som andre.Og jeg har ikke engang ejet en 850, men det
>har min bror.
>En 850 2.0 (så der røg de 130 hk), med 250.000km, og den kostede
>såmæn 130.000. Og det tog tid at finde den. Andre biler med det antal
>km, og som ikke var alt for gamle kostede 150.000+ Så hvis du bare er ude
>efter noget med meget >motor er sådan en Volvo fætter ikke det billigste
>alternativ.

Nej de er nemlig ikke billige at holde kørende, hvis de går i stykker,
kender alt til det, vi har altid haft Volvo, hjemme. Men det en herlig bil.
Men der findes nu en del 850'ere i mit prisleje, der har gået under 250.000,
men ikke mere end et par T5, hvilket det bestemt ikke skal være for værd en
pris, men at foretrække. En 4d med 140/144 HK vejer 200 kg mere end min
Sierra, som har 120 HK, så det vil nok være samme accl. som nu, hvilket er
udemærket. Ville bare gerne ha lidt til at drille Brian og Ali ( tør ikke
skrive Muhammed mere ;) ) Det nu så sjovt når en svensk traktor giver dem
baghjul. Men men, fornuften vægter højst pt. så kan vi lege når vi bliver
udlært :p

Frederik skrev:
>Sådan en her...
>http://www.legacycentral.org/images/forgotten/forgotten_2.jpg
>0-100 på 6,7 i sedanversionen.
>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=213200027&page=2
>Angående vedligehold stod min 93 legacy i 200 kr. for at få bragt helt tip
>top... :) Hvis du køber den, vil jeg gerne have en tur...

Phu, det er ikke mig, syntes bestemt ikke den er køn, sorry... Men taktions
mæssigt mangler der ikke noget :p

Kviller skrev:
> Jeg blev lige lidt nysgerrig, hvad har du hørt dårligt om S/V 40? Jeg er
> lige midt i en handel af en S40 T4 nemlig, så vil da gerne høre lidt om de
> dårlige sider inden jeg køber. Den er fra 98, kørt 116.000 og koster
> 100.000kr Er det ikke ok?

Jeg har ikke hørt om hvad de præsis fejler, blot at det ikke er Volvo
konstruktion, men Mitsubishi, bygget i Holland. Og de derfor ikke har samme
holdbarhed som andre svensk bygget modeller. På min gamle Sierra ruster de i
skærmkanter, tanken ruster osv osv. Det sådan ting man ikke høre om svenske
volvo'er. Jeg kan desværre ikke huske hver der fornylig skrev og S/V 40, men
han skrev det, som jeg skriver her. Og vil helst ikke udtale mig om noget
jeg ikke ved :) Og har da også haft den i tankerne...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90 - Nærmeste fremtid: Volvo 850 T5 ?



TDN (17-02-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 17-02-06 18:25


"Kviller" <news@nedjakob.dk> skrev i en meddelelse
news:43f5d0fa$0$38646$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg blev lige lidt nysgerrig, hvad har du hørt dårligt om S/V 40? Jeg er
> lige midt i en handel af en S40 T4 nemlig, så vil da gerne høre lidt om de
> dårlige sider inden jeg køber. Den er fra 98, kørt 116.000 og koster
> 100.000kr Er det ikke ok?
>
>
>
Her er en test af S40:

http://www.fdm.dk/motor/tests/brugtbiltest.asp?ID=1598

Mvh
Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste