|
| Batteriproblemer Fra : Kristian Knudsen |
Dato : 16-02-06 09:44 |
|
Hejsa.
Jeg har et lille problem med mit batteri.
Jeg har en Passat TDI med motorvarmer. Problemet er ikke kun til stede når
varmeren har kørt, men ses ofte i forbindelse med at den har kørt 30-40 min.
Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
intet...
Jeg har en ladestation med startkabler på, som klarer problemet. Jeg skal
bare lige sætte kablerne på og så springer motoren igang. Hvis jeg slukker
igen med det samme, så springer motoren igang, som om intet var galt... Hvis
batteriet var fladt eller dødt, burde der så ikke være problemer med at
starte igen eller..??
Nu kan jeg leve med det som det er, da det ikke er så tit og kun et problem
om morgenen.
Vi skal dog til Norge på lørdag og jeg ved ikke lige hvor fedt, jeg synes
det er at holde 900 km væk hjemme fra og bilen så ikke vil starte...
Nu kan jeg jo nok købe et batteri i Norge, men spørgsmålet er om jeg skal
investere i et allerede hjemmefra. Min ladestation kan sagtens komme med, så
det havde jeg tænkt mig, som sikkerhed...
I givet fald jeg skal have nyt batteri, hvilket kan så anbefales. Det skal
jo gerne være af en hvis kapacitet..
Mvh.
Kristian
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-06 09:58 |
|
Kristian Knudsen skriver:
>
> Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
> intet...
Ikke lidt trækken rundt med motoren ?
Virker lyset, når du har startproblemer ?
Virker din generator ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kristian Knudsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Knudsen |
Dato : 16-02-06 10:17 |
|
> Ikke lidt trækken rundt med motoren ?
I morges jo... 1-2 sek. Nogen gange slet ikke.
Virker lyset, når du har startproblemer ?
Ja, og radio og blæser.
> Virker din generator ?
Ja, det ved jeg ikke...
Mvh.
Kristian
| |
Kito (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Kito |
Dato : 16-02-06 13:14 |
|
Hvis du har både lys og masser af strøm til blæseren tror jeg ikke
umiddelbart at det er batteriet. Det er nok snare en dårlig stelforbindelse
et eller andet sted i systemet.
Forsvinder lyset når du prøver på at starte? bliver det meget svagere?
"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse
news:43f442bf$0$2480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Ikke lidt trækken rundt med motoren ?
>
> I morges jo... 1-2 sek. Nogen gange slet ikke.
>
> Virker lyset, når du har startproblemer ?
> Ja, og radio og blæser.
>
>> Virker din generator ?
> Ja, det ved jeg ikke...
>
> Mvh.
> Kristian
>
| |
Kristian Knudsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Knudsen |
Dato : 16-02-06 14:59 |
|
> Forsvinder lyset når du prøver på at starte? bliver det meget svagere?
Nej
Mvh.
Kristian
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-02-06 15:05 |
| | |
Per Henneberg Kriste~ (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 16-02-06 10:07 |
|
"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse
news:43f43ae3$0$2425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.
> Jeg har et lille problem med mit batteri.
Jeg tror du skal bide i det sure. Med de formentlig lavere temperaturer du
vil udsætte din bil for i Norge er der endnu større chance for at bilen ikke
vil starte end den er i lille Danmark.
Jeg har selv samme problem med min egen. Ganske få minusgrader og der er
ikke strøm nok. Men med plusgrader er der ingen problem. Jeg tror det er de
sidste krampetrækninger foretaget af et godt batteri, der ikke bare går død
og så slet ikke vil mere :)
En TDI er i øvrigt nemt at løbe i gang - katalysatormæssigt er det ikke et
problem, når bare den starter i nogenlunde første forsøg. Skubbe, ind i
bilen, i 1. gear, slippe koblingen og trykke på den igen med det samme, så
kører motoren. Det bliver selvfølgelig et stort problem hvis der er glat
eller så forbandet koldt at det hele er frosset.
Jeg startede min gamle GTD på den måde mange gange (den kørte også med
motorvarmer) og selv om batteriet var flad var der alligevel nok til at
forvarme.
Min motorvarmer på min GTD kørte iøvrigt maks. 15 minutter - så var motoren
ved vintertid så varm som den kunne blive. Om sommeren gik varmeren ned på
halv kraft efter ca. 8 minutter.
--
Per, Esbjerg
| |
Kristian Knudsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Knudsen |
Dato : 16-02-06 10:19 |
|
"Per Henneberg Kristensen"
Jeg tror du skal bide i det sure.
---
Tror du har ret
Men, hvis jeg bare kan få motoren til at springe igang med min lader, så
burde det kunne lade sig gøre.
Jeg vender det lige med mig selv i løbet af dagen
Mvh.
Kristian
| |
Uffe Ravn (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 16-02-06 10:27 |
|
"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev
> Men, hvis jeg bare kan få motoren til at springe igang med min lader, så
> burde det kunne lade sig gøre.
>
> Jeg vender det lige med mig selv i løbet af dagen
En dårlig forbindelse ved en batteripol kan faktisk være problemet.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Christopher S (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Christopher S |
Dato : 16-02-06 13:19 |
|
Kristian Knudsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har et lille problem med mit batteri.
>
> Jeg har en Passat TDI med motorvarmer. Problemet er ikke kun til stede når
> varmeren har kørt, men ses ofte i forbindelse med at den har kørt 30-40 min.
>
> Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
> intet...
>
> Jeg har en ladestation med startkabler på, som klarer problemet. Jeg skal
> bare lige sætte kablerne på og så springer motoren igang. Hvis jeg slukker
> igen med det samme, så springer motoren igang, som om intet var galt... Hvis
> batteriet var fladt eller dødt, burde der så ikke være problemer med at
> starte igen eller..??
>
> Nu kan jeg leve med det som det er, da det ikke er så tit og kun et problem
> om morgenen.
>
> Vi skal dog til Norge på lørdag og jeg ved ikke lige hvor fedt, jeg synes
> det er at holde 900 km væk hjemme fra og bilen så ikke vil starte...
> Nu kan jeg jo nok købe et batteri i Norge, men spørgsmålet er om jeg skal
> investere i et allerede hjemmefra. Min ladestation kan sagtens komme med, så
> det havde jeg tænkt mig, som sikkerhed...
>
> I givet fald jeg skal have nyt batteri, hvilket kan så anbefales. Det skal
> jo gerne være af en hvis kapacitet..
>
> Mvh.
> Kristian
>
>
hvis det er sådan at lygterne dæmpes når du har den i trin "start" kan
det også være starteren der har sat sig, så den ikke kan komme i indgreb
ordentligt, men den eksrta tilførte spænding i boosteren giver så meget
strøm at motoren drejer sig selv fri..
| |
Kristian Knudsen (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Kristian Knudsen |
Dato : 16-02-06 15:00 |
|
> hvis det er sådan at lygterne dæmpes når du har den i trin "start" kan det
> også være starteren der har sat sig, så den ikke kan komme i indgreb
> ordentligt, men den eksrta tilførte spænding i boosteren giver så meget
> strøm at motoren drejer sig selv fri..
---
Hvis du mener at forlygterne så nej, de dæmpes ikke...
Mvh.
Kristian
| |
Michael Kirkegaard (16-02-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 16-02-06 21:52 |
|
"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse
news:43f43ae3$0$2425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har et lille problem med mit batteri.
>
> Jeg har en Passat TDI med motorvarmer. Problemet er ikke kun til stede når
> varmeren har kørt, men ses ofte i forbindelse med at den har kørt 30-40
> min.
>
> Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
> intet...
>
> Jeg har en ladestation med startkabler på, som klarer problemet. Jeg skal
> bare lige sætte kablerne på og så springer motoren igang. Hvis jeg slukker
> igen med det samme, så springer motoren igang, som om intet var galt...
> Hvis batteriet var fladt eller dødt, burde der så ikke være problemer med
> at starte igen eller..??
>
> Nu kan jeg leve med det som det er, da det ikke er så tit og kun et
> problem om morgenen.
>
> Vi skal dog til Norge på lørdag og jeg ved ikke lige hvor fedt, jeg synes
> det er at holde 900 km væk hjemme fra og bilen så ikke vil starte...
> Nu kan jeg jo nok købe et batteri i Norge, men spørgsmålet er om jeg skal
> investere i et allerede hjemmefra. Min ladestation kan sagtens komme med,
> så det havde jeg tænkt mig, som sikkerhed...
>
> I givet fald jeg skal have nyt batteri, hvilket kan så anbefales. Det skal
> jo gerne være af en hvis kapacitet..
>
Har lige haft det samme problem på min Mazda 626 DiTD. Jeg fik også fejl på
ABS'en. Det var batteriet. En celle var knækket sammen.
Jeg skiftede det ud med et Varta på 95Ah. Iøvrigt standard. Nu virker alt
fint igen.
Batterier i den størrelse koster i omegnen af 1300-1500 kr.
Lur mig om ikke dit problem er at dit batteri forbereder sit otium
Michael
| |
|
|