/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Batteriproblemer
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 16-02-06 09:44

Hejsa.

Jeg har et lille problem med mit batteri.

Jeg har en Passat TDI med motorvarmer. Problemet er ikke kun til stede når
varmeren har kørt, men ses ofte i forbindelse med at den har kørt 30-40 min.

Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
intet...

Jeg har en ladestation med startkabler på, som klarer problemet. Jeg skal
bare lige sætte kablerne på og så springer motoren igang. Hvis jeg slukker
igen med det samme, så springer motoren igang, som om intet var galt... Hvis
batteriet var fladt eller dødt, burde der så ikke være problemer med at
starte igen eller..??

Nu kan jeg leve med det som det er, da det ikke er så tit og kun et problem
om morgenen.

Vi skal dog til Norge på lørdag og jeg ved ikke lige hvor fedt, jeg synes
det er at holde 900 km væk hjemme fra og bilen så ikke vil starte...
Nu kan jeg jo nok købe et batteri i Norge, men spørgsmålet er om jeg skal
investere i et allerede hjemmefra. Min ladestation kan sagtens komme med, så
det havde jeg tænkt mig, som sikkerhed...

I givet fald jeg skal have nyt batteri, hvilket kan så anbefales. Det skal
jo gerne være af en hvis kapacitet..

Mvh.
Kristian



 
 
Klaus D. Mikkelsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-02-06 09:58

Kristian Knudsen skriver:
>
> Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
> intet...

Ikke lidt trækken rundt med motoren ?

Virker lyset, når du har startproblemer ?

Virker din generator ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kristian Knudsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 16-02-06 10:17


> Ikke lidt trækken rundt med motoren ?

I morges jo... 1-2 sek. Nogen gange slet ikke.

Virker lyset, når du har startproblemer ?
Ja, og radio og blæser.

> Virker din generator ?
Ja, det ved jeg ikke...

Mvh.
Kristian



Kito (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 16-02-06 13:14

Hvis du har både lys og masser af strøm til blæseren tror jeg ikke
umiddelbart at det er batteriet. Det er nok snare en dårlig stelforbindelse
et eller andet sted i systemet.
Forsvinder lyset når du prøver på at starte? bliver det meget svagere?

"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse
news:43f442bf$0$2480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Ikke lidt trækken rundt med motoren ?
>
> I morges jo... 1-2 sek. Nogen gange slet ikke.
>
> Virker lyset, når du har startproblemer ?
> Ja, og radio og blæser.
>
>> Virker din generator ?
> Ja, det ved jeg ikke...
>
> Mvh.
> Kristian
>



Kristian Knudsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 16-02-06 14:59


> Forsvinder lyset når du prøver på at starte? bliver det meget svagere?

Nej

Mvh.
Kristian



Klaus D. Mikkelsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-02-06 15:05

Kristian Knudsen skriver:
>
> Nej

Så fejler batteriet ikke noget.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per Henneberg Kriste~ (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 16-02-06 10:07


"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse
news:43f43ae3$0$2425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.

> Jeg har et lille problem med mit batteri.

Jeg tror du skal bide i det sure. Med de formentlig lavere temperaturer du
vil udsætte din bil for i Norge er der endnu større chance for at bilen ikke
vil starte end den er i lille Danmark.

Jeg har selv samme problem med min egen. Ganske få minusgrader og der er
ikke strøm nok. Men med plusgrader er der ingen problem. Jeg tror det er de
sidste krampetrækninger foretaget af et godt batteri, der ikke bare går død
og så slet ikke vil mere :)

En TDI er i øvrigt nemt at løbe i gang - katalysatormæssigt er det ikke et
problem, når bare den starter i nogenlunde første forsøg. Skubbe, ind i
bilen, i 1. gear, slippe koblingen og trykke på den igen med det samme, så
kører motoren. Det bliver selvfølgelig et stort problem hvis der er glat
eller så forbandet koldt at det hele er frosset.

Jeg startede min gamle GTD på den måde mange gange (den kørte også med
motorvarmer) og selv om batteriet var flad var der alligevel nok til at
forvarme.

Min motorvarmer på min GTD kørte iøvrigt maks. 15 minutter - så var motoren
ved vintertid så varm som den kunne blive. Om sommeren gik varmeren ned på
halv kraft efter ca. 8 minutter.

--
Per, Esbjerg



Kristian Knudsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 16-02-06 10:19


"Per Henneberg Kristensen"
Jeg tror du skal bide i det sure.

---

Tror du har ret

Men, hvis jeg bare kan få motoren til at springe igang med min lader, så
burde det kunne lade sig gøre.

Jeg vender det lige med mig selv i løbet af dagen

Mvh.
Kristian



Uffe Ravn (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 16-02-06 10:27


"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev

> Men, hvis jeg bare kan få motoren til at springe igang med min lader, så
> burde det kunne lade sig gøre.
>
> Jeg vender det lige med mig selv i løbet af dagen

En dårlig forbindelse ved en batteripol kan faktisk være problemet.

Mvh. Uffe Ravn



Christopher S (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Christopher S


Dato : 16-02-06 13:19

Kristian Knudsen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har et lille problem med mit batteri.
>
> Jeg har en Passat TDI med motorvarmer. Problemet er ikke kun til stede når
> varmeren har kørt, men ses ofte i forbindelse med at den har kørt 30-40 min.
>
> Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
> intet...
>
> Jeg har en ladestation med startkabler på, som klarer problemet. Jeg skal
> bare lige sætte kablerne på og så springer motoren igang. Hvis jeg slukker
> igen med det samme, så springer motoren igang, som om intet var galt... Hvis
> batteriet var fladt eller dødt, burde der så ikke være problemer med at
> starte igen eller..??
>
> Nu kan jeg leve med det som det er, da det ikke er så tit og kun et problem
> om morgenen.
>
> Vi skal dog til Norge på lørdag og jeg ved ikke lige hvor fedt, jeg synes
> det er at holde 900 km væk hjemme fra og bilen så ikke vil starte...
> Nu kan jeg jo nok købe et batteri i Norge, men spørgsmålet er om jeg skal
> investere i et allerede hjemmefra. Min ladestation kan sagtens komme med, så
> det havde jeg tænkt mig, som sikkerhed...
>
> I givet fald jeg skal have nyt batteri, hvilket kan så anbefales. Det skal
> jo gerne være af en hvis kapacitet..
>
> Mvh.
> Kristian
>
>

hvis det er sådan at lygterne dæmpes når du har den i trin "start" kan
det også være starteren der har sat sig, så den ikke kan komme i indgreb
ordentligt, men den eksrta tilførte spænding i boosteren giver så meget
strøm at motoren drejer sig selv fri..

Kristian Knudsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Knudsen


Dato : 16-02-06 15:00

> hvis det er sådan at lygterne dæmpes når du har den i trin "start" kan det
> også være starteren der har sat sig, så den ikke kan komme i indgreb
> ordentligt, men den eksrta tilførte spænding i boosteren giver så meget
> strøm at motoren drejer sig selv fri..

---

Hvis du mener at forlygterne så nej, de dæmpes ikke...

Mvh.
Kristian



Michael Kirkegaard (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 16-02-06 21:52


"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse
news:43f43ae3$0$2425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har et lille problem med mit batteri.
>
> Jeg har en Passat TDI med motorvarmer. Problemet er ikke kun til stede når
> varmeren har kørt, men ses ofte i forbindelse med at den har kørt 30-40
> min.
>
> Jeg kan simpelhen ikke starte.... Jeg drejer nøglen og der sker som regel
> intet...
>
> Jeg har en ladestation med startkabler på, som klarer problemet. Jeg skal
> bare lige sætte kablerne på og så springer motoren igang. Hvis jeg slukker
> igen med det samme, så springer motoren igang, som om intet var galt...
> Hvis batteriet var fladt eller dødt, burde der så ikke være problemer med
> at starte igen eller..??
>
> Nu kan jeg leve med det som det er, da det ikke er så tit og kun et
> problem om morgenen.
>
> Vi skal dog til Norge på lørdag og jeg ved ikke lige hvor fedt, jeg synes
> det er at holde 900 km væk hjemme fra og bilen så ikke vil starte...
> Nu kan jeg jo nok købe et batteri i Norge, men spørgsmålet er om jeg skal
> investere i et allerede hjemmefra. Min ladestation kan sagtens komme med,
> så det havde jeg tænkt mig, som sikkerhed...
>
> I givet fald jeg skal have nyt batteri, hvilket kan så anbefales. Det skal
> jo gerne være af en hvis kapacitet..
>

Har lige haft det samme problem på min Mazda 626 DiTD. Jeg fik også fejl på
ABS'en. Det var batteriet. En celle var knækket sammen.
Jeg skiftede det ud med et Varta på 95Ah. Iøvrigt standard. Nu virker alt
fint igen.
Batterier i den størrelse koster i omegnen af 1300-1500 kr.

Lur mig om ikke dit problem er at dit batteri forbereder sit otium

Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste