/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Esbjergmotorvejen - hvad er gået galt ?
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-02-06 19:35

Er der nogen der kan fortælle historien bag det forholdvis lange stykke
ødelagt motorvej der er mellem afkørsel 70 og 71 retning mod Esbjerg på
Esbjergmotorvejen ?

Det føles som at køre på en grusvej fordi asfalten er så ujævn og det
ligner en betonvej...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report



 
 
Anders (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 14-02-06 20:12


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.74967d623108dee7.34878@news.hs235.dk...
> Er der nogen der kan fortælle historien bag det forholdvis lange stykke
> ødelagt motorvej der er mellem afkørsel 70 og 71 retning mod Esbjerg på
> Esbjergmotorvejen ?
>
> Det føles som at køre på en grusvej fordi asfalten er så ujævn og det
> ligner en betonvej...
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
> that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report
>
>


SVJV er det en forsøgsstrækning og det er beton.

Mvh
Anders



Henrik Stidsen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-02-06 22:54

Anders wrote on 14-02-2006 :
> SVJV er det en forsøgsstrækning og det er beton.

Hvor længe skal det forsøg køre før de indser at man ikke skal lave
veje på den måde ? :/

Man ku jo næsten tro de fik penge fra affjedrings og
dæk/hjulbranchen...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report



Henrik B. (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-02-06 23:18

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.755d7d62ef53e289.34878@news.hs235.dk...
> Anders wrote on 14-02-2006 :
>> SVJV er det en forsøgsstrækning og det er beton.
>
> Hvor længe skal det forsøg køre før de indser at man ikke skal lave veje
> på den måde ? :/

Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.

Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor
tyskerne ofte benytter beton.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Bjarke Hansen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-02-06 23:19

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:43f256fa$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.
>
> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor
> tyskerne ofte benytter beton.

men hvor spændende er det at køre der udaf, og høre kadont, kadont, kadont,,
derudaf imellem samlingerne? Eneste fordel er vel at det holder bedre?



Jakob Jeppesen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 14-02-06 23:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:JHsIf.413$864.27@news.get2net.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:43f256fa$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.
>>
>> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor tyskerne ofte benytter beton.
>
> men hvor spændende er det at køre der udaf, og høre kadont, kadont, kadont,, derudaf imellem samlingerne?

Jeg synes efterhånden at kadont kadont lyden er meget
begrænset på de renoverede tyske betonmotorveje.
Jeg ved ikke om de er begyndt at støbe dem i et langt
stykke, men hvis der er samlinger, er de i hvert fald
lavet meget godt.

/Jakob



Finn Guldmann (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-02-06 00:31

Jakob Jeppesen skrev:
>>> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.
>>> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor tyskerne ofte benytter beton.
>> men hvor spændende er det at køre der udaf, og høre kadont, kadont, kadont,, derudaf imellem samlingerne?
> Jeg synes efterhånden at kadont kadont lyden er meget
> begrænset på de renoverede tyske betonmotorveje.
> Jeg ved ikke om de er begyndt at støbe dem i et langt
> stykke, men hvis der er samlinger, er de i hvert fald
> lavet meget godt.
>
Det seneste jeg har observeret, dernede, er at de støber dem i lange
stykker med en maskine der så blot skal holdes ved lige med beton.
(Sommetider napper de 5-10 km i et stræk nonstop med skiftehold.)

Når det så er størknet skærer de riller i det med faste mellemrum.

Men rillerne er ikke skåret helt igennem. (10-15 cm hvis hele laget er
30 cm.)

Jeg regner med at rillerne er der for at optage de udsving
temperatursvingninger giver.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Ole Gaarde Kristense~ (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 15-02-06 05:21

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dstp7d$dbf$1@newsbin.cybercity.dk...
> Når det så er størknet skærer de riller i det med faste mellemrum.
>
> Men rillerne er ikke skåret helt igennem. (10-15 cm hvis hele laget er
> 30 cm.)
>
> Jeg regner med at rillerne er der for at optage de udsving
> temperatursvingninger giver.
>
Er der ikke også noget med at de skæres for at kunne lede vandet væk fra
vejen. Det synes jeg at jeg læste om de amerikanske motorveje på et
tidspunkt. Det kan selvfølgelig være at det er så smart så en rille opfylder
2 formål - det ser man jo andre steder

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Finn Guldmann (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 15-02-06 12:07

Ole Gaarde Kristensen skrev:
>> Når det så er størknet skærer de riller i det med faste mellemrum.
>> Men rillerne er ikke skåret helt igennem. (10-15 cm hvis hele laget er
>> 30 cm.)
>> Jeg regner med at rillerne er der for at optage de udsving
>> temperatursvingninger giver.
> Er der ikke også noget med at de skæres for at kunne lede vandet væk fra
> vejen. Det synes jeg at jeg læste om de amerikanske motorveje på et
> tidspunkt. Det kan selvfølgelig være at det er så smart så en rille opfylder
> 2 formål - det ser man jo andre steder
>
Det kan ikke være grunden.En rille på 1 cm med 20-50 meter til den næste
vil vist ikke have den store virkning i den forbindelse.

Jeg har set dem køre med maskinen hvor de laver 4 spor på samme tid
(nødspor + 3 spor) og der laver de også riller på langs.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Ole Gaarde Kristense~ (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 15-02-06 15:36

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dsv20t$va4$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Det kan ikke være grunden.En rille på 1 cm med 20-50 meter til den næste
> vil vist ikke have den store virkning i den forbindelse.
>
> Jeg har set dem køre med maskinen hvor de laver 4 spor på samme tid
> (nødspor + 3 spor) og der laver de også riller på langs.
>
Nej med den beskrivelse er vi enige - så kan det ikke have nogen effekt på
vandet.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Steffen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Steffen


Dato : 15-02-06 17:53

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Ole Gaarde Kristensen skrev:
> >> Når det så er størknet skærer de riller i det med faste mellemrum.
> >> Jeg regner med at rillerne er der for at optage de udsving
> >> temperatursvingninger giver.
> > Er der ikke også noget med at de skæres for at kunne lede vandet væk fra
> > vejen.
> Det kan ikke være grunden.En rille på 1 cm med 20-50 meter til den næste
> vil vist ikke have den store virkning i den forbindelse.

Ikke desto mindre er betonstykket på Esbjergmotorvejen meget mere tørt
end resten af vejen mellem Esbjerg og Kolding. Der ligger f.eks. aldrig
blank vand på det stykke, så det er i praksis aquaplanings-frit.

mvh
steffen

Hehe (17-02-2006)
Kommentar
Fra : Hehe


Dato : 17-02-06 20:13


> Er der ikke også noget med at de skæres for at kunne lede vandet væk fra
> vejen. Det synes jeg at jeg læste om de amerikanske motorveje på et
> tidspunkt. Det kan selvfølgelig være at det er så smart så en rille
> opfylder
> 2 formål - det ser man jo andre steder
>

se DET var en rigtig god jokes!!!!!

jeg er flad af grin..!



Per Henneberg Kriste~ (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-02-06 08:53


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43f256fa$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Hvor længe skal det forsøg køre før de indser at man ikke skal lave veje
>> på den måde ? :/

> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.

> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a. derfor
> tyskerne ofte benytter beton.

Hvorfor bruger de så ikke beton på de nye motorveje - f.eks. de nye
motorveje i den østlige del af Tyskland?


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-02-06 20:07

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43f2ddbc$0$185$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> Rent faktisk er der nogle fordele ved den slags belægning.
>
>> Bl.a. bliver det ikke sporkørt, som f.eks. asfalt gør. Det er bl.a.
>> derfor tyskerne ofte benytter beton.
>
> Hvorfor bruger de så ikke beton på de nye motorveje - f.eks. de nye
> motorveje i den østlige del af Tyskland?

Økonomi måske? Eller også har den danske asfaltmafia også fået kløerne i det
tyske marked.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Hans Pedersen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 15-02-06 18:18

On Tue, 14 Feb 2006 22:53:58 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Man ku jo næsten tro de fik penge fra affjedrings og
>dæk/hjulbranchen...

Eller Citroën! Når man lige har kørt en bil igennem strækningen med
gammeldags affjedring og derefter sætter sig i en rigtig Citroën (med
hydropneumatisk affjedring) og napper strækningen igen, så finder man
ud af, hvorfor sådan en bil er genial.

Jeg gjorde det i weekenden. Det var i nogen grad medvirkende til at
jeg købte en Xantia II Break.

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Per Henneberg Kriste~ (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-02-06 18:55


"Hans Pedersen" <nospam@hanspedersen.dk> skrev i en meddelelse
news:rao6v1ti4j3vnoujtuvfkbki8p98al341p@4ax.com...
> On Tue, 14 Feb 2006 22:53:58 +0100, "Henrik Stidsen"
> <nntpspam@hs235.dk> wrote:
>
>>Man ku jo næsten tro de fik penge fra affjedrings og
>>dæk/hjulbranchen...
>
> Eller Citroën! Når man lige har kørt en bil igennem strækningen med
> gammeldags affjedring og derefter sætter sig i en rigtig Citroën (med
> hydropneumatisk affjedring) og napper strækningen igen, så finder man
> ud af, hvorfor sådan en bil er genial.

Jeg har nu heller ikke lagt mærke til noget specielt ved den strækning - og
jeg har da kørt den en del gange :)


--
Per, Esbjerg



Lars [6710] (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 15-02-06 19:03

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg har nu heller ikke lagt mærke til noget specielt ved den strækning - og
> jeg har da kørt den en del gange :)
>
>

Det samme her ...
har kørt Esbjerg - Kolding t/r stort set hver dag i 8 år og jeg har
heller ikke bemærket noget.
Var meget obs på det idag, efter at have læst indlægget igår, og jeg
synes ikke der er nogen forskel på den kilometer beton og den øvrige
belægning.

--
Med venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Henrik Stidsen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 15-02-06 19:05

Lars [6710] laid this down on his screen :
> har kørt Esbjerg - Kolding t/r stort set hver dag i 8 år og jeg har heller
> ikke bemærket noget.
> Var meget obs på det idag, efter at have læst indlægget igår, og jeg synes
> ikke der er nogen forskel på den kilometer beton og den øvrige belægning.

hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek
når jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



Brian (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-02-06 20:06

Henrik Stidsen wrote:

> hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek
> når jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

Jeg kan nu også mærke tydelig forskel. Bilen bliver let duvende - eller
hvordan det skal beskrives.

Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
biler ikke er perfekte

/Brian



Henrik Stidsen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 15-02-06 21:49

Brian laid this down on his screen :

> Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
> biler ikke er perfekte

Det må være det ja :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard



Per Henneberg Kriste~ (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 16-02-06 08:33


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43f37b68$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik Stidsen wrote:
>
>> hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek
>> når jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...
>
> Jeg kan nu også mærke tydelig forskel. Bilen bliver let duvende - eller
> hvordan det skal beskrives.
>
> Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
> biler ikke er perfekte

Brian´er plejer ellers ikke at være fintfølende. Jeg får f.eks. kvalme når
jeg ser en Brianbil med terninger i forruden og rødt plys på sæderne.

:)


--
Per, Esbjerg



Henrik Stidsen (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 16-02-06 18:56

Per Henneberg Kristensen brought next idea :
>> Vi er nok mere fintfølende, end dem der ikke vil erkende, at deres
>> biler ikke er perfekte

> Brian´er plejer ellers ikke at være fintfølende. Jeg får f.eks. kvalme når
> jeg ser en Brianbil med terninger i forruden og rødt plys på sæderne.

> :)

Prøver du at kalde mig Brian ? :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Brian (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-02-06 20:33

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Brian´er plejer ellers ikke at være fintfølende.

Hov hov - vi har også følelser

> Jeg får f.eks.
> kvalme når jeg ser en Brianbil med terninger i forruden og rødt plys
> på sæderne.
> :)

Rødt plys på sæderne og truckernosser ? Du ved vel at sådan en
G3 GTi har røde sikkerhedsseler - dét er porno

/Brian



Henrik B. (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-02-06 20:08

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.7c797d62f604426b.34878@news.hs235.dk...

> hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek når
> jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

Køb en ny karét.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Henrik Stidsen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 15-02-06 21:49

Henrik B. pretended :
>> hmmm, og min karet hopper og danser som en teenagepige på et diskotek når
>> jeg kører på det - sådan føles det i hvert fald...

> Køb en ny karét.

Hvad skal jeg bruge 2 til ? ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx



Klaus D. Mikkelsen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-02-06 21:11

Henrik Stidsen skriver:
>
> Det føles som at køre på en grusvej fordi asfalten er så ujævn og det
> ligner en betonvej...

Det _er_ betonvej....


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste