Statoil er mærkelige...
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-02-06 09:49

Havde en underlig oplevelse i går på Statiol i Højbjerg - tanker bilen, og
går ind for at betale. Jeg betaler med en 1.000 kr. seddel og ekspedienten
spørger om jeg ikke har mindre, hvilket jeg svarer nej til. Han giver mig så
penge tilbage, hvortil jeg svarer at det gik da fint at give penge tilbage.
Ekspedienten fortæller mig så at han helst ikke vil modtage 1.000 kr.
sedler, da de ikke vil køre med stor kassebeholdning - det står også på et
skilt på disken. Så er det jeg begynder at undre mig over hvordan de regner
deres kassebeholdning ud... jeg tror Statoil medarbejdere / ledelse tror at
en kassebeholdning med 20 100 kr. sedler er mindre end en kasse beholdning
med 2 1.000 kr. sedler... uanset hvilken vinkel jeg vælger at se det fra, så
må deres kassebeholding stige med 300 kr. hvis jeg køber for 300 kr.
kontant - om jeg så vælger at betale med 2-kroner eller med en 1.000 kr.
seddel.

Måske ved Statoil noget om kassebeholdning, som jeg ikke ved... jeg undrede
mig bare...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-02-06 09:59

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Måske ved Statoil noget om kassebeholdning, som jeg ikke ved... jeg undrede
> mig bare...

Byttepenge - hvis alle betaler med 1000-kr sedler, er de nødt til at
ligge inde med en stor kassebeholdning i byttepenge. Hvis alle betaler
med 2-kroner er problemet med stor kassebeholdning elimineret.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-02-06 10:27

On Tue, 14 Feb 2006 09:58:58 +0100, Lars L. Hansen wrote:

> Byttepenge - hvis alle betaler med 1000-kr sedler, er de nødt til at
> ligge inde med en stor kassebeholdning i byttepenge. Hvis alle betaler
> med 2-kroner er problemet med stor kassebeholdning elimineret.

Det er også årsagen til at du ikke kommer nogle vejne med store sedler i
f.eks. 7-11 i Kbh, de tager simpelthen ikke imod dem da risikoen ved store
kontant beholdninger er for stor. men det kræver nok at man kan se ud over
sin egen næsetip før man forstår det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 11:00

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
> men det kræver nok at man kan se ud over
> sin egen næsetip før man forstår det.

Var den bemærkning ikke fuldstændig overflødig? Prøv at være med til at
holde en sober tone i stedet

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-02-06 20:17

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote in news:h4rvwxtu4246.dlg@arning.dk:

> [...]
> store kontant beholdninger er for stor. men det kræver nok at man kan
> se ud over sin egen næsetip før man forstår det.

Mange af de klager folk kommer med over detailbranchen ville dø ud hvis de
selv prøvede at stå bag disken over en længere periode...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Leif Neland

Dato : 14-02-06 10:42

Lars L. Hansen wrote:

> Byttepenge - hvis alle betaler med 1000-kr sedler, er de nødt til at
> ligge inde med en stor kassebeholdning i byttepenge. Hvis alle betaler
> med 2-kroner er problemet med stor kassebeholdning elimineret.

Og betalte alle med kort, var det endnu bedre.

Hvilket nok også er grunden til at man kan hæve op til 3000kr i
supermarkedet. Så er der færre kontanter at bære i banken og blive
overfaldet over.

Leif

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-02-06 12:47

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Hvilket nok også er grunden til at man kan hæve op til 3000kr i
> supermarkedet. Så er der færre kontanter at bære i banken og blive
> overfaldet over.

Et vigtigt argument er også at de får en rentedag mere når du betaler med
dankort og det kan blive til en del penge for en netto eller fakta..

(og så vil de have at vi betaler for at have dankort - de tjener mia på det
hvert år bare på den konto, også bankerne)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-02-06 17:33

Flemming Lynggaard wrote:
> Et vigtigt argument er også at de får en rentedag mere når du betaler
> med dankort og det kan blive til en del penge for en netto eller
> fakta..

Er du sikker på det?
Når jeg hæver de dankort betalinger, som bliver lavet i vores webshop har
jeg ikke pengene før dagen efter.
Hvis de betalte kontant kan jeg sætte dem ind samme dag...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-02-06 22:29

meddelelse news:43f20627$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

> Er du sikker på det?
> Når jeg hæver de dankort betalinger, som bliver lavet i vores webshop har
> jeg ikke pengene før dagen efter.
> Hvis de betalte kontant kan jeg sætte dem ind samme dag...

Der er nok ikke nogen forskel, på webshop starter rentedage den dag de
registreres, når du fysisk sætter penge ind på din konto starter rentedage
først dagen efter. Sådan er det i hvertfald i min bank (Nordea).

MVH Hans

Fra : Onix

Dato : 14-02-06 10:00

Forstår til dels Statoil. Hvis mange kommer med store sedler dvs. 1000 kr.
skal de tilsvarende have flere veksel penge af højere værdi dvs 500 kr.
sedler, 200 kr. sedler. osv. Så for at kunne behandle mange kunder med
1000
kr sedler skal de jo tilsvarende have mange vekselpenge da det kræver vist
antal 500 kr. sedler, 200 kr. sedler mv.

Onix

Fra : Ich Bin Gûnther

Dato : 14-02-06 12:34

fordi de er trætte af at sælge pølser til udsalgspriser

de burde rette blikket indaf samtidig, jeg kommer tit og skal have benz på
dytten, men skal stå i kø fordi der er 2 der skal ha' pølser, 3 der skal
handle ind til fødselsdag samtidig med at ekspidienten skal fylde op og
vende brød, sælge smøger, ugeblade, toiletpapir, hundemad, hygiejnebind, øl
andet andet som intet har med en tankstation at gøre
- ja jeg kan bare vælge at få et dk-kort eller beatle ved standeren med et
eller andet plastickort, men nej, mit liv er med cool cash og sådan vil det
forblive, da jeg ikke ønsker at en eller anden "kvitteringstolder" skal se
hvor og hvornår jeg lever eller handler.

C my point ?

Günther

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-02-06 12:45

"Ich Bin Gûnther" <keineemail@nochnicht.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
> det forblive, da jeg ikke ønsker at en eller anden "kvitteringstolder"
> skal se hvor og hvornår jeg lever eller handler.

Næhh. Der er masser af ubetjente stationer hvor man ikke behøver stå i kø.
Hvorfor ikke bruge dem - de er oven i købet billigere for den samme vare!

--
Per, Esbjerg

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 14-02-06 14:21

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
meddelelse news:43f1c3a1$0$182$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Næhh. Der er masser af ubetjente stationer hvor man ikke
> behøver stå i kø. Hvorfor ikke bruge dem - de er oven i købet
> billigere for den samme vare!

Og de fleste kan også tage ganske alm.
pengesedler. Så det argument holder
heller ikke

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-06 13:07

> Næhh. Der er masser af ubetjente stationer hvor man ikke behøver stå i kø.
> Hvorfor ikke bruge dem - de er oven i købet billigere for den samme vare!

Du missede pointen - G. ønsker ikke at man kan spore hans forbrug.

Fra : Leonard

Dato : 14-02-06 15:44

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Du missede pointen - G. ønsker ikke at man kan spore hans forbrug.

Så kan han jo bruge seddelautomaten.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 14-02-06 18:21

> Du missede pointen - G. ønsker ikke at man kan spore hans forbrug.

Nemlig, for Gunther er lige præcis agent 00hemmelig. Ingen skal nogensinde
finde ham via en kvittering fra OK. Så hellere blive lokaliseret via hans
mobiltelefon.

Hehe.....ih du milde, tak for et godt grin

Michael

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 14-02-06 15:48

måske fordi de ubetjente ikke sælger motorolie, isskrabere, låseolie og
sprinklervæske ¿¿

eller fordi deres skodautomater ikke altid gider tage kontanter.

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Michael Kristensen

Dato : 14-02-06 14:29

> [...]
øl
> andet andet som intet har med en tankstation at gøre

Nu om stunde med priskrig på benzin er det faktisk det, som gør at de
bemandede tankstationer kan løbe rundt.

Så tankstationerne vil nok mene, at det har rigtigt meget med en tankstation
at gøre......

Fra : Leif Neland

Dato : 14-02-06 14:44

Ich Bin Gûnther wrote:
> [...]
> mit liv er med cool cash og sådan vil det forblive, da jeg ikke
> ønsker at en eller anden "kvitteringstolder" skal se hvor og hvornår
Så brug en stander med seddelindkast.

Leif

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 14-02-06 15:30

On Tue, 14 Feb 2006 14:43:46 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Så brug en stander med seddelindkast.

Det er som regel der de parkerer mens de køber ind

/Jesper

Fra : Leonard

Dato : 14-02-06 15:52

Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> wrote:

>Det er som regel der de parkerer mens de køber ind

Så bruger man bare Stevnsmetoden

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-06 18:32

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Så bruger man bare Stevnsmetoden

Nemlig ! Og den virker også i jylland ;)

Blev skam også afprøvet i Kolding, hvor et par amøber stod og
fraterniserede med den unge quinde bag disken, medens deres 3tyrker_i
blokerede den eneste 98 oktan stander.

De sagde klogeligt nok *ikke et kvæk* da jeg kom ind, og spurgte hvor
man skulle betale for sin bensin ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 14-02-06 22:30

hvad er stevnsmetoden som også virker i jylland ?
- vil den virke på Nørrebronx også ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-06 22:44

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev :

>hvad er stevnsmetoden som også virker i jylland ?
>- vil den virke på Nørrebronx også

Lad os lave en lille test :

scenen er en bensintank
din bil kører på 98oktan
hvad holder der ved tankens eneste 98 stander
har vedkommende tanket bensin
Nej vel - hans tankdæksel vender nemlig besynderligt nok væk fra
standerne......

hvordan vil du selv hurtigst muligt få fyldt noget i tanken ?

Fra : Henrik B.

Dato : 14-02-06 23:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> standerne......
>
> hvordan vil du selv hurtigst muligt få fyldt noget i tanken ?

*Hoppende_med_en_finger_i_vejret.avi* Jeg kender svaret, jeg kender
svaret.... )))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-06 23:28

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>*Hoppende_med_en_finger_i_vejret.avi* Jeg kender svaret, jeg kender
>svaret.... )))

:)

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-02-06 10:52

der er flere muligheder :
- hornet i bund ( alm bil ) ?
- skubbe den fejlplaceret bil væk med kængurugitteret ( bonde bil ) ?
- ta' benz-pistolen og lægge den på taget af bilen med "låsen" på, så der
bliver fyldt på ?
- sætte sig ind i slæden og selv fjerne den ?
- hente knægten og slæbe ham ud til bilen i nakkehårene ?
- ringe efter de andre lokale 4x4 bønder og lukke den inde ?
- smide en dunkraft ind under og trække den væk ?
- sætte en hjul-lock på ?
- trampe på taget ?
- hive søsteren ud fra passagersiden og gramse på hende (= min egen død ) ?
- hente en gummiged og køre henover den ?
- begynde at vaske den med muddervand (vaskespanden) ?
- begynde at demonterer bildillens nyeste geil ?
.... eller kan jeg ikke komme i tanke om noget

Fra : Aslan

Dato : 14-02-06 15:50

".°o.O Thomas O.o°."
Jeg betaler med en 1.000 kr. seddel og ekspedienten
> spørger om jeg ikke har mindre, hvilket jeg svarer nej til.

Vi taxachauffører har nøjagtig det samme problem. Nogle kunder kan slet ikke
forstå, at vi ikke har byttepenge til deres 1.000 kr. seddel, når de nu har
kørt en tur til hele 69 kr. Især lige efter den 1. på måneden skal vi have
fornøjelsen af at veksle folks penge for dem. Det tærer meget hurtigt på en
byttepengebeholdning, som vi ikke "bare lige" kan få spædet op.

Men noget jeg ikke forstår: hvorfor i alverden går man rundt med 1.000 kr.
sedler, hvis man ikke lige er på vej hen for at købe en bil eller
fladskærm???

Aslan

2005 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Leonard

Dato : 14-02-06 16:13

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> wrote:

>Vi taxachauffører har nøjagtig det samme problem. Nogle kunder kan slet ikke
>forstå, at vi ikke har byttepenge til deres 1.000 kr. seddel, når de nu har
>kørt en tur til hele 69 kr.

I Odense var der for ca. 20 år siden en fast kunde, der ofte kørte for
21 kr. for at komme hjem fra det lokale stamværtshus. Han forsøgte
altid at betale med en tusse, hvilket ofte resulterede i, at han fik
turen gratis, fordi chaufføren ikke kunne give tilbage og ikke gad
spilde tid på at køre tilbage til værtshuset og få den vekslet.
Det holdt op den dag en ung vognmand havde fået nok og havde forberedt
sig. Han kørte kunden og da han stak 1000-kr-sedlen frem sagde han tak
og gik om og åbnede bagagerummet, hvor han tog en spand frem. Op af
spanden talte han 21 kr som han tog i lommen og så tømte han spandens
indhold ud på fortovet. Så kunne kunden selv finde ud af hvad han
ville gøre med 979 en-kroner i løs vægt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 14-02-06 16:22

> spanden talte han 21 kr som han tog i lommen og så tømte han spandens
> indhold ud på fortovet. Så kunne kunden selv finde ud af hvad han
> ville gøre med 979 en-kroner i løs vægt.

Hehe, han skulle da have gået hele vejen og brugt 5-ører, det havde man vel
for 20 år siden... 19.580 5-ører må da alligevel veje og fylde en del

Martin Kaltoft

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-06 16:50

Aslan skrev:
> [...]
> fornøjelsen af at veksle folks penge for dem. Det tærer meget hurtigt på en
> byttepengebeholdning, som vi ikke "bare lige" kan få spædet op.

Det minder mig om engang, fra min egen tid i det erhverv, hvor min
første kunde ville betale en 40'kr tur med en 500 kr-seddel.

Da jeg kørte derfra stod hun med al sin bagage omkring sig og begge
hænder fulde af mønter uden rigtig at vide hvordan hun kom videre
derfra.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-06 18:33

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev :

>Men noget jeg ikke forstår: hvorfor i alverden går man rundt med 1.000 kr.
>sedler, hvis man ikke lige er på vej hen for at købe en bil eller
>fladskærm???

Man kunne måske altid være klar på et godt tilbud ;)

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 14-02-06 18:35

> Men noget jeg ikke forstår: hvorfor i alverden går man rundt med 1.000 kr.
> sedler, hvis man ikke lige er på vej hen for at købe en bil eller
> fladskærm???

Sorte penge?

Martin Kaltoft