Toyota Carina E
Fra : Stefan Jensen

Dato : 13-02-06 19:57

Jeg overvejer at anskaffe mig En Toyota Carina E årg 94- 96
1.6 xli eller 1.8

Hvad skal men se efter på sådan en bil (svagheder)

Har i nogle gode eller dårlige erfaringer med sådan en bil så
skriv........tak

Jeg har ikke brug for det helt store motorkraft men en Driftsikker BIL

På forhånd tak

-SJ

Fra : Søren

Dato : 13-02-06 20:03

Følgende er skrevet af Stefan Jensen:
> [...]
> skriv........tak
>
> Jeg har ikke brug for det helt store motorkraft men en Driftsikker BIL

rust i bunden af dørene på højre side 8-o

Søren

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 20:17

> Hvad skal men se efter på sådan en bil (svagheder)

Rust - også alle de steder, hvor du ikke kigger efter...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 20:21

Jan W Nielsen skrev:

> Rust - også alle de steder, hvor du ikke kigger efter...

Dét er nok en lidt generel betragtning:

Har vognen fra ny fået en fornuftig rustbeskyttelse vil jeg mene at man kan
holde den rimeligt rustfri.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-02-06 11:27

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dét er nok en lidt generel betragtning:
>
> Har vognen fra ny fået en fornuftig rustbeskyttelse vil jeg mene at
> man kan holde den rimeligt rustfri.

Har lige tjekket min hustrus Carina E:

På trods af regelmæssig Pava-behandling er sealingen gået nøjagtig på samme
sted som min, nemlig højre fordør forneden (og ikke andre steder!) - dog
bare ikke så udpræget... :-|

Nå, men så er jeg da i det mindste i godt selskab
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 20:19

Stefan Jensen skrev:

> Jeg overvejer at anskaffe mig En Toyota Carina E årg 94- 96
> 1.6 xli eller 1.8
>
> Hvad skal men se efter på sådan en bil (svagheder)

Har lige købt en 97'er 2,0 GLi i onsdags, så det...

Hvis ikke vognen er ordentlig rustbeskyttet kan dørbunde og bremserør
begynde at ruste - dét siges at være de sårbare steder på bilen.

De 1. årgange bygget i England havde flere fejl end de senere bygget under
japansk kvalitetskontrol samt dem fra Japan.

1,8 motoren har jeg valgt fra, da både FDM samt andre klagede over en dårlig
motorkarakteristik.

1,6'eren er fin (min hustru har en 97'er).

Den originale køler holder ikke så længe - jeg ville overveje en uoriginal.

> Har i nogle gode eller dårlige erfaringer med sådan en bil så
> skriv........tak

Min hustru har kørt 150.000 km. i sin faktisk uden problemer - hun har én
gang fået nye skiver på da de slog (efter 160.000 km) samt en ny
tændingslås.

Hun har dog hørt at de er dyre at reparere på når de bliver gamle - men
Toyotas prispolitik har måske ændret på dét!?

> Jeg har ikke brug for det helt store motorkraft men en Driftsikker BIL

Så vælg roligt en 1,6 - der står en flot Xi hos STS-biler i Holstebro til
89.900 + lev. hvis det skal være i den dyre ende:

http://kortlink.dk/2emw

PS: 2,0'eren har også en dejlig motor
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 13-02-06 20:28

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriv........tak
>
> Jeg har ikke brug for det helt store motorkraft men en Driftsikker BIL

Kan fint anbefales. Jeg har lige købt en Carina E, 1.6 XLI Ginza fra 1996
kørt 225.000 km. i privat handel til kr. 37.000.

Du skal kigge efter rust, især i dørbunde, rusten køler samt bremserør.

Vælg en med ABS og Airbag. Vælg en udstyrsmodel som min, da selv servo kan
være ekstra udstyr. En Ginza har bl.a. servo, airbag, ABS centrallås,
velour, elektrisk soltag, højdejusterbart og lændejusterbart førersæde.

Her er en FDM brugtbilstest:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/02-1997/brugtbil.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 20:39

TDN skrev:

> Vælg en med ABS

Er der nogen uden?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 13-02-06 21:36

> Er der nogen uden?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Prøv at checke mit FDM link. Der er en oversigt over udstyr på side 2 så kan
du se hvilke modeller der er uden ABS.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 22:01

TDN skrev:

> Prøv at checke mit FDM link. Der er en oversigt over udstyr på side 2
> så kan du se hvilke modeller der er uden ABS.

Ja, der er sq en del!

Der er osse dénne hér:

<www.toyota.dk/media/dkdk/pdf/CarinaCM.pdf>
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 13-02-06 22:09

> Ja, der er sq en del!
>
> Der er osse dénne hér:
>
> <www.toyota.dk/media/dkdk/pdf/CarinaCM.pdf>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Jeps, men den gælder kun for modeller efter nov. 1996.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 22:20

TDN skrev:

> Jeps, men den gælder kun for modeller efter nov. 1996.

Ja, okay (dét var så *min* "målgruppe" )
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-02-06 21:33

On Mon, 13 Feb 2006 19:56:39 +0100, "Stefan Jensen"
<beowulfdk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad skal men se efter på sådan en bil (svagheder)
>
>Har i nogle gode eller dårlige erfaringer med sådan en bil så

Vi har en Carina E stationcar 1.8 LeanBrun. Den har rundet de 160.000
nu. Den kører fint. Forbruget er også i orden.
Interiøret er japansk enhedsgrå - røvkedeligt men funktionelt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-02-06 23:13

On 13-02-2006 21:33 Fly Christensen wrote:
> Vi har en Carina E stationcar 1.8 LeanBrun. Den har rundet de 160.000
> nu. Den kører fint. Forbruget er også i orden.

Hvad vil det sige? Jeg har selv lige købt en magen til (1996), og jeg
var ikke synderligt imponeret over de ca. 11 km/l den kunne præstere på
den første tankfuld...

Da jeg kun kører bykørsel ved jeg godt, at jeg ikke skal forvente for
meget, men jeg havde dog håbet på mere end min gamle Escort. Men
vintervejret spiller nu nok også ind.

> Interiøret er japansk enhedsgrå - røvkedeligt men funktionelt.

Helt enig! Jeg vælger at tro, at de har brugt penge på motor og
rustbeskyttelse i stedet!

I øvrigt kan jeg tilslutte mig FDM's bemærkning om 1.8 motoren - det er
sandt for dyden ikke nogen racer man får, og jeg synes specielt, at min
tredje gear kan være uendeligt sløvt!

Trods det, så er det er virkelig dejlig bil med masser af plads til
ungerne i autostole på bagsædet.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-02-06 23:47

On Mon, 13 Feb 2006 23:13:03 +0100, "Mikkel Z. Herold"
<mikkel@[remove_this]mzh.dk> wrote:

>Hvad vil det sige? Jeg har selv lige købt en magen til (1996), og jeg
>var ikke synderligt imponeret over de ca. 11 km/l den kunne præstere på
>den første tankfuld...

Omkring 13 i snit med en stationcar - 50-50 by og landevej. uden at der
køres benzinbesparende.

>I øvrigt kan jeg tilslutte mig FDM's bemærkning om 1.8 motoren - det er
>sandt for dyden ikke nogen racer man får, og jeg synes specielt, at min
>tredje gear kan være uendeligt sløvt!

Du skal over 3000 RPM før, at der sker det mindste i den æske. Det er en
magisk grænse: 2999 RPM: Død som en sild. 3001 RPM og alle ponyer kommer
af stalden.

>Trods det, så er det er virkelig dejlig bil med masser af plads til
>ungerne i autostole på bagsædet.

Synes konen også - samt alt det, hun kører rundt med til dagligt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : BG2006

Dato : 13-02-06 23:40

Hej Stefan

Jeg har en super velholdt model til salg...

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?ID=846126&page=

Evt. kontakt til mig finder du på siden.

Mvh
Bent

p.s. prisen hvis du beslutter dig hurtigt (ved selv at købe bil) kan vi tale
om..