|
| startproblemer Fra : Karsten Nilsson |
Dato : 13-02-06 16:21 |
|
Min mazda 626 2.0i fra 1991 vil pludselig ikke starte.
Igår da jeg skulle prøve kunne jeg ikke få den igang. Så kom jeg lidt sprit
i benzintanken og fik liv i den og lod den køre et kort stykke tid ca 2min.
Så idag da jeg skulle starte den, ville den ikke starte igen.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt med dyret.
Hilsen Karsten
| |
Jørgen M. Rasmussen (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 13-02-06 18:05 |
|
"Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt med dyret.
>
Der kan være meget, alt muligt, lige fra et batteri som har set bedre tider,
til fugt i tændingssystemet. Hvis alder/ tilstand på tændrør, kabler,
strømfordeler er ukendt, vil jeg udskifte dem. For det vil under alle
omstændigheder være gavnligt for ydelse, forbruget.
| |
Karsten Nilsson (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Nilsson |
Dato : 13-02-06 18:58 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:43f0bb34$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt med dyret.
> >
> Der kan være meget, alt muligt, lige fra et batteri som har set bedre
tider,
> til fugt i tændingssystemet. Hvis alder/ tilstand på tændrør, kabler,
> strømfordeler er ukendt, vil jeg udskifte dem. For det vil under alle
> omstændigheder være gavnligt for ydelse, forbruget.
>
> jeg har lige haft den startet, men den går meget ujævnt fra 800 til 500
rpm.
Og hvis jeg sidder med foden på spederen og holder den på 1000rpm så kommer
der nogle fald ned til 800rpm.
Alderen på de ting du nævner er ukendt da bilen er købt brugt.
Nu får jeg at se imorgen om den vil starte igen.
Ellers tak for svaret.
Karsten
| |
Kent Glerup (13-02-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 13-02-06 20:48 |
|
On Mon, 13 Feb 2006 18:58:06 +0100, "Karsten Nilsson"
<Knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
>
>"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>news:43f0bb34$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> > Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt med dyret.
>> >
>> Der kan være meget, alt muligt, lige fra et batteri som har set bedre
>tider,
>> til fugt i tændingssystemet. Hvis alder/ tilstand på tændrør, kabler,
>> strømfordeler er ukendt, vil jeg udskifte dem. For det vil under alle
>> omstændigheder være gavnligt for ydelse, forbruget.
>>
>> jeg har lige haft den startet, men den går meget ujævnt fra 800 til 500
>rpm.
>Og hvis jeg sidder med foden på spederen og holder den på 1000rpm så kommer
>der nogle fald ned til 800rpm.
>Alderen på de ting du nævner er ukendt da bilen er købt brugt.
>Nu får jeg at se imorgen om den vil starte igen.
>Ellers tak for svaret.
Den billige GDS-tur skader jo ikke:
Ny olie/filter
Nye tændrør.
Nyt tændkabler.
Nyt luftfilter.
MVH
Kent Glerup
| |
Michael Kirkegaard (14-02-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 14-02-06 18:29 |
|
"Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43f0a2d2$0$38716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min mazda 626 2.0i fra 1991 vil pludselig ikke starte.
> Igår da jeg skulle prøve kunne jeg ikke få den igang. Så kom jeg lidt
> sprit
> i benzintanken og fik liv i den og lod den køre et kort stykke tid ca
> 2min.
> Så idag da jeg skulle starte den, ville den ikke starte igen.
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt med dyret.
>
På Mazda 626 kommer man meget langt med nye tændkabler og tændrør.
Prøv det og problemet er sikkert løst.
Michael (tidligere 626 GC 2.0 og masser af tændkabler)
| |
|
|