Batteri
Fra : Karsten Nilsson

Dato : 13-02-06 16:02

Hvilken pol tager jeg først af ved afmontering af batteri.
Er det minus først også plus og ved påmontering plus først og så minus.

Hilsen Karsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-02-06 16:13

Karsten Nilsson skriver:

> Hvilken pol tager jeg først af ved afmontering af batteri.
> Er det minus først også plus og ved påmontering plus først og så minus.

Jeps

Du tager minus af først, af den simple årag at din nøgle så ikke kan
komme til at kortslutte over mod stel, når du skruer på pluspolen.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-02-06 16:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:43F0A1EB.338D2125@du.kan.finde.den...

> Du tager minus af først, af den simple årag at din nøgle så ikke kan
> komme til at kortslutte over mod stel, når du skruer på pluspolen.

Det skal vel være stel først, og derefter den anden. Der er vel biler,
der har plus til stel eller hvad?

mvh
Preben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-02-06 16:59

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev

> Det skal vel være stel først, og derefter den anden. Der er vel biler,
> der har plus til stel eller hvad?

Korrekt, men de få der er tilbage, ejes ofte af mennesker med god erfaring i
at rode med biler.

Mvh. Ufffe Ravn

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-02-06 17:41

> Korrekt, men de få der er tilbage, ejes ofte af mennesker med god
> erfaring i
> at rode med biler.

Det har måske krævet en speciel uddannelse at købe en bil med plus til
stel

mvh
Preben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-02-06 17:41

Der er vel biler,

> Korrekt, men de få der er tilbage, ejes ofte af mennesker med god erfaring
> at rode med biler.

Det er gamle engelske biler, de har altid skulle være modsat :). Men der er
mening med galskaben, teoretisk giver det den mindste galvaniske tæring, i
praksis har det NADA at sige.

Fra : Leonard

Dato : 13-02-06 16:40

"Karsten Nilsson" <Knilsson@tdcadsl.dk> wrote:

>Er det minus først også plus og ved påmontering plus først og så minus.

Jep, det lyder helt rigtigt.
Fidusen er at så sker der ikke noget ved at du kommer til at ramme
noget metal med med værktøjet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::