Renault Megane, erfaringer
Fra : Chris

Dato : 13-02-06 11:02

Hej !

Jeg står og skal til at købe mig en brugt st.car til mellem 100.000 -
120.000 kr

Valget står pt. mellem Skoda Octavia, Toyota Avensis som ligger meget ens
hvad angår pris og antal km. Begge biler har generelt et godt ry.

Jeg er nu også begyndt at overveje en Renault Megane st. car - men har ikke
kunne finde ret meget info omkring driftsikkerhed/køreglæde vedr. denne bil.
Det jeg har fundet frem til er, at der kan forekomme overgang i elsystemet
pga. fugt ellers virker det som om folk generelt er glade for denne type
bil. Er der nogen der har erfaringer med Renaulten og hvad vil i anbefale at
man købte som driftsikker familiebil. Jeg har set at renaulten typisk ligger
mellem 20.000 kr lavere i prisklasse end Toyota og Skoda'en

Mvh Christen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-02-06 12:25

Chris skrev:

> [...]
> man købte som driftsikker familiebil. Jeg har set at renaulten typisk ligger
> mellem 20.000 kr lavere i prisklasse end Toyota og Skoda'en

Er det Megane I eller II?

Jeg havde en Megane II StCar. som udlejningsbil en lang weekend, den
var rigtig rar at køre i. Den var med tomatkasse hvilket gør at man
alt andet lige kører mere afslappet, men den var rar at være i og ret
rummelig. Pålidelighed ved jeg af gode grunde ikke noget om, til
gengæld er sikkerheden i den model ret god for størrelsen.

Du kan læse her (på Tysk):
http://www.autobild.de/suche/suche.php?such_center=11&hersteller_id=0&suchwort=megane&x=14&y=12&aktion=suche

mvh

Martin

Fra : Chris

Dato : 13-02-06 13:57

Tak for linket.

Det er en Renault megane I jeg er ude efter.

Mvh Chris

Fra : KASO

Dato : 13-02-06 14:25

"Chris" <chl@heleneogjens.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i anbefale at man købte som driftsikker familiebil. Jeg har set at
> renaulten typisk ligger mellem 20.000 kr lavere i prisklasse end Toyota og

Jeg har haft 2 Mégane Scenic, der hver kørte ca. 4 år/80.000km uden
problemer. Parallelt hermed har vi en Mégane Coupé 1.6 16V, der nu nærmer
sig 7 år/100.000km. Den havde en fejl på tændspolerne, der blev skiftet på
garantien, udstødning skiftet efter ca. 5 år, el-ruder har drillet. Jeg har
en mistanke til at der gemmer sig rust under en gummiliste på førerdøren -
det skal jeg have undersøgt, men der er 12 års rustgaranti. Generelt for
alle 3 er at de er problemfri, starter hver dag og kører langt på literen -
til vores brug har de kørt længere end fabrikken lover. Sikkerheden er høj
ifht. jævnaldrende biler.

Fra : RP

Dato : 14-02-06 00:17

> [...]
> man købte som driftsikker familiebil. Jeg har set at renaulten typisk ligger
> mellem 20.000 kr lavere i prisklasse end Toyota og Skoda'en

Har haft en megane 1 hatchback i diesel fra 2002, kørte godt og helt
uden problemer de 60.000 km jeg havde den.

Bilen døde i trafikuheld -
http://roald.dk/gallery/uheld-14-07-2005/IMG_2072

Jeg var godt tilfreds med bilen og sikkerheden i den, set i forhold til
prisen...

Men jeg tror tilgengæld ikke renault holder brugt prisen specielt
godt. Jeg synes måske det er et lidt overset mærke i dk?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-02-06 10:06

RP skrev:

> Men jeg tror tilgengæld ikke renault holder brugt prisen specielt
> godt. Jeg synes måske det er et lidt overset mærke i dk?

Det er jo den slags der _kan_ gøre en bil et godt køb netop som brugt
- andre har taget afskrivningen.

Alternativt kan det jo bare betyde at det _er_ en dampende dynge
organisk jordforbedringsmiddel - research betaler sig.

/Martin