/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gasspjældspotentiometer til en Golf2...
Fra : Simone


Dato : 12-02-06 20:01

Hej,

Kan nogen fortælle lidt mere om dette?

Hvor sidder det henne, hvad vil et nyt koste?

Gerne evt. nogle links med tegninger ell. lign.

På forhånd tak.

/Simone



 
 
Ukendt (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-06 20:30

> Kan nogen fortælle lidt mere om dette?

Ja da, sådan et har din bil slet ikke...

> Hvor sidder det henne, hvad vil et nyt koste?

Det kommer du til at lede længe efter fordi den har ikke sådan et !!!

> Gerne evt. nogle links med tegninger ell. lign.
>
> På forhånd tak.

Selv tak

Mvh
Morten



Simone (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Simone


Dato : 12-02-06 20:58


"Juel" <x> skrev i en meddelelse
news:43ef8cb0$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Kan nogen fortælle lidt mere om dette?
>
> Ja da, sådan et har din bil slet ikke...
>
>> Hvor sidder det henne, hvad vil et nyt koste?
>
> Det kommer du til at lede længe efter fordi den har ikke sådan et !!!
>
>> Gerne evt. nogle links med tegninger ell. lign.
>>
>> På forhånd tak.
>
> Selv tak
>
> Mvh
> Morten

Hm, det er jeg ikke sikkert på, at min mekaniker er enig med dig i.
Han har da renset det en del gange efterhånden.

/Simone



Ukendt (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-06 22:32

> Hm, det er jeg ikke sikkert på, at min mekaniker er enig med dig i.
> Han har da renset det en del gange efterhånden.

Så kan jeg kun sige at du er blevet godt snydt, den har et alm gasspjæld, og
er det en med insprøjtning, så har den luftmængdemåler, som sidder nede ved
luftfilteret, med undtagelse af de første GTIér der havde mekanisk
insprøjtning = ingen luftmængdemåler..

En golf III Gti 2.0 har gasspjældspotientometer.. men INGEN Golf IIére har
det !! tro mig jeg har rodet med mange golfer...

Et gasspjældspotientiometer er en variabel modstand der ændre modstand alt
efter gasspjældets position, og der er ingen Golf II der har en motorstyring
ab fabrik der køre med den slags styring..

Men som sagt en Golf III 2.0 gti motor kører med det..

Mvh
Morten



Ukendt (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-06 22:34

med forbehold skal det siges at jeg ikke er 100% sikker på at en Golf II G60
Limited edition med 210hk har eller ikke har..

Men lige den model er der jo nok kun en eller 2 af i dk..

Mvh
Morten



Leif Sørensen (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Sørensen


Dato : 13-02-06 06:13

On Sun, 12 Feb 2006 22:31:55 +0100, "Juel" <x> wrote:

> ... med undtagelse af de første GTIér der havde mekanisk
>insprøjtning = ingen luftmængdemåler..
>

Sludder.
Der er en mekanisk luftmængdemåler, sammenbygget med benzinfordeleren.
Deraf navnet "mekanisk indsprøjtning"

Mvh Leif.


Ib Jakobsen (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-02-06 23:25

Leif Sørensen skrev:


> Sludder.
> Der er en mekanisk luftmængdemåler, sammenbygget med benzinfordeleren.
> Deraf navnet "mekanisk indsprøjtning"


Nu ikke helt det man kalder mekanisk indsprøjtning. Det er pumpen der er
mekanisk. Som du kan se på disse billeder.

http://home14.inet.tele.dk/senator/mb300se1.htm
Og
http://home14.inet.tele.dk/senator/mb300se2.htm


Faktisk en pumpe som ligner dem på dieselbiler.







--
MVH

Ib Jakobsen

Leif Sørensen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Sørensen


Dato : 14-02-06 05:53

On Mon, 13 Feb 2006 23:24:46 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:


>
>Nu ikke helt det man kalder mekanisk indsprøjtning. Det er pumpen der er
>mekanisk. Som du kan se på disse billeder.

Sludder!

Mekanisk indsprøjtning hedder rettelig "Mekanisk reguleret
indsprøjtning". Elektronisk insprøjtning er elektronisk reguleret.
Pumpen er altid mekanisk, hvad enten den er drevet af en elektrisk
motor eller af en knast / vippearm.

mvh Leif

Ib Jakobsen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-02-06 23:22

Leif Sørensen skrev:

>
> Sludder!

Nå, så sige vi det.

>
> Mekanisk indsprøjtning hedder rettelig "Mekanisk reguleret
> indsprøjtning". Elektronisk insprøjtning er elektronisk reguleret.
> Pumpen er altid mekanisk, hvad enten den er drevet af en elektrisk
> motor eller af en knast / vippearm.

Hvad kalder du så det på min MB?. Og det man kunne købe til BMW 2002?.
Fabrikat Kugelfischer. En pumpe er da altid mekanisk. Som du selv siger.
Men det er selve indsprøjtningen(dysen) der er mekanisk. Kun styret af
indsprøjtningspumpens timing. Det er ikke fødepumpen vi taler om.




--
MVH

Ib Jakobsen

Leif Sørensen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Sørensen


Dato : 15-02-06 17:15

On Tue, 14 Feb 2006 23:22:13 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:


>Hvad kalder du så det på min MB?. Og det man kunne købe til BMW 2002?.
>Fabrikat Kugelfischer.
Mekanisk indsprøjtning.
Der er ingen eletronisk regulering af benzinmængden vel?
Du har ret i, at din Mercedes' indsprøjtning er af Diesel lignende
type, med timet pumpe og tryk aktiverede dyser.
Det gik man, på benzin motorer, bort fra i slutningen af 60'erne /
starten af 70'erne.

Herefter er mekanisk indspøjtning af samme type som Bosch K-Jetronic,
hvor dyserne ikke er styrede, men åbne hele tiden. Benzinmængden er
reguleret af et *mekanisk* forhold mellem luftmængdemåleren og en
nåleventil i bezinfordeleren.
Denne kan udbygges til KE-Jetronic hvor der yderligere er elektronik,
feks. lamda sonde, men grundlaget er det samme.

Elektronisk indsprøjtning (L-Jetronic) benytter en luftmængdemåler
samt en række andre sensorer som input til en computer, der styrer
pulstiden på dyserne via solenoider.

Begge typer er videreudviklet til komplette motor styringer
(K-Motronic og LH-Motronic)
Næsten alle moderne motorstyringer / benzinindsprøjtninger (også
japanske) er Bosch patenterede / bygget eller licensproduktioner
heraf.
I øvrigt kan jeg anbefale bogen "Bosch Fuel Injection And Engine
Management" fra Robert Bentley Ltd. ISBN 0-8376-0300-5 link:
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=GFIB

Her er det hele beskrevet, også din "gamle" Mercedes indsprøjtning som
stammer fra 1955 i 300SL
(i øvrigt verdens første *direkte* benzinindsprøjtning - noget
Mitsubishi ellers gerne tager æren for med GDI motoren)

mvh Leif

Christian Flasche (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Flasche


Dato : 13-02-06 09:32


> En golf III Gti 2.0 har gasspjældspotientometer.. men INGEN Golf IIére har
> det !! tro mig jeg har rodet med mange golfer...
>
Du har så ikke rodet med de sidste modeller med mono motronic motorstyring,
for de har da gasspjældspotentiometer men ingen luftmængdemåler.
Det er årgangene fra ca. 90 og frem.


--
Hilsen Christian



Ib Jakobsen (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-02-06 23:20

Christian Flasche skrev:



>> En golf III Gti 2.0 har gasspjældspotientometer.. men INGEN Golf IIére har
>> det !! tro mig jeg har rodet med mange golfer...
>>
> Du har så ikke rodet med de sidste modeller med mono motronic motorstyring,
> for de har da gasspjældspotentiometer men ingen luftmængdemåler.
> Det er årgangene fra ca. 90 og frem.

Helt præcis kan vi kalde dem for Golf 1.6 motorkode PN i perioden 88-91.
Den har også kat. og iltsensor.



>
>


--
MVH

Ib Jakobsen

Simone (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Simone


Dato : 14-02-06 00:12


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43f10604$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Christian Flasche skrev:
>
>
>
>>> En golf III Gti 2.0 har gasspjældspotientometer.. men INGEN Golf IIére
>>> har
>>> det !! tro mig jeg har rodet med mange golfer...
>>>
>> Du har så ikke rodet med de sidste modeller med mono motronic
>> motorstyring,
>> for de har da gasspjældspotentiometer men ingen luftmængdemåler.
>> Det er årgangene fra ca. 90 og frem.
>
> Helt præcis kan vi kalde dem for Golf 1.6 motorkode PN i perioden 88-91.
> Den har også kat. og iltsensor.
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen

Min er så en Golf 1.8 fra 90
Og værkstedet vil have 5000 kr for at skifte gasspjældspotentiometeret. Jeg
overvejede så bare, om man kunne gøre det selv. Og om det kunne svare sig
økonomisk.

/Simone



Ib Jakobsen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-02-06 00:24

Simone skrev:

> Min er så en Golf 1.8 fra 90
> Og værkstedet vil have 5000 kr for at skifte gasspjældspotentiometeret. Jeg
> overvejede så bare, om man kunne gøre det selv. Og om det kunne svare sig
> økonomisk.

Lyder som mange penge. Den må jeg lige checke op på i morgen.



--
MVH

Ib Jakobsen

Christian Flasche (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Flasche


Dato : 14-02-06 11:19

>
> Min er så en Golf 1.8 fra 90
> Og værkstedet vil have 5000 kr for at skifte gasspjældspotentiometeret.
Jeg
> overvejede så bare, om man kunne gøre det selv. Og om det kunne svare sig
> økonomisk.
>
> /Simone
>

Hej simone

Jeg fik engang en pris på min Passat med en 1,8 motor
den lød på ca 4500kr for et uoriginalt gasspjældspotentiometer.
det består af hele den nederste del af indsprøjtnings enheden.
http://volkswagen.msk.ru/injector/mono-motronic_01.pdf
Linket viser et par billeder på side 12 og 14
(Drosselklappen potientiometer)
Så jeg tror ikke 5000kr er for meget.


--
Hilsen Christian



Simone (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Simone


Dato : 14-02-06 18:53


"Christian Flasche" <chr.flasche@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43f1af2d$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hej simone
>
> Jeg fik engang en pris på min Passat med en 1,8 motor
> den lød på ca 4500kr for et uoriginalt gasspjældspotentiometer.
> det består af hele den nederste del af indsprøjtnings enheden.
> http://volkswagen.msk.ru/injector/mono-motronic_01.pdf
> Linket viser et par billeder på side 12 og 14
> (Drosselklappen potientiometer)
> Så jeg tror ikke 5000kr er for meget.
>
>
> --
> Hilsen Christian
>

Øv, det står på russisk...

/Simone



Per Beer Hansen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 14-02-06 20:45

Christian Flasche wrote:
>
> Jeg fik engang en pris på min Passat med en 1,8 motor
> den lød på ca 4500kr for et uoriginalt gasspjældspotentiometer.
> det består af hele den nederste del af indsprøjtnings enheden.
> http://volkswagen.msk.ru/injector/mono-motronic_01.pdf
> Linket viser et par billeder på side 12 og 14
> (Drosselklappen potientiometer)
> Så jeg tror ikke 5000kr er for meget.

Så er det da godt at jeg kører Ford.
Købte en ny original sidste sommer og den kostede omkring 300-400 kr.
Og 2 minutter senere var den udskiftet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Christian Flasche (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Flasche


Dato : 14-02-06 10:36


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43f10604$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Christian Flasche skrev:
>
>
>
> >> En golf III Gti 2.0 har gasspjældspotientometer.. men INGEN Golf IIére
har
> >> det !! tro mig jeg har rodet med mange golfer...
> >>
> > Du har så ikke rodet med de sidste modeller med mono motronic
motorstyring,
> > for de har da gasspjældspotentiometer men ingen luftmængdemåler.
> > Det er årgangene fra ca. 90 og frem.
>
> Helt præcis kan vi kalde dem for Golf 1.6 motorkode PN i perioden 88-91.
> Den har også kat. og iltsensor.
>
>
Eller Golf 1,8 med motorkode RP,og sikkert også flere.


--
Hilsen Christian



Ib Jakobsen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-02-06 12:34

Christian Flasche skrev:

> Eller Golf 1,8 med motorkode RP,og sikkert også flere.


Også den, ja.



--
MVH

Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste