omkring salg af bil ?
Fra : jan kristensen

Dato : 10-02-06 20:32

Hej.

Hvis man nu har solgt sin bil, hvordan er det så lige :

man skal selv omreg bilen til den nye ejer, for ikke at

komme i klemme med vægtafgift ??? eller er det lige meget.

hvis han bare betaler for den kan man så bare lade ham køre

og så regne med at den klare han selv, og hvis ikke ???

hvad med forsikring - hvis jeg omreg bilen til den ny ejer

skal der så ikke oplyses hvad forsikring han skal have.

har mortorkontoret parpir til det elle skal man selv skaffe det ???

Ja jeg ved det er mange ting, men det var jo rart at vide.

på forhånd mange tak.

jan kristensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-06 20:43

jan kristensen <garsdal@it.dk> skrev :

>Hvis man nu har solgt sin bil, hvordan er det så lige :

Prøv at kigge på gruppens hjemmeside under rubrikken "køb/salg af bil"

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Jan Petersen

Dato : 11-02-06 00:44

> Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
> dk.fritid.bil's hjemmeside

Jeg smuttede lige forbi og checkede trailerskemaet. Jeg synes der en lille
fejl i teksten, selvom skemaet virker rigtigt,

Påhængskøretøjets tilladte totalvægt og bilens koblingsvægt 1lagt sammen med
bilens tilladte totalvægt må ikke overstige 3500 kg.

Det er vel ligegyldigt, lige med undtagelse af beregning om man kører med
overvægt. Så længe trailervægten i bilens registreringsattest ikke
overstiger 50 kg af bilens egenvægt og vogntogets aktuelle egenvægt ikke
overstiger 3500 kg, må traileren da gerne have en totalvægt på 5t (selvom
det måske ikke er muligt at bygge en trailer med det forhold mellem egenvægt
og totalvægt).

Mvh Jan Petersen

Fra : Leif Neland

Dato : 11-02-06 00:26

jan kristensen wrote:
> [...]
>
> hvis han bare betaler for den kan man så bare lade ham køre
> og så regne med at den klare han selv, og hvis ikke ???

Så hænger du på vægtafgiften og de periodiske syn.

Det sikreste er at tage køberen med på motorkontoret og få det ordnet, før
du slipper nøglerne og registreringsattesten.

Leif

Fra : jan kristensen

Dato : 11-02-06 10:40

Leif Neland wrote:

> Så hænger du på vægtafgiften og de periodiske syn.
>
> Det sikreste er at tage køberen med på motorkontoret og få det ordnet, før
> du slipper nøglerne og registreringsattesten.
>
> Leif

mange tak, det var lige det..

mvh jan