Køb af 911 fra omkring midten af 70'erne -~
Fra : Martin

Dato : 10-02-06 18:09

Hej

Jeg lurer lidt på at køre foråret i møde i en 911'er med omkring 30 år på
bagen. Ved søgning på porsche club danmark og bilbasen kan jeg se, at en
sådan er opnåelig i lejet 200-250K og i meget pæn stand (efter beskrivelse
og billeder). Jeg har et lille kørselsbehov (ikke til arbejde/dagligt,
10K/år og ikke nødvendigt i sne mm.). Er der noget specielt jeg skal være
obs på som modeller (ser på 2,7 og 3,3), årgange, vedligeholdelse (er de
dyre i drift), forsikring osv.

Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 18:27

"Martin" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> obs på som modeller (ser på 2,7 og 3,3), årgange, vedligeholdelse (er de

Reservedele koster en del, men hvis du ikke kører så meget er det vel til at
overkomme.

Ellers skal du være opmærksom på at du ikke kan være i fred for pigerne

--
Tom

Fra : Per Krabbe

Dato : 10-02-06 19:13

> [...]
> obs på som modeller (ser på 2,7 og 3,3), årgange, vedligeholdelse (er de

Glæd dig !! glæd dig - jeg købte en sidste år i oktober - kanon køretøj ! og
lyden for sa...

Jeg har en 81´er 911´er 3.0 coupe m/ org. soltag, fuld læder metallic
mørkeblå der er "som ny" - dvs. original på alle punkter (på nær radioen) og
aldrig væltet eller malet om.

Jeg mener du bør lede efter noget lignende. Der findes en del der ude der
malet om eller justeret med både det ene og andet og det burde ikke være
nødvendigt på en 911´er. Du bør lede efter en 3.0 eller 3.2 da man anser de
motorer for at være bedre en 2.7 - bemærk også at der kan være en
forsikringsmæssig fordel hvis bilen er 25 år eller ældre.

Jeg overvejer kraftigt at skifte til en 3.2 cabriolet hvis jeg finder en
køber og/eller finder en 3,2 i samme perfekte stand som min nuværende.
Grunden er primært at en nyere 3.2 har hydraulisk kobling og skal min kone
have glæde af bilen så bør det være hydr. kobl.

Kontakt mig på pkc snabel a scanboat punktum com hvis du har brug for info.
Jeg har en del links og selv været igennem udvælgelse.

God fornøjelse.

mvh pkc
www.scanboat.com -
www.sailorslink.com - coming soon.....

Fra : Basil

Dato : 10-02-06 21:14

Per Krabbe skrev d. 10-02-2006 i meddelelse
<43ecd7b0$0$38674$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Grunden er primært at en nyere 3.2 har hydraulisk kobling og skal min kone
> have glæde af bilen så bør det være hydr. kobl.

Havde du regnet med at nogen kunne lade den bemærkning være
Jeg havde beholdt den nuværende, hvor kone ikke kan betjene den lol
Kai

Fra : Per Krabbe

Dato : 10-02-06 21:39

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]

> Havde du regnet med at nogen kunne lade den bemærkning være
> Jeg havde beholdt den nuværende, hvor kone ikke kan betjene den lol

Det var faktisk min kone der fik mig "skubbet ud over kanten" - jeg var
igang med at lede efter mx5 men det vidste hun ikke hvad var sagde hun -
hvorfor ikke en 911?er sådan én har du da altid drømt om - var hendes ord.
Ærligt !

Så se bare hvad blomster kan gøre

Per

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 11-02-06 22:14

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> wrote in

> [...]
> var igang med at lede efter mx5 men det vidste hun ikke hvad var sagde
> hun - hvorfor ikke en 911?er sådan én har du da altid drømt om - var

wow! de biografreklamer gi'r pote :D jeg skal til at dyrke
det noget mere hvis der venter en 911'er!

--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Thomas J.

Dato : 11-02-06 09:35

Den Fri, 10 Feb 2006 19:13:01 +0100 sendte "Per Krabbe"
<must_be_changed_@scanboat.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>mørkeblå der er "som ny" - dvs. original på alle punkter (på nær radioen) og

Det lyder som en interessant farve, og det er da rart at farven er som
ny... *he he he*

Og du er helt sikker på at din kone kun får blomster ?

Hmmm.....kvinder der forkæler deres mænd, har ofte et skjult motiv for
at gøre det.......nyt køkken ? Brug for at være alene et par timer af
gangen ?

Ja, mulighederne er mange, hvis først man begynder at fundere lidt
over det. *G*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : Per Krabbe

Dato : 11-02-06 13:31

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:818ru1p28oji0arvrbmujrqi3n14iufegh@4ax.com...

> [...]
>
> Hmmm.....kvinder der forkæler deres mænd, har ofte et skjult motiv for
> at gøre det.......nyt køkken ? Brug for at være alene et par timer af

Ja jeg kan godt se hvormeget et komma kan gøre - fra eller til.

Og - ja hun har en hel have fuld af blomster - hvis hun vil.

Nyt køkken har hun også - men det var før bilen. Og har hun brug for et par
timer alene - så ok med mig. Men hun vil meget gerne med ud at køre. Og det
kommer hun naturligvis også.

Per

PS. Jeg må godt drikke øl der hjemme - så jeg behøver ikke køre nogen steder
for det

Fra : Thomas J.

Dato : 11-02-06 14:18

Den Sat, 11 Feb 2006 13:30:56 +0100 sendte "Per Krabbe"
> [...]

>timer alene - så ok med mig. Men hun vil meget gerne med ud at køre. Og det

Det var pokkers.....jeg har læst om disse pragteksemplarer, men jeg
troede at det var myter. *G*

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-02-06 15:24

skrev i en meddelelse news:rsoru19ccuh5i15mqip6tgil849fcb1lo6@4ax.com...
> Den Sat, 11 Feb 2006 13:30:56 +0100 sendte "Per Krabbe"
> <must_be_changed_@scanboat.com> følgende røgsignaler:

> Det var pokkers.....jeg har læst om disse pragteksemplarer, men jeg
> troede at det var myter. *G*

De findes, men de ser ud til at være sjældne. Min har en god respons på
noget så simpelt som opmærksomhed. Et par timer om ugen gør underværker, men
det er ikke nemt for mænd, det indrømmer jeg. Og så får hun da også lov til
at bruge lige så mange timer i motionscenteret som hun lyster

Leo

Jaguar XJ6 3.2 '92

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 20:32

"Martin" <@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg lurer lidt på at køre foråret i møde i en 911'er med omkring 30 år på
> bagen. Er der noget specielt jeg skal være obs på som modeller (ser på 2,7
> og 3,3), årgange, vedligeholdelse, forsikring osv.

Ikke ældre end '76 grundet galvaniseringen - inden da var bilen
ikke galvaniseret. Det største problem er imidlerid forsikringen,
idet bilen er umulig at forsikre. Det lader sig næsten kun gøre
gennem Porsche-klubben, hvor formanden netop er forsikrings-
agent...

Fra : Per Krabbe

Dato : 10-02-06 20:50

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

>Det lader sig næsten kun gøre gennem Porsche-klubben, hvor formanden netop
>er forsikrings- agent...

At han er det - var jeg ikke klar over. Og det gøres ikke gennem klubben -
sådan som jeg har oplevet - så det er vist en melding med modifikationer.
Men ellers så er prisen for en ikke "veteran" ca. 14000 og hvis den er 25
eller derover - så er det omkring de 6000 hvis man ikke bruge den som primær
bil.

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 20:54

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> At han er det - var jeg ikke klar over. Og det gøres ikke gennem
> klubben - sådan som jeg har oplevet - så det er vist en melding med
> modifikationer.

Min forsikring ville ikke deltage (ingen ville), hvorfor jeg måtte finde
ud af noget alterantivt. Stærkt presset fortalte en sælger hos Michael
Lassen, at det kunne lade sig gøre gennem Porsche klubben.
De fortalte mig ligeledes, at formanden ar agent...
www.mla.dk

Fra : Per Krabbe

Dato : 10-02-06 21:01

> [...]
> Lassen, at det kunne lade sig gøre gennem Porsche klubben.
> De fortalte mig ligeledes, at formanden ar agent...

Nu ved jeg kun hvad jeg har oplevet og jeg ved ikke hvilken bil du har fået
forsikret men jeg gik til Alm. Brand med min 911´er og fik en forsikr. uden
probl.

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 21:05

> Nu ved jeg kun hvad jeg har oplevet og jeg ved ikke hvilken bil du har
> fået forsikret

3 liters 911 Carrera

> men jeg gik til Alm. Brand med min 911´er og fik en forsikr. uden probl.

Jep - Alm. Brand var villige til Lotus Omega'en...

Fra : Per Krabbe

Dato : 10-02-06 21:04

> [...]
> Lassen, at det kunne lade sig gøre gennem Porsche klubben.
> De fortalte mig ligeledes, at formanden ar agent...
Sakset fra pcd.dk - jeg mener at Jesper K er formand

Dato: 15.06.2004 14:45
Emne: Forsikring Alle
Overskrift: Spørgsmål til PCD om klubaftale
Tekst: Et af de hyppigste spørgsmål der stilles til klubben handler om
hvorvidt vi har en aftale med et forsikringsselskab om en billigere
klubforsikring.
Her er svaret desværre nej.

Det har før været undersøgt at have en klubforsikring, men praktisk er
det ikke til at administrere, da der er lidt for mange forskellige
individuelle forsikringsforhold at tage hensyn til. Ligeledes er det også
svært at finde et forsikringsselskab der vil være med !!! En idé er måske at
lave en pensionsopsparing i forsikringsselskabet - det har jeg hørt virker.

Mange forsikringsselskaber ser helst et medlemsskab af en
bilmærkeklub, før de overhovedet overvejer at forsikre. Porscher er ikke
nemme at få forsikret, men klø bare på - det skal nok lykkes - omend dyrt.

Billige forsikringer refererer ofte til enten klassiske biler ( mellem
69 og 77 ) eller veteranbiler, dvs biler, der mindst er 35 år gamle ( før
69 ). Til disse forsikringstyper gør der sig specielle krav gældende, hvilke
kan variere fra selskab til selskab. Jeg mener dog at de fleste kræver at
bilen er en sekundær bil og måske sågar have en årlig kilometerbegrænsning
på.
Her må I selv undersøge videre.

Held og lykke

mvh
Jesper
PCD

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-06 08:42

Per Krabbe wrote:
> "DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Sakset fra pcd.dk - jeg mener at Jesper K er formand

Er det ikke stadig Stig Andersen, som er formand ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Krabbe

Dato : 11-02-06 09:46

> Er det ikke stadig Stig Andersen, som er formand ?

Jo - det har du helt ret i endda Bestyrelses formand - Jesper er webmand -
sorry. Jeg har bare altid kune kommunikeret med Jesper - Hvad Hr. Andersen
laver - er jeg ikke bekendt med - så der kan inkognito DJbobo fuldt ud få
ret -

Beklager min manglende viden trods jeg er medlem af pcd. Jeg kan dog lige
slå et slag for - er man interesseret i Porsche så kig ind på pcd.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-06 11:02

Per Krabbe wrote:

> [...]
> webmand - sorry. Jeg har bare altid kune kommunikeret med Jesper -
> Hvad Hr. Andersen laver - er jeg ikke bekendt med - så der kan

Stig er skolelærer, men om han er forsikringsagent også (ved siden af) det
ved jeg dog ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 11-02-06 13:36

> Stig er skolelærer, men om han er forsikringsagent også (ved siden af) det
> ved jeg dog ikke.

Jeg prøver igen: Det var Michael Lassen Automobiler, der nævnte det !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-06 20:51

DJ Bobo (211 16) wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:CCiHf.316$0n4.85@news.get2net.dk...

> Jeg prøver igen: Det var Michael Lassen Automobiler, der nævnte det !

Jamen derfor kan det vel sagtens være sandt ?

Jeg ved at Stig er skolelærer, men derfor er det vel ikke utænkeligt at han,
ved siden af, tjener lidt ekstra penge på forsikringer ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-02-06 23:08

Den Fri, 10 Feb 2006 18:09:25 +0100, skrev Martin :

> Er der noget specielt jeg skal være
> obs på som modeller (ser på 2,7 og 3,3)

Udover hvad andre har bidraget med, så vil jeg bare sikre mig at du ikke
prøver at købe en Turbo. De koster på alle måder kassen.

Og det eneste en Turbo kan fremfor en 3.0 eller 3.2'er, er det
sagnomspundne spark i ryggen når turbo'en slår til. Det skal opleves.
Jeg var så heldig at sidde ved siden af i en 3.0 Turbo som stor knægt.
Hold da ferie!

Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en 911 SC fra 1981(da effekten
steg fra 180 til 204 hk) eller senere. Alternativt en Carrera 3.0 fra
76-77.

--
Kent Oldhøj

Fra : Per Krabbe

Dato : 11-02-06 12:08

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en 911 SC fra 1981(da effekten
> steg fra 180 til 204 hk) eller senere. Alternativt en Carrera 3.0 fra

Enig med 911 sc fra 1981 - lige sådan en har jeg

pkc

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-02-06 00:11

Den Sat, 11 Feb 2006 12:07:43 +0100, skrev Per Krabbe :

> Enig med 911 sc fra 1981 - lige sådan en har jeg

Har du prøvet en 3.0 eller 3.3 Turbo? Hvis ja kunne du måske beskrive
forskellen i acceleration? Ikke de nøgne tal, dem kan man slå op.... men
fornemmelsen af sparket fra Turboen kontra elastikken i SC'en.

Måske har du endda prøvet begge Turbo'er. Som nævnt har jeg haft æren i
en 3.0'er, og dér skulle turbo sparket efter sigende være mest markant.

Som jeg husker det, så frygtede jeg hvert øjeblik at vi blev overhalet
af en pensionist med tunet rollator indtil vi nåede 4000 o/min. Det er
selvfølgelig overdrevet, men jeg nåede da at tænke "er det virkelig fuld
gas?" Men SÅ satte Turbo'en ind, og 911'eren var den der var skredet.
Men den sank faktisk ned i turbo hullet ved hvert gearskifte, omend ikke
så markant som i 1. gear.

Al ære og respekt for dem der kunne holde den i en flot drift rundt i et
sving.

--
Kent Oldhøj