/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bankesensor - hvor meget kan den i grunden~
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 10-02-06 17:39

Hej gruppe,

Sad lige og kiggede i det tyske Octavia forrum, hvor man diskuterede
forskellen på forskellige oktantal og motorydelsen.
Er der nogen her som har et bud på hvor meget motorydelsen reguleres ned på
min 1.6 MPI motor ? - den har efter bogen 102 HK ved anvendelse af
superbenzin (95 Oktan) - og kan via bankesensoren køre med oktantal imellem
91 og 95.
Noget bud på hvor mange heste man mister ved at tanke 91 oktan ?

--
mvh

Andreas M. Hansen


 
 
Ukendt (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-06 17:43


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ecc1a4$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> Sad lige og kiggede i det tyske Octavia forrum, hvor man diskuterede
> forskellen på forskellige oktantal og motorydelsen.
> Er der nogen her som har et bud på hvor meget motorydelsen reguleres ned
> på min 1.6 MPI motor ? - den har efter bogen 102 HK ved anvendelse af
> superbenzin (95 Oktan) - og kan via bankesensoren køre med oktantal
> imellem 91 og 95.
> Noget bud på hvor mange heste man mister ved at tanke 91 oktan ?

5-10 HK

--
Tom



Andreas M. Hansen (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 10-02-06 20:27

5-10 HK

Det var da godtnok en del - men det er nu heller ikke noget jeg gider lege
med, men det er jo sjovt at fundere over den slags..

mvh

Andreas M. Hansen


Henrik B. (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-02-06 11:49

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43ecc2a5$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Er der nogen her som har et bud på hvor meget motorydelsen reguleres ned
>> på min 1.6 MPI motor ? - den har efter bogen 102 HK ved anvendelse af
>> superbenzin (95 Oktan) - og kan via bankesensoren køre med oktantal
>> imellem 91 og 95.
>> Noget bud på hvor mange heste man mister ved at tanke 91 oktan ?
>
> 5-10 HK

En 1,6 indsprøjningsmotor mister sgutte 5 - 10 Hk ved at gå fra 95 oktan til
91 (92) oktan!

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Ukendt (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-06 11:59


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43ef127b$0$2413$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:43ecc2a5$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Er der nogen her som har et bud på hvor meget motorydelsen reguleres ned
>>> på min 1.6 MPI motor ? - den har efter bogen 102 HK ved anvendelse af
>>> superbenzin (95 Oktan) - og kan via bankesensoren køre med oktantal
>>> imellem 91 og 95.
>>> Noget bud på hvor mange heste man mister ved at tanke 91 oktan ?
>>
>> 5-10 HK
>
> En 1,6 indsprøjningsmotor mister sgutte 5 - 10 Hk ved at gå fra 95 oktan
> til 91 (92) oktan!

jow, jeg HAR rent faktisk kørt på polsk benzin (adskillige gange) og kunne
mærke tydelig forskel og når man først kan mærke forskel så taler vi vel en
5-10% (el. heste). Når en 1.6 motor skal give så mange heste som her, så har
den rimelig høj kompression og derfor bliver det meget tydelig med
oktantallet....i en gammel lavkkomprimeret balje er forskellen sikkert ikke
stor

--
Tom



Henrik B. (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-02-06 12:35

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43ef14d8$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> En 1,6 indsprøjningsmotor mister sgutte 5 - 10 Hk ved at gå fra 95 oktan
>> til 91 (92) oktan!
>
> jow, jeg HAR rent faktisk kørt på polsk benzin (adskillige gange) og kunne
> mærke tydelig forskel og når man først kan mærke forskel så taler vi vel
> en 5-10% (el. heste). Når en 1.6 motor skal give så mange heste som her,
> så har den rimelig høj kompression og derfor bliver det meget tydelig med
> oktantallet....i en gammel lavkkomprimeret balje er forskellen sikkert
> ikke stor

Og polakkerne har hvilke krav til opfylde af oktantallet? Hér i DK, vil man
ofte opleve at oktantallet for 92 oktan rent faktisk ligger omkring de 94
oktan.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Ukendt (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-06 12:40


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43ef1d61$0$2460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:43ef14d8$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> En 1,6 indsprøjningsmotor mister sgutte 5 - 10 Hk ved at gå fra 95 oktan
>>> til 91 (92) oktan!
>>
>> jow, jeg HAR rent faktisk kørt på polsk benzin (adskillige gange) og
>> kunne mærke tydelig forskel og når man først kan mærke forskel så taler
>> vi vel en 5-10% (el. heste). Når en 1.6 motor skal give så mange heste
>> som her, så har den rimelig høj kompression og derfor bliver det meget
>> tydelig med oktantallet....i en gammel lavkkomprimeret balje er
>> forskellen sikkert ikke stor
>
> Og polakkerne har hvilke krav til opfylde af oktantallet? Hér i DK, vil
> man ofte opleve at oktantallet for 92 oktan rent faktisk ligger omkring de
> 94 oktan.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på hvad der rent faktisk er i tankene. Jeg
udtaler hvad jeg har tanket i Polen og der kan man tydelig mærke forskel
hvis man sparker til bilen

--
Tom



Benny Højvælde (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 12-02-06 14:22


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43ef1e7e$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:43ef1d61$0$2460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:43ef14d8$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>>> En 1,6 indsprøjningsmotor mister sgutte 5 - 10 Hk ved at gå fra 95
>>>> oktan til 91 (92) oktan!
>>>
>>> jow, jeg HAR rent faktisk kørt på polsk benzin (adskillige gange) og
>>> kunne mærke tydelig forskel og når man først kan mærke forskel så taler
>>> vi vel en 5-10% (el. heste). Når en 1.6 motor skal give så mange heste
>>> som her, så har den rimelig høj kompression og derfor bliver det meget
>>> tydelig med oktantallet....i en gammel lavkkomprimeret balje er
>>> forskellen sikkert ikke stor
>>
>> Og polakkerne har hvilke krav til opfylde af oktantallet? Hér i DK, vil
>> man ofte opleve at oktantallet for 92 oktan rent faktisk ligger omkring
>> de 94 oktan.
>
> Det skal jeg ikke gøre mig klog på hvad der rent faktisk er i tankene. Jeg
> udtaler hvad jeg har tanket i Polen og der kan man tydelig mærke forskel
> hvis man sparker til bilen

Mener at have læst at lavoktans benzin i Polen ligger på det samme oktan som
den gamle blå benzin til landbruget. Ca. 75 oktan.

Benny



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste