6 måneders 100% garanti (Toyota)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 16:04

Har lige købt en "super velholdt. Dinitrol" Carina 2,0 GLi 11/96 km. 94.000
pris 77.280 kontant i ren handel hos Frimann (Toyota) på Falster - vi bor i
Sønderjylland, så turen kostede godt tusind kroner med 2 x færger.

Vi kunne kun købe bilen med 6 måneders 100% garanti og fik at vide at hvis
der røg en viskermotor eller et rudehejs kunne vi køre til den lokale
Toytamekaniker hér - hvis der røg en gearkasse skulle vi til Falster - fair
nok.

I dag har min egen mekaniker konstateret:

1) Venstre stabilisatorled slidt

3) Stor ovalitet venstre bremsetromle

4) Bør undervognsbehandles!

6) Køler tæret

7) Rust højre fordørbund

Han fortalte mig at Dinitrolbehandlingen var meget mangelfuld; flere steder
havde den aldrig fået og i dørene formentlig aldrig. (undervognsbehandlingen
fandt sted i år 2000 )

Da jeg ringede til Frimann om punkterne 1,2,6 og 7 sagde sælgeren at når
der var tale om 4 ting til et samlet beløb på 5K plus/minus ville de selv
lave det - ergo skulle jeg så til Falster - alternativt kunne vi komme og
aflevere bilen igen (hvilket så ville have kostet os 3500 kr. incl.
nummerplader for dét eventyr)

Jeg bad så om at snakke med hr. Frimann selv for at høre om han havde et
bedre forslag, og jeg har nu ventet 2 timer på at han skulle ringe.

Jeg er medlem af FDM, hvis det er.

Hvad mener I om historien?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-06 16:15

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
> lave det - ergo skulle jeg så til Falster - alternativt kunne vi komme og
> aflevere bilen igen (hvilket så ville have kostet os 3500 kr. incl.

Det er vel ikke forhandlerens problem du bor i sønderjylland, og gerne vil
have lavet bilen? Hvis forhandleren indtil videre er åben for at lave
tingene, er det vel bare at få det lavet. Du kan vel ikke forvente at andre
forhandlere laver det, og skal afregne med din forhandler.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 16:38

Bjarke Hansen skrev:

> Det er vel ikke forhandlerens problem du bor i sønderjylland, og
> gerne vil have lavet bilen? Hvis forhandleren indtil videre er åben
> for at lave tingene, er det vel bare at få det lavet.

Ja - bare at tage til Falster!?

ROFL

> Du kan vel ikke
> forvente at andre forhandlere laver det, og skal afregne med din
> forhandler.

Jow, gu ka jeg dét! (pardon my frensch) - det var jo dét jeg blev stillet i
udsigt (hvis der røg en viskermotor eller et rudehejs) - ik?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-06 16:42

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ja - bare at tage til Falster!?

Ja ja, men nu har du jo fået en Toyota, så er den tur vel ikke så slem

> ROFL

> Jow, gu ka jeg dét! (pardon my frensch) - det var jo dét jeg blev
> stillet i udsigt (hvis der røg en viskermotor eller et rudehejs) -
> ik?

Så skulle du bare have reklameret over tingene én ad gangen, f.eks. én ting
hver uge, så ville der jo ikke være nogen ko på isen

Iøvrigt tillykke med den nye øse.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 16:47

Per Beer Hansen skrev:

> Ja ja, men nu har du jo fået en Toyota, så er den tur vel ikke så
> slem

Jeg hader at sejle (altså på færgerne!)

> Så skulle du bare have reklameret over tingene én ad gangen, f.eks.
> én ting hver uge, så ville der jo ikke være nogen ko på isen

ROFL

Jeg har meget at lære endnu, ka jeg høre!

> Iøvrigt tillykke med den nye øse.

Tusind tak! - der er jo noget at leve op til mht. din flotte Sierra!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-06 20:55

Hans Paulin (6310) wrote:

> Tusind tak! - der er jo noget at leve op til mht. din flotte Sierra!

Ja ja, så flot er min Sierra nu heller ikke, selv den har da et par fejl.
Venstre skærmkant er begyndt at "ulme" lidt i den ombukkede kant og den
højre skærmkant (+ bagdør) havde en skade da jeg købte bilen. Jeg har kun
fået taget mig sammen til at skifte døren indtil nu, men begge skærmkanter
er indkøbt og ligger og venter på at svejseren skal svinges
Og så skal der lige males lidt bagefter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-06 00:02

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg har kun fået taget mig sammen til at skifte døren indtil
> nu, men begge skærmkanter er indkøbt og ligger og venter på at
> svejseren skal svinges Og så skal der lige males lidt bagefter.

Laver du det selv?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-06 10:26

Hans Paulin (6310) wrote:

> Laver du det selv?

Nope, jeg har folk til det grove
Jeg holder mig helst kun til det mekaniske.
Jeg har en kammerat, som er en dygtig pladesmed og han har lovet at lave det
for mig.
Og så er det så heldigt at jeg tilfældigvis kender en, som har et godt
malerværksted, så der skal den hen bagefter
Men det hele skal jo gå op i en højere enhed, så det passer både i min og
deres kalendere og så er det jo ikke noget der haster vildt meget, bilen
kører jo godt nok alligevel
Men jeg satser da på, at få det lavet her en gang i løbet af foråret.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-06 23:35

Per Beer Hansen skrev:

> Nope, jeg har folk til det grove

snip

Okay
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 16:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> tingene, er det vel bare at få det lavet. Du kan vel ikke forvente at
> andre forhandlere laver det, og skal afregne med din forhandler.

Hvorfor da ikke det.

Køber jeg en skjorte i København hos sælger xx, forventer jeg da også at
skjortesælger yy i Frederikshavn udbedrer mine reklamationer vederlagsfrit
og selv afregner med sælger x...)

--
Bjørn J. (med slet skjult ironi)
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-02-06 23:44

BJ wrote:

> Køber jeg en skjorte i København hos sælger xx, forventer jeg da også at
> skjortesælger yy i Frederikshavn udbedrer mine reklamationer vederlagsfrit
> og selv afregner med sælger x...)

Det skal du nu ikke regne med. Det er sælger der selv skal udbedre en eventuel
mangel på varen. Med mindre der er tale om fjernsalg må det stå for købes
regning t sende varen til sælger.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 23:45

KLIP

> Det skal du nu ikke regne med. Det er sælger der selv skal udbedre en
> eventuel mangel på varen. Med mindre der er tale om fjernsalg må det stå
> for købes regning t sende varen til sælger.

Det regner jeg nu heller ikke med..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 16:34

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg bad så om at snakke med hr. Frimann selv for at høre om han havde
> et bedre forslag, og jeg har nu ventet 2 timer på at han skulle ringe.

Nå, nu ringede min hustru til Frimann <fnis> hvorefter jeg fik ham i
røret - og han tilbød at sende tromler, bakker, stabilisatorled og køler
hvorefter jeg selv kunne montere det - samt at han ville snakke med den
lokale Toyotaforhandler hér om at få repareret dørkanten - pyha
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Søren

Dato : 10-02-06 16:52

> [...]
> (undervognsbehandlingen fandt sted i år 2000 )

Det er da fint at der ikke er flere fejl på en bil der er så gammel.
Du kan næsten få skrotpræmie når garantien udløber.

Mvh Søren

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 17:10

Søren skrev:

> Det er da fint at der ikke er flere fejl på en bil der er så gammel.

Det var så hvad min mekaniker kunne finde formedelst 100 kr.

FDM havde givetvis kunnet finde mere - på den anden side var den Carina som
FDM brugtbil-testede i sin tid i MOTOR *fejlfri* !

> Du kan næsten få skrotpræmie når garantien udløber.

Desværre ikke forstået
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 17:08

> [...]
>
> Jeg bad så om at snakke med hr. Frimann selv for at høre om han havde et
> bedre forslag, og jeg har nu ventet 2 timer på at han skulle ringe.

At mondeo åbenbart ikke er ene om at ruste

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 17:14

Tom skrev:

> At mondeo åbenbart ikke er ene om at ruste

Hæ hæ
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 10-02-06 17:56

> [...]
> steder havde den aldrig fået og i dørene formentlig aldrig.
> (undervognsbehandlingen fandt sted i år 2000 )

Pkt. 6 og 7 er klasikkere for en Carina E og da jeg købte en fornylig
spurgte jeg herinde om hvad jeg skulle være obs på, men måske du ikke havde
set det ? Det er begge ting du kan checke selv. (Min er heldigvis uden rust
nogensteder og havde nyskiftet køler, hvilket jeg naturligvis undersøgte
inden køb).

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 18:05

TDN skrev:

> Pkt. 6 og 7 er klasikkere for en Carina E og da jeg købte en fornylig
> spurgte jeg herinde om hvad jeg skulle være obs på, men måske du ikke
> havde set det ?

Jo, det dumme var at jeg vidste at dørbundene var sårbare og jeg undersøgte
da også førerdøren som - i lighed med bagdørene - var fuldstændig rustfri.

> Det er begge ting du kan checke selv.

Ja.

> (Min er
> heldigvis uden rust nogensteder

Også styretøj?

> og havde nyskiftet køler, hvilket jeg
> naturligvis undersøgte inden køb).

Jeg så godt at køleren ikke var fejlfri, men regnede med at det var ok - det
var min mekaniker der dødsdømte den.

Nu kommer så en ny med posten
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 10-02-06 18:30

> Også styretøj?
>
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Hvad mener du med rust i styretøjet ?

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 19:17

TDN skrev:

> Hvad mener du med rust i styretøjet ?

Bærearme og fjederben m.m. fx. - altså ikke karosseriet.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : TDN

Dato : 10-02-06 20:01

> Bærearme og fjederben m.m. fx. - altså ikke karosseriet.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Jeg har haft den på lift og den er fin også der. Det eneste der er med den
er koblingen når jeg kobler til i 1 gear kan den komme med pivelyd (hvilket
den tidligere ejer fortalte inden køb). Det kan dog undgås ved forsigtig
tilkobling, den tidligere ejer havde kørt 30.000 km med det og Toyota kender
godt problemet men siger det ikke betyder noget. Derudover manglede der lys
i nogle knapper hvor jeg har fået skiftet pærer.

Jeg er dog i syv sind mht. rustbeskyttelse, da Toyota (Via-biler i Århus)
anbefaler Suvo og kan lave en komplet første gangs behandling for 2615 kr.
medens Dinitrol som jeg tror mere på skal have godt 3900 kr. for en dobbelt
behandling.

Forøvigt giver Toyota en kanon service og de priser jeg har spurgt på har
været billigere end uautoriserede jeg plejer at bruge. Toyota har noget der
hedder Elitecare til de ældre Toyotaer med billige priser på f.eks kobling
(Toyota skulle have 3.300 kr. for at skifte kobling medens mit uaut.værksted
skulle have kr. 4.000)

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 20:21

TDN skrev:

> Jeg har haft den på lift og den er fin også der.

Fint

> [...]
> undgås ved forsigtig tilkobling, den tidligere ejer havde kørt 30.000
> km med det og Toyota kender godt problemet men siger det ikke betyder

Jeg har en svag hylelyd ved påløb

> Derudover manglede der lys i nogle knapper hvor jeg har fået
> skiftet pærer.

Hmnn

> [...]
> Århus) anbefaler Suvo og kan lave en komplet første gangs behandling
> for 2615 kr. medens Dinitrol som jeg tror mere på skal have godt 3900

Min mekaniker har i dag lige frarådet Dinitrol, da han siger det bliver
hårdt og revner.

Min hustrus 97'er har fået Pava 2 gange og den er dejlig saftig.

> Forøvigt giver Toyota en kanon service og de priser jeg har spurgt på
> har været billigere end uautoriserede jeg plejer at bruge.

Okay!

Spurgte lige på uoriginale tromler, bakker, køler og stabilisatorarm hos
Refako i dag, og dét beløb sig til 2087,50 kr. incl. moms - det var inden
jeg vidste at Frimann ville sende stumperne til mig (7-9-13)

Se se!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-02-06 20:25

> Min hustrus 97'er har fået Pava 2 gange og den er dejlig saftig.

Og Pava i Sønderborg har et meget godt rygte ang. veludført arbejde - min
hedengangne Berlingo fik jeg også behandlet der til min fulde tilfredshed.
Han plejer som regel at reklamere med 10 % rabat i marts eller april - men
der er jo også 10 % FDM rabat...
mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 21:45

Andreas M. Hansen skrev:

> Og Pava i Sønderborg har et meget godt rygte ang. veludført arbejde -

Det er dér min hustru kommer - og dét ser pænt ud, synes jeg.

> min hedengangne Berlingo fik jeg også behandlet der til min fulde
> tilfredshed. Han plejer som regel at reklamere med 10 % rabat i marts
> eller april

Jeg ringede i går - allerede fra d. 22.2. gir de 10%.

> - men der er jo også 10 % FDM rabat...

Oven i de 1. 10%?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-02-06 21:55

> Oven i de 1. 10%?

In your dreams, mate...
nej...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 22:00

Andreas M. Hansen skrev:

> In your dreams, mate...
> nej...

'kay okay

Principielt var der jo ikke noget i vejen for det
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-02-06 00:08

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
> Min hustrus 97'er har fået Pava 2 gange og den er dejlig saftig.

Sikke noget at skrive, jeg garanterer der vil blive smurt flittigt ude i de
små hjem herefter....Men svier det ikke

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-02-06 01:50

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
>
> Sikke noget at skrive, jeg garanterer der vil blive smurt flittigt ude
> i de små hjem herefter....Men svier det ikke

*ROFL!!*

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-02-06 07:16

Preben Riis Sørensen skrev:

> Sikke noget at skrive, jeg garanterer der vil blive smurt flittigt
> ude i de små hjem herefter....Men svier det ikke

"For den rene er alting rent!"
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 10-02-06 23:36

On 10-02-2006 20:00 TDN wrote:
> Det eneste der er med den
> er koblingen når jeg kobler til i 1 gear kan den komme med pivelyd

Den lyd har jeg også på min Carina E st.car fra 96. Forhandleren sagde,
at det var en kendt men ubetydelig svaghed, og jeg har spurgt
Toyota-nørderne på http://www.toyotaextreme.dk/ (glimrende side for
Toyota-ejere!), og de giver ham delvist ret.

Nogle mener, at koblingskitet skal skiftes, andre mener, at det er
belægningen på koblingsnavet der er blevet hård, men der er nogenludne
enighed om, at det ikke betyder det store,ud over at det er irriterende
at høre på.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : TDN

Dato : 11-02-06 09:29

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> belægningen på koblingsnavet der er blevet hård, men der er nogenludne
> enighed om, at det ikke betyder det store,ud over at det er irriterende at

Indtil videre lader jeg lyden være og hvis jeg får 3.300 til overs en dag
jeg ikke ved hvad skal bruges til, får den et nyt koblingskit

Mvh
Thomas

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 11-02-06 13:25

On 11-02-2006 09:29 TDN wrote:
> Indtil videre lader jeg lyden være og hvis jeg får 3.300 til overs en dag
> jeg ikke ved hvad skal bruges til, får den et nyt koblingskit

Bare til orientering: Hvis du melder dig ind i toyotaextreme får du 20%
rabat på vejledende udsalgspris ved køb af originale reservedele og
tilbehør hos Toyota i Risskov, og de skriver også, at "i mange tilfælde
kan vi tilbyde dig en speciel rabat på op til 40%. Det gælder især dele
til ældre Toyota modeller."

En af dem der svarede på mit spørgsmål havde fået kobling inkl.
udrykkerleje for 1200 på den måde.

Mikkel

Fra : TDN

Dato : 11-02-06 13:59

> [...]
> til ældre Toyota modeller."
>
> En af dem der svarede på mit spørgsmål havde fået kobling inkl.

Det lyder godt, jeg har selvfølgelig meldt mig ind i Toyotaextreme da jeg
købte bilen, men havde ikke set de gav rabat.

Mvh
Thomas

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 10-02-06 20:02

klip

> Jeg er medlem af FDM, hvis det er.
>
> Hvad mener I om historien?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Hvorfor benyttede du ikke FDM´s prøvestation før køb, nu da du er medlem?
Ang. rust i dørbunde, så er højresiden ofte den som er værst angrebet, da
vejene altid er våde længst tid ude ved rabatten.
Min Toyota er fra 94, og den skal nu have skiftet køler for anden gang.
Træls.
Hilsen Matthias

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 20:26

Matthias H Matthiessen skrev:

> Hvorfor benyttede du ikke FDM´s prøvestation før køb, nu da du er
> medlem?

Det skal jo organiseres - det tar tid, og vi nåede lige den sidste færge
hjem til Als efter at ha købt bilen selvom vi tog den første færge over fra
Jylland til Fyn om morgenen.

> Ang. rust i dørbunde, så er højresiden ofte den som er værst
> angrebet, da vejene altid er våde længst tid ude ved rabatten.

Ja, dét siger man jo

> Min Toyota er fra 94, og den skal nu have skiftet køler for anden
> gang. Træls.

Hellere dét end rust - når den er skiftet er det jo færdigt arbejde.

Refako tar 940,00 + moms for en køler og den kan næppe være svær at skifte.

Jeg vil overveje at give min et *tyndt* lag rustbeskyttelse på lamellerne -
er der nogen hér der har erfaring med dét?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 21:27

> Det skal jo organiseres - det tar tid...

Hans, du vil det hele og yde "ingenting" - helt ærligt, mand...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 21:45

DJ Bobo (211 16) skrev:

> Hans, du vil det hele og yde "ingenting" - helt ærligt, mand...

Jeg forstår desværre ikke hvad du mener.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 21:49

> Jeg forstår desværre ikke hvad du mener.

Du køber en 10 år gammel bil uden at undersøge "almindeligheder" inden
købet for efterfølgende at give rejsen skylden. Nogle handlere bruger en
frase: "Det er en brugt vogn, du har købt - ikke en ny"

Fra : ms

Dato : 11-02-06 10:55

> Du køber en 10 år gammel bil uden at undersøge "almindeligheder" inden
> købet for efterfølgende at give rejsen skylden. Nogle handlere bruger en
> frase: "Det er en brugt vogn, du har købt - ikke en ny"

Men når de nu giver 100% garanti, er sagen jo ret klar. Jeg Købte selv en
toyota avensis(ved en anden Toyota forhandler), og fik også 100% garanti. Og
jeg har en laaang liste som jeg har fået skiftet, jeg har næsten glemt
hvorfor jeg købte toyota

/Max

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 11-02-06 13:39

"ms" <maxses_Snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men når de nu giver 100% garanti, er sagen jo ret klar.

Enig

> Jeg Købte selv en toyota avensis(ved en anden Toyota forhandler), og fik
> også 100% garanti. Og jeg har en laaang liste som jeg har fået skiftet,
> jeg har næsten glemt hvorfor jeg købte toyota

Når man vlæger at betale for den garanti (ligger i bilens pris), kan det
jo ikke hjælpe noget at hyle over færgeafgangstider og andet. Så får
man den enten undersøgt ifm. købet eller er villig til at køre efter dette
efterfølgende...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-06 00:38

DJ Bobo (211 16) skrev:

> Når man vlæger at betale for den garanti (ligger i bilens pris),

Jeg bad sælgeren om at købe den uden Toyotas garanti,. hvilket var umuligt -
som jeg skrev i 1. indlæg:

"Vi kunne kun købe bilen med 6 måneders 100% garanti"

> kan
> det jo ikke hjælpe noget at hyle over færgeafgangstider og andet.

Jeg "hyler" ikke over færgeafgangstider og andet - jeg synes det er
latterligt hvis jeg skal bruge en dag eller 2 (på malerarbejde bl.a) på
Falster for at få lavet småting til et beløb på omkring 5000 kr. når vi fik
at vide, at "hvis der røg en viskermotor eller et rudehejs kunne vi køre til
den lokale Toytamekaniker hér" - dét er sq da i nogenlunde samme
størrelsesorden som de fejl min mekaniker har fundet plus minus -
fortjenesten på en sådan bil ligger vel på mellem 5 og 15 tusind normalt, så
at forlange at vi kørte derover for dét er da dybt godnat i min verden - at
sejle Danmark rundt på grund af en bilreparation overlader jeg gerne til
andre - selv det at bruge en hel dag bare på at hente den syntes jeg var
strengt nok - men sådan er vi jo forskellige.

> Så
> får man den enten undersøgt ifm. købet

Nu skrev den autoriserede Toyotaforhandler som vi købte vognen hos at vognen
var "Utroligt velholdt" samt "Dinitrol" hvilket dér hvor jeg færdes betyder
at den er ordentlig rustbeskyttet.

Jeg undersøgte selv bilen efter at vi var kommet derover, bad om at få den
på en lift og skønnede at rustbeskyttelsen var i orden.

En af mekanikerne på værkstedet havde endda fat i stabilisatorleddet (samt
kødbenene og de bagerste støddæmperes øverste kappe der siges at være
sårbare), men sagde ikke noget - min egen mekaniker demonstrerede for mig
hvordan stabilisatoren klikkede når man bevægede den.

> eller er villig til at køre efter
> dette efterfølgende...

Ja, som sagt hvis gearkassen røg (eller motoren) men f.g.m. ikke på grund af
tromler, køler, stabilisatorled og rust bag den éne dørs sealing.

Nu snakkede jeg så også efterfølgende med Frimann selv - som beskrevet i
tråden - og han havde overhovedet ikke denne "hvad rager det mig"-atityde
som jeg fornemmede hos den før så rare sælger - tværtimod var han til at
snakke med, hvilket ikke er uvigtigt for mig.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 11:46

> Jeg bad sælgeren om at købe den uden Toyotas garanti,. hvilket var
> umuligt - som jeg skrev i 1. indlæg: Vi kunne kun købe bilen med 6
> måneders 100% garanti"

Jeg læste det "modsat" - at du ikke kunne få mere end det...

> [...]
> gerne til andre - selv det at bruge en hel dag bare på at hente den syntes
> jeg var strengt nok - men sådan er vi jo forskellige.

Som sagt måtte ovenstående så præciseres og lægges ind i dine
betragtninger inden handlen, IMO...

> [...]
> sårbare), men sagde ikke noget - min egen mekaniker demonstrerede for mig
> hvordan stabilisatoren klikkede når man bevægede den.

Brugtbilkøb ér svært - uanset hvad...

> [...]
> som jeg fornemmede hos den før så rare sælger - tværtimod var han til at
> snakke med, hvilket ikke er uvigtigt for mig.

Men Frimann ønsker stadig at udbedre selv?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-02-06 13:57

Mm Kay... skrev:
> Jeg læste det "modsat" - at du ikke kunne få mere end det...

At de reklamerer med at en Toyota er 112% i orden er vel ikke det samme
som at de giver 112% garanti?

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-06 23:40

Finn Guldmann skrev:

MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Do mangler skoda en GSi!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-06 01:05

Hans Paulin (6310) skrev:
> MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86
> Do mangler skoda en GSi!

Hva'de'?

Jeg beklager, men jeg går ikke så meget op i hvad bil jeg har, som visse
andre.

Blot den vil transportere mig rundt når jeg har brug for det og/eller
lyst til det.

At den så, p.t. ikke er så villig til det som den godt måtte være regner
jeg med at få løst når jeg får fat i ham, ovre på Als, der mener han har
en anden kaburator til den.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 07:34

Finn Guldmann skrev:

> der
> mener han har en anden kaburator til den.

Sig "multipoint"
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-06 13:20

Hans Paulin (6310) skrev:
> Sig "multipoint"

På en Opel fra '86?

Jeg skal lige huske at sige at jeg har giver 8.000 kr for den, og jeg
har ikke lige planer om at ofre mere end det på den derudover.

Den blev synet 2 dage før jeg købte den. Og kan den blot holde til den
skal synes igen, uden de vilde udgifter, er jeg tilfreds.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 13:42

Finn Guldmann skrev:

> På en Opel fra '86?

Ej, det er bare fordi jeg skal ha min "multipoint-GSi" skudt af

> Jeg skal lige huske at sige at jeg har giver 8.000 kr for den, og jeg
> har ikke lige planer om at ofre mere end det på den derudover.

Til dét beløb skulle den jo da osse gerne være i orden!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-06 23:39

snip

news:43ecb27c$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :