Q8-kort i Europa
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-02-06 21:52

Hej folkens

Er der nogen, der har Q8-kort, og som ved på hvilke tankstationer man kan
bruge det i for eksempel Tyskland, mv...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-02-06 21:58

KLIP

Davs du.

> Hej folkens
>
> Er der nogen, der har Q8-kort, og som ved på hvilke tankstationer man kan
> bruge det i for eksempel Tyskland, mv...?

Jeg mener bestemt, du ikke kan anvende et Q8 kort i Tyskland.

Jeg har aldrig set muligheden og jeg har blandt andre også et Q8-kort.

http://www.q8.dk/q8/erhverv/q8_koebekort/kortbestemmelser.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 09-02-06 22:06

> Hej folkens
>
> Er der nogen, der har Q8-kort, og som ved på hvilke tankstationer man kan
> bruge det i for eksempel Tyskland, mv...?

Kender ikke til Q8, men jeg har et EuroShell kort, da mulighederne hér er
store i stort set hele Europa.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : tb

Dato : 09-02-06 22:49

> Kender ikke til Q8, men jeg har et EuroShell kort, da mulighederne hér er
> store i stort set hele Europa.

jep. få et shell til europa og et statoil til norden...

shell har desuden et hav af rabat ordninger der er værd at gå efter (jeg får
28 øre på diesel - også når det er nedsat)

Statoil rabat ditto, ex via diverse fagforeninger

Fra : BJ

Dato : 09-02-06 22:54

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> får 28 øre på diesel - også når det er nedsat)
>
> Statoil rabat ditto, ex via diverse fagforeninger

Husk også, ethvert udlæg for arbejdsgiver, er et simpel kreditorkrav i
tilfælde af konkurs.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-06 15:13

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> jep. få et shell til europa og et statoil til norden...

Hvorfor et Statoil til Norden - de er da for dyre - det kan gøres med et
OK-kort.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : tb

Dato : 10-02-06 19:01

> Hvorfor et Statoil til Norden - de er da for dyre - det kan gøres med et
> OK-kort.

ok i norge sverige ?!?

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-06 21:04

> ok i norge sverige ?!?

OK-Q8 har over 1200 stationer i Sverige.
Og i Norge kan du benytte OK-kortet på alle ESSO-stationer.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-06 22:42

Henrik B. wrote:

> Kender ikke til Q8, men jeg har et EuroShell kort, da mulighederne
> hér er store i stort set hele Europa.

Jeg fik lavet sådan et EuroShell kort for år tilbage, lige da de kom frem,
da vi skulle sydover på ferie.
Ingen af de Shell stationer jeg besøgte i Tyskland tog imod kortet (de
kendte det ikke), så jeg var glad for at have nok kontanter med.
Men de har da sikkert oppet sig siden da

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-06 15:15

> [...]
> Ingen af de Shell stationer jeg besøgte i Tyskland tog imod kortet (de
> kendte det ikke), så jeg var glad for at have nok kontanter med.

Kørte til Italien i sommer, og havde ikke problemer med mit flere år gamle
EuroShell kort.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-02-06 16:44

Henrik B. wrote:

> Kørte til Italien i sommer, og havde ikke problemer med mit flere år
> gamle EuroShell kort.

Ja de har sikkert fået rettet fejlene fra dengang, min erfaring ligger vel.
ca. 16-17 år tilbage
Siden dengang (og også før ) har jeg altid brugt kontanter på
ferieturene, de virker altid og alle tankstationer/butikker tager dem

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-02-06 23:26

> Hej folkens
>
> Er der nogen, der har Q8-kort, og som ved på hvilke tankstationer man kan
> bruge det i for eksempel Tyskland, mv...?

Ved ikke - bruger altid visa eller mastercard dernede, nu er det ikke så
meget jeg kommer derned, men - jeg har altid kunnet bruge dem de steder jeg
har tanket, Hanover, Frederichafen og düsseldorf og ved tankning på
motorvejene derned.

MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 01:03

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ved ikke - bruger altid visa eller mastercard dernede,

Er det normalt i dag at udlevere sådanne kort til ansatte med firmaets navn
på..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-02-06 08:19

> Er det normalt i dag at udlevere sådanne kort til ansatte med firmaets
> navn på..?

To af mine venner har firma-master-card.

De bruges til udgifter i forbindelse med rejser, repræsentation mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 16:03

KLIP

> To af mine venner har firma-master-card.

Jeg tror blot ikke det er standard (normalt), men benyttes naturligvis i
specielle tilfælde.

Jeg er (næsten) sikker på, Mogens ikke har et sådan.

> De bruges til udgifter i forbindelse med rejser, repræsentation mv.

Naturligvis, jeg selv det samme fra VISA (på samtlige selskaber).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-02-06 18:21

> Jeg tror blot ikke det er standard (normalt), men benyttes naturligvis i
> specielle tilfælde.

Det kommer vel an på, hvor meget man arbejde ude at virksomheden, tænker
jeg..?

Hvis man sidder i en intern nøglefunktion, har man jo ikke meget at bruge
kortet til.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 18:59

KLIP

> Det kommer vel an på, hvor meget man arbejde ude at virksomheden, tænker
> jeg..?

Naturligvis.

> Hvis man sidder i en intern nøglefunktion, har man jo ikke meget at bruge
> kortet til.

Ikke ret meget.

Bortset fra det, er slige kort blevet dominerende og således afskaffet
rejseforskud..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-02-06 23:00

> Bortset fra det, er slige kort blevet dominerende og således afskaffet
> rejseforskud..?

Min nuværende arbejdsplads kører med rejseforskud.

--
/Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 23:02

> Jeg er (næsten) sikker på, Mogens ikke har et sådan.

Jeg fik et Masterkort Gold af firmaet sidste år, fordi jeg rejser en del.
Funny at opleve hvorledes folk smækker hælene sammen af dén grund :)

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 23:10

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg fik et Masterkort Gold af firmaet sidste år, fordi jeg rejser en del.

O.k.

> Funny at opleve hvorledes folk smækker hælene sammen af dén grund :)

Dækker firmaet også overtræk, i så fald din løn ikke gør det..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 23:14

> Dækker firmaet også overtræk, i så fald din løn ikke gør det..?

Dét er grunden til folks reaktion (bag disken) - der er nærmest grænseløs
dækning.
(100.000 kr uden problemer)

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 23:16

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dét er grunden til folks reaktion (bag disken) - der er nærmest grænseløs
> dækning.
> (100.000 kr uden problemer)

O.k, vi finder sikkert årsagen i megen (dyr) repræsentation og et
"medlemskab" af de "højere magter"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 12-02-06 11:52

> O.k, vi finder sikkert årsagen i megen (dyr) repræsentation og et
> "medlemskab" af de "højere magter"..

Sgutte så sært at "deres" produkter er så dyre.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-06 15:37

On Fri, 10 Feb 2006 22:02:02 GMT, "DJ Bobo \(211 16\)"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg fik et Masterkort Gold af firmaet sidste år, fordi jeg rejser en del.
>Funny at opleve hvorledes folk smækker hælene sammen af dén grund :)

Jeg er også glad for mit, med mit eget navn på.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 11-02-06 16:02

> Jeg er også glad for mit, med mit eget navn på.

Hvorfor har du investeret i det?
(koster jo ret mange kroner hvert år, da det ikke er gratis at have)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-06 16:36

On Sat, 11 Feb 2006 15:01:55 GMT, "DJ Bobo \(211 16\)"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Hvorfor har du investeret i det?
>(koster jo ret mange kroner hvert år, da det ikke er gratis at have)

>--

Hvis du bare ser på hvad der ellers bruges af penge til diverse
rejseforsikringer, så er det årlige gebyr reduceret til det halve.

I modsætning til alm. ferie/rejseforsikringer gælder den tilknyttede
forsikring på Eurocard Gold også når man er på embede.

En anden væsentlig grund er, som du selv nævner, at der ALDRIG stilles
spørgsmålstegn ved din kreditværdighed.

Der medfølger iøvrigt også et "konekort" i en øøøndig blå farve.

Rettelse:

I sidste aftapning er "konekortet også "gold"farvet, men der står ikke
gold på kortet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 10-02-06 17:40

BJ wrote:

> Er det normalt i dag at udlevere sådanne kort til ansatte med firmaets navn
> på..?

Det vil jeg mene - jeg har haft det i alle ansættelser siden jeg kom ud
i "virkeligheden". Dels til brug i forbindelse med rejser, dels nogle
gang i forbindelse med køb af tekniske dimser på Internet eller
specielle bøger.

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 18:55

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> forbindelse med køb af tekniske dimser på Internet eller specielle bøger.

Min kone har aldrig haft et, men til gengæld et klækkeligt rejseforskud i
kontanter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-02-06 10:03

> [...]
>
> Er der nogen, der har Q8-kort, og som ved på hvilke tankstationer man kan
> bruge det i for eksempel Tyskland, mv...?

Jeg var ude at trille 320 km I en Sahran-taxa fra lufthavnen I Frankfurt til
HQ, og retur igen. jeg mindes ikke at jeg så andet end Shell jeg kendte
hjemmefra, ellers kun Aral (mange) og Esso.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-02-06 12:24

> [...]
> HQ, og retur igen. jeg mindes ikke at jeg så andet end Shell jeg kendte
> hjemmefra, ellers kun Aral (mange) og Esso.

Jeg tænkte mere på, om Q8 havde en slags aftale med for eksempel den største
kæde i Tyskland, Aral, om, at Q8' skunder kunne tanke der.

Alternativt må man jo betale med alm kreditkort.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Anders

Dato : 10-02-06 13:13

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> største kæde i Tyskland, Aral, om, at Q8' skunder kunne tanke der.
>
> Alternativt må man jo betale med alm kreditkort.

Man tanker da ikke i Tyskland.... der er jo kun 900 km fra den ene ende til
den anden

Anders

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 16:04

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man tanker da ikke i Tyskland.... der er jo kun 900 km fra den ene ende
> til den anden

Jow da, det er god adspredelse, mens man venter på dem, man følges med
................ i dieselpotter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-02-06 18:22

Ork, jo - jeg ikke mange biler når gennem Tyskland uden mellemtankninger,
når man kører med klampen i kælderen..

> Jow da, det er god adspredelse, mens man venter på dem, man følges med
> ............... i dieselpotter..

He-he...

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-02-06 22:15

> [...]
>
> KLIP

> Jow da, det er god adspredelse, mens man venter på dem, man følges med

I går var jeg med ude at trille i en BMW 330d Touring, den bed sgu' meget
godt fra sig.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 22:21

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I går var jeg med ude at trille i en BMW 330d Touring, den bed sgu' meget
> godt fra sig.

Den er da også en fin dieselpotte.;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 22:25

> Den er da også en fin dieselpotte.;)

A' trower nu et, at den kjør 900 hujer km mellem æ tankninger...

/MK
´03 BMW 530d Touring steptronic

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 23:11

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> A' trower nu et, at den kjør 900 hujer km mellem æ tankninger...

Á gijer inte å´sitte i á potte, så lang ti´.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 23:16

> Á gijer inte å´sitte i á potte, så lang ti´.

Vi bliver alle ældre
(toiletbesøg)

Fra : BJ

Dato : 10-02-06 23:18

KLIP

> Vi bliver alle ældre
> (toiletbesøg)

Jep og motion har vi således godt af, når bare det ikke overdrives..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas J.

Dato : 11-02-06 09:23

Den Fri, 10 Feb 2006 21:24:55 GMT sendte "DJ Bobo \(211 16\)"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> følgende røgsignaler:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

>A' trower nu et, at den kjør 900 hujer km mellem æ tankninger...

Hvis vi går ud fra at "hujer" betyder hundrede, så har du helt ret.
(900*100) km...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 11-02-06 13:40

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:pi7ru1599nmdk6k4sd3nibbhlgt4903qeg@4ax.com...

> Hvis vi går ud fra at "hujer" betyder hundrede, så har du helt ret.
> (900*100) km...

ROFL - sådan