Videopolitiet 3 af 3
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-02-06 18:52

Nogle bilister skal opdrages til at køre hurtigere ..

En mand standses for at køre for hurtigt, for tæt og for ulovligt
vognbaneskift ... åbenbart vil han i retten med det men han indrømmer
alligevel for åben skærm :)

Folk kører åbenbart lige op til grænsen for klippet...

En kvinde, der ikke tør køre ind på motorvejen ...

Og hvad hvis man tager nødsporet, fordi der ikke er plads til bilisten i
tilkørselsbanen. Tyskerne siger OK til dette, men hvad siger det danske
politi?

Må man køre højre om en stribe lastbiler, hvis man skal videre af
frakørslen?

Der er eksempel på klip i kortet for højre-overhalinger. Men der sker ikke
noget med de bilister der ikke gider holde til højre.

En lytter bliver belært som en anden skoledreng om overhalinger :)

Skal man have klip for at køre for langsomt? Kan man køre for langsomt? -
åbenbart ikke!

Der er noget om speedometerfejlvisning...

Folk er bange for at køre 80 - JCJ mener at der er langt fra 80 og op til
klippekortsgrænsen .. :)

Til sidst vises et par hasarderede overhalinger præsteret af en kassevogn :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-02-06 18:57

Per Henneberg Kristensen skrev:

snip

> Til sidst vises et par hasarderede overhalinger præsteret af en
> kassevogn :)

Øhee...hvor?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-02-06 19:07

> Per Henneberg Kristensen skrev:
>
> snip

> Øhee...hvor?

Damned ...

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=277193&r=1

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-06 23:22

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev>
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=277193&r=1

OT: Jeg prøvede lige for 17. gang at klikke på sådan et videolink. Til stor
overraskelse virkede det nogenlunde, og med det samme. Andre tager laaaang
tid om at starte, og når man har set noget hakkeri går det i stå. Hvorfor
mon det er sådan, jeg har opgraderet mediaplayeren?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:37

Preben Riis Sørensen explained on 09-02-2006 :
> [...]
> tid om at starte, og når man har set noget hakkeri går det i stå. Hvorfor
> mon det er sådan, jeg har opgraderet mediaplayeren?

Det er formentlig enten fordi din internetforbindelse er for langsom
eller fordi din afspiller er indstillet til en for høj hastighed (så
den prøver at få en bedre version af videostreamen end din linie kan
overføre)

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 09-02-06 19:09

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-06 19:44

Per Henneberg Kristensen wrote:

> En kvinde, der ikke tør køre ind på motorvejen ...

Der hvor damen holder, der er der ikke fletteregel, men derimod reglen for
vognbaneskift, som gælder.
Hvordan det ser ud foran hendes bil, det ved jeg så ikke.
Betjenten siger så også, at vi har fletteregel ved indkørsel på motorvejene
i DK, men det passer heller ikke, da der er mange steder hvor det er
vognbaneskift.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-02-06 21:12

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> Betjenten siger så også, at vi har fletteregel ved indkørsel på motorvejene
> i DK, men det passer heller ikke, da der er mange steder hvor det er

Er du nu sikker på at det også er 'mange'?

Jeg kan ikke lige komme på steder hvor det er.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-06 21:18

Finn Guldmann wrote:

> Er du nu sikker på at det også er 'mange'?

Jeg har ikke talt dem

> Jeg kan ikke lige komme på steder hvor det er.

Alle de steder, hvor der er kombineret til og frakørsel, der gælder reglen
for vognbaneskift (hvis ellers at vejvæsenet har nået at få det på plads de
pågældende steder).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-02-06 22:58

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> for vognbaneskift (hvis ellers at vejvæsenet har nået at få det på plads de

Ok, det betragter jeg som tilkørsel *til* tilkørselssporet. Og ikke til
motorvejen.

Jeg havde ellers tænkt på at nævne en vis p-plads nord for Kbhstrup, men
jeg er ikke sikker på om der er fletregel eller vigepligt. Kan blot
huske at tilkørslen til motorvejen er usædvanlig kort.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:38

on 09-02-2006, Per Beer Hansen supposed :
> Alle de steder, hvor der er kombineret til og frakørsel, der gælder reglen
> for vognbaneskift (hvis ellers at vejvæsenet har nået at få det på plads de
> pågældende steder).

Det er altså ikke ret mange steder uden for KBH der er det, slet ikke i
forhold til hvor mange til/fra kørsler der er.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Rander

Dato : 09-02-06 21:34

Thu, 9 Feb 2006 19:43:37 +0100 brugte Per Beer Hansen 18 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Der hvor damen holder, der er der ikke fletteregel, men derimod reglen for
>vognbaneskift, som gælder.

Nej, der ER fletteregel der. Tilkørslen med vigepligt ligger et stykke
længere tilbage, midt i svinget. Det er tilkørslen fra Jægersborgvej der
har vigepligt...

>Betjenten siger så også, at vi har fletteregel ved indkørsel på motorvejene
>i DK, men det passer heller ikke, da der er mange steder hvor det er
>vognbaneskift.

Nej, der er ALTID fletteregel ved indkørsel på en motorvej! Men du har da
ret i at det er reglen for vognbaneskift der gælder mange af de steder hvor
to motorveje løber sammen...

http://rander.dk (temporarily down!)

I ægteskabet er der et barn, som nu er helt opløst. (Skadesanmeldelse)

Fra : Leonard

Dato : 09-02-06 21:54

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Nej, der ER fletteregel der. Tilkørslen med vigepligt ligger et stykke
>længere tilbage, midt i svinget. Det er tilkørslen fra Jægersborgvej der
>har vigepligt...

Hvordan hænger det sammenmed dit postulat herunder:

>Nej, der er ALTID fletteregel ved indkørsel på en motorvej!

Der er mig bekendt kun fletteregel når dette er skiltet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jan Petersen

Dato : 09-02-06 22:12

> Der er mig bekendt kun fletteregel når dette er skiltet.

Skiltet hvorledes? Der er fletteregel når du ikke kører henover stiplede
linjer, som jo netop er vognbaneskift, og der er steder hvor der ikke er
skiltet, f.eks efter kryds med 2 vognbaner der 100 m efter bliver til en
vognbane.

Og der er ikke altid fletteregel ved tilkørsel til motorvej, men så er der
jo også vigepligtsstriber hele vejen og tavle. Dette er især brugt ved korte
tilkørselsramper hvor man normalt ikke kan komme op på flettehastighed.

På kombinerede til og frakørsel kører man ikke direkte ind på motorvejen men
laver vognbaneskift til tilkørselsbanen, som løber parallelt med motorvejen.

Mvh Jan Petersen

Fra : Leonard

Dato : 09-02-06 22:36

"Jan Petersen" <jan@kosmo.dk> wrote:

>Skiltet hvorledes?

Med en tavle med en rød pil, der er todelt forneden og samles foroven.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-06 22:39

Leonard wrote:

> Der er mig bekendt kun fletteregel når dette er skiltet.

Der behøves ikke være skiltet (men er det som oftest), det er nok med
afstribningen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-02-06 23:00

Leonard skrev:
> Hvordan hænger det sammenmed dit postulat herunder:
> Der er mig bekendt kun fletteregel når dette er skiltet.

Vognbaneafmærkningen er nok.

Ophør af stiplet linie før det ene spor ender ind i det andet, og der er
fletregel. Uanset om der er skiltet med det eller ej.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Rander

Dato : 10-02-06 03:20

Thu, 09 Feb 2006 21:54:16 +0100 brugte Leonard 16 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Hvordan hænger det sammenmed dit postulat herunder:
>Der er mig bekendt kun fletteregel når dette er skiltet.

Omvendt. Der er fletteregel med mindre andet er skiltet. Lige
tilkørselsbanen fra Jægersborgvej er ret kort, så der er der skiltet med
vigepligt, samt hajtænder.

http://rander.dk (temporarily down!)

Ingen kender årsagen til, at der i år er sket en så forholdsvis kraftig stigning i antallet
af 100-årige fødselarer, men den varme og lange sommer kan være årsagen. (Jyllands-Posten)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:41

Rander explained on 10-02-2006 :
> Lige
> tilkørselsbanen fra Jægersborgvej er ret kort, så der er der skiltet med
> vigepligt, samt hajtænder.

Og det er da noget af det mest sindsyge der er opfundet - for det
første fordi det er vanvid at skulle holde stille der og så starte op
fra 0 for at komme ud på motorvejen hvor de andre kører 110+, men også
fordi rigtig mange billister får et kæmpe chock når de kommer ned af
tilkørslen og der så pludselig holder en bil for enden. Det er utroligt
der ikke sker uheld på stribe ved de tilkørsler.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Henning

Dato : 10-02-06 18:52

On Fri, 10 Feb 2006 18:40:45 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

> [...]
>første fordi det er vanvid at skulle holde stille der og så starte op
>fra 0 for at komme ud på motorvejen hvor de andre kører 110+, men også
Der er svjh. 80km begrænsning på det pågældende sted?

>fordi rigtig mange billister får et kæmpe chock når de kommer ned af
>tilkørslen og der så pludselig holder en bil for enden. Det er utroligt
>der ikke sker uheld på stribe ved de tilkørsler.
Holder du ikke øje med skiltningen?

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 19:00

Henning pretended :

> Der er svjh. 80km begrænsning på det pågældende sted?

Stadig en ret stor hastighedsforskel.

> Holder du ikke øje med skiltningen?

Jo - men alligevel var der en der bagfrakommende der stod på bremsen da
jeg holdt der i skolevognen...

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Henning

Dato : 10-02-06 19:17

On Fri, 10 Feb 2006 18:59:45 +0100, "Henrik Stidsen"
<nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Henning pretended :

>Stadig en ret stor hastighedsforskel.

Der er "kun" hajtænder, ikke krav om fuld stop. I langt de fleste
tilfælde kan du nå at tilpasse hastigheden efter den øvrige trafik og
glide med ud på motorvejen med ~50 km i timen. Men vi er enige om at
det ikke er hensigtsmæssigt.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 19:29

Henning explained on 10-02-2006 :
> [...]
> tilfælde kan du nå at tilpasse hastigheden efter den øvrige trafik og
> glide med ud på motorvejen med ~50 km i timen. Men vi er enige om at

Men du har ubetinget vigepligt ved hajtænder - dvs du skal holde
tilbage og om nødvendigt stoppe hvis der kommer biler på den vej du
skal ud på, præcis som ved et vejkryds med hajtændet. Så er det mange
biler på motorvejen kan du ende med at skulle holde stille for ikke at
overtræde din vigepligt. Derfor er det uhensigtsmæssigt - og ville være
lang langt bedre at ofre de ekstra penge på at lave banen med
indfletning istedet.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Rander

Dato : 11-02-06 15:26

Fri, 10 Feb 2006 18:40:45 +0100 brugte Henrik Stidsen 18 linier på at
> [...]

>første fordi det er vanvid at skulle holde stille der og så starte op
>fra 0 for at komme ud på motorvejen hvor de andre kører 110+, men også

Nu er der fartbegrænsning på 90 på stedet, men ejg vil da godt give dig ret
alligevel.

>fordi rigtig mange billister får et kæmpe chock når de kommer ned af
>tilkørslen og der så pludselig holder en bil for enden. Det er utroligt
>der ikke sker uheld på stribe ved de tilkørsler.

Nah, tilkøslen er ret lige, så man kan faktisk se om der holder nogen for
enden allerede når man drejer ned at den. Men man kan ikke se en bjælde af
hvad der foregår nede på motorvejen...

http://rander.dk (temporarily down!)

Hvis man ikke vil være gift længere, fordi manden måske var dummere end
man troede, så kan man skilles som venner. (Silje Marie, 7 år)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-06 22:38

Rander wrote:

> Nej, der ER fletteregel der. Tilkørslen med vigepligt ligger et stykke
> længere tilbage, midt i svinget. Det er tilkørslen fra Jægersborgvej
> der har vigepligt...

Jeg kender ikke lige umiddelbart stedet, men kan se en bred stribe ved siden
af hendes bil, hvilket betyder at der ikke er fletteregel lige der hvor hun
befinder sig.

> Nej, der er ALTID fletteregel ved indkørsel på en motorvej!

Nej. Der er mange steder hvor der ikke er fletteregel.
Den nemmeste måde at se forskel på, det er at se på striberne.
Fortsætter striberne hele vejen i gennem, så er det vognbaneskift, stopper
de stiplede linier et stykke før banerne samles, så er det fletteregel.

> Men du
> har da ret i at det er reglen for vognbaneskift der gælder mange af
> de steder hvor to motorveje løber sammen...

Det har jeg så aldrig set, kun fletteregel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:42

After serious thinking Rander wrote :
> Men du har da
> ret i at det er reglen for vognbaneskift der gælder mange af de steder hvor
> to motorveje løber sammen...

Motorvejsfletningerne ved Vejle/Kolding er alle steder med fletteregel.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Jan Petersen

Dato : 09-02-06 22:20

> Der hvor damen holder, der er der ikke fletteregel, men derimod reglen for
> vognbaneskift, som gælder.
> Hvordan det ser ud foran hendes bil, det ved jeg så ikke.

Der kan umuligt være fletteregel der. Så vidt jeg kan se burde
vigepligtsstriberne ikke være der endnu, hvis der er flettebane, hendes bane
er jo næsten væk og striberne er der endnu, og skilt kan jeg heller ikke se.
Hvis der er fletteregel er det et meget kringlet sted.

Mvh Jan Petersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:46

After serious thinking Jan Petersen wrote :
> [...]
> er jo næsten væk og striberne er der endnu, og skilt kan jeg heller ikke se.
> Hvis der er fletteregel er det et meget kringlet sted.

Hendes bane er da fuld bredde endnu, det ser ud til at hun slet ikke er
nået hen til flettestedet. Det sidste billede af bilen holder hun i
nødsporet så vidt jeg kan se.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 18:59

Per Henneberg Kristensen has brought this to us :
> Men der sker ikke noget med de bilister der ikke gider holde til højre.

Lige præcis det med hvornår man skal trække ind kan også være svært at
afgøre.

I går, på vej til arbejde, var jeg udsat for en idiot der vist mente
jeg burde være trukket ind under traileren på en lastbil...

Jeg kørte 130 som jeg måtte. Overhalede en bil, tager den næste med -
hvis jeg var trukket ind i højre bane var jeg endt med at skulle bremse
ned før der var plads til jeg kunne trække ud igen. Idioten bagved
giver lysshow og forsøger sig højre om hvilket mislykkes og han ender
bagved mig igen.

Næste bil passeret - samme situation, hvis jeg trækker ind skal jeg til
at bremse ned fordi jeg ikke vil kunne komme ud igen. Der er plads til
~2 max 3 biler mellem de to i højre spor. Jeg kører, som sagt, de 130
der er tilladt og idioten bagved forsøger sig højre om igen og er tæt
på at klippe min front og skubbe mig i autoværnet da han trækker ud
foran mig igen.

Skulle jeg have trukket ind til højre ?
Spørger du ham der kørte bagved skulle jeg nok være blevet hjemme. Hvad
jeg mener der taler imod at trække til højre er:
1) jeg kørte 130 som er maks tilladt
2) jeg skulle have bremset ned for at afvente plads i overhalingsbanen
hvis jeg var trukket ind

Hvad mener i ? skal man trække ind selvom man kører max tilladt
hastighed og vil blive tvunget markant ned i fart for at afvente plads
til ny overhaling hvis man gør det ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-06 20:23

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev :

>Hvad mener i ? skal man trække ind selvom man kører max tilladt
>hastighed og vil blive tvunget markant ned i fart for at afvente plads
>til ny overhaling hvis man gør det ?

Du fortsætter bare din overhaling, indtil du sikkert, og uden at
genere nogen derved, kan trække ind til højre.

Hvis idiotiet bagved forventer du trækker ind mellem 2 biler i højre
bane, og skal kaste ankeret, så er det en ganske forkert forventning

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Jan Petersen

Dato : 11-02-06 00:24

Jeg trækker ind hvis jeg kan se at med et lille let på speederen kan den
bagvedkommende nå at komme forbi - hvis vedkommende ellers er villig til at
komme afsted - og hullet efter ham er stort nok til at jeg kan komme ud
igen.

Men der er iøvrigt forskel på den bagvedkommendes mulighed for at trække
forbi, hvilket ikke mange er opmærksomme på, det får jeg at føle når jeg på
MC forsøger at komme forbi, ikke mange regner med at jeg bruger blot et par
sek. på det. Det er lidt svært at beherske sig når en forankørende ingen har
foran og ikke lige trækker ind. Kører bilisten 120, har jeg 12 sekunder til
at komme forbi hvilket er rigeligt.

Jeg ville blot ønske at flere ville trække ind, samt at flere i
overhalingssporet, for det er vel det det skal bruges til, også ville lade
folk slippe ud, før de skal til at bremse op, fordi de indhenter den
forankørende lastbil!

Mvh Jan Petersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-06 03:33

Jan Petersen used his keyboard to write :
> [...]
> komme afsted - og hullet efter ham er stort nok til at jeg kan komme ud igen.

Og det er jo ofte det med "hullet efter ham" der giver problemet - man
har jo ikke lyst til at trække ind bag en lastbil hvis der ligger 10
biler bagved :/

> [...]
> overhalingssporet, for det er vel det det skal bruges til, også ville lade
> folk slippe ud, før de skal til at bremse op, fordi de indhenter den

Jeg syns egentlig generelt der er alt for mange der ikke kører max
tilladt fart, i begge spor. Jeg har tænkt lidt på om det er fordi folk
ikke tør, vil eller kan ?

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-02-06 04:05

Henrik Stidsen skrev:

> Hvad mener i ? skal man trække ind selvom man kører max tilladt
> hastighed og vil blive tvunget markant ned i fart for at afvente plads
> til ny overhaling hvis man gør det ?

Det kommer an på, hvad kørte dem i indersporet 128 km/t ?? for så kan
jeg godt forstå han var træt af dig.

Hilsen Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-06 04:24

Martin Vollert used his keyboard to write :

> Det kommer an på, hvad kørte dem i indersporet 128 km/t ?? for så kan jeg
> godt forstå han var træt af dig.

Vil skyde på de kørte mellem 90 og 110 (så nej, det var ikke en
evighedsoverhaling). Havde de kørte 128 var det jo ikke en markant
fartnedsættelse ;)

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-06 23:18

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilladt og idioten bagved forsøger sig højre om igen og er tæt på at
> klippe min front og skubbe mig i autoværnet da han trækker ud foran mig

Overhaler han højre om?

--
Per, Esbjerg