/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Reset af Ford 1,8 Zetec? mm.
Fra : Thomas H.


Dato : 09-02-06 15:48


Jeg har lidt bøvl med noget periodisk ujævn tomgang i Mondeoen, så jeg
tænkte at jeg ville resette computeren.
Skal man bare pille batteriet af i et minuts tid, eller hive en sikring ud?

Og hvad er fremgangsmåden når den skal startes op igen? Hørte engang noget
med at den skulle stå 5 min. i tomgang uden at røre noget, og så køre en god
tur. Den tur, skal det være blandet kørsel med noget sejtræk og et par
accelerationer helt op til rødt felt,eller hvad? Håber på at høre lidt
erfaringer.


Jeg tænkte på at jeg ville gøre det i forbindelse med at jeg købte et
KN-luftfilter, det gav faktisk noget på Escorten, så jeg håber på at få lidt
ekstra på Mondeoen også - for den er godt nok sløv. Det generer mig ikke så
meget ved aceeleration, at den ikke er så hurtig, men mellemaccelerationerne
er simpelthen ulidelige, man skal et gear ned hvergang for at komme afsted.

Hvor køber man billigst et KN-filter?

--
Thomas H. - www.thhe.dk



 
 
Klaus D. Mikkelsen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-02-06 16:01

"Thomas H." skriver:
>
> Jeg har lidt bøvl med noget periodisk ujævn tomgang i Mondeoen, så jeg
> tænkte at jeg ville resette computeren.
> Skal man bare pille batteriet af i et minuts tid, eller hive en sikring ud?

Bateriet fra i en time.

> Jeg tænkte på at jeg ville gøre det i forbindelse med at jeg købte et
> KN-luftfilter, det gav faktisk noget på Escorten, så jeg håber på at få lidt
> ekstra på Mondeoen også - for den er godt nok sløv. Det generer mig ikke så
> meget ved aceeleration, at den ikke er så hurtig, men mellemaccelerationerne
> er simpelthen ulidelige, man skal et gear ned hvergang for at komme afsted.

Er det noget den er blevet, eller noget den hele tiden har været ?

Et KN filter hjælper sjældent særligt meget og er det af den type der
skak "vandes med olie" rn gang i mellem kan du risikere at det går ud
over målelektronikken i motoren....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Christopher S (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Christopher S


Dato : 09-02-06 16:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Thomas H." skriver:
>> Jeg har lidt bøvl med noget periodisk ujævn tomgang i Mondeoen, så jeg
>> tænkte at jeg ville resette computeren.
>> Skal man bare pille batteriet af i et minuts tid, eller hive en sikring ud?
>
> Bateriet fra i en time.
>
>> Jeg tænkte på at jeg ville gøre det i forbindelse med at jeg købte et
>> KN-luftfilter, det gav faktisk noget på Escorten, så jeg håber på at få lidt
>> ekstra på Mondeoen også - for den er godt nok sløv. Det generer mig ikke så
>> meget ved aceeleration, at den ikke er så hurtig, men mellemaccelerationerne
>> er simpelthen ulidelige, man skal et gear ned hvergang for at komme afsted.
>
> Er det noget den er blevet, eller noget den hele tiden har været ?
>
> Et KN filter hjælper sjældent særligt meget og er det af den type der
> skak "vandes med olie" rn gang i mellem kan du risikere at det går ud
> over målelektronikken i motoren....
>
> Klaus

du må ikke bruge det der skal vædes i olie, da det ødelægger
luftmængdemåleren..

i hvert fald skal du sørge for at der ikke er olie på..

Klaus D. Mikkelsen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-02-06 16:26

Christopher S skriver:
>
> du må ikke bruge det der skal vædes i olie, da det ødelægger
> luftmængdemåleren..

Det har jeg så sandeligt heller ikke tænkt mig. Min Golf kører udemærket
med standardfilteret fra VW.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Thomas H. (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 09-02-06 18:18


"Christopher S" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:43eb5d56$0$27559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> du må ikke bruge det der skal vædes i olie, da det ødelægger
> luftmængdemåleren..
>
> i hvert fald skal du sørge for at der ikke er olie på..


Hmm jeg havde da et i Escorten i 4 år, der engang i mellem skulle renset og
skylles i gennem med en medfølgende spray, det virkede da fint



Thomas H. (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 09-02-06 18:19


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43EB5939.4884EB13@du.kan.finde.den...

> Bateriet fra i en time.

Det var længe! Er du sikker?


> Er det noget den er blevet, eller noget den hele tiden har været ?

Synes den har gjort det længe, det er ekstra slemt når an slår aircon til...


> Et KN filter hjælper sjældent særligt meget og er det af den type der
> skak "vandes med olie" rn gang i mellem kan du risikere at det går ud
> over målelektronikken i motoren....død

Hvad skal man så bruge, hvis man ikke må bruge den type?



Klaus D. Mikkelsen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-02-06 18:38

"Thomas H." skriver:
>
> Det var længe! Er du sikker?

Det ville jeg gøre...

> Synes den har gjort det længe, det er ekstra slemt når an slår aircon til...

Der er bare meldt generelt "vatarm", eller ???

Hvornår har den sidst fået ½ time på fuld skrue ???

> Hvad skal man så bruge, hvis man ikke må bruge den type?

Det der er lavet til bilen.

Et andet luftfiler hjælper alligevel ikke særligt meget.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Thomas H. (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 09-02-06 20:17


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43EB7E0F.6BE84680@du.kan.finde.den...

> Det ville jeg gøre...

Jo men er der ingen der rent faktisk ved det?


> Der er bare meldt generelt "vatarm", eller ???

Ja den er for sløv i længden


> Hvornår har den sidst fået ½ time på fuld skrue ???

Nu bor jeg jo i Danmark, så det betragtes som en af de 8 dødssynder ...


> Det der er lavet til bilen.
>
> Et andet luftfiler hjælper alligevel ikke særligt meget.

Når jeg nu skriver at jeg kunne mærke forskel, både på mellemacceleratione
og benzinforbrug, var det jo ikke løgn.



Brian (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-02-06 20:39

Thomas H. wrote:

> Jo men er der ingen der rent faktisk ved det?

Ford

Det er ikke alle biler der nulstiller når man piller strømmen.

>> Et andet luftfiler hjælper alligevel ikke særligt meget.
>
> Når jeg nu skriver at jeg kunne mærke forskel, både på
> mellemacceleratione og benzinforbrug, var det jo ikke løgn.

Det kan så også skyldes at du gik fra et gammelt filter, til
et nyt frisk et.

/Brian



Thomas H. (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-06 08:08


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43eb9a15$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Thomas H. wrote:
>
>> Jo men er der ingen der rent faktisk ved det?
>
> Ford
>
> Det er ikke alle biler der nulstiller når man piller strømmen.

Nej, derfor ville det være rart at folk kun skrev hvis de vidste noget om
det, i stedet for "det ville jeg gøre"



Lars Hansen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 09-02-06 23:12


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43eb5623$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Jeg har lidt bøvl med noget periodisk ujævn tomgang i Mondeoen, så jeg
> tænkte at jeg ville resette computeren.
> Skal man bare pille batteriet af i et minuts tid, eller hive en sikring
> ud?
>
> Og hvad er fremgangsmåden når den skal startes op igen? Hørte engang noget
> med at den skulle stå 5 min. i tomgang uden at røre noget, og så køre en
> god tur. Den tur, skal det være blandet kørsel med noget sejtræk og et par
> accelerationer helt op til rødt felt,eller hvad? Håber på at høre lidt
> erfaringer.
>
>
> Jeg tænkte på at jeg ville gøre det i forbindelse med at jeg købte et
> KN-luftfilter, det gav faktisk noget på Escorten, så jeg håber på at få
> lidt ekstra på Mondeoen også - for den er godt nok sløv. Det generer mig
> ikke så meget ved aceeleration, at den ikke er så hurtig, men
> mellemaccelerationerne er simpelthen ulidelige, man skal et gear ned
> hvergang for at komme afsted.
>
> Hvor køber man billigst et KN-filter?
>
> --
> Thomas H. - www.thhe.dk
>
Hej Thomas

Her følger vejledningen fra Haynes-manualen.

To allow the ECU to relearn

these values, start the engine and run it as

close to idle speed as possible until it

reaches its normal operating temperature,

then run it for approximately two minutes at

1200 rpm. Next, drive the vehicle as far as

necessary - approximately 5 miles of varied

driving conditions is usually sufficient - to

complete the relearning process.

Jeg har flere gange, med held, benyttet den vejledning.

Med hensyn til filter vil jeg ikke anbefale et olievådt KN-filter. Jeg har
prøvet det og det var ikke lykken. Acceptér at mondeoen er en død
sild........ Jeg prøvede flere forskellige filtre uden held. Det eneste jeg
ved med sikkerhed virker er en omprogrammering af ECU´en. En kammerat var et
smut i Tyskland og få gjort det, og det gav den lidt flere kræfter, men
mondeoen er og bliver en død sild.....



MVH

Lars Hansen



Thomas H. (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-06 08:07


"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
news:H6PGf.6659$zr.670@news.get2net.dk...

> Hej Thomas
>
> Her følger vejledningen fra Haynes-manualen.
>
> To allow the ECU to relearn
>
> these values, start the engine and run it as
>
> close to idle speed as possible until it
>
> reaches its normal operating temperature,
>
> then run it for approximately two minutes at
>
> 1200 rpm. Next, drive the vehicle as far as
>
> necessary - approximately 5 miles of varied
>
> driving conditions is usually sufficient - to
>
> complete the relearning process.
>
> Jeg har flere gange, med held, benyttet den vejledning.
>
> Med hensyn til filter vil jeg ikke anbefale et olievådt KN-filter. Jeg har
> prøvet det og det var ikke lykken. Acceptér at mondeoen er en død
> sild........ Jeg prøvede flere forskellige filtre uden held. Det eneste
> jeg ved med sikkerhed virker er en omprogrammering af ECU´en. En kammerat
> var et smut i Tyskland og få gjort det, og det gav den lidt flere kræfter,
> men mondeoen er og bliver en død sild.....


Mange tak, ved du så noget om hvor lang tid batteriet skal være pillet af?
Det KN-filter jeg havde i Escorten var altså ikke vådt, og jeg kan ikke
forstå hvordan det skulle kunne ødelægge elektronik? Den eneste
luftmængdemåler jeg har haft skilt ad, var den fra min gamle Bimmer, og det
var altså et spjæld i en luftkanal, hvor akslen i spjældet gik op i et
potentiometer, om man så læssede 50 liter olie i gennem der, var der ikke
noget elektronik der kunne tage skade - om det er lavet anderledres på en
Mondeo ved jeg dog ikke.

Thomas




Klaus D. Mikkelsen (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-06 08:20

"Thomas H." skriver:
>
> Det KN-filter jeg havde i Escorten var altså ikke vådt,

Skulel det ikke vædes i olie ?

> og jeg kan ikke
> forstå hvordan det skulle kunne ødelægge elektronik?

I mange nye motorer sidde der en lille dims der måler på indgangsluften,
for at kunne styre motoren. Den luft er rimeligt ren, efter den har
været gennem det originale luftfilter. Begynder du at forurene luften
med oliepartikler, bliver måleren forurenet og måler forkert.




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas H. (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-06 09:40


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43EC3EA0.25D6CDD4@du.kan.finde.den...

> Skulel det ikke vædes i olie ?

Det mener jeg ikke...

> I mange nye motorer sidde der en lille dims der måler på indgangsluften,
> for at kunne styre motoren. Den luft er rimeligt ren, efter den har
> været gennem det originale luftfilter. Begynder du at forurene luften
> med oliepartikler, bliver måleren forurenet og måler forkert.

Ok det er nok ligesom en moderne luftmåler så, det er vist en lille tråd der
ændrer impedans eller noget...
Men hvis det ødelægger motoren, hvorfor laver man dem så??



Klaus D. Mikkelsen (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-06 09:50

"Thomas H." skriver:
>
> Ok det er nok ligesom en moderne luftmåler så, det er vist en lille tråd der
> ændrer impedans eller noget...

Jeps. Kig evt på gruppens hjemmeside, der er noget om, hvordan man
ranser en LMM på en VW.

> Men hvis det ødelægger motoren, hvorfor laver man dem så??

Fordi det er "smart" og man tjener penge på det.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas H. (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-06 10:40


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43EC53AD.D274217D@du.kan.finde.den...

> Jeps. Kig evt på gruppens hjemmeside, der er noget om, hvordan man
> ranser en LMM på en VW.

Link?


>> Men hvis det ødelægger motoren, hvorfor laver man dem så??
>
> Fordi det er "smart" og man tjener penge på det.

Joo men hvis tingene gik i stykker ville det jo ikke være "smar" og folk
ville vel så ikke købe dem?



Klaus D. Mikkelsen (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-06 10:53

"Thomas H." skriver:
>
> Link?

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/rens_maf/rensmaf.htm

> Joo men hvis tingene gik i stykker ville det jo ikke være "smar" og folk
> ville vel så ikke købe dem?

Jo, mennesket vil bedrages...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas H. (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-06 13:22


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43EC628B.667CBCF2@du.kan.finde.den...

> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/rens_maf/rensmaf.htm

Ok, men det er ikke helt som Lars beskriver, jeg må kigge på det engang...


> Jo, mennesket vil bedrages...

Joo...



Klaus D. Mikkelsen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-02-06 00:16

"Thomas H." skriver:
>
> Ok, men det er ikke helt som Lars beskriver, jeg må kigge på det engang...

Nej, det er i en volkefown


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Lars Hansen (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 10-02-06 10:18


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ec3bbb$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
> news:H6PGf.6659$zr.670@news.get2net.dk...
>
>> Hej Thomas
>>
>> Her følger vejledningen fra Haynes-manualen.
>>
>> To allow the ECU to relearn
>>
>> these values, start the engine and run it as
>>
>> close to idle speed as possible until it
>>
>> reaches its normal operating temperature,
>>
>> then run it for approximately two minutes at
>>
>> 1200 rpm. Next, drive the vehicle as far as
>>
>> necessary - approximately 5 miles of varied
>>
>> driving conditions is usually sufficient - to
>>
>> complete the relearning process.
>>
>> Jeg har flere gange, med held, benyttet den vejledning.
>>
>> Med hensyn til filter vil jeg ikke anbefale et olievådt KN-filter. Jeg
>> har prøvet det og det var ikke lykken. Acceptér at mondeoen er en død
>> sild........ Jeg prøvede flere forskellige filtre uden held. Det eneste
>> jeg ved med sikkerhed virker er en omprogrammering af ECU´en. En kammerat
>> var et smut i Tyskland og få gjort det, og det gav den lidt flere
>> kræfter, men mondeoen er og bliver en død sild.....
>
>
> Mange tak, ved du så noget om hvor lang tid batteriet skal være pillet af?
> Det KN-filter jeg havde i Escorten var altså ikke vådt, og jeg kan ikke
> forstå hvordan det skulle kunne ødelægge elektronik? Den eneste
> luftmængdemåler jeg har haft skilt ad, var den fra min gamle Bimmer, og
> det var altså et spjæld i en luftkanal, hvor akslen i spjældet gik op i et
> potentiometer, om man så læssede 50 liter olie i gennem der, var der ikke
> noget elektronik der kunne tage skade - om det er lavet anderledres på en
> Mondeo ved jeg dog ikke.
>
> Thomas
>
>
>
Hej igen Thomas

De gange jeg har haft gjort det har batteriet været pillet af et par timer.
Angående KN-filtret har jeg ikke oplevet at der gik noget i stykker, men den
kørte bare ikke ordenligt i motoren med sådan et vådt filter.
Et lille tip: Hvis du løfter luftfilter-kassen af kan du nede under finde en
lille meget tynd tråd. Rens den med lidt sprit på lidt vat og en lille
pincet. Det er noget der kan mærkes hvis ikke det er blevet gjort endnu. Det
giver en meget mere rolig motor og en bedre trækkraft synes jeg. Men pas på
ikke at knække den for så bliver det i hvert tilfælde ikke den bil du kører
op og køber en ny en i.

God fornøjelse med det.

Lars Hansen



Thomas H. (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-06 10:39


"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
news:XSYGf.11$_47.4@news.get2net.dk...
> Hej igen Thomas
>
> De gange jeg har haft gjort det har batteriet været pillet af et par
> timer.
> Angående KN-filtret har jeg ikke oplevet at der gik noget i stykker, men
> den kørte bare ikke ordenligt i motoren med sådan et vådt filter.
> Et lille tip: Hvis du løfter luftfilter-kassen af kan du nede under finde
> en lille meget tynd tråd. Rens den med lidt sprit på lidt vat og en lille
> pincet. Det er noget der kan mærkes hvis ikke det er blevet gjort endnu.
> Det giver en meget mere rolig motor og en bedre trækkraft synes jeg. Men
> pas på ikke at knække den for så bliver det i hvert tilfælde ikke den bil
> du kører op og køber en ny en i.
>
> God fornøjelse med det.


Det er muligt at jeg har gjort noget forkert på Escorte for det filter var
ikke vådt og den kørte glimrende
Ok jeg kigger lige på tråden når jeg får tid.

Tak
Thomas



Martin Johansen [600~ (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-02-06 16:09

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in
news:43ec5f80$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Det er muligt at jeg har gjort noget forkert på Escorte for det filter
> var ikke vådt og den kørte glimrende

Et KN-filter _er_ vådt - det er jo vædet i filterolie.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/

Bo Velschow (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 10-02-06 23:00


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43ec3bbb$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
> Mange tak, ved du så noget om hvor lang tid batteriet skal være pillet af?
> Det KN-filter jeg havde i Escorten var altså ikke vådt, og jeg kan ikke
> forstå hvordan det skulle kunne ødelægge elektronik? Den eneste
> luftmængdemåler jeg har haft skilt ad, var den fra min gamle Bimmer, og
> det var altså et spjæld i en luftkanal, hvor akslen i spjældet gik op i et
> potentiometer, om man så læssede 50 liter olie i gennem der, var der ikke
> noget elektronik der kunne tage skade - om det er lavet anderledres på en
> Mondeo ved jeg dog ikke.
>

Er det ikke en Zetec-E, du har i din bil?? Svjv er din Mondeo en Mk II,
ikke? Og beskrivelsen fra Haynes fra Lars Hansen er vist beregnet på Mk I
(Zetec)...

PS! Har selv haft umådelige tomgangsproblemer i min Mondeo Mk II - og der er
vist nok af potentielt defekte komponenter at rette mistanken mod
PPS! Fandt dette link http://www.btinternet.com/~madmole/, som godt nok
omhandler Zetec og ikke Zetec-E - men en del komponenter går vist igen i
Zetec-E.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark



Lars Hansen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 11-02-06 09:37


"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:43ed0d01$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43ec3bbb$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>
>> Mange tak, ved du så noget om hvor lang tid batteriet skal være pillet
>> af?
>> Det KN-filter jeg havde i Escorten var altså ikke vådt, og jeg kan ikke
>> forstå hvordan det skulle kunne ødelægge elektronik? Den eneste
>> luftmængdemåler jeg har haft skilt ad, var den fra min gamle Bimmer, og
>> det var altså et spjæld i en luftkanal, hvor akslen i spjældet gik op i
>> et potentiometer, om man så læssede 50 liter olie i gennem der, var der
>> ikke noget elektronik der kunne tage skade - om det er lavet anderledres
>> på en Mondeo ved jeg dog ikke.
>>
>
> Er det ikke en Zetec-E, du har i din bil?? Svjv er din Mondeo en Mk II,
> ikke? Og beskrivelsen fra Haynes fra Lars Hansen er vist beregnet på Mk I
> (Zetec)...
>
> PS! Har selv haft umådelige tomgangsproblemer i min Mondeo Mk II - og der
> er vist nok af potentielt defekte komponenter at rette mistanken mod
> PPS! Fandt dette link http://www.btinternet.com/~madmole/, som godt nok
> omhandler Zetec og ikke Zetec-E - men en del komponenter går vist igen i
> Zetec-E.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
> Danmark
>
Hej Thomas og Bo

Det er rigtigt. Min beskrivelse er til MK I.
Det er desværre en MK I´er jeg har rodet med, så jeg trækker mig ud her.

God weekend

Lars Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste