"Hans L. Jørgensen" skriver:
>
> Men når du skriver at kablet er ca. 8 mm. tykt svarer det nogenlund til 16
> kvadrat kabel.
Med mindre at det er et kabel med både + og minus i og man måler
isoleringen med.
> Jeg er nu ret overbevist om at det ikke er kablet der er den helt store
> synder, men derimod vio jeg kaste blikket på konverteren som laver 12 volt
> DC om til 220 volt AC. Her er der indtil flere ting der kan være årsag til
> at konverteren ikke giver den ønskede effekt.
Nej, da den virker fint med korte kabler til batteriet.
> 1. At den er indstillet til at afgive maksimal effekt ved 13,8 volt, når
> bilens motor er stoppet går batteriet meget hurtigt under 13 volt. Prøv
> eventuelt at starte motoren samtidig med at han kører med vinkelsliberen.
> Der kan også i forbindelse med lav inputspænding være tale om forskudt fase,
> men det vil være for langhåret at komme ind på her.
Nej, da den virker fint med korte kabler til batteriet.
> 2: Konverteren kan være deminsioneret for lille til at trække en strømsluger
> som en vinkelsliber jo er.
Nej, da den virker fint med korte kabler til batteriet.
> Hvorom alt er, jævnestrømskabler skal være meget kraftigere end
> vekseetrømskabler.
Nej, det er præcist det samme.
> Eventuelt kan han overveje ifald konverteren er dimensioneret korrekt, at
> målet spændingsfaldet på de 3 meter kabel, det kan godt være at kablet er
> for tyndt, det viser sig hvis der er et stort spændingsfald over kablet. Dog
> skal i være opmærksom på at det måles korrekt når vinkelsliberen kører med
> fuldt forbrug.
Rigtigt.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død