SDVC (hastighedssignal) på Peugeot 406
Fra : Eliasen

Dato : 08-02-06 16:43

Jeg står for at skulle finde tacho-signalet (SDVC) på min Peugeot 406 ('97)
og der skrives i manualen til VDO'en, at der i nogle bilmodeller er ført
SDVC ind til en af ledningerne til radioen. Er der en af hajerne herinde der
har en anelse om hvilken af ledningerne det skulle være eller hvor jeg i
givet fald trækker signalet fra?

--
Eliasen (nu også med VDO i bilen)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-02-06 16:59

> [...]
> herinde der har en anelse om hvilken af ledningerne det skulle være eller
> hvor jeg i givet fald trækker signalet fra?

Et af de gode steder at lede er http://www.tachosignale.de/ .

Niels

Fra : Eliasen

Dato : 08-02-06 17:12

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> Et af de gode steder at lede er http://www.tachosignale.de/ .

Halløj, genial side. Umiddelbart ser det så ud til at der skal findes et
signal i stikket ved motorblokken. Der er tilsyneladende ikke noget der skal
være nemt længere.

--
Eliasen

Fra : Brian

Dato : 08-02-06 19:36

Eliasen wrote:

> Halløj, genial side. Umiddelbart ser det så ud til at der skal findes
> et signal i stikket ved motorblokken. Der er tilsyneladende ikke
> noget der skal være nemt længere.

Har du tjekket i stikket ved radioen ?
Hvis der er et normalt ISO stik, plejer den at sidde ved pin 1.

Måske de har været gavmilde ved Peugeot

/Brian

Fra : Eliasen

Dato : 08-02-06 21:43

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in message

> Har du tjekket i stikket ved radioen ?
> Hvis der er et normalt ISO stik, plejer den at sidde ved pin 1.
>
> Måske de har været gavmilde ved Peugeot

Nix, den har jeg ikke checket. Gad vidst om jeg kan gøre skade ved at smide
pin 1 direkte på VDO'en?! Måske det er en okay idé at høre den lokale
Peugeot-pusher ad før jeg tænder loddekolben.

--
Eliasen

Fra : Brian

Dato : 08-02-06 21:59

Eliasen wrote:

> Nix, den har jeg ikke checket. Gad vidst om jeg kan gøre skade ved at
> smide pin 1 direkte på VDO'en?!

På en VDO radio, skal SDVC signalet ligges på pin 1. Det burde også
stå i manualen til radio'en - det gjorde det i min til en CD 4203.

Så afhængig af hvad Peugeot har af signal på pin 1, burde det kunne
lade sig gøre.

> Måske det er en okay idé at høre den
> lokale Peugeot-pusher ad før jeg tænder loddekolben.

Eller endnu bedre - rive din radio ud og kigge på stikket

/Brian

Fra : Eliasen

Dato : 08-02-06 23:44

> [...]
> lade sig gøre.

> Eller endnu bedre - rive din radio ud og kigge på stikket

I manualen til VDO'en står der ganske rigtigt at den skal fødes med
tacho-signalet på pin 1, men jeg er mere interesseret i hvor Peugeoten
smider det ud, hvis ikke det kun er fra stikket på motorblokken. :)

--
Eliasen

Fra : martin bjerre

Dato : 09-02-06 23:53

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Peugeot har IKKE ført tachosignal ind i bilen. Nogle få gange kan det findes
i BSI-boksen, ellers kun i motorrummet. Ledningsfarven varierer, men
ledningsnummeret er altid 6739

Martin (der har monteret navi i over 50 peugeoter)

Fra : Eliasen

Dato : 10-02-06 08:28

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> men ledningsnummeret er altid 6739
>
> Martin (der har monteret navi i over 50 peugeoter)

Perfekt oplysning. Tak, Martin. Nu skal der rodes. Jeg har ledt r.... ud af
bukserne i min Haynes, men der står intet om tacho.

--
Eliasen