I morgen sker det!
Fra : Jasper Norman

Dato : 07-02-06 23:21

Hejsa.

Så fik jeg sgu handlet bil.

Oven i købet midt i flytterodet, hvor jeg ikke har været på nettet i en
måned udover et par timer samlet set!! uha, det er ikke nemt at undvære
Internettet og ikke mindst usenet mens man ser på bil.

Nå, men det blev til en Mercedes E 220 CDi Aut. Avantgarde 2001. Sort metal
med sort læder indtræk. Xeon lys, DVD i nakkestøtterne og hele svineriet
Så kan det være at ungerne gider med ud og handle

Men jeg har som sagt ikke være på usenet i en måned... så jeg må hellere få
"nådesskuddet". Hvad <skulle> jeg have set efter, og hvilke overraskelser
kan der risikere at komme?

Den er synet i mandags, har lige fået fuld service, gearkassen er ny med
kvittering, og det er store sager heroppe i nordjylland

Kender nogen til en DK hjemmeside med gode råd ang. MB?

Mvh

Jasper

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 08-02-06 06:28

Jasper Norman wrote:

> Nå, men det blev til en Mercedes E 220 CDi Aut. Avantgarde 2001. Sort metal
> med sort læder indtræk. Xeon lys, DVD i nakkestøtterne og hele svineriet
> Så kan det være at ungerne gider med ud og handle

Tillykke - det lyder IMHO som en slæde man godt kan være bekendt

Knus
Regnar

Fra : TDN

Dato : 08-02-06 06:58

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvittering, og det er store sager heroppe i nordjylland
>
> Kender nogen til en DK hjemmeside med gode råd ang. MB?

Stort tillykke med bilen....

Jeg er dog lidt bekymret, når du nu skriver du ikke har haft tid på usenet,
da du måske ikke er opmærksom på de rustproblemer lige netop din årgang af
Mercedes har. Her er lidt læse stof:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf

http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2004/52-54.pdf

http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2005/14-17.pdf

Jeg mener dog at Mercedes er begyndt at betale for det hele i modsætning til
tidligere hvor de prøvede at fedte rustregninger på op til over 100.000 af
på kunderne. Jeg har fået at vide af en Mercedes pladesmed at nogle af disse
rustangrebne biler har været så slemme de blev sendt retur til
Mercedesfabrikken til genopbygning.

Jeg ved ikke om Mercedes kræver at der skal overholdes rusteftersyn for at
de betaler for rusten, men det er da nok værd at undersøge.

Mvh
Thomas

Fra : Lau

Dato : 08-02-06 08:09

MB E 220 CDi Aut - hvor fisefornemt - rent overflod - at du ikke skammer
dig - find dog et normalt leje for dine afløb som taxachauffør - det er jo
utåleligt at læse om - hvad er der nu galt med en Astra eller en Focus -
nogen tror de er mere end andre!

--
Lau
___,

/ \ .

PS Hvis du vil sælge billigt (fordi du skammer dig) så er jeg køber! Min
W124 300D kan godt tåle at blive fornyet. Rigtig held og lykke - håber du
får masser af glæde med den.

Fra : Brian

Dato : 08-02-06 19:43

Lau wrote:
> [...]
> taxachauffør - det er jo utåleligt at læse om - hvad er der nu galt
> med en Astra eller en Focus - nogen tror de er mere end andre!

Hmm... dem der har en newsreader der undlader signaturen, kan nemt
misforstå din kommentar

/Brian

Fra : Lau

Dato : 08-02-06 20:40

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Hmm... dem der har en newsreader der undlader signaturen, kan nemt
> misforstå din kommentar

Det er jeg ked af - vidste jeg ikke (dette er den hurtigste undskyldning der
længe er set i Danmark).
Men det der står under PS, er ikke en del af signaturen, så det må jo komme
med - eller hvorledes?

For dem der ikke kunne se det, så kommer der en "genudsendelse" her:

PS Hvis du vil sælge billigt (fordi du skammer dig) så er jeg køber! Min
W124 300D kan godt tåle at blive fornyet. Rigtig held og lykke - håber du
får masser af glæde med den.

vh
Lau

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-02-06 20:55

Lau wrote:

> [...]
> længe er set i Danmark).
> Men det der står under PS, er ikke en del af signaturen, så det må jo komme

Nixen.... en (rigtig) signatur har en startmarkering som er "-- " (ja
2xbindestreg og en blank (space). ALT der følger efter denne sekvens
bliver af mange newsreadere (korrekt) betragtet som signatur og dermed
ikke en del af det 'rigtige' indlæg. Man kan så vælge at den skal vise
signaturen fuldstændig, markere den så den fx. er grå istedet for sort,
eller helt fjerne den fra indlægget.

Thomas

Fra : Brian

Dato : 08-02-06 21:08

Lau wrote:

> Det er jeg ked af - vidste jeg ikke (dette er den hurtigste
> undskyldning der længe er set i Danmark).

LOL

> Men det der står under PS, er ikke en del af signaturen, så det må jo
> komme med - eller hvorledes?

Alt der står under de to -- er vel sådan set at regne for signaturen.

/Brian

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-02-06 02:36

> Hmm... dem der har en newsreader der undlader signaturen, kan nemt
> misforstå din kommentar

He he. Min outlook viser godt nok det hele, men teksten står rimeligt langt
nede... og jeg må da indrømme, at jeg allerede havde klikket på "reply" og
skrevet en smule før jeg opdagende, at det var ironisk ment. (som jeg da
opfatter det

Men uha uha... ikke at dette skal opfattes som en fornærmelse mod de der har
købt en spritny Focus / Astra. Dette ville muligvis være et mere fornuftigt
valg. Men jeg vil bestemt tillade mig at tilføje at der er en kæmpemæssig
forskel på en 4 år gammel MB og en Ford. Uanset at denne er ny.

For at bevare husfreden, måtte jeg tage med konen ud i en Passat fra 2004.
Det var en 130 HK Trendline, og kørte da fint fint. Men det var ikke noget
hvor man sagde: wow.. her vil jeg gerne køre 30.000 km om året i de næste 3
år. Men konen var "bange" for de mange km en MB normalt har rullet. Men da
hun først så / prøvede vidunderet... nypoleret, blå lygter (som jeg måtte
gøre hende ops. på .-)), fint sort læder overalt incl. de bagerste
nakkestøtter, som man kan lægge ned fra førerpladsen??? (hvorfor), alt i
udstyr var hun heldigvis solgt.

Men nu holder den heldigvis lige uden for døren Med en diesel chippet
til 170 HK og venter bare på, at jeg gider at køre på arbejde...

Mvh

Jasper

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 09-02-06 03:17

> incl. de bagerste nakkestøtter, som man kan lægge ned fra førerpladsen?
> (hvorfor)

Når du skal bakke, kan det være rimeligt uoverskueligt
at have de 3 nakkestøtter til at spærre for udsynet. Der-
for kan du lægge nakkestøtterne ned fra førerpladsen...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-02-06 06:42

"DJ Bobo \(211 16\)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Når du skal bakke, kan det være rimeligt uoverskueligt
>at have de 3 nakkestøtter til at spærre for udsynet. Der-
>for kan du lægge nakkestøtterne ned fra førerpladsen...

Hvad så hvis der sidder 3 personer i bagsædet ?

(det undrer mig lidt, at man ikke har opfundet nogle nakkestøtter, der
først popper op, når der sidder nogen i bagsædet)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 09-02-06 22:36

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis der sidder 3 personer i bagsædet ?

Så må de jo dukke sig...

> (det undrer mig lidt, at man ikke har opfundet nogle nakkestøtter, der
> først popper op, når der sidder nogen i bagsædet)

Tja'

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-02-06 23:23

> Så må de jo dukke sig...

Hehe. Ja, jeg håbede da også på, at jeg kunne lave lidt sjov med ungerne,
men nakkestøtterne ryger desværre tilbage, og dunker dermed ikke nogen i
hovedet. Det kunne ellers være en kanon måde at holde ungerne vågne på

Jeg har til gengæld ikke fundet ud af, at få dem til at rykke tilbage på?
Kan det virkelig passe, at man skal bevæge sit blegfede legme ud af
fordøren, for derefter at besvære sig med at flå nakkestøtterne tilbage på
plads? Det er sgu noget der kræver et stop ved den nærmeste bager eller
pølsevogn

Mvh

Jasper

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 10-02-06 06:49

> [...]
> plads? Det er sgu noget der kræver et stop ved den nærmeste bager eller

Nkkestøtter bagi anvender man jo kun, når nogen sidder på bagsædet !
Derfor behver du ikke at bevæge dit blegfede legeme ud af bilen for at
lå nakkestøtterne på plads. Det klarer passageren selv...

Nej, man skal ikke køre med dem oppe for at det skal se godt ud

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-06 07:53

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev :

>Det kunne ellers være en kanon måde at holde ungerne vågne på

Du kan bare smide en cd på med Vikingerne - det holder de fleste
travlt beskæftiget med at holde maveindholdet indenbords

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-02-06 12:11

jan@stevns.net skriver:

> Du kan bare smide en cd på med Vikingerne - det holder de fleste
> travlt beskæftiget med at holde maveindholdet indenbords

HØRT !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : AT

Dato : 08-02-06 08:31

2 muligheder:

Få den undersøgt for rust, herefter - Rust beskyttelse, rust beskyttelse og
rust beskyttelse

Eller - sælg den og undgå rust problemer.

Herudover er det en fantastisk bil og nu hvor jeg kører A6 sætter jeg endnu
mere pris på den lejlighedsvise tur i en Mercedes taxi.

/AT

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-02-06 23:18

> Herudover er det en fantastisk bil og nu hvor jeg kører A6 sætter jeg
> endnu mere pris på den lejlighedsvise tur i en Mercedes taxi.

Sjovt du siger det... en kollega har i et års tid kørt Passat, men
"opgraderede" til en A6 2004 eller05? men han var rent faktisk skuffet over
bilen. Eller det er måske en forkert måde at udtrykke det på, men han var
skuffet over, at det ikke er større forskel på en Passat og en A6´er.
Specielt ved motorvejskørsel, klager han over, at den støjer en del. Men
igen... en A6´er er da en fantastisk bil, som jeg faktisk synes er en lille
bitte bitte smule flottere end MB (uha det gør ondt at sige det men den
runde bagende er i en klasse for sig!

Mvh

Jasper

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 08-02-06 09:22

Fed bil, tillykke! Har selv haft sådan en.

Hvor langt har den kørt?

Tjek lige, om der er rust under gummilisterne i dørene. Hvis der er, skal du
straks pive over det hos Mercedes.

Hvis der er fuld service hos MB, kan du se om generatoren er skiftet. Den er
dyr... og holder ikke evigt... Min døde ved 300.000... Og man kan ikke nøjes
med at skifte kullene, da den er hermetisk lukket og en del af kølesystemet.

Det kan godt svare sig at få renset indsprøjtningsdyserne eller få dem
skiftet. De er ikke specielt dyre, men det er ligesom at få chiptunet bilen
Der kommer virkelig hul igennem! Når man så bagefter kører i en netop
frikørt taxa, som er helt kokset til, mærker man tydeligt forskellen.

Men det er en dejlig bil! Den kører fantastisk godt.

Rasmus

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-02-06 11:31

> Hvor langt har den kørt?

Sølle 330.000 km

> Tjek lige, om der er rust under gummilisterne i dørene. Hvis der er, skal
> du straks pive over det hos Mercedes.

Den har fået skiftet 3 døre og bagklappen af mercedes. De mener nu, at den
skulle være fri for mere rust. Derudover er den undervognsbehandlet med
garanti.

> [...]
> er dyr... og holder ikke evigt... Min døde ved 300.000... Og man kan ikke
> nøjes med at skifte kullene, da den er hermetisk lukket og en del af

Der er desværre ikke service fra MB.

> Det kan godt svare sig at få renset indsprøjtningsdyserne eller få dem
> skiftet. De er ikke specielt dyre, men det er ligesom at få chiptunet
> bilen

Jeg har overvejet at chippe den. Men jeg hørte fra en kollega, at det ikke
er specielt godt med den lille motor.

> Men det er en dejlig bil! Den kører fantastisk godt.

Glæder mig også som et lille barn.

Mvh

Jasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-02-06 13:32

"Jasper Norman" <ahrensbach_FJERNES@pc.dk> wrote in

> Sølle 330.000 km

Den er jo knapt nok kørt til :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-02-06 13:52

"Rasmus (2600)" <news.friis.vestergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[KLIP]

> Der kommer virkelig hul igennem! Når man så bagefter kører i en netop
> frikørt taxa, som er helt kokset til, mærker man tydeligt forskellen.

Øhhhh - kokset til? Ja det sker sgu ikke i "min" bil da! Tror ikke det er et
generelt problem på (frikørte) taxaer

> Men det er en dejlig bil! Den kører fantastisk godt.

Derom er vi til gengæld helt og aldeles enige.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-02-06 14:20

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Så fik jeg sgu handlet bil.

Tillykke!!!
Nu ser hverken konen eller vi andre så meget til dig det næste stykke tid -
du vil være på vejen hele tiden

Du skriver et andet sted at det ikke er autoriseret MB-service der er lavet
på den.
Jeg gætter på at den derfor er brugtimporteret i sin tid og derfor er en del
af det MB kalder det grå marked.
Eneste ulempe ved det *kan* være at de ikke-autoriserede værksteder ikke
følger helt de samme serviceplaner, og alt hvad der bliver beordret skiftet
fra fabrikkens siden bliver også sjældent skiftet på det grå marked. Det er
umuligt at sige om det er tilfældet med netop din bil. Når MB skifter noget
på bilerne sker det ofte i bestemte stelnummerserier, så modelbetegnelsen er
ikke nok til at afgøre om det er tilfældet. Tror kun det er et autoriseret
værksted der kan fortælle dig om det er tilfældet.

En ny gearkasse er jo altid en dejlig ting. Så må man gå ud fra at der også
er kommet ny styreboks i med den seneste software, og så skulle den gerne
fungere upåklageligt de næste mange km.

Når rusten er tjekket - og tilsyneladende i orden - er der et par andre ting
jeg ville tjekke.

Undervognen er ikke svag på modellen, men ofte mærket af taxakørsel. Jeg
gætter på den har gået mellerm 250 og 350.000 km så fjedre og støddæmpere
kan godt være "lidt trætte".
Se om der er lavet service på A/C'en. Den har formentlig kørt det meste af
tiden som taxa, og kan derfor nogen gange godt trænge til et
eftersyn/efterfyldning af kølemiddel. Det er til gengæld ret nemt at tjekke
om den umiddelbart virker som den skal. Fuld kulde og se om du fryser og
fuld varme og se om du sveder

Hvis du ikke er helt rolig med hensyn til rusten så skal du gå alle kanter
på bilen efter. Kig under alle gummilister og i alle samlinger efter rust.
Der er derfra den kommer snigende (eller løbende på de første modeller).

Og så ellers endnu engang tillykke. Husk nu at det eneste problem er at du
nu aldrig vil finde dig godt tilrette i noget andet køretøj (det skulle da
lige være en 320 CDI

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-02-06 00:39

> du vil være på vejen hele tiden

Jeps. Nu kan det være at jeg kan tage mig sammen og få lavet nogle
forsikringer

> [...]
> lavet
> på den.
> Jeg gætter på at den derfor er brugtimporteret i sin tid og derfor er en

Nej, den er serviceret hos MB mens den kørte som taxi i Birkerød. Sidste
service blev foretaget ved 290.000 herefter er det et Bosch værksted der har
set den efter. Så jeg håber da det er ok?

> [...]
> også
> er kommet ny styreboks i med den seneste software, og så skulle den gerne

Satser på, at den holder min tid

> Undervognen er ikke svag på modellen, men ofte mærket af taxakørsel. Jeg
> gætter på den har gået mellerm 250 og 350.000 km så fjedre og støddæmpere
> kan godt være "lidt trætte".

Hvordan mærker man det? Jeg er vant til en "alm" bil, og synes at denne er
dælens godt affjedret...

> [...]
> Der er derfra den kommer snigende (eller løbende på de første modeller).

Ja, det var sådan sælger opdagede det (eller en af hans bekendte) Der var
begyndende rust under gummilisterne over dørene. Men det er da fint at MB
dækkede det. Kan man regne med, at de også dækker nu, hvor bilen er ved at
være oppe i alderen?

> Og så ellers endnu engang tillykke. Husk nu at det eneste problem er at du
> nu aldrig vil finde dig godt tilrette i noget andet køretøj (det skulle da
> lige være en 320 CDI

Uha... tør ikke prøve den. Men det bliver måske den næste. Men jeg har godt
nok hørt, at rigtigt mange der køber MB, herefter aldrig køber andet!

Tør man gætte på, hvad du kører i ?

Mvh

Jasper

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 09-02-06 09:58

> Jeps. Nu kan det være at jeg kan tage mig sammen og få lavet nogle
> forsikringer

Ja nu er det da ikke bilen der forhindrer dig i hvert fald

> [...]
har
> set den efter. Så jeg håber da det er ok?

Jamen så længe MB har haft den så længe må vi gå ud fra at alt er som det
skal være.
Det er formentlig også grunden til at der er lavet så meget rust på den.

> Satser på, at den holder min tid

Ellers så skal du godt nok "tage dig sammen"

> Hvordan mærker man det? Jeg er vant til en "alm" bil, og synes at denne er
> dælens godt affjedret...

Det er den også, og en slidt undervogn kan komme til udtryk på flere måder.
Hvis du har nogen af de "fikse" skilpaddebump i nærheden kan du bruge dem
til at teste sammen med et par almindelige bump.
List over dem med nedrullede vinduer - kommer der nogen knirkelyde af nogen
art kan der være problemer. Mener at der også på E-klassen sidder nogen
bøsninger (der gør i hvert fald på C-klassen) der specielt i bagenden kan
blive slidte - og det resulterer i knirkelyde ved belastning.
Ellers er der den gode gammeldags metode med at påvirke støddæmperne ved at
trykke på bilen med hænderne mens du holder stille. Husk nu for guds skyld
at gøre det på skærmene og ikke på en af klapperne. Det er lidt for tidligt
til buler
Chancen for at den har fået skiftet noget af det er dog ret stor. Det er
ofte noget af det der renoveres når den er frikørt.

> [...]
> dækkede det. Kan man regne med, at de også dækker nu, hvor bilen er ved at

Det er lidt mere tvivlsomt om de dækker betingelsesløst. Den rustsag på de
modeller har udviklet sig gennem årene.
I starten ville MB ikke dække noget som helst fordi man fra tysk ikke mente
der var et problem.
De blev klogere, men det skyldtes svjv at den danske afdeling fik overtalt
den tyske til at der rent faktisk var et problem efterhånden som det
strømmede ind med klager (jeg har hørt om en bil der havde gået 10.000 km få
4 nye døre og 2 nye klapper samt en heloplakering)
Dernæst kom problemet med om bilen var solgt gennem de autoriserede
forhandlere eller den grå kanal.
I starten var holdningen at hvis MB aldrig havde set bilen (altså at den kun
havde været på det grå marked) ville de ikke dække noget som helst.
Så vidt jeg er orienteret er der blødt lidt op for den holdning, men stadig
vist ikke så de dækker fuldt ud. Der vil være en del der skal betales af
kunden.
Det er dog noget andet hvis den altid er kommet hos MB. Så skulle der ikke
være nogen problemer.
I betragtning af at den har rullet så langt burde der heller ikke komme
flere problemer i døre og klapper de første mange år. Sørg dog for at når du
får den efterbehandlet så sker det hos nogen der har (og ikke minst bruger)
de rigtige sprøjtediagrammer.

> Uha... tør ikke prøve den. Men det bliver måske den næste. Men jeg har
godt
> nok hørt, at rigtigt mange der køber MB, herefter aldrig køber andet!

Velkommen i flokken

> Tør man gætte på, hvad du kører i ?

Synes gættet udeblev
På arbejde en E220 CDI Elegance i stc-udgave fra 20 december (årets bedste
julegave). Nu med godt 13.000 på tælleren.
Privat en W124 E300D aut fra 8/93 (en af de første E-klasser) med godt
541.000 på tælleren. Naturligvis en frikørt taxa

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-02-06 22:49

> Privat en W124 E300D aut fra 8/93 (en af de første E-klasser) med godt
> 541.000 på tælleren. Naturligvis en frikørt taxa

Ja, det er da utroligt som de kan. Og endnu mere utroligt at man stadig kan
få en ganske god pris for en bil der har kørt 12 gange rundt om jorden

Jeg har en kollega der kører rundt i en japansk importeret 190´er.(hvorfor
den er kommet derfra, aner jeg ikke) Den har fra sidst i 80´erne mener jeg,
og har kørt 500-600.000, han er lige blevet budt 65.000 for den! Ufatteligt.

Mht. taxa... mener du, at det ligefrem skulle være en fordel at den har en
fortid som hyrevogn? Jeg blev forresten idag, fortalt, at E220´eren muligvis
ikke er jordens bedste frikørte taxa, da den åbenbart ikke skulle have det
så godt med at stå i tomgang. Er det mon bare en skrøne?

Men skidt da også bare med det. Det gælder vel om, at nyde bilen mens man
kan.

Mvh

Jasper

Fra : TDN

Dato : 10-02-06 06:51

> [...]
> have det så godt med at stå i tomgang. Er det mon bare en skrøne?
>
> Men skidt da også bare med det. Det gælder vel om, at nyde bilen mens man

Det er korrekt at 220CDI har tendens til at revne topstykke og slå hul på
toppakningen.

Læs vedlagte:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/80-82.pdf

Det står i afsnittet "Motor/transmission"

Mvh.
Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-02-06 17:18

> [...]
kan
> få en ganske god pris for en bil der har kørt 12 gange rundt om jorden

Ja der er ikke ret mange andre bilmærker der kan være med der.

> [...]
jeg,
> og har kørt 500-600.000, han er lige blevet budt 65.000 for den!

Imponerende. Det *må* være fordi det er en japansk importeret sag. De er
sjældne
Og så er der altså en tendens til at specielt 190'erne har holdt prisen
ekstremt godt. Hvorfor præcis de gør det ved jeg ikke.

> [...]
> ikke er jordens bedste frikørte taxa, da den åbenbart ikke skulle have det
> så godt med at stå i tomgang. Er det mon bare en skrøne?

Det kan både være en fordel og en ulempe. Nogle kollegaer har
"firmabil-attituden" og mener at da det jo bare er vognmandens bil, så kan
den holde til hvad som helst. Det betyder desværre at nogle frikørte taxaer
mildt sagt skal renoveres før de kan sælges videre. Der er også forskel på
om det er 2 mand der frikører den - eller 8-10 forskellige. Ikke
nødvendigvis fordi de kører svinsk, men fordi de kører forskelligt.
Jeg har det sådan at hvis bilen går i stykker - ja så kan jeg ikke tjene
penge. Derfor er jeg mere øm over den end over min egen - og den er jeg
ellers øm over

Som udgangspunkt er der 2 fordele ved at den har kørt som taxa. Dels har den
ikke været udsat for særligt mange koldstarter, og dels er den serviceret af
MB. Det sidste betyder bl.a. at "generelle" fejl er rettet. Eksemplet blev
sidste set med vores gamle bil i december. Mens vognmanden var i Roskilde
efter den nye bil stod den gamle parkeret hos MB i Næstved. Mens han var væk
skiftede de lige nogen motordele - der var kommet besked fra MB i Tyskland
om at de skulle skiftes fordi man havde konstateret en fejl på visse
modeller, og nu havde de jo bilen stående et par timer alligevel. Fin
service.
Endelig er der den fordel at fejl i en taxa ikke får lov til at blive
gamle - ikke i vores i hvert fald. Er der noget galt kommer den på værksted
med det samme. På den måde får en lille fejl ikke lov til at udvikle sig til
noget værre.
Jeg ved at der naturligvis er undtagelser fra ovenstående. Bilen kan være
importeret og serviceret på det grå marked - men kan nu stadig være et godt
køb. Den kan være kørt af nogen der er ligeglade og ejet af en vognmand der
er endnu mere ligeglad - de findes desværre. Som med alle andre brugtbil-køb
skal man derfor kigge sig godt for.

Som du også kan se i et andet svar er der åbenbart noget om snakken med
revnede topstykker.
Jeg har ransaget de mørke kroge af hukommelsen, men jeg har faktisk aldrig
hørt om det før - og dermed selvsagt aldrig oplevet det

> Men skidt da også bare med det. Det gælder vel om, at nyde bilen mens man
> kan.

Nemlig. Afsted med dig

Fra : Jasper Norman

Dato : 11-02-06 00:06

> Nemlig. Afsted med dig

Ole... du lyder som en guldgrube for en førstegangs MB-ejer. Jeg vil tillade
mig at beholde din e-mail adr. hvis der skulle dukke noget op. Hvis det
altså er ok med dig?

Mvh

Jasper

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-02-06 17:17

> Ole... du lyder som en guldgrube for en førstegangs MB-ejer. Jeg vil
tillade
> mig at beholde din e-mail adr. hvis der skulle dukke noget op. Hvis det
> altså er ok med dig?

Tak for de pæne ord, og det er bare helt i orden - du og andre er altid
velkommen

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved