"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:43ea812b$0$38631$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> Jeps. Nu kan det være at jeg kan tage mig sammen og få lavet nogle
> forsikringer
>
Ja nu er det da ikke bilen der forhindrer dig i hvert fald
>
> Nej, den er serviceret hos MB mens den kørte som taxi i Birkerød. Sidste
> service blev foretaget ved 290.000 herefter er det et Bosch værksted der
har
> set den efter. Så jeg håber da det er ok?
>
Jamen så længe MB har haft den så længe må vi gå ud fra at alt er som det
skal være.
Det er formentlig også grunden til at der er lavet så meget rust på den.
> > En ny gearkasse er jo altid en dejlig ting. Så må man gå ud fra at der
> > også
> > er kommet ny styreboks i med den seneste software, og så skulle den
gerne
> > fungere upåklageligt de næste mange km.
>
> Satser på, at den holder min tid
>
Ellers så skal du godt nok "tage dig sammen"
>
> > Undervognen er ikke svag på modellen, men ofte mærket af taxakørsel. Jeg
> > gætter på den har gået mellerm 250 og 350.000 km så fjedre og
støddæmpere
> > kan godt være "lidt trætte".
>
> Hvordan mærker man det? Jeg er vant til en "alm" bil, og synes at denne er
> dælens godt affjedret...
>
Det er den også, og en slidt undervogn kan komme til udtryk på flere måder.
Hvis du har nogen af de "fikse" skilpaddebump i nærheden kan du bruge dem
til at teste sammen med et par almindelige bump.
List over dem med nedrullede vinduer - kommer der nogen knirkelyde af nogen
art kan der være problemer. Mener at der også på E-klassen sidder nogen
bøsninger (der gør i hvert fald på C-klassen) der specielt i bagenden kan
blive slidte - og det resulterer i knirkelyde ved belastning.
Ellers er der den gode gammeldags metode med at påvirke støddæmperne ved at
trykke på bilen med hænderne mens du holder stille. Husk nu for guds skyld
at gøre det på skærmene og ikke på en af klapperne. Det er lidt for tidligt
til buler
Chancen for at den har fået skiftet noget af det er dog ret stor. Det er
ofte noget af det der renoveres når den er frikørt.
>
> > Hvis du ikke er helt rolig med hensyn til rusten så skal du gå alle
kanter
> > på bilen efter. Kig under alle gummilister og i alle samlinger efter
rust.
> > Der er derfra den kommer snigende (eller løbende på de første modeller).
>
> Ja, det var sådan sælger opdagede det (eller en af hans bekendte) Der var
> begyndende rust under gummilisterne over dørene. Men det er da fint at MB
> dækkede det. Kan man regne med, at de også dækker nu, hvor bilen er ved at
> være oppe i alderen?
>
Det er lidt mere tvivlsomt om de dækker betingelsesløst. Den rustsag på de
modeller har udviklet sig gennem årene.
I starten ville MB ikke dække noget som helst fordi man fra tysk ikke mente
der var et problem.
De blev klogere, men det skyldtes svjv at den danske afdeling fik overtalt
den tyske til at der rent faktisk var et problem efterhånden som det
strømmede ind med klager (jeg har hørt om en bil der havde gået 10.000 km få
4 nye døre og 2 nye klapper samt en heloplakering)
Dernæst kom problemet med om bilen var solgt gennem de autoriserede
forhandlere eller den grå kanal.
I starten var holdningen at hvis MB aldrig havde set bilen (altså at den kun
havde været på det grå marked) ville de ikke dække noget som helst.
Så vidt jeg er orienteret er der blødt lidt op for den holdning, men stadig
vist ikke så de dækker fuldt ud. Der vil være en del der skal betales af
kunden.
Det er dog noget andet hvis den altid er kommet hos MB. Så skulle der ikke
være nogen problemer.
I betragtning af at den har rullet så langt burde der heller ikke komme
flere problemer i døre og klapper de første mange år. Sørg dog for at når du
får den efterbehandlet så sker det hos nogen der har (og ikke minst bruger)
de rigtige sprøjtediagrammer.
> > Og så ellers endnu engang tillykke. Husk nu at det eneste problem er at
du
> > nu aldrig vil finde dig godt tilrette i noget andet køretøj (det skulle
da
> > lige være en 320 CDI
>
> Uha... tør ikke prøve den. Men det bliver måske den næste. Men jeg har
godt
> nok hørt, at rigtigt mange der køber MB, herefter aldrig køber andet!
>
Velkommen i flokken
>
> Tør man gætte på, hvad du kører i ?
>
Synes gættet udeblev
På arbejde en E220 CDI Elegance i stc-udgave fra 20 december (årets bedste
julegave). Nu med godt 13.000 på tælleren.
Privat en W124 E300D aut fra 8/93 (en af de første E-klasser) med godt
541.000 på tælleren. Naturligvis en frikørt taxa
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved