Jette Bechmann
Fra : Zilly ink

Dato : 07-02-06 20:43

Den kone fortjener sq da en hyldestside, men jeg synes ikke
rigtig der er noget at finde på google og det må da være en fejl!

Postulat:
Hun gør mere for trafiksikkerheden end nogen anden, alene pga.
hendes humør og skæve kommentarer i DR´s trafikradio.
--
zillyink.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-02-06 21:42

> Hun gør mere for trafiksikkerheden end nogen anden, alene pga. hendes
> humør og skæve kommentarer i DR´s trafikradio.

Jeg synes personligt, hun fylder æteren (og ødelægger mine spændende
programmer på P1) med så ufatteligt meget ligegyldiugt æwl, så det halve kan
være nok.

Det er SÅ sjældent, at hendes åndssvage afbrydelser har nogen konstruktiv
relevans for mig - og som ikke er bare er en omgang "der er kø i dag - samme
sted som i går - og samme stads om i morgen".

(Det samme gælder i andre P4-regioner end hos Københavns Radio - men hun er
dog ligegodt den værste - og jeg har boet næsten overalt i Danmark.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 08-02-06 10:14

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>(Det samme gælder i andre P4-regioner end hos Københavns Radio - men hun er
>dog ligegodt den værste - og jeg har boet næsten overalt i Danmark.)

Min bilradio har en knap, hvor jeg kan slå det skidt fra og til som
jeg lyster, jeg har nemlig heller ikke gavn af det til daglig, kører
ikke på de veje, som der oftest meldes om.
Når jeg så skal tværs igennem landet, så slår jeg det til.

Ellers får jeg spat af at høre DR Fyn fortælle at der ikke er nogen kø
i dag - totalt overflødig melding.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-02-06 10:29

> Ellers får jeg spat af at høre DR Fyn fortælle at der ikke er nogen kø
> i dag - totalt overflødig melding.

Enig - og DR Fyn er også trætte af, at de skal sige det æwl.... Men der er
company policy...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 11:17

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig - og DR Fyn er også trætte af, at de skal sige det æwl.... Men der er
> company policy...

På den anden side, er jeg glad for min TMC.

De gule prikker fra Storebæltsbroen og over Fyn, er rare lige at klikke ind
på, inden man nærmer sig stedet og få at vide på skrift, der ingen problemer
er.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-02-06 12:38

> På den anden side, er jeg glad for min TMC.

DET forstår jeg så godt...

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-06 11:03

Leonard skrev:
> [...]
> Når jeg så skal tværs igennem landet, så slår jeg det til.
> Ellers får jeg spat af at høre DR Fyn fortælle at der ikke er nogen kø

Er det nu også så overflødig?

Hvorfor tror du de fleste tyske stationer, der bringer trafikmeldinger,
kommer med en melding hver halve time, uanset om der er noget at melde
om eller ej?

Det er, bl.a., fordi så kan folk høre at systemet faktisk virker.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 12:51

KLIP

> Ellers får jeg spat af at høre DR Fyn fortælle at der ikke er nogen kø
> i dag - totalt overflødig melding.

Tjaaeee ... det er sandelig svært at gøre alle tilpas i dette veltilpasse
lille land.

I Tyskland kommer meldingerne jævnt hver halve time om der så er nogen
problemer eller ej.

Bevares, jeg hører bl.a. RSH som er en ubetydelig lille lokalradio i
modsætning til de mere regionale/landsdækkende programmer.

RSH når kun ud til + 10 millioner mennesker i Slesvig Holsten.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-02-06 12:59

> Bevares, jeg hører bl.a. RSH som er en ubetydelig lille lokalradio...

Radio Schleswig-Holsteeeeeeeiiiiiiiiin...

(Hørte den altid, da jeg som dreng boede på en tysk skole)

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Bak

Dato : 08-02-06 13:36

> Radio Schleswig-Holsteeeeeeeiiiiiiiiin...
>
> (Hørte den altid, da jeg som dreng boede på en tysk skole)

Husum?

Martin

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 13:49

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Radio Schleswig-Holsteeeeeeeiiiiiiiiin...

De er blevet moderne og skriiiger nu (på tysk naturligvis) Rrr Sss
Haaaaaaaa...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-02-06 13:52

> De er blevet moderne og skriiiger nu (på tysk naturligvis) Rrr Sss
> Haaaaaaaa...

Radio mit dem Holzbein hed den en overgang hernede..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 13:55

KLIP

> Radio mit dem Holzbein hed den en overgang hernede..

LOL ... de sender nu fine trafikmeldinger samt ditto musik fra 60'erne,
70'erne og 80'erne og de dagsaktuelle hits..;)

Længere sydover skiftes til eks. FFN ... der i gamle dage var/hed Free
Forces Network..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-02-06 13:56

> De er blevet moderne og skriiiger nu (på tysk naturligvis) Rrr Sss
> Haaaaaaaa...

Ja, det har jeg vist godt hørt, når jeg er på ferie - men jeg vidste ikke,
at de ikke ikke længere skriger Radio Schleswig-Holstaaaaeeeeeeeiiiiiiiiin i
deres jingles..

Det gjorde de i "gamle dage"..i 1988, da jeg slog mine folder i området - og
fik øjnene op for AutoBild.

En ramme cola, en Rittersport med nougat og det nye autoBild hver
mandag/tirsdag - DET var lige sagen, når lommepengene skulle skydes af, og
man havde fri til at ligge på værelset og hygge sig. )

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 13:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det har jeg vist godt hørt, når jeg er på ferie - men jeg vidste ikke,
> at de ikke ikke længere skriger Radio Schleswig-Holstaaaaeeeeeeeiiiiiiiiin
> i deres jingles..

Du bør nu opdatere dig, da du kan lytte til senderen som streaming audio:

http://www.rsh.de

PS: Sød opstartsjiingle..

> [...]
> mandag/tirsdag - DET var lige sagen, når lommepengene skulle skydes af, og
> man havde fri til at ligge på værelset og hygge sig. )

Alting var nu meget bedre og spændende i de goe´ gamle dage..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-06 13:58

BJ skrev:
> De er blevet moderne og skriiiger nu (på tysk naturligvis) Rrr Sss
> Haaaaaaaa...

Og så har de en morgenflade studievært som kun få kan overgå i
platheder.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 14:20

KLIP

> Og så har de en morgenflade studievært som kun få kan overgå i platheder.

Tjaeee .... trods det faktum, RSH er _ren_ kommerciel radio, så kan én og
anden dansk sender nu nok lære et og andet om moderne radio..

Specielt da så mange mennesker er undervejs i Danmark hver eneste dag i bil,
lastbil, tog, færge osv....;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-06 23:33

BJ skrev:

> [...]
> anden dansk sender nu nok lære et og andet om moderne radio..
> Specielt da så mange mennesker er undervejs i Danmark hver eneste dag i bil,

Man kunne jo håbe at den station der overtager frekvenserne efter
Skyradio tænkte i de baner.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 09-02-06 00:00

KLIP

> Man kunne jo håbe at den station der overtager frekvenserne efter Skyradio
> tænkte i de baner.

Det vil kun tiden vise og naturligvis også om den bliver landsdækkende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-06 13:56

BJ skrev:
> [...]
> modsætning til de mere regionale/landsdækkende programmer.
> RSH når kun ud til + 10 millioner mennesker i Slesvig Holsten.....

Plus en hel masse lastbilschauffører.

I S-H er RSH den mest opdaterede station. Incl med hvor der er opstillet
fartkontroller.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 14:02

KLIP

> I S-H er RSH den mest opdaterede station. Incl med hvor der er opstillet
> fartkontroller.

Det er jo slet ikke så ringe endda..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-06 23:32

BJ skrev:
> Det er jo slet ikke så ringe endda..)

Egentlig kunne man smutte på NDR2 fra grænsen og bruge den helt ned til
Hannover hhv Osnabruck. Men de har ikke blitz-meldinger. Det har RSH og
Antenne.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 09-02-06 00:04

KLIP

> Egentlig kunne man smutte på NDR2 fra grænsen og bruge den helt ned til
> Hannover hhv Osnabruck. Men de har ikke blitz-meldinger. Det har RSH og
> Antenne.

Antenne høre jeg også og naturligvis visse af de rigtige lokale
radiostationer, hvis jeg skal ind i selve byen og tager en afstikker fra
motorvejen.

Der er jo et utal af gode stationer, hvis ikke lige trafikmeldingerne er
vigtige.

Heldigvis har jeg min TMC at støtte mig til..;)

I Holland lytter jeg til Skyradio, så snart den kan modtages.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-06 16:01

On Wed, 08 Feb 2006 23:31:35 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Egentlig kunne man smutte på NDR2 fra grænsen og bruge den helt ned til
>Hannover hhv Osnabruck. Men de har ikke blitz-meldinger. Det har RSH og
>Antenne.

>--

Der har vi min foretrukne.

NDR Zweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! *LOL*

Lige netop fordi man ikke skal pille ved noget i meget lang tid.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 16:04

> Der har vi min foretrukne.
>
> NDR Zweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! *LOL*
>
> Lige netop fordi man ikke skal pille ved noget i meget lang tid.

Hmmm .. billigt bras ..... har du ikke en gang muligheden for at binde TMC
til én station eller vælge at lytte til samtlige (scanne)..?..

Det er rare muligheder, hvis man hellere vil se TV, høre CD´ere eller være
rigtig nostalgisk og sætte en philipskasette i spillen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-06 16:45

On Sat, 11 Feb 2006 16:04:29 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er rare muligheder, hvis man hellere vil se TV, høre CD´ere eller være
>rigtig nostalgisk og sætte en philipskasette i spillen..;)

Nu føler jeg det ikke som min opgave at foretage investeringer i Hr.
Johansens lastbiler.

En vis rutine gør, at man godt kan klare sig med en almindelig spille
med de gængse funktioner.

Eksempelvis har jeg erfaringer med, at hvis mine modkørende kolleger
"er hvide på næsen", er det ikke usandsynligt at der indenfor en
overskuelig fremtid vil komme sne, med hvad deraf følger.

Jeg er dog glad for at kunne fortælle dig, at udskiftningen af
vognparken har så meget "flow", at muligheden for afspilning af musik
emballeret i plasticæsker ikke er nogen option mere.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 16:51

KLIP

> Nu føler jeg det ikke som min opgave at foretage investeringer i Hr.
> Johansens lastbiler.

Nærrigpind..

> En vis rutine gør, at man godt kan klare sig med en almindelig spille
> med de gængse funktioner.

Man kan naturligvis godt lære at nøjes..

> Eksempelvis har jeg erfaringer med, at hvis mine modkørende kolleger
> "er hvide på næsen", er det ikke usandsynligt at der indenfor en
> overskuelig fremtid vil komme sne, med hvad deraf følger.

Hvad skal man så med TMC, radionyheder andsige løbende vejrudsigter..?..

> Jeg er dog glad for at kunne fortælle dig, at udskiftningen af
> vognparken har så meget "flow", at muligheden for afspilning af musik
> emballeret i plasticæsker ikke er nogen option mere.

Jeg er glad for _også_ at kunne anvende mine gamle investeringer..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-02-06 11:10

> [...]
>
> (Det samme gælder i andre P4-regioner end hos Københavns Radio - men hun
> er dog ligegodt den værste - og jeg har boet næsten overalt i Danmark.)

Hov hov Jan - det kan jo udmærket være at andre har gavn af det.

MVH Hans (Der heller ikke bruger det)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-02-06 12:39

> Hov hov Jan - det kan jo udmærket være at andre har gavn af det.

Jep - men derfor kan jeg jo godt "synes personligt"..

/Jan W Nielsen

Fra : Basil

Dato : 08-02-06 15:56

Jan W Nielsen skrev d. 07-02-2006 i meddelelse
<43e905b7$1$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]

> (Det samme gælder i andre P4-regioner end hos Københavns Radio - men hun er
> dog ligegodt den værste - og jeg har boet næsten overalt i Danmark.)

Brug TA knappen til at slå det fra, så holdes blodtrykket nede.
Jeg sætter pris på meldingerne.
Kai

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-02-06 16:45

> Brug TA knappen til at slå det fra, så holdes blodtrykket nede.
> Jeg sætter pris på meldingerne.

Ok..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 22:00

> Postulat:
> Hun gør mere for trafiksikkerheden end nogen anden, alene pga. hendes
> humør og skæve kommentarer i DR´s trafikradio.

Synes hun er en plage at høre på med de samme gentagende bemærkninger
hver eneste morgen. Hun kan jo snakke en hel morgen væk i ingenting.

Mvh. Allan

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 07-02-06 22:52

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse
>[klip] Synes hun er en plage at høre på med de samme gentagende
>bemærkninger
> hver eneste morgen. Hun kan jo snakke en hel morgen væk i ingenting.

Ja ?
Det ligger i et kromosom.

ivan, århus

Fra : Møller

Dato : 08-02-06 02:05

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@DAMNSPAMstofanet.dk> wrote in message
> "Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse
>
> Ja ?
> Det ligger i et kromosom.

Ja og et e derfor det er let at kønsbestemte et kranium:

Er kæbeledet slidt: kvinde!

Møller

Fra : Bjørn S

Dato : 08-02-06 16:17

Møller wrote:

> Ja og et e derfor det er let at kønsbestemte et kranium:
>
> Er kæbeledet slidt: kvinde!

Høh, er noteret
Kvinder snorker heller ikke, de spoler stemmebåndet tilbage

--
/Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 08-02-06 20:31

"Bjørn S" <bjosko@RemOveyahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kvinder snorker heller ikke, de spoler stemmebåndet tilbage

*ROFL*

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-02-06 23:35

Bjørn S skrev:
> Høh, er noteret
> Kvinder snorker heller ikke, de spoler stemmebåndet tilbage

Grunden til at det hedder 'modersmålet' er jo også at far aldrig fik et
ord indført.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Hans Jensen

Dato : 08-02-06 16:01

> Synes hun er en plage at høre på med de samme gentagende bemærkninger
> hver eneste morgen. Hun kan jo snakke en hel morgen væk i ingenting.

Helt enig og tænk at bruge lytternes tid på ryge stop og overvægt

Hans