Hvor lang tid tager en rustbehandling?
Fra : Trine Kornum Christ~

Dato : 07-02-06 19:28

Hej

Vores bil skal rustbehandles, det er en Suzuki Alto. Hvor lang tid
plejer sådan noget at tage?

Mvh Trine

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-02-06 19:33

"Trine Kornum Christiansen" <trinekc@gmail.com> wrote in message
Hej

Vores bil skal rustbehandles, det er en Suzuki Alto. Hvor lang tid
plejer sådan noget at tage?

På den Pava station jeg har brugt, får man bilen på trediedagen efter man
har indleveret den.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-02-06 20:51

> [...]
> plejer sådan noget at tage?
>
> På den Pava station jeg har brugt, får man bilen på trediedagen efter man

Wow! TRE DAGE!
Jeg har fået min rimeligt store bil (Citroen Xantia St. Car) rustbeskyttet
hos PAVA i Høje Tåstrup (eller bare Tåstrup?), og her afleverer jeg bilen og
morgenen og henter den igen om eftermiddagen/aftenen samme dag. Og det er
efter en komplet behandling...

Mvh

Emil

Fra : Brian

Dato : 07-02-06 21:05

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> afleverer jeg bilen og morgenen og henter den igen om
> eftermiddagen/aftenen samme dag. Og det er efter en komplet

Så ville jeg da finde nogen andre næste gang.
De kan da umuligt nå at rengøre, tørre og smøre snasket på, på en dag ?

Desuden vil jeg aldrig bruge Pava igen alligevel...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 21:26

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og morgenen og henter den igen om eftermiddagen/aftenen samme dag. Og det

Ja, så ved du også at det ikke er gjort ordentligt, ik? Hvis det skal gøres
rigtigt, så renser man den af i varmt vand (60 grader), tørrer den (i ovn)
og giver den 1. gang. Så står den og drypper af til næste dag, hvor den gåes
efter for helligdage (med kamera i hulrum og døre), plettes der hvor der er
helligdage (og det er der _altid_) og tørres endelig af, så kunden ikke skal
døje mere end højest nødvendigt med det sorte lort, som er umuligt at få af,
når ungerne har fået det på tøjet og med ind på gulvtæppet....

Iøvrigt er det vist bedst, at de ikke bruger trykluft til at forstøve i
hulrum, det "flytter" det pava, suvo som er tættest på trykluften, så det
ikke dækker så godt der.

Med andre ord: Det er ikke byens bedste sted du får undervognsbehandlet

Mvh Tommy

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-02-06 01:02

> [...]
> ikke dækker så godt der.
>
> Med andre ord: Det er ikke byens bedste sted du får undervognsbehandlet

Jeg troede at det var normalen at det kun tog en dag at få rustbeskyttet sin
bil. Nu ved jeg bedre, tak til Brian og TBJ!

Mvh

Emil

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-02-06 22:20

TBJ wrote:
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, så ved du også at det ikke er gjort ordentligt, ik? Hvis det skal

Fremgangsmåden kan diskuteres. Jeg ved der er stor forskel på, hvordan det
gøres de forskellige centre imellem, også Pava-centre ser forskelligt på
det.
Jeg kan bare sige, at ud af de biler vi har fået udtaget til kontrol på en
uvildig prøvestation har vi indtil videre haft 0% fejl. Så uagtet, at vi
ikke bruger kamera til efterkontrollen lykkes det ganske godt, at undgå
helligdage.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 09:14

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> [...]
> uvildig prøvestation har vi indtil videre haft 0% fejl. Så uagtet, at vi
> ikke bruger kamera til efterkontrollen lykkes det ganske godt, at undgå

Tillykke med det flotte resultat.
Må jeg spørge hvornår noget tæller for en "fejl" ? Er en lille helligdag en
fejl? Eller er det hvis i er kommet til at springe en dør over?
Mvh Tommy

Fra : Trine Kornum Christ~

Dato : 07-02-06 19:57

Tre dage? Argh. Det er jo slet ikke godt. Vi skal have omlakeret en
skærm, skiftet en eller anden fjeder i gearkassen og det siger
værkstedet tager fire dag og så tre dage til rustbehandling. Det er
altså lang tid, specielt når vi kun har en ekstra bil fem dage.

Der er nemlig ikke ret mange der har udlejningsbiler der tillader 75 kg
hund bag i deres biler.

Øv, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Mvh Trine

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-06 20:11

>Der er nemlig ikke ret mange der har udlejningsbiler der tillader 75 kg
>hund bag i deres biler.

spørger man om det`? og eh så bliver den kørt rundt i en alto?

Fra : Møller

Dato : 07-02-06 21:09

[...]

Men hvis det kun er en rustbeskyttelse efter skaden, så vil et par timer
gøre meget ved det.

Oh hvad, en lille Grand Danois eller lignende kan vel smugles inde i en
håndtaske.

Møller

Fra : JS

Dato : 07-02-06 20:33

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Hej
>
> Vores bil skal rustbehandles, det er en Suzuki Alto. Hvor lang tid
> plejer sådan noget at tage?

Du afleverer den kl. 12 dagen før den skal sprøjtes. Her bliver den vasket
og tørrer natten over. Dagen efter sprøjtes den og du kan afhente den om
eftermiddagen på sprøjtedagen. Men kør med nedrullede vinduer hjem

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-02-06 20:35

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in

> afhente den om eftermiddagen på sprøjtedagen. Men kør med nedrullede
> vinduer hjem

Det dufter nu ellers meget godt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Ole Axelsen

Dato : 07-02-06 20:47

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Hej
>
> Vores bil skal rustbehandles, det er en Suzuki Alto. Hvor lang tid
> plejer sådan noget at tage?

Det kan godt gøres på en dag, men så må du helst ikke køre andet end hjem
med den og lad være med at parkere på de nye fliser i indkørslen. Og så skal
du være klar over, at der vil komme lidt dryp fra døre og klapper, som dog
let fjernes med en klud.

>På den Pava station jeg har brugt, får man bilen på trediedagen efter man
>har indleveret den.

Det er også det mest optimale. Føste dag: Rengøring, tørre natten over.
Anden dag: Sprøjtes og vaskes. Dryppe af natten over. Tredje dag:
Slutrengøring og aflevering.

Ole Axelsen. (5771)
Ansat ved et Pava-center.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 21:30

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> Det er også det mest optimale. Føste dag: Rengøring, tørre natten over. ¨

Ja, med mindre man har en ovn til at tørre, så sparrer man én dag
Du mangler efterbehandling (til helligdagene) - det bruger i måske ikke?

Mvh Tommy

Fra : JS

Dato : 08-02-06 10:03

Ole Axelsen wrote:
> Ole Axelsen. (5771)
> Ansat ved et Pava-center.

Kan du ikke løfte sløret for forskellen på Dinitrol og Pava mht. brug af
sprøjteskemaer, selve produktet m.m.?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-02-06 22:14

JS wrote:

> Kan du ikke løfte sløret for forskellen på Dinitrol og Pava mht. brug
> af sprøjteskemaer, selve produktet m.m.?

Jeg kender ikke så meget til Dinitrol, så jeg tør udtale mig om det.

Fra : Møller

Dato : 07-02-06 21:07

"Trine Kornum Christiansen" <trinekc@gmail.com> wrote in message
Hej

Vores bil skal rustbehandles, det er en Suzuki Alto. Hvor lang tid
plejer sådan noget at tage?

Hvis du først fjerner lakken og kommer syre på går det nok ret hurtigt, så
jeg vil anbefal dig at lade den rustbeskytte,
Første gang bør du regne med 2 dage.
Møller

Fra : Trine Kornum Christ~

Dato : 08-02-06 12:43

Bjarke Hansen wrote:
> "Trine Kornum Christiansen" <trinekc@gmail.com> wrote in message

> spørger man om det`? og eh så bliver den kørt rundt i en alto?

Hellere spørge end at få en ordentlig skideballe bagefter. Og jeg er
som regel et høfligt menneske, som bedst kan lide at gøre tingene
rigtigt.

Og ja. Vi har en newfoundlændertæve på 75 kg. Og hun ligger bag i
vores Alto. N[r bagsæderne er slået ned, så er det intet problem.
Men jeg indrømmer, at havde vi vidst at vil ville få mulighed for at
få en hund, så havde vi nok valgt en noget større bil. Og nu hvor
overvejelserne om børn kommer, så bliver vi nok snart nødt til at
skifte... (http://trinekc.dk/Holteskov/images/imag0257.jpg)

Mvh Trine