mondeo mk1 - klonk / bank fra foren
Fra : Christopher S

Dato : 07-02-06 10:53

Jeg har et mindre problem med min mondeo fra '95..

Når jeg sætter i gang lyder der et lille klonk som næsten ikke kan høres.
Hvis jeg kører ca 30 km / t og slipper speederen, kommer klonket igen,
som om at der er et bøs der er sluppet i vulkaniseringen.. det er ikke
bærearmene, da de er blevet tjekket. Lyden kommer ikke når man kører
over et bump eller på en ujævn vej.. kun hvis jeg slipper speederen..

når jeg træder på speederen igen, kommer klonket igen, som om at nu har
den igen fat.

Jeg har haft bilen på lift og kan se at der er en revne i gummiet i det
bagerste motorophæng.

Kan det være derfor?

Kan jeg skifte motorophænget med bilen på lift? eller skal motoren
understøttes nedefra mens dette gøres?

på forhånd tak

mvh
Christopher

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-02-06 20:42

> Jeg har haft bilen på lift og kan se at der er en revne i gummiet i det
> bagerste motorophæng.
>
> Kan det være derfor?

Det er det da garanteret. Prøv få en til at koble delvist til mens du står
og kigger på motoren. Hvis han bremser bliver du sikkert ikke kørt ned...

Leo

Fra : Basse

Dato : 07-02-06 22:28

On 7-Feb-2006, "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

> Det er det da garanteret. Prøv få en til at koble delvist til mens du står
> og kigger på motoren. Hvis han bremser bliver du sikkert ikke kørt ned...

Check også lige at det ikke er udstødningen der rører et eller andet sted.

Hygge,
Basse

Fra : Christopher S

Dato : 08-02-06 08:18

Basse wrote:

> Check også lige at det ikke er udstødningen der rører et eller andet sted.
>
> Hygge,
> Basse

Mener jeg har tjekket, men det kan være man skulle gøre det igen, bare
for at være sikker.. :)

Fra : Christopher S

Dato : 08-02-06 08:18

Leo Jensen wrote:

> Det er det da garanteret. Prøv få en til at koble delvist til mens du står
> og kigger på motoren.

Hvad skal den så lave?

Hvis han bremser bliver du sikkert ikke kørt ned...

Lyder ikke betryggende.. :)

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-02-06 16:42

"Christopher S" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Hvad skal den så lave?

Bevæge sig. Hvis ophængene er defekte vil den kunne bevæge sig for meget og
ramme noget. Dunk.

> Hvis han bremser bliver du sikkert ikke kørt ned...
>>

> Lyder ikke betryggende.. :)

Hvis bremserne er bare nogenlunde skal der meget motor til før bilen flytter
sig...

Leo