Bedste 7-per
Fra : Find

Dato : 07-02-06 10:47

Hej

Bedste køb af 7-per personbil til max. kr. 150.000,- uanset mærke, årgang og
km.
Hvad ville I købe ?

Find

Fra : Christopher S

Dato : 07-02-06 11:03

Find wrote:
> Hej
>
> Bedste køb af 7-per personbil til max. kr. 150.000,- uanset mærke, årgang og
> [...]

Ford Transit plejer at være en udemærket bil.. Kan de ikke fås billigt
som minibus/mpv type?

Fra : Anders Majland

Dato : 07-02-06 16:42

> Bedste køb af 7-per personbil til max. kr. 150.000,- uanset mærke, årgang
> og
> km.
> Hvad ville I købe ?

7 voksne eller må de de sidste pladser være mindre ?

her er et par "små" biler til 7 personer uden bagage
Peugout partner eller 406 familiale (har 407'eren været lavet med klap sæde
i bagagerummet ?)
citroen berlingo
Mazda 626 st.car family
Volvo 940

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 07-02-06 17:11

"Find" <find@find.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Bedste køb af 7-per personbil til max. kr. 150.000,- uanset mærke, årgang
> [...]

Svaret er ganske enkelt, og ganske klart for mig.

http://www.engros-biler.dk/html/forhandler/showcars.asp?

Det er en bil, der er anderledes at køre i når man prøver den, men jeg er
sikker på, det kun lige er til man vænner sig til det. Der er mange andre
modeller, men denne er også en af de sikrere at køre i, hvis man kigger lidt
på EURO-NCAP, hvilket vel heller ikke er helt uvæsentligt. Sælgeren har
flere forskellige, og henter dem vidst også hjem på bestilling. Han har også
en anden type, men den vil jeg ikke kalde en 7-personers. Det er en Toyota i
overskriften, men bilen er en Subaru. Man skal i mine øjne være mere end
gode venner, for at være 7 i den.

Jesper

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 07-02-06 17:13

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:43e8c685$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> "Find" <find@find.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret er ganske enkelt, og ganske klart for mig.

Hmmmm -- dårligt link.

http://www.engros-biler.dk/html/main.htm

Kig efter en Renault Espace. Han har flere forskellige.

Fra : KS

Dato : 07-02-06 20:22

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:43e8c6f8$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> >

> Hmmmm -- dårligt link.
>
> http://www.engros-biler.dk/html/main.htm
>
> Kig efter en Renault Espace. Han har flere forskellige.

Espace er i en eller flere årgange en af de mest fejlplagede biler. Kan ikke
huske præcise årgange, men vær opmærksom på det hvis det skulle blive
aktuelt.
(samme årgang som da H Civic var den mest fejlfrie - hvis det kan hjælpe...)

Opel Zafira
VW Sharan
Ford Galaxy
Chrysler Grand voyager
Fiat Ulysse

Fra : Find

Dato : 08-02-06 12:52

"KS" <ken_S123@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> aktuelt.
> (samme årgang som da H Civic var den mest fejlfrie - hvis det kan

Ja - har selv kigget lidt på Chrysler Grand voyager, Renault Espace,
Mitsubishi Space Wagon og måske Peugeot 806.
Skal være plads til 2 voksne + 4 børn i fremadrettede sæder (ikke f.eks. 406
familieale).

citroen berlingo
Mazda 626 st.car family
Volvo 940
Alle for små !!!

Find

Fra : Anders Majland

Dato : 08-02-06 13:18

> [...]
> Mitsubishi Space Wagon og måske Peugeot 806.
> Skal være plads til 2 voksne + 4 børn i fremadrettede sæder (ikke f.eks.

Det kunne du jo bare have skrevet, Så kravet er ikke 7 personer men
ovenstående - så er fiat multipla måske også en ide ? Skal der også være
plads til bagage til en uges ferie er det måske en ide at kigge på små
busser som f.eks vw caravelle ford transit etc.. Som privat bustransport er
det selvf. grænser for hvem der må komme med og det koster et stort
kørekort.

Et par eksempler
http://www.biltorvet.dk/koebogsalg/mereinfo.asp?dafcarid=X_48313
http://www.biltorvet.dk/koebogsalg/mereinfo.asp?dafcarid=B300600308

> citroen berlingo
> Mazda 626 st.car family
> Volvo 940
> Alle for små !!!

Ikke nogen grund til udråbstegn .... Det var forslag til små biler med plads
til 7 hvor man til prisen kan få en relaltivt ny

Fra : Find

Dato : 08-02-06 14:05

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:43e9e390$0$2459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
plads
> til 7 hvor man til prisen kan få en relaltivt ny

Ok - køre selv 406 st.car og de der bagudrettede sæder dur ikke, det tager
jo
alt bagagepladsen. og hvad med sikkerheden ved påkørsel bagfra ?

Nå - men stort kørekort ejer jeg ikke. Hvad med dem her - er der specielle
ting man skal være meget opmærksom på ? Hvad med km-standen, hvilken
betydning
har den ?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=495101755&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=754900042&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=495101363&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=260000958&page=1

Find

Fra : Find

Dato : 08-02-06 14:32

"Find" <find@find.dk> wrote in message

> [...]
specielle
> ting man skal være meget opmærksom på ? Hvad med km-standen, hvilken

Eller måske dem her ?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=706400186&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=688500184&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=278700361&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=742895&page=1

Find

Fra : KS

Dato : 08-02-06 19:09

heh.....ikke 7 personer.... så er mit bud også klart: mulitipla!

/Ken

Fra : Find

Dato : 09-02-06 08:45

> heh.....ikke 7 personer.... så er mit bud også klart: mulitipla!
>
> /Ken

Har kigget på Multipla, men må sige at muligheden for 7 sæder tiltaler mig.
Det må blive Espace, Galaxy, Ulysse eller måske en KIA CARNIVAL ?

Find

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 08:53

Find skriver:

> Har kigget på Multipla, men må sige at muligheden for 7 sæder tiltaler mig.
> Det må blive Espace, Galaxy, Ulysse eller måske en KIA CARNIVAL ?

Husk at Galaxy findes også fra VW og SEAT. Samme bil, blot en anden
kølergrill. Det udvider antallet af biler på markedet lidt.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Find

Dato : 09-02-06 09:51

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Og det er Alhambra og Sharan vi snakker om ?

Find

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 09:58

Find skriver:

> Og det er Alhambra og Sharan vi snakker om ?

Jeps (det kan du også læse af euroncap).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 08:56

Find skriver:

> Har kigget på Multipla, men må sige at muligheden for 7 sæder tiltaler mig.
> Det må blive Espace, Galaxy, Ulysse eller måske en KIA CARNIVAL ?

Hov, kig lige her:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=5

Så ender du nok ud med en renault eller pegout/fiat/citroen

Fra : KASO

Dato : 09-02-06 07:54

> [...]
> aktuelt.
> (samme årgang som da H Civic var den mest fejlfrie - hvis det kan

Sjove alternativer - din begrundelse taget i betragtning. Iflg. seneste
TüV-rapport, er Voyager værre end Espace - og Galaxy og Sharan ca på linie
med Espace (de ligger alle og slås om bundplaceringer). Så i betragtning af
at de alle er ca. lige dårlige, ville jeg nok vælge bilen med bedst
sikkerhed og "ruststyrke" - dvs. Espace.

Voyager er en sikkerhedsmæssig katastrofe, så den bør man gå langt uden om!

Fra : Henrik B.

Dato : 12-02-06 17:06

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Voyager er en sikkerhedsmæssig katastrofe, så den bør man gå langt uden
> om!

Ikke iflg. Folksam:
http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.se/trafikforskning/db_listan_resultat.asp

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-02-06 10:13

"Find" <find@find.dk> skrev i en meddelelse news:43e86c78$0$1773$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Bedste køb af 7-per personbil til max. kr. 150.000,- uanset mærke, årgang og
> km.
> Hvad ville I købe ?

Hej Find

Når du finder ud af hvilken bil det skal være, så kunne det måske
være en fordel at kigge efter den sydpå. Alt andet lige er markedet
for den slags biler ret begrænset i dk, hvorfor det kan være svært
at finde en, der er lige præcis, som du ønsker dig.
Der er tonsvis af f.eks. Renault Espace på www.mobile.de til
priser fra. ca. 3500 euro.

/Jakob

Fra : Find

Dato : 09-02-06 11:35

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> for den slags biler ret begrænset i dk, hvorfor det kan være svært
> at finde en, der er lige præcis, som du ønsker dig.

Godt råd. Og klima/fartpilot er næsten standard.
Men hvordan med afgiften - kan bilpriser.dk bruges som udgangspunkt. ?
Hvordan foregår det rent praktisk med afgiften ?

Nogen med arfaring med import af biler fra Tyskland ?

Find

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-02-06 12:45

"Find" <find@find.dk> skrev i en meddelelse news:43eb1ae5$0$27590$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Hvordan foregår det rent praktisk med afgiften ?
>
> Nogen med arfaring med import af biler fra Tyskland ?

Der er mange her i gruppen med erfaringer i at hente biler i udlandet,
så hvis du læser lidt tilbage i gruppen, kan du finde mange råd.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=92007 kan du finde
links til tidligere hentede biler og deres reg-afgift.

http://bilimport.tkrath.dk/ kan du læse om hvordan man gør.

Der er vist også flere faste skribenter i gruppen, der gerne hjælper
med at finde og hente den helt rigtige bil - bl.a. John Sahl
(www.autohenter.dk)

/Jakob