"Kasper" <Kasper@xx.dk> skrev i en meddelelse
news:43e7c558$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
Jeg er 96% tilfreds med min C4 - købt i juli 2005
Tre ting irriterer mig - og den ene synes jeg du skal sikre dig en aftale
om, hvis du køber den og skulle ske at støde ind i samme problem som jeg:
1) Sæderne kan dårligt tåle vand!
Første plet kom efter jeg havde stillet en taske på sædet, der var blevet
våd af regn.
Og så kom der pletter fra folk, der svedte efter en lang travetur i skoven.
Der er kommet pletter fra sne, der er væltet ind på sædet
Og det skal siges, at jeg bruger den på præcis samme måde, som den bil jeg
solgte, da jeg købte C4 - og den havde ikke en eneste af de pletter min C4
har fået af almindelig vand.
2) Et par af dørlåsene driller.
Specielt håndtaget i døren i passagersiden hopper ikke altid ind i igen og
så kan passageren ikke lukke døren uden med besvær at skulle have hånden ud
og give håndtaget et smæk, så det hopper ind på plads.
3) Der er ikke varme i sidespejlene.
Det var jeg vant til i min gamle bil og i denne vintertid synes jeg det er
pisseirriterende, at sådan en lille, men vigtig ting, ikke er på plads i C4.
4) Forhandleren/værkstedets service når ikke min tidligere
forhandler/mekaniker (Via biler i Viby/Toyota) til sokkeholderne! Og selv
banale ting koster mere hos Citroen end hos Toyota. Men sådan er det jo ikke
nødvendigvis dér, hvor du måske handler. Så det har ikke så meget med bilen
at gøre.
Og bortset fra de nævnte praktiske/skønhedsmæssige ting, er jeg rigtig,
rigtig glad for C4.
Den er eksempelvis helt formidabel at køre i her om vinteren - hvilket
selvfølgelig i stor udstrækning handler om de vinterdæk, der er sat på. Men
jeg har også opdaget, at ESP var mere nyttigt, end jeg havde ventet. *S*
Bortset fra de ting er jeg med andre ord rigtig glad for min C4 - og dem,
jeg giver lov til at køre den, er også begejstrede.
> 1.. Citroen tilbyder kun to års fabrikgaranti, hvor eksempelvis Chevrolet
> o.a. tilbyder tre års garanti. Det øger jo ikke ligefrem tilliden til
> Citroen?!
Det er sikkert en del af årsagen til prisen!
> 3.. Citroen tilbyder en serviceaftale (eksempelvis fem år og 75000
> kilometer for 594,-/md), der dækker service og reperation (inkl følger af
> brug og slidtage) i hele perioden. Altså: for ca 7.100 årligt skal jeg
> ikke tænke værkstedsregninger. Giver det mening ?
Min bilforhandler frarådede mig at gøre det! Det er ikke nødvendigt og
bliver i det lange løb for dyrt for en almindelig forbruger. Og det tror jeg
på.
> hvis vi nu anlægger en normalbetragtning, forekommer prisen så rimelig?)
Kommer der absurde regninger er ordningen ganske givet god. Men ellers ikke.
> 4.. Jeg søger normalt at opnå rabat, når jeg handler. Gør man normalt
> også det ved køb af fabriksnye biler til kampagnepris? Hvilket nivaeu?
> Drejer det sig i stedet om ekstraudstyr? Eller kan man glemme alt om det.
Jeg forhandlede mig til rabat - på ekstra udstyr og prisen på den bil jeg
solgte. Men jeg har forlængst glemt, hvad jeg egentlig fik ud af det. Og
bilen blev købt i en måned, hvor de i forvejen slog 5.000 kr af den pris,
der i forvejen blev betegnet som kampagnepris.
Mvh. Lisbeth