/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Søndagstrafik i superklasse.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-06 15:47

Jeg kørte fra Frankfurt/M. kl. 11:30 i går.

Det skete i meget let snevejr, som tog til jo længere nordpå mam kom,
for så at dø ud lige nord for Hannover.

De af mig benyttede Autobahns var A5 - A7 og A1.

Dvs. nogle af de mest trafikerede i Tyskland.

Det var hjemrejsedag for en del mennesker bosat i Nordtyskland og
Skandinavien, samtidigt med at der var en eller anden fodboldkamp i
Hannover med Nürnberg som den anden part.

Det gav en til tider hektisk trafik, de fleste lastbiler dog undtaget
p.gr.a. kørselsforbudet om søndagen.

Der var glat på visse strækninger, men til alles store ros (det gælder
især hvis nogen her fra gruppen skulle have deltaget), blev det hele
afviklet i god ro og orden.

Det er meget sjældent at man kan køre ca. 800 km. i den slags føre,
uden at det på et eller andet tidspunkt går i udu.

Alt i alt en fin week-end.

Venlig hilsen
Folmer


 
 
Ole Gaarde Kristense~ (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 06-02-06 16:20

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:kpneu15ggoologt0il1gvjtjveampqvahe@4ax.com...
[KLIP]

> Det er meget sjældent at man kan køre ca. 800 km. i den slags føre,
> uden at det på et eller andet tidspunkt går i udu.
>
Ja hvis det ikke lige var dig der havde fortalt den historie ville jeg også
tvivle på ægtheden
Nogen dage virker alt bare, og det er simpelthen bare for lækkert når det
sker. De dage må man mindes med glæde alle de andre dage.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Folmer Rasmussen (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-06 16:31

On Mon, 6 Feb 2006 16:19:48 +0100, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:kpneu15ggoologt0il1gvjtjveampqvahe@4ax.com...
>[KLIP]
>
>> Det er meget sjældent at man kan køre ca. 800 km. i den slags føre,
>> uden at det på et eller andet tidspunkt går i udu.
>>
>Ja hvis det ikke lige var dig der havde fortalt den historie ville jeg også
>tvivle på ægtheden
>Nogen dage virker alt bare, og det er simpelthen bare for lækkert når det
>sker. De dage må man mindes med glæde alle de andre dage.

>--

Præcis derfor jeg blev inspireret til at skrive indlægget.

Venlig hilsen
Folmer


Per Henneberg Kriste~ (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-02-06 09:51


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:kpneu15ggoologt0il1gvjtjveampqvahe@4ax.com...

> Det er meget sjældent at man kan køre ca. 800 km. i den slags føre,
> uden at det på et eller andet tidspunkt går i udu.

800 km .. kan du nå at køre det indenfor din køretid?

Lovlig, altså :)


--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-02-06 11:58

On Tue, 7 Feb 2006 09:51:22 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:kpneu15ggoologt0il1gvjtjveampqvahe@4ax.com...
>
>> Det er meget sjældent at man kan køre ca. 800 km. i den slags føre,
>> uden at det på et eller andet tidspunkt går i udu.
>
>800 km .. kan du nå at køre det indenfor din køretid?
>
>Lovlig, altså :)

>--

Hvorfor er det lige, at jeg på en gul post-it, lige efter jeg skrev
indlægget, gjorde et notat om, at det ville komme.

10 timer til rådighed.

Gennemsnitsfart iflg. kørecomputer = 81.4 km/t.

Det vil i realiteten sige fuld hane og på med tempostaten.

Iøvrigt er den reelle hastighed iflg. min navi 87 km/t. ved fuld hane,
og ikke de 89 km/t. som speedometeret viser.

Der var 2 korte vejarbejder samt de sædvanlige par steder i
Kassel-bakkerne, hvor der som bekendt er en begrænsning på 60 km/t.

De blev overholdt sådan nogenlunde.

Summa sumarum. Reglerne overholdt, med en overskridelse på under 5
minutter, hvilket er under bagatelgrænsen.

Venlig hilsen
Folmer


Per Henneberg Kriste~ (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-02-06 12:56


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:sougu1p6senh9ma6o4mnob7affnh8mlug9@4ax.com...

> Hvorfor er det lige, at jeg på en gul post-it, lige efter jeg skrev
> indlægget, gjorde et notat om, at det ville komme.

Man kender vel sine venner på skridtet ... :)

> 10 timer til rådighed.
>
> Gennemsnitsfart iflg. kørecomputer = 81.4 km/t.
>
> Det vil i realiteten sige fuld hane og på med tempostaten.

Men har jeg ikke hørt et eller andet sted at den slags er ulovligt, hvis man
får sine skiver undersøgt. Så har man med vilje kørt stærk?

Eller sagt.. spurgt på en anden måde ... er der på nogen måde en fordel i at
køre uden tempostat når I er under undersøgelse ??

> Iøvrigt er den reelle hastighed iflg. min navi 87 km/t. ved fuld hane,
> og ikke de 89 km/t. som speedometeret viser.

Og hvad når speedometeret har været til check - viser den så stadig det
samme forkert hver gang?

> Der var 2 korte vejarbejder samt de sædvanlige par steder i
> Kassel-bakkerne, hvor der som bekendt er en begrænsning på 60 km/t.

Hvordan går det egentlig med at trække op ad bakkerne ... kan du holde 60
der også?

Når jeg kører med campingvogn, tager det mig 5 kvarter at komme mig over
alle bakkerne - hvor jeg kører hele tiden _og_ med 90km/t (ægte) :)

> De blev overholdt sådan nogenlunde.

Ja, jeg kender heller ikke nogen i dette forum der overtræder _nogen_ regler
:)


--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-02-06 13:27

On Tue, 7 Feb 2006 12:55:56 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:sougu1p6senh9ma6o4mnob7affnh8mlug9@4ax.com...
>
>> Hvorfor er det lige, at jeg på en gul post-it, lige efter jeg skrev
>> indlægget, gjorde et notat om, at det ville komme.
>
>Man kender vel sine venner på skridtet ... :)

>--

Jaså?! *LOL*

>--

>> Det vil i realiteten sige fuld hane og på med tempostaten.
>
>Men har jeg ikke hørt et eller andet sted at den slags er ulovligt, hvis man
>får sine skiver undersøgt. Så har man med vilje kørt stærk?

>--

Jow, men på autobahn ses der gennem fingre med det, hvis man ellers
kører pænt i højre side af vejen, og kun overhaler de rigtigt
langsomme.

På bundesstrasse er det en anden snak. Der er de betydeligt strengere.

>--

>Eller sagt.. spurgt på en anden måde ... er der på nogen måde en fordel i at
>køre uden tempostat når I er under undersøgelse ??

>--

Nej, ikke under normale omstændigheder.

Det siger jo sig selv, at de få steder hvor det er forbudt at anvende
tempostaten, er det nemmere at komme efter os med fartskriver, end en
alm. personbil.

>--

>> Iøvrigt er den reelle hastighed iflg. min navi 87 km/t. ved fuld hane,
>> og ikke de 89 km/t. som speedometeret viser.
>
>Og hvad når speedometeret har været til check - viser den så stadig det
>samme forkert hver gang?

>--

Ikke nødvendigvis. På en lastbil har det meget at sige, om det er helt
nye dæk, eller ej.

>--

>> Der var 2 korte vejarbejder samt de sædvanlige par steder i
>> Kassel-bakkerne, hvor der som bekendt er en begrænsning på 60 km/t.
>
>Hvordan går det egentlig med at trække op ad bakkerne ... kan du holde 60
>der også?

>--

Det afhænger naturligvis af flere ting.

I søndags havde jeg f.eks. kun 4175 kg. med hjem. Der er det ikke
noget problem at komme over bakkerne med 60 km/t., hvis det er muligt
for de øvrige lastbiler.

Der er som oftest overhalingsforbud på de skide bakker.

>--

>Når jeg kører med campingvogn, tager det mig 5 kvarter at komme mig over
>alle bakkerne - hvor jeg kører hele tiden _og_ med 90km/t (ægte) :)

>--

Det må du jo i realiteten ikke, idet du iflg. skiltningen er underlagt
de samme forbud som lastbilerne. Dvs. at du flere steder ikke må køre
mere end 60 km/t. ned ad bakke.

Der er ligeledes to forskellige former for overhalingsforbud.

Én med en enkelt tavle med en rød lastbil der overhaler en personbil,
og en streg henover, og så typen med undertavlen, hvor du også kommer
ind i billedet.

>--

>> De blev overholdt sådan nogenlunde.
>
>Ja, jeg kender heller ikke nogen i dette forum der overtræder _nogen_ regler
>:)

>--

Visse afsnit i færdselsloven må af og til anses for at være af
vejledende karakter.

Venlig hilsen
Folmer


Per Henneberg Kriste~ (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-02-06 10:25


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:7k3hu1d6qri9k8qitu8n8ect4eeuurciu2@4ax.com...

>>Når jeg kører med campingvogn, tager det mig 5 kvarter at komme mig over
>>alle bakkerne - hvor jeg kører hele tiden _og_ med 90km/t (ægte) :)

> Det må du jo i realiteten ikke, idet du iflg. skiltningen er underlagt
> de samme forbud som lastbilerne. Dvs. at du flere steder ikke må køre
> mere end 60 km/t. ned ad bakke.

Det mener jeg helt sikkert er forkert. Det gælder kun for lastbilerne ...

Prøv lige at kikke næste gang du kommer forbi ;)
--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 08-02-06 11:00

Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> Når jeg kører med campingvogn, tager det mig 5 kvarter at komme mig over
>>> alle bakkerne - hvor jeg kører hele tiden _og_ med 90km/t (ægte) :)
>> Det må du jo i realiteten ikke, idet du iflg. skiltningen er underlagt
>> de samme forbud som lastbilerne. Dvs. at du flere steder ikke må køre
>> mere end 60 km/t. ned ad bakke.
> Det mener jeg helt sikkert er forkert. Det gælder kun for lastbilerne ...
> Prøv lige at kikke næste gang du kommer forbi ;)
>
De steder Folmer snakker om hvor der virkelig går ned af bakke (Weratal
(?)) Er der begrænsninger for alle typer køretøjer. Og hvis jeg ikke
husker helt fejl er bil med CV med lastbilerne nede på 60 km/t.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Per Henneberg Kriste~ (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-02-06 16:51


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dscfeb$cfh$1@newsbin.cybercity.dk...

> De steder Folmer snakker om hvor der virkelig går ned af bakke (Weratal
> (?)) Er der begrænsninger for alle typer køretøjer. Og hvis jeg ikke
> husker helt fejl er bil med CV med lastbilerne nede på 60 km/t.

Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)


--
Per, Esbjerg



Brian (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-02-06 19:56

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)

Du ser sgu da ikke meget med den fart du holder dig

/Brian



Per Henneberg Kriste~ (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-02-06 21:10


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43ea3e80$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>
>> Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)
>
> Du ser sgu da ikke meget med den fart du holder dig

Nu har jeg jo ikke et navn at leve op til lige som visse andre ;)

En dag jeg med campingvogn overhalede 3-4 km kø havde jeg ikke set skiltene,
hvis der var nogen der havde spurgt. Men jeg er ret sikker på at forbud imod
overhaling i Kassel kun gælder for brummierne.


--
Per, Esbjerg



Brian (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-02-06 21:24

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Nu har jeg jo ikke et navn at leve op til lige som visse andre ;)

Presset blev også så stort, at jeg var nødt til at købe en Golf GTI

/Brian



Per Henneberg Kriste~ (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-02-06 22:48


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43ea533c$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>
>> Nu har jeg jo ikke et navn at leve op til lige som visse andre ;)
>
> Presset blev også så stort, at jeg var nødt til at købe en Golf GTI

En TDI er en endnu mere Brian-bil ;)


--
Per, Esbjerg



Brian (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-02-06 19:03

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

>>> Nu har jeg jo ikke et navn at leve op til lige som visse andre ;)
>>
>> Presset blev også så stort, at jeg var nødt til at købe en Golf GTI
>>
>
> En TDI er en endnu mere Brian-bil ;)

Suk... jeg er fortabt

/Brian



Per Henneberg Kriste~ (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-02-06 19:40


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43eb83a3$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
>
>>>> Nu har jeg jo ikke et navn at leve op til lige som visse andre ;)
>>>
>>> Presset blev også så stort, at jeg var nødt til at købe en Golf GTI
>>>
>>
>> En TDI er en endnu mere Brian-bil ;)
>
> Suk... jeg er fortabt

Skidt pyt - hvis blot du har terningerne, så er du foran igen ;)


--
Per, Esbjerg



Peter Juul (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 10-02-06 23:06


"Per Henneberg Kristensen" skrev
>
> En TDI er en endnu mere Brian-bil ;)

Nix du... En gammel Golf 2 GTD med gule nummerplader, hjemmetonede bagruder
og kakkelovnsrør bagud er lige sagen. :)

Og er den skruet godt op i pumpen, så venstre baglygte er kulsort af sod er
målet fuldt......

VenHils
Peter



Per Henneberg Kriste~ (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-02-06 22:48


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43ea502a$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> En dag jeg med campingvogn overhalede 3-4 km kø havde jeg ikke set
> skiltene, hvis der var nogen der havde spurgt. Men jeg er ret sikker på at
> forbud imod overhaling i Kassel kun gælder for brummierne.

Første del af min sætning mangler følgende ... " 3-4 km kø ved Hamburg
Tunnel, hvor jeg ikke havde ... "

Så er der lidt mening i det :)
--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-02-06 02:43

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> En dag jeg med campingvogn overhalede 3-4 km kø havde jeg ikke set
>> skiltene, hvis der var nogen der havde spurgt. Men jeg er ret sikker på at
>> forbud imod overhaling i Kassel kun gælder for brummierne.
> Første del af min sætning mangler følgende ... " 3-4 km kø ved Hamburg
> Tunnel, hvor jeg ikke havde ... "
> Så er der lidt mening i det :)
>
Du har nok været heldig at du ikke overhalede i selve tunnellen.

Der er flere der har gjort noget nede i de rør, som de senere har
fortrudt. Der skulle sidde 12 kameraer i hvert rør og de sidder og
holder øje med dem hele tiden. Har de så en p-bil holdende klar kommer
man ikke så langt på den anden side.

Har i øvrigt bemærket at overhalingsforbudet ikke altid er virksom i det
nye rør.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Per Henneberg Kriste~ (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-02-06 07:08


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dse6nb$2120$1@newsbin.cybercity.dk...
> Per Henneberg Kristensen skrev:

> Du har nok været heldig at du ikke overhalede i selve tunnellen.

Det kan jeg faktisk ikke huske - men jeg mener nu at jeg gjorde på det
første stykke.

Indersporet bevægede sig i øvrigt faktisk slet ikke. Jeg tror det var fordi
der var for mange biler der ville ind på motorvejen plus at biler med hænger
ikke måtte trække ud ..

> Har i øvrigt bemærket at overhalingsforbudet ikke altid er virksom i det
> nye rør.

Hvor mange rør er der nu?

Og hvornår er det sidste kommet til?



Finn Guldmann (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-02-06 13:22

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Du har nok været heldig at du ikke overhalede i selve tunnellen.
> Det kan jeg faktisk ikke huske - men jeg mener nu at jeg gjorde på det
> første stykke.
> Indersporet bevægede sig i øvrigt faktisk slet ikke. Jeg tror det var fordi
> der var for mange biler der ville ind på motorvejen plus at biler med hænger
> ikke måtte trække ud ..
>> Har i øvrigt bemærket at overhalingsforbudet ikke altid er virksom i det
>> nye rør.
> Hvor mange rør er der nu?
>
Fire med to spor hver. Så hvor det før gav problemer at køre fra en
motorvej med tre spor ind i en tunnel med tre spor, giver det nu samme
problemer at køre fra en motorvej med tre spor ind i en tunnel med fire
spor.

> Og hvornår er det sidste kommet til?
>
Indenfor de sidste par år.

Men hvis man ikke kigger ordentlig efter kan man godt overse det. Det er
faktisk sjældent at alle 8 spor er åbne.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Finn Guldmann (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 08-02-06 23:22

Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)
>> Du ser sgu da ikke meget med den fart du holder dig
> Nu har jeg jo ikke et navn at leve op til lige som visse andre ;)
> En dag jeg med campingvogn overhalede 3-4 km kø havde jeg ikke set skiltene,
> hvis der var nogen der havde spurgt. Men jeg er ret sikker på at forbud imod
> overhaling i Kassel kun gælder for brummierne.
>
Hvad angår Werratal i nordlig retning ser det ud til du har ret.

Hvad angår at overhale med CV hvor det er forbudt så findes der vist
ingen undskyldninger der godtages. Det er blot at betale ved kasse 1.

For udlændinge er det på stedet.

Og at det tages højtidelig har jeg set flere gange.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Per Henneberg Kriste~ (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-02-06 07:08


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dsdqtu$1rfk$1@newsbin.cybercity.dk...
> Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hvad angår at overhale med CV hvor det er forbudt så findes der vist ingen
> undskyldninger der godtages. Det er blot at betale ved kasse 1.
>
> For udlændinge er det på stedet.
>
> Og at det tages højtidelig har jeg set flere gange.

Bare det ikke tager for lang tid at betale ... :)


--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-02-06 13:18

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Hvad angår at overhale med CV hvor det er forbudt så findes der vist ingen
>> undskyldninger der godtages. Det er blot at betale ved kasse 1.
>> For udlændinge er det på stedet.
>> Og at det tages højtidelig har jeg set flere gange.
> Bare det ikke tager for lang tid at betale ... :)
>
Det der tager mest tid er nok at udregne punkterne.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Finn Guldmann (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 08-02-06 23:18

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> De steder Folmer snakker om hvor der virkelig går ned af bakke (Weratal
>> (?)) Er der begrænsninger for alle typer køretøjer. Og hvis jeg ikke
>> husker helt fejl er bil med CV med lastbilerne nede på 60 km/t.
> Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)
>
Taget i betragtning at jeg ikke lige ved hvornår jeg kommer på de kanter
igen gik jeg på jagt efter noget info. Og fandt at de 60 km/t for
lastbiler er rigtig nok. Men også at de tilsyneladende ikke gælder for
CV. (Fandt et billede af den ene af portalerne hvor kun lastbiler er
vist på undertavlen.)

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-02-06 16:07

On Wed, 8 Feb 2006 16:51:16 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:dscfeb$cfh$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> De steder Folmer snakker om hvor der virkelig går ned af bakke (Weratal
>> (?)) Er der begrænsninger for alle typer køretøjer. Og hvis jeg ikke
>> husker helt fejl er bil med CV med lastbilerne nede på 60 km/t.
>
>Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)

>--

Slig uopmærksomhed burde straffes med mindst en betinget frakendelse.


Der er rigtig mange af dem.

Venlig hilsen
Folmer


Per Henneberg Kriste~ (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-02-06 00:42


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bbvru15ucurv9h26q8lb22akn2aiat351r@4ax.com...

>>> De steder Folmer snakker om hvor der virkelig går ned af bakke (Weratal
>>> (?)) Er der begrænsninger for alle typer køretøjer. Og hvis jeg ikke
>>> husker helt fejl er bil med CV med lastbilerne nede på 60 km/t.
>>
>>Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)

> Slig uopmærksomhed burde straffes med mindst en betinget frakendelse.
>

Nå - det er den måde I har tænkt at straffe jer selv på. Hvor mange klip er
der så tilbage? ;)

> Der er rigtig mange af dem.

Ikke for cv i Kassel!

--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-06 02:05

Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>> De steder Folmer snakker om hvor der virkelig går ned af bakke (Weratal
>>>> (?)) Er der begrænsninger for alle typer køretøjer. Og hvis jeg ikke
>>>> husker helt fejl er bil med CV med lastbilerne nede på 60 km/t.
>>> Det tror jeg ikke på ... så havde jeg lagt mærke til det :)
>> Slig uopmærksomhed burde straffes med mindst en betinget frakendelse.
>>
> Nå - det er den måde I har tænkt at straffe jer selv på. Hvor mange klip er
> der så tilbage? ;)
>> Der er rigtig mange af dem.
> Ikke for cv i Kassel!
>
Men prøv så at køre til Frankrig. Der er der mange steder hvor der er en
hastighedsbegrænsning for CV, uden at den også gælder for
lastbiler/busser.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Per Henneberg Kriste~ (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-02-06 15:09


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dsm1kh$2p8l$2@newsbin.cybercity.dk...

>>> Der er rigtig mange af dem.
>> Ikke for cv i Kassel!
>>
> Men prøv så at køre til Frankrig. Der er der mange steder hvor der er en
> hastighedsbegrænsning for CV, uden at den også gælder for
> lastbiler/busser.

Nå - skal vi nu snakke om noget andet? :)

Jeg har ellers hørt om Frankrig at man der må køre 130 km/t med
campingvogne. Hvor hurtigt må busser og lastbiler normalt køre dér? :)


--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-02-06 15:41

On Sun, 12 Feb 2006 15:08:30 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:dsm1kh$2p8l$2@newsbin.cybercity.dk...
>
>>>> Der er rigtig mange af dem.
>>> Ikke for cv i Kassel!
>>>
>> Men prøv så at køre til Frankrig. Der er der mange steder hvor der er en
>> hastighedsbegrænsning for CV, uden at den også gælder for
>> lastbiler/busser.
>
>Nå - skal vi nu snakke om noget andet? :)
>
>Jeg har ellers hørt om Frankrig at man der må køre 130 km/t med
>campingvogne. Hvor hurtigt må busser og lastbiler normalt køre dér? :)

>--

Af uransagelige årsager er det korrekt at bil/campingvogn må køre 130
km/t. i Frankrig.

Det er dog korrekt, som Finn nævner, at der mange steder hvor det går
nedad er begrænsninger for disse, men ikke for lastbiler.

Busser i Frankrig må køre 100 km/t. og lastbiler 90 km/t.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-06 17:06

Folmer Rasmussen skrev:
> Af uransagelige årsager er det korrekt at bil/campingvogn må køre 130
> km/t. i Frankrig.
> Det er dog korrekt, som Finn nævner, at der mange steder hvor det går
> nedad er begrænsninger for disse, men ikke for lastbiler.
> Busser i Frankrig må køre 100 km/t. og lastbiler 90 km/t.
>
Du skulle vel ikke tilfældigvis have kendskab til et sted man kan se det
for alle landene?

Svjv er det kun England der fortæller hvad lastbiler må køre når man
passerer grænsen.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-02-06 21:24

On Sun, 12 Feb 2006 17:06:12 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Af uransagelige årsager er det korrekt at bil/campingvogn må køre 130
>> km/t. i Frankrig.
>> Det er dog korrekt, som Finn nævner, at der mange steder hvor det går
>> nedad er begrænsninger for disse, men ikke for lastbiler.
>> Busser i Frankrig må køre 100 km/t. og lastbiler 90 km/t.
>>
>Du skulle vel ikke tilfældigvis have kendskab til et sted man kan se det
>for alle landene?

>--

Joda, det har jeg lige netop.

I det Grosse Fernfahreratlas jeg har indkøbt i Tyskland, er der en
sektion med den slags oplysninger.

Tillige er der også oplysninger om hvilke dage det er forbudt at køre
lastbil i de forskellige lande, brohøjder osv.

>--

>Svjv er det kun England der fortæller hvad lastbiler må køre når man
>passerer grænsen.

>--

Det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg har folk til at køre i de
kommuner.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-02-06 00:35

Folmer Rasmussen skrev:
>> Du skulle vel ikke tilfældigvis have kendskab til et sted man kan se det
>> for alle landene?
> Joda, det har jeg lige netop.
> I det Grosse Fernfahreratlas jeg har indkøbt i Tyskland, er der en
> sektion med den slags oplysninger.
> Tillige er der også oplysninger om hvilke dage det er forbudt at køre
> lastbil i de forskellige lande, brohøjder osv.
>
Øv. havde satset på at det lå online.

>> Svjv er det kun England der fortæller hvad lastbiler må køre når man
>> passerer grænsen.
> Det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg har folk til at køre i de
> kommuner.
>
Det er det eneste sted jeg husker at havde set det.

Frankerne fortæller om hvornår vi ikke må køre. (søn- og helligdage) Men
ikke noget om hastighederne.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Finn Guldmann (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-06 17:04

Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>> Der er rigtig mange af dem.
>>> Ikke for cv i Kassel!
>> Men prøv så at køre til Frankrig. Der er der mange steder hvor der er en
>> hastighedsbegrænsning for CV, uden at den også gælder for
>> lastbiler/busser.
> Nå - skal vi nu snakke om noget andet? :)
> Jeg har ellers hørt om Frankrig at man der må køre 130 km/t med
> campingvogne. Hvor hurtigt må busser og lastbiler normalt køre dér? :)
>
Jeg ved det faktisk ikke konkret. Vi har en begrænser ved 90 km/t, men
jeg har set 90 km/t skiltet for lastbiler alene. Om det så er møntet på
dem mellem 3,5 og 7,5 (12?) tons ved jeg ikke.

Men jeg har også set enkelte steder hvor CV begrænses til 70 km/t uden
at andre skal der ned. Så jeg går ud fra at de er klar over at Cv er en
farlig kombination.

Men 130 km/t med CV har jeg svært ved at tro på. Dels i lyset af at
tyskerne siger op til 100 km/t, med behørig godkendelse, og dels i lyset
af ovennævnte omkring CV. Men et sted over 90 km/t skal den nok være.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-02-06 21:28

On Sun, 12 Feb 2006 17:04:22 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>>> Der er rigtig mange af dem.
>>>> Ikke for cv i Kassel!
>>> Men prøv så at køre til Frankrig. Der er der mange steder hvor der er en
>>> hastighedsbegrænsning for CV, uden at den også gælder for
>>> lastbiler/busser.
>> Nå - skal vi nu snakke om noget andet? :)
>> Jeg har ellers hørt om Frankrig at man der må køre 130 km/t med
>> campingvogne. Hvor hurtigt må busser og lastbiler normalt køre dér? :)
>>
>Jeg ved det faktisk ikke konkret. Vi har en begrænser ved 90 km/t, men
>jeg har set 90 km/t skiltet for lastbiler alene. Om det så er møntet på
>dem mellem 3,5 og 7,5 (12?) tons ved jeg ikke.

>--

Det gælder alle lasrbiler.

>--

>Men jeg har også set enkelte steder hvor CV begrænses til 70 km/t uden
>at andre skal der ned. Så jeg går ud fra at de er klar over at Cv er en
>farlig kombination.

>--

Det er sikkert baseret på konkrete erfaringer fra de pågældende
steder.

>--

>Men 130 km/t med CV har jeg svært ved at tro på. Dels i lyset af at
>tyskerne siger op til 100 km/t, med behørig godkendelse, og dels i lyset
>af ovennævnte omkring CV. Men et sted over 90 km/t skal den nok være.

>--

Du kan godt pille ulden ud af munden.

Det er skud- og nagelfast at CV'er må køre 130 km/t. i Frankrig.

Om det kræver noget a' la Tyskland, som har tempo-100 mærkaten, det
véd jeg ikke, men de må sateme køre stærkt.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-02-06 01:00

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Nå - skal vi nu snakke om noget andet? :)
>>> Jeg har ellers hørt om Frankrig at man der må køre 130 km/t med
>>> campingvogne. Hvor hurtigt må busser og lastbiler normalt køre dér? :)
>> Jeg ved det faktisk ikke konkret. Vi har en begrænser ved 90 km/t, men
>> jeg har set 90 km/t skiltet for lastbiler alene. Om det så er møntet på
>> dem mellem 3,5 og 7,5 (12?) tons ved jeg ikke.
> Det gælder alle lasrbiler.
>
Javist. Men vores er jo i forvejen begrænset til 90 km/t. Så bliver det
jo ligesom dobbeltkonfekt også at skilte det.


>> Men jeg har også set enkelte steder hvor CV begrænses til 70 km/t uden
>> at andre skal der ned. Så jeg går ud fra at de er klar over at Cv er en
>> farlig kombination.
> Det er sikkert baseret på konkrete erfaringer fra de pågældende
> steder.
>
Meget sansynligt. Har også set hvad der kan ske når CV'en vil overhale
den bil der trækker den, ned af bakkerne.

>> Men 130 km/t med CV har jeg svært ved at tro på. Dels i lyset af at
>> tyskerne siger op til 100 km/t, med behørig godkendelse, og dels i lyset
>> af ovennævnte omkring CV. Men et sted over 90 km/t skal den nok være.
> Du kan godt pille ulden ud af munden.
> Det er skud- og nagelfast at CV'er må køre 130 km/t. i Frankrig.
> Om det kræver noget a' la Tyskland, som har tempo-100 mærkaten, det
> véd jeg ikke, men de må sateme køre stærkt.
>
Var så selv lige inde og finde et sted hvor der står noget om det.

Og det er da hulens besværlig.

Et sted siger at bil med trailer, der tilsammen vejer over 3.500 kg er
begrænset til 110 km/t på motorvejene.

Der står så også noget med at man kan få sit kørekort inddraget hvis man
kører mere end 25 km/t over de forskellige hastighedsgrænser.

(Men hvor troværdig den kilde så er ved jeg ikke lige. Den nævner 130
km/t på motorveje i Danmark.) :-?

På Wikipedia <http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limit#Europe> har de en
fin liste hvor de så siger 130 km/t i Frankrig.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-02-06 15:38

On Sun, 12 Feb 2006 00:42:23 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:bbvru15ucurv9h26q8lb22akn2aiat351r@4ax.com...

>> Der er rigtig mange af dem.
>
>Ikke for cv i Kassel!

>--

Jeg kan s'gu ikke lige huske om de skilte er nærværende eller ej, lige
præcis i Kassel-bakkerne, men i Tyskland som sådan, er der mange af
dem.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-02-06 16:59

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Der er rigtig mange af dem.
>> Ikke for cv i Kassel!
> Jeg kan s'gu ikke lige huske om de skilte er nærværende eller ej, lige
> præcis i Kassel-bakkerne, men i Tyskland som sådan, er der mange af
> dem.
>
På dem *ned* af Werratal-bakken er det kun lastbiler der skal ned på 60
km/t. Øvrige har en begrænsning på 100 km/t

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Folmer Rasmussen (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-02-06 21:31

On Sun, 12 Feb 2006 16:58:42 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Der er rigtig mange af dem.
>>> Ikke for cv i Kassel!
>> Jeg kan s'gu ikke lige huske om de skilte er nærværende eller ej, lige
>> præcis i Kassel-bakkerne, men i Tyskland som sådan, er der mange af
>> dem.
>>
>På dem *ned* af Werratal-bakken er det kun lastbiler der skal ned på 60
>km/t. Øvrige har en begrænsning på 100 km/t

>--

Det tror jeg du har ret i, hvis du taler om den, hvor der er
hastighedskameraer oppe i i skiltebroerne.

Når personbilerne af og til går lidt til stålet dér, ligner det s'gu
nytårsaften.

Venlig hilsen
Folmer


Folmer Rasmussen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 11-02-06 16:06

On Wed, 8 Feb 2006 10:25:04 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:7k3hu1d6qri9k8qitu8n8ect4eeuurciu2@4ax.com...
>
>>>Når jeg kører med campingvogn, tager det mig 5 kvarter at komme mig over
>>>alle bakkerne - hvor jeg kører hele tiden _og_ med 90km/t (ægte) :)
>
>> Det må du jo i realiteten ikke, idet du iflg. skiltningen er underlagt
>> de samme forbud som lastbilerne. Dvs. at du flere steder ikke må køre
>> mere end 60 km/t. ned ad bakke.
>
>Det mener jeg helt sikkert er forkert. Det gælder kun for lastbilerne ...
>
>Prøv lige at kikke næste gang du kommer forbi ;)

>--

Hvis du møder et helt almindeligt overhaling forbudt skilt, der er
forsynet med en undertavle med 3 piktogrammer:

1 lastbil

1 bus

1 personbil med en hænger på

Hvad tror du så det betyder?

Der er ufatteligt mange af dem i Forbundsrepublikken.

Venlig hilsen
Folmer


Per Henneberg Kriste~ (12-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-02-06 00:44


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:g5vru1t70j56m1ahmv20snbceksu96s958@4ax.com...

> Hvis du møder et helt almindeligt overhaling forbudt skilt, der er
> forsynet med en undertavle med 3 piktogrammer:
>
> 1 lastbil
>
> 1 bus
>
> 1 personbil med en hænger på
>
> Hvad tror du så det betyder?

Og hvis personbil med hænger mangler .... det er dem jeg kikker efter. Jeg
tvivler på de interesserer en tilfældig lastbilchauffør med mindre bilen med
hænger ligger skråt til venstre for din venstre forskærm ;)


--
Per, Esbjerg



Finn Guldmann (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-02-06 14:11

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> 10 timer til rådighed.
>> Gennemsnitsfart iflg. kørecomputer = 81.4 km/t.
>> Det vil i realiteten sige fuld hane og på med tempostaten.
> Men har jeg ikke hørt et eller andet sted at den slags er ulovligt, hvis man
> får sine skiver undersøgt. Så har man med vilje kørt stærk?
>
Hvad angår en kontrol i Tyskland bruger de ikke mere skiven til
afgørelser omkring hastighed. Principielt er et ikke mere lovligt i EU,
jvf en EF-dom om at fartskriveren er der til kontrol af tidsforbrug og
ikke hastighed.

> Eller sagt.. spurgt på en anden måde ... er der på nogen måde en fordel i at
> køre uden tempostat når I er under undersøgelse ??
>
Ikke det der ligner.


>> Iøvrigt er den reelle hastighed iflg. min navi 87 km/t. ved fuld hane,
>> og ikke de 89 km/t. som speedometeret viser.
> Og hvad når speedometeret har været til check - viser den så stadig det
> samme forkert hver gang?
>
Det er forskelligt. Hvis den der kontrollerer er tilfreds med det der
vises sker der ingen ændringer. Men jeg har da selv været ude for at
miste 3½ km af topfarten på den konto. Inden viste den ca 2% for lidt (=
køre ca 91,8 på toppen) mens den efter kontrollen viste ca 25 for meget
(= 88,2 på toppen). Det betyder at man pludselig ikke kan nå de steder
man plejer at kunne nå indenfor tiden.

>> De blev overholdt sådan nogenlunde.
> Ja, jeg kender heller ikke nogen i dette forum der overtræder _nogen_ regler
> :)
>
Gå om bag dem og kig efter vingerne.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste