Ontopic: Forbandede bilister!
Fra : JS

Dato : 06-02-06 13:20

Måske er cyklister nogle intolerante egoister, men det slår på ingen måde
bilister. Jeg er både daglig gænger, løber, cyklist og bilist.

Som ivrig løber skal de forbandede kilometer jo løbes uanset vejret og jeg
var for et par timer siden godt i gang med dagens tur da jeg løber på
Christian X's vej i Århus. Der er to spor på vejbanen. Jeg løber på
cykelstien da de en række dovne husejere ikke har ryddet fortovet. I
vejkanten er der en kæmpe vand/sjap-pøl. Der kommer en gammel Volvo-van
kørende som den eneste på vejen og hvad gør han? Jep, selvfølgelig skal han
lige køre helt ind i vejkanten så jeg bliver, ja ikke bare gennemvædet, men
overplasket med en søjle af iskoldt vand og skidt som ryger ind i øjne og
mund. Jeg stopper op med det samme og giver ham den notoriske hilsen i ren
afmagt. Herefter ser jeg at han lægger an til at stoppe i nærmeste kryds og
jeg tager benene på nakken og spurter de 100m ned til ham for lige at høre
hans forklaring på hvorfor Volvoen skulle fylde så meget når der var masser
af plads. Kyllingen havde låst døren, så det blev kun til lidt banken på
ruden og lidt råben. Fjolset sad bare derinde i sin lumrekabine og forsøgte
at se uskyldig ud. Der var ikke andet at gøre end at løbe de resterende 11
km i gennemblødt tilstand.

Nogle gange får man sgu den tanke at flere bilister sidder og har ondt i
røven over at vi er nogle der forsøger at holde landets sundhedsudgifter
nede ved at leve et sundt og aktivt liv, mens de tager sig på den 5 kg for
tunge vom.
Gad vide om han havde gjort det samme hvis det var en person i almindeligt
tøj der var kommet gående...?

Nå så kom jeg af med det som det er så populært i denne gruppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 13:30

JS skriver:

> Der var ikke andet at gøre end at løbe de resterende 11
> km i gennemblødt tilstand.

1. Sådan en idiot, man kan vel vise lidt hensyn ??

2. Hvad forhindrede dig i at løbe hjem og skifte tøj ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-06 13:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> 1. Sådan en idiot, man kan vel vise lidt hensyn ??

Man *skal* vise hensyn. Havde der været en p-vogn der havde set det
kunne det nemt havde kostet en bøde.

> 2. Hvad forhindrede dig i at løbe hjem og skifte tøj ???

Måske de 11 km?

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 14:05

Finn Guldmann skriver:

> Måske de 11 km?

22 km eller mere i løb på 1 dag ?

Fra : JS

Dato : 06-02-06 14:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> 22 km eller mere i løb på 1 dag ?

Er der noget unormalt i det?
Det kunne godt have været 20-25 km i dag, men jeg nøjedes med 13 pga vejret.
Jeg var altså 2 km hjemmefra da det skete, men man vender altså ikke om når
man først er ude over dørtrinnet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 15:03

JS skriver:

> Er der noget unormalt i det?

JA !

> Det kunne godt have været 20-25 km i dag, men jeg nøjedes med 13 pga vejret.
> Jeg var altså 2 km hjemmefra da det skete, men man vender altså ikke om når
> man først er ude over dørtrinnet.

Så lad være med at tude over de 11 km - det var jo af eget valg......

Fra : JS

Dato : 06-02-06 15:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> JA !

> Så lad være med at tude over de 11 km - det var jo af eget valg......

Der er vist ingen her der tuder.

Du er ikke løber vel? Ellers ville du forstå psykologien i det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 15:30

JS skriver:

> Der er vist ingen her der tuder.

Citat:
"Der var ikke andet at gøre end at løbe de resterende 11 km i
gennemblødt tilstand."

Det var der da, 2 km hjem i tørt tøj og så en tur på 7 km bagefter....

> Du er ikke løber vel? Ellers ville du forstå psykologien i det.

Det har du ret i. Jeg forstår ikke psykologien i at løbe 11 km i vådt

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-02-06 09:26

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er ikke løber vel? Ellers ville du forstå psykologien i det.

Jeg er både løber og bilist... og jeg forstår godt, det er træls at blive
pøset til, men jeg forstår ikke dit piveri! Jeg har været ude for det samme
som dig - men i modsætning til dig går jeg ud fra, at det skyldtes et uheld
og ikke ond vilje fra bilistens side.

Mvh. Lisbeth

Fra : JS

Dato : 07-02-06 10:02

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er både løber og bilist... og jeg forstår godt, det er træls at
> blive pøset til, men jeg forstår ikke dit piveri!

Jeg piver skam ikke. Jeg er blot vred og uforstående overfor denne
hensynsløse kørsel.

> Jeg har været ude
> for det samme som dig - men i modsætning til dig går jeg ud fra, at
> det skyldtes et uheld og ikke ond vilje fra bilistens side.

Jamen, det er da godt at du ved at dit tilfælde er lig mit. Jeg er meget
tolerant og jeg kender udmærket til de tilfælde hvor bilisten ikke kan nå at
reagere på en kæmpe pøl på vejen. Hvis du har læst mine indlæg vil du vide
at det her ikke var et sådan tilfælde. Det var ikke blot en tilpøsning på
benene. Det var en vandsøjle der gjorde at det løb ned af nakken på mig -
var det det samme du var ude for?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-06 10:14

JS skriver:

> Jeg piver skam ikke.

Citat:
"Der var ikke andet at gøre end at løbe de resterende 11 km i gennembløt
tilstand"

Fra : JS

Dato : 07-02-06 10:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> Citat:
> "Der var ikke andet at gøre end at løbe de resterende 11 km i
> gennembløt tilstand"

Der er aldrig hak i fonas plader.
Der er aldrig hak i fonas plader.Der er aldrig hak i fonas plader.Der er
[...]

Hvad var det du ikke forstod første gang jeg sagde at ovenstående sætning
ikke er et udtryk for piverier men blot en konstatering. Jeg tror simpelthen
aldrig jeg har "mødt" et så påståeligt menneske som dig...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-06 11:21

JS skriver:

> Hvad var det du ikke forstod første gang jeg sagde at ovenstående sætning
> ikke er et udtryk for piverier men blot en konstatering. Jeg tror simpelthen
> aldrig jeg har "mødt" et så påståeligt menneske som dig...

I lige måde, der var jo andet at gøre.......

Fra : JS

Dato : 07-02-06 11:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> I lige måde, der var jo andet at gøre.......

Men det ændrer ikke på at jeg ikke på noget tidspunkt har givet udtryk for
eller sagt at jeg har pevet. Jep, jeg har selv valgt at løbe videre og alle
der løber meget vil vide at dit forslag ikke er "realistisk". Jeg har nu
flere gange forklaret hvad jeg mener med sætningen, men du prøver åbenbart,
som så ofte før (senest påpeget af Jan W.) med vilje at misforstå det
skrevne. EOD

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-06 12:03

JS skriver:

> Men det ændrer ikke på at jeg ikke på noget tidspunkt har givet udtryk for
> eller sagt at jeg har pevet.

At "der var ikke andet at gøre" er at pive

> Jep, jeg har selv valgt at løbe videre og alle
> der løber meget vil vide at dit forslag ikke er "realistisk".

Så skriv da at du valgte at løbe videre i stedet for at skrive at der
ike var andet at gøre.

> Jeg har nu
> flere gange forklaret hvad jeg mener med sætningen, men du prøver åbenbart,
> som så ofte før (senest påpeget af Jan W.) med vilje at misforstå det
> skrevne.

Nej, jeg _vil_ ikke mistforstå.

Jeg undrer mig over at "der ikke var andet at gøre" når nu der var andet
at gøre.

> EOD

Bevares......

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-06 20:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> 22 km eller mere i løb på 1 dag ?

Der er jo nogen der er fanatiske.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : JS

Dato : 06-02-06 20:42

Finn Guldmann wrote:

> Der er jo nogen der er fanatiske.

Du glemte et 't'

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-06 22:24

JS skrev:
> Du glemte et 't'

Ikke iflg. min stavekontrol.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-06 21:04

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Måske de 11 km?

Hvorfor tænker jeg lige nu på noget med at køre fra Nyborg til
Sjællands odde ? <grin>

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-02-06 21:31

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tænker jeg lige nu på noget med at køre fra Nyborg til
> Sjællands odde ? <grin>

Jeg ved ikke hvoff du tænkte, men pas på med det, det kan man komme til
skade ved ;).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-06 21:44

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Jeg ved ikke hvoff du tænkte, men pas på med det, det kan man komme til
>skade ved ;).

Det er da kun hvis man falder ned af stolen af grin ;)

det var en fed joke serveret ovre i politikken, da storebæltsbroen
frøs til. Jeg husker bare forkert - det var Hannibal der serverede
den :

Lars Elmvang >> Var der noget, der forbød dig at køre til Sjællands
Odde?

Hvor til Hannibal svarede :

Hr. Elmvang,

Geografien gjorde. Køb dig et atlas, bare et skole atlas. Selve
grunden til at vi har Storebælts broen er jo at man ikke kan køre fra
Nyborg til Sjællands Odde, mest pga. vandets dybde mellem Sjælland og
Fyn.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-02-06 23:29

> [...]

> grunden til at vi har Storebælts broen er jo at man ikke kan køre fra
> Nyborg til Sjællands Odde, mest pga. vandets dybde mellem Sjælland og

:)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-06 22:22

jan@stevns.net skrev:
> Hvorfor tænker jeg lige nu på noget med at køre fra Nyborg til
> Sjællands odde ? <grin>

Kan ikke se forbindelsen.

Men det er jo noget der ovre på Djævleøen. Slige steder kommer jeg jo
kun når jeg ikke kan blive fri.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henning

Dato : 06-02-06 13:33

>Nå så kom jeg af med det som det er så populært i denne gruppe

Jeg kan kun være enig med dig - alle bilister, fodgængere, cyklister
osv. der optræder i trafikken skulle jævnligt prøve at være på "den
anden side". Så kunne bilisterne lære at tage hensyn, cyklisterne
huske lyset og give tegn osv.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bjarne Haug

Dato : 06-02-06 13:37

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tøj der var kommet gående...?
>
> Nå så kom jeg af med det som det er så populært i denne gruppe

Tjae, det er ikke nødvendigvis bilisten der er noget galt med, men generelt
at der er nogle mennesker der lider af manglende omtanke og muligheden for
lige at "lyn-reflektere" 3 sekunder hen i fremtiden.

Jeg prøver for så vidt muligt at have omtanke i trafikken, forleden dag, i
forbindelse med hvor jeg bor, kørte jeg i kolonne igennem sådan en trafik
chikane, fartbump, forude kunne jeg se at nogle stykker skulle den anden
vej, jeg har overskud og tænkte at fint nok nu er det nok passende at jeg
holder tilbage og lader nogle andre komme igennem modsat.... Det fatter
ham bagved ikke og dytter og overhaler mig og kører videre, sådan en
klaphat... Det sq frækt... Og mangel på respekt.

Fra : Nexus1@lab.org

Dato : 06-02-06 13:44

JS skrev:

> [...]
> at se uskyldig ud. Der var ikke andet at gøre end at løbe de resterende 11

Nogen speciel god grund til at du ikke sparkede dine stress hormoner ud
i Marselisborg, men absolut skulle ud og genere trafiken på en hverdag
hvor alle andre er på arbejde?

Mvh
Martin

Fra : JS

Dato : 06-02-06 14:55

Nexus1@lab.org wrote:
> JS skrev:
>
> Nogen speciel god grund til at du ikke sparkede dine stress hormoner
> ud i Marselisborg, men absolut skulle ud og genere trafiken på en
> hverdag hvor alle andre er på arbejde?

Prøv www.dmi.dk og evt. lidt historik.
Du kommer ikke særlig tit i skoven vel?

Fra : KT

Dato : 06-02-06 13:55

Du kunne da bare finde en sportslads eller et andet rekreativt område at
motionere på. Så ville vi andre også være fri for at se på de selvmedlidende
motionister uanset det foregår i løbesko eller cykelsko.

Knud.

Fra : JS

Dato : 06-02-06 14:59

KT wrote:
> [...]
> at motionere på. Så ville vi andre også være fri for at se på de
> selvmedlidende motionister uanset det foregår i løbesko eller

Ja, så kom du også frem Bo Warming II.
Det er nemlig fedt at løbe 13 km på en løbebane, men det har du selvfælgelig
aldrig prøvet. Jeg tror faktisk heller ikke at den er ryddet pt.
Jeg kender nu ikke nogen selvmedlidende motionister, kun selvtilfredse.

Efter navneforandringen havde du ellers lige lært at poste korrekt, og så
gør du det forkert igen, tsk tsk Knud

Fra : KT

Dato : 06-02-06 15:11

> [...]
> Jeg kender nu ikke nogen selvmedlidende motionister, kun selvtilfredse.
>
> Efter navneforandringen havde du ellers lige lært at poste korrekt, og så

Du kan være helt sikker på jeg aldrig har løbet 13 km på hverken en løbebane
eller i den normale trafik. Hvis det er så fedt forstår jeg fortsat ikke
hvorfor det skal foregå blandt biler og andre trafikanter, som anvender
vejnettet til det som det er beregnet til - nemlig transport og ikke leg.

Så vil jeg i øvrigt have mig frabedt a blive blandet sammen med omtalte Bo -
den halvhjerne (tomhjerne) kan jeg godt undvære.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 16:19

> [...]
>hvorfor det skal foregå blandt biler og andre trafikanter, som anvender
>vejnettet til det som det er beregnet til - nemlig transport og ikke leg.

Det var dog noget af den mest latterlige argumentation!
Så selv om man har betalt sin skat, og ydet godt for samfundet, skal
man afholde sig fra at benytte det vejnet man selv har medfinancieret
til andet end nødvendig transport?

Jeg regner det som den største selvfølge, at du aldrig har benyttet
"mit" vejnet til en eneste "for sjov tur" i din bil. I modsat fald
besidder du da en helt unik og ulækker dobbeltmoral!

>Så vil jeg i øvrigt have mig frabedt a blive blandet sammen med omtalte Bo -
>den halvhjerne (tomhjerne) kan jeg godt undvære.

I lyder da ellers relaterede!

MVH
Kent Glerup

Fra : KT

Dato : 06-02-06 17:43

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:01qeu1djduvviq344elr67mp2ue207im7d@4ax.com...

> [...]
> "mit" vejnet til en eneste "for sjov tur" i din bil. I modsat fald
> besidder du da en helt unik og ulækker dobbeltmoral!

Nej - jeg kører aldrig bil for sjov - jeg brænder kun benzin af hvis jeg har
et ærinde et eller andet sted. Om du synes mine ærinder er for sjov er op
til dig.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 17:53

>Nej - jeg kører aldrig bil for sjov - jeg brænder kun benzin af hvis jeg har
>et ærinde et eller andet sted. Om du synes mine ærinder er for sjov er op
>til dig.

Så vi har altså med en perosn at gøre, som ALDRIG har taget en tur i
bilen for hyggens skyld?

Hvis du kan svare bekræftende på det, tror jeg det taler helt for sig
selv!

MVH
Kent Glerup
(Som ofte brænder lidt fossile ressourcer af uden grund :))

Fra : KT

Dato : 06-02-06 19:05

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cjveu15ag021p1leui8sfgm3jskss6tvct@4ax.com...

> Så vi har altså med en perosn at gøre, som ALDRIG har taget en tur i
> bilen for hyggens skyld?

Hvad hygge er der ved at køre i bil uden at have et formål?

Knud

Fra : JS

Dato : 06-02-06 19:12

KT wrote:
> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:cjveu15ag021p1leui8sfgm3jskss6tvct@4ax.com...

> Hvad hygge er der ved at køre i bil uden at have et formål?

Så er der vel også et forml med at cykle/løbe/køre på rulleskøjter m.m.
Kører du aldrig en tur ud i det blå i bilen som ren hygge?

Fra : KT

Dato : 06-02-06 19:22

> Så er der vel også et forml med at cykle/løbe/køre på rulleskøjter m.m.
> Kører du aldrig en tur ud i det blå i bilen som ren hygge?

Nej - hvis jeg skal i skoven er formålet at komme i skoven - måske ligger
den så fjernt at jeg kører dertil, men så er mit må stadigvæk at finde
P-pladsen ved skov X - ikke at køre ud i det blå.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 20:32

On Mon, 6 Feb 2006 19:21:56 +0100, "KT"
<knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote:

> [...]
>den så fjernt at jeg kører dertil, men så er mit må stadigvæk at finde
>P-pladsen ved skov X - ikke at køre ud i det blå.

Vi kan så konkludere at du ikke hygger dig i skoven :)

Kors du må ha' et trist liv!
Også sjovt som din argumentation hænger fuldstændigt i hegnet!

MVH
Kent Glerup

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-06 21:06

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev :

>Hvad hygge er der ved at køre i bil uden at have et formål?

Hør hov - hvad hulen laver du i denne gruppe ?

<grin>

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-06 22:26

jan@stevns.net skrev:
> Hør hov - hvad hulen laver du i denne gruppe ?
> <grin>

Jeg havde egentlig også ventet en feberredning med noget med at
hyggeturen i sig selv var et formål.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-02-06 09:57

> Hør hov - hvad hulen laver du i denne gruppe ?

Det er skam ikke den eneste gruppe han er malplaceret i.

Bemærk: Ingen smiley!
--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-02-06 21:38

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hygge er der ved at køre i bil uden at have et formål?

Fornemmelsen af at "noget" virker, du køre, ergo er der ikke noget alvorligt
i stykker. Om den "bære" hele vejen, finder du ud af, når du vil stoppe
igen ;).

Fra : KT

Dato : 07-02-06 08:43

> Fornemmelsen af at "noget" virker, du køre, ergo er der ikke noget
> alvorligt i stykker. Om den "bære" hele vejen, finder du ud af, når du
> vil stoppe igen ;).

At tingene virker kan jeg jo ligeså vel finde ud af på en tur til Brugsen
eller på en tur til arbejde - jeg behøver da ikke køre en ekstra hyggetur
pga. det.

Knud

Fra : JS

Dato : 07-02-06 10:03

KT wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en
> meddelelse news:43e7b2c5$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> At tingene virker kan jeg jo ligeså vel finde ud af på en tur til
> Brugsen eller på en tur til arbejde - jeg behøver da ikke køre en
> ekstra hyggetur pga. det.

Og du kører aldrig en omvej på vej hjem fra skoven for lige at se lidt på
landskabet?

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 14:14

[snip]en masse tuderi[/snip]

Slap dog af, det er i 98% af tilfældende ikke muligt at se hvor dyb en pøl
er/ikke er.. så hvis du ikke kan klare kulden, så vent til det bliver
sommer..
For øvrigt så er der vist intet der giver dig ret til at løbe på
cykelstien...

/Juel

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 06-02-06 14:28

måske løber han lige så hurtigt som hjulben

men lidt ret skal han have .... ALLE i trafikken er blevet meget mere
egoistiske og kan ikke se længere edn deres egen snude.

jeg holder også gerne tilbage for andre trafikanter ... og jeg var også
typen der rejste mig op for ældre mennesker dengang jeg var så uheldig at
køre i bus.

er tiden ikke inde til en ny NG der hedder dk.teknik.raserianfald ... og
teknik for at der måske var nogle teknikker der kunne hjælpe andre til at få
deres agressioner ud, uden at det involdvere andre end dem selv

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 14:56

> måske løber han lige så hurtigt som hjulben

haha ja måske

> [...]
>
> jeg holder også gerne tilbage for andre trafikanter ... og jeg var også
> typen der rejste mig op for ældre mennesker dengang jeg var så uheldig at

Det gør jeg også 98% af gangene.. men om en vandpyt er 2 eller 10cm dyb kan
man altså ikke ligge og tage højde for i disse sjap tider..

Mvh
Morten

Fra : Broegger

Dato : 06-02-06 15:16

"Juel" <him> skrev news:43e7555d$0$15782$14726298@news.sunsite.dk:

> Det gør jeg også 98% af gangene.. men om en vandpyt er 2 eller 10cm
> dyb kan man altså ikke ligge og tage højde for i disse sjap tider..

Så derfor håber man den er 15 cm dyb De ser så sjaw ud ba'etter

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : JS

Dato : 06-02-06 15:03

Juel wrote:
> [snip]en masse tuderi[/snip]
>
> Slap dog af, det er i 98% af tilfældende ikke muligt at se hvor dyb
> en pøl er/ikke er..

Tro mig, det var muligt. Den var rigtig stor og hvis han var i tvivl kunne
han bare køre udenom for en sikkerheds skyld.

> så hvis du ikke kan klare kulden, så vent til det
> bliver sommer..

Hvis du ikke kan klare at cyklister ikke har lys på så vent til det bliver
sommer og kør kun i dagslys.

> For øvrigt så er der vist intet der giver dig ret til at løbe på
> cykelstien...

Ret beset har du vel ret, men jeg har aldrig mødt nogen kommentarer fra de
utallige politifolk jeg har mødt på mine ture. Som sagt var der ikke ryddet
på fortovet = spejlglat og ufremkommeligt.

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 06-02-06 16:54

> Tro mig, det var muligt. Den var rigtig stor og hvis han var i tvivl kunne
> han bare køre udenom for en sikkerheds skyld.

Naturligvis skal man så vidt muligt vise hensyn til andre trafikanter, men
det lyder som om du mener, at bilisten burde have foretaget en
undvigemanøvre pga en kombination af vand på vejbanen og en løber på
cykelstien? Det kunne da hurtigt gå hen og være til unødig fare for den
resterende trafik i et vejr som i dag, hvor de fleste knap nok kan finde ud
af at køre ligeud

> Ret beset har du vel ret, men jeg har aldrig mødt nogen kommentarer fra de
> utallige politifolk jeg har mødt på mine ture. Som sagt var der ikke
> ryddet på fortovet = spejlglat og ufremkommeligt.

Igen, du har selv valgt at bruge cykelstien (hvilket jeg heldigvis ikke skal
blande mig i, så længe jeg ikke bruger den samme cykelsti til at cykle på),
men du kan ikke forvente at bilisterne ligger og kører i zig-zag (med vilje)
af den grund - hvis du vil opnå den slags kaos må du helt ud på kørebanen

Derudover vil jeg dog mene, at man generelt forsøger at holde afstand til
andre trafikanter, der bevæger sig i vejkanten, men det er jo nok mere at
sikkerhedsmæssige årsager...

--
Jacob

Fra : JS

Dato : 06-02-06 17:19

Jacob Buus Smidt wrote:

> [...]
> unødig fare for den resterende trafik i et vejr som i dag, hvor de
> fleste knap nok kan finde ud af at køre ligeud

Jeg ville ikke reagere som jeg gjorde, hvis det var et sådan tilfælde som du
beskriver. Pølen var virkelig stor på det sted og han kunne se den på min 50
m afstand. Den har virkelig rykket i rattet da han kørte gennem den og hvis
han ikke har opdaget den søjle af vand der stod op, har han virkelig sovet.
Men ja, jeg har selv valgt at løbe på cykelstien, men der er sgu da ikke
nogen cyklister der kører ud i det vejr, kun kilometerhungrende løbere

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 17:42

JS skriver:

> Men ja, jeg har selv valgt at løbe på cykelstien, men der er sgu da ikke
> nogen cyklister der kører ud i det vejr, kun kilometerhungrende løbere

Hvordan tror du at jeg kom til og fra arbejde i dag ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : JS

Dato : 06-02-06 18:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> JS skriver:

> Hvordan tror du at jeg kom til og fra arbejde i dag ???

Du slap vist også for det værste sne-sjaske-regnvejr her omkring middagstid.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 20:10

JS skriver:

> Du slap vist også for det værste sne-sjaske-regnvejr her omkring middagstid.

Det var samme vejr klokken 6.45 da jeg kæmpede mig gennem snemasserne.

Klokken 16.00 var det "blot" regn.

Fra : Ove Nielsen

Dato : 06-02-06 18:28

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Pølen var virkelig stor

Har du ikke tænkt på at det måske kunne være lettere for dig at stoppe op
før den omtalte stor Pøl. Du har da nemmere ved at stoppe op, og du så
åbenbart Pølen hvor bilisten nok først så den da det var for sent, og ang
dine 11 km så kunne du jo bare have løbet de 2 km tilbage, skiftet og taget
turen igen ( så have du også løbet lidt flere km) og måske fået afreageret
der .

Mvh O.Nielsen

Fra : JS

Dato : 06-02-06 18:38

Ove Nielsen wrote:
> [...]
> tilbage, skiftet og taget turen igen ( så have du også løbet lidt
> flere km) og måske fået afreageret der .

Om jeg kunne have løbet hjem... Jo, det kunne jeg selvfølgelig, jeg kunne
også have sat mig ind på grillbaren og tørret mit tøj på radiatoren, men det
er vel egentlig irrelevant. Jeg valgte at løbe videre og det er jeg tilfreds
med nu, men det er vel ikke så interessant at debattere. Er det?

Jeg så først pølen i sidste øjeblik. Jeg havde nok at gøre med at hoppe
mellem pytterne og snedyngerne på cykelstien. Og hvis du har læst resten af
indlæggene ville du se at bilisten havde 50 m. til at reagere.

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-02-06 22:40

Ove Nielsen wrote:

> Har du ikke tænkt på at det måske kunne være lettere for dig at stoppe op
> før den omtalte stor Pøl.

Hvorfor skal man regne med at andre ikke følger de mest basale
færdselsregler? Det er trods alt ikke så svært at vise hensyn - men gud
forbyde at hastigheden må sættes ned under den skiltede..

...suk..

Torben

Fra : Thomas J.

Dato : 06-02-06 15:15

Den Mon, 6 Feb 2006 13:20:29 +0100 sendte "JS" <js_539@hotmail.com>
følgende røgsignaler:

> [...]
>nede ved at leve et sundt og aktivt liv, mens de tager sig på den 5 kg for

Ja, det er godt at være frelst i disse for vort land så frygtelige
tider.

>Gad vide om han havde gjort det samme hvis det var en person i almindeligt
>tøj der var kommet gående...?

Nej da, han gjorde det kun fordi at det var dig.

Nå, jeg håber at dit udslæt bagi forsvinder med tiden. Det er ikke
godt at have ondt i røven for længe.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.870 km)

Fra : JS

Dato : 06-02-06 15:54

Thomas J. wrote:
> Den Mon, 6 Feb 2006 13:20:29 +0100 sendte "JS" <js_539@hotmail.com>
> følgende røgsignaler:

> Ja, det er godt at være frelst i disse for vort land så frygtelige
> tider.

Frelst? Jeg nyder at løbe, jeg nyder at have et godt helbred, men jeg ser
skam ikke ned på folk der ikke gør.

> Nej da, han gjorde det kun fordi at det var dig.

Ja, det var desværre også min tanke...

> Nå, jeg håber at dit udslæt bagi forsvinder med tiden. Det er ikke
> godt at have ondt i røven for længe.

Hvad pokker skulle jeg have ondt i røven over?

Fra : Nexus1@lab.org

Dato : 06-02-06 15:39

JS skrev:

> Prøv www.dmi.dk og evt. lidt historik.
> Du kommer ikke særlig tit i skoven vel?

Faktisk løb jeg lidt skov fredag og søndag, det var lidt af en
halsbrækker da det er meget bakket. Lørdag var 10 km handicapløb på
landevej i tiden 44m.25s.

Fra : Nexus1@lab.org

Dato : 06-02-06 16:09

KT skrev:

> Du kunne da bare finde en sportslads eller et andet rekreativt område at
> motionere på. Så ville vi andre også være fri for at se på de selvmedlidende
> motionister uanset det foregår i løbesko eller cykelsko.

Har du nogensinde prøvet at give den berømte fuck-finger til en
lortebilist..........................................................................i
et par rulams-luffer? :-Q

Mvh
Martin

Hundelortene op i hundene
Hundene ind i bilerne
Bilerne ud af byen

Fra : Kim S

Dato : 06-02-06 16:57

<Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
>Hundelortene op i hundene
>Hundene ind i bilerne
>Bilerne ud af byen

Eller fodgængerne ind i lejlighederne......Så er der bedre
plads til bilisterne

Mvh, Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-02-06 09:58

KT skrev:

> [...]
lortebilist.........................................................................i

Jeg har aldrig set en bilist med rulamsluffer ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-02-06 16:11

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[KLIP - en idiotisk bilist]

> Nå så kom jeg af med det som det er så populært i denne gruppe

Håber det hjalp
I hvert fald kan vi endnu engang konstatere at der findes idioter "på begge
sider" der ikke burde have lov til at færdes ude blandt os andre (og det var
bestemt ikke dig jeg mente).
Omvendt ville den her skønne gruppe jo skrumpe betydeligt hvis alle
pludselig begyndte at vise hensyn

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Nexus1@lab.org

Dato : 07-02-06 11:31

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> et par rulams-luffer? :-Q
>
> Jeg har aldrig set en bilist med rulamsluffer ;)

Det er en udpræget kvindelig cyklist ting rettet mod bilister

Martin
ex-esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-06 16:55

Per Henneberg Kristensen skrev:

> <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Det er en udpræget kvindelig cyklist ting rettet mod bilister

Du skrev altså - jf. ovenstående - at lortebilisten var iført et par
rulamsluffer ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-02-06 07:10

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er cyklister nogle intolerante egoister, men det slår på ingen måde
> bilister. Jeg er både daglig gænger, løber, cyklist og bilist.

Hvad har ovenstående at gøre med dit indlæg? :) Bilisten er jo ikke
intolerant, men orker blot ikke at se 50 meter længere frem på vejen. Det
kan cyklister godt finde ud af :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Nexus1@lab.org

Dato : 10-02-06 14:12

Per Henneberg Kristensen skrev:

> <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

> Du skrev altså - jf. ovenstående - at lortebilisten var iført et par
> rulamsluffer ;)

Ja det er ikke helt løgn. Den danske sprog er en svær en nogle gange.
Har du nogensinde, iført et par rulamsluffer prøvet at give den
berømte fuck-finger til en bilist?
Det var straks meget bedre
Læg specielt mærke til at jeg brugte den nye kommaregel!!!