|
| Olieforbrug Fra : tb |
Dato : 05-02-06 19:32 |
|
´Min instrukstionsbog siger max 1,5l per 1000km, og det er jo helt
vanvittigt hvis I spørger mig, men alligevel
Min 250kkm gamle felicia brugte ca 1 l per 7,500 km (mine olieskift
intervaller)
Min 150kkm 1.9SDI bruger åbenbart ca 0,7l på 2000km. Rigeligt indenfor det
lovlige, men hvis den nu var i SUPER stand, ville den så ikke bruge mindre?
eller er det bare sådan for sådan en diesel ting?
| |
Ole Frederiksen (05-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Frederiksen |
Dato : 05-02-06 20:07 |
|
"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:43e64496$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> ´Min instrukstionsbog siger max 1,5l per 1000km, og det er jo helt
> vanvittigt hvis I spørger mig, men alligevel
Det er vist formuleret så fabrikanten ikke kan hænges op på ret meget.
>
> Min 250kkm gamle felicia brugte ca 1 l per 7,500 km (mine olieskift
> intervaller)
> Min 150kkm 1.9SDI bruger åbenbart ca 0,7l på 2000km. Rigeligt indenfor
> det lovlige, men hvis den nu var i SUPER stand, ville den så ikke bruge
> mindre? eller er det bare sådan for sådan en diesel ting?
Det lyder af lidt meget. Min gamle Carina E 1,8 med 180.000km brugte ikke
engang 0,5 liter mellem olieskift (10.000km)
Min nuværende Passat TDi 110hk (ikke PD) fra 1999 har kørt 380.000km og
bruger ca. 1 liter for hver 10.000 km
M.v.h. Ole Frederiksen
| |
Per Henneberg Kriste~ (05-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 05-02-06 21:46 |
|
"Ole Frederiksen" <ole@lene-brinch.dk> skrev i en meddelelse
news:43e64cf8$0$1748$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min nuværende Passat TDi 110hk (ikke PD) fra 1999 har kørt 380.000km og
> bruger ca. 1 liter for hver 10.000 km
Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
ikke noget.
--
Per, Esbjerg
| |
Ole Gaarde Kristense~ (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 06-02-06 06:47 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43e66415$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Ole Frederiksen" <ole@lene-brinch.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e64cf8$0$1748$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Min nuværende Passat TDi 110hk (ikke PD) fra 1999 har kørt 380.000km og
> > bruger ca. 1 liter for hver 10.000 km
>
> Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
> ikke noget.
>
Årh I med alle jeres nye biler
Min MB E300D med godt 541.000 km på bagen bruger 0,2-0,3 ltr på 8-10.000 km
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 07:26 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
> ikke noget.
>
Så har du et prob., enten kommer der vand eller fuel i olien, til at
erstatte den. Det er fysisk umuligt at lave den så tæt, at forbruget er
0..... ;). Det er ikke så meget forbruget som kan forurolige, det er mere
hvis det stiger på kort tid. Mange biler bruger 1l./ 3-4 kKm., nogen mere,
uden der er noget galt. Sjovt nok vil mange ejere bare ikke indrømme det,
måske fordi de fejlagtigt tror de har købt en "slidt op bil"?..;). Fx. er
det alm. kendt at den faceliftede 2.0 brugt af VAG, kan have et "stort"
forbrug.
| |
Per Henneberg Kriste~ (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-02-06 07:48 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:43e6eb52$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
>> ikke noget.
>>
> Så har du et prob., enten kommer der vand eller fuel i olien, til at
> erstatte den. Det er fysisk umuligt at lave den så tæt, at forbruget er
> 0..... ;).
Når jeg kører lange ture (Italien) er der heller ingen forbrug :)
> Det er ikke så meget forbruget som kan forurolige, det er mere hvis det
> stiger på kort tid. Mange biler bruger 1l./ 3-4 kKm., nogen mere, uden der
> er noget galt.
.... uden at _forhandleren_ mener der er noget galt. Det er så dejligt
billigt for ham ...
> Sjovt nok vil mange ejere bare ikke indrømme det, måske fordi de
> fejlagtigt tror de har købt en "slidt op bil"?..;). Fx. er det alm. kendt
> at den faceliftede 2.0 brugt af VAG, kan have et "stort" forbrug.
Benzinbil? Adder!
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 08:28 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Når jeg kører lange ture (Italien) er der heller ingen forbrug :)
>
Er du arkitekt?, de tror oss at vand løber opad ;). Det er lige så let som
at tro, en motor er 100% tæt. Desuden bruger man kontrol-vejning, pga
temperaturen har indflydelse på niveauet.
>
> Benzinbil? Adder!
>
Der gør sig det det samme gældende for en diesel, konstruktionen er den
samme, cylinder-stempel-ventiler.
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-02-06 08:03 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Så har du et prob., enten kommer der vand eller fuel i olien, til at
> erstatte den. Det er fysisk umuligt at lave den så tæt, at forbruget er
> 0..... ;)
Tjah, mine "Eenottere" havde et så minimalt olieforbrug på de kilometer
jeg havde dem (den sidste 7 år og ~150kkm) at det ikke var til at se på
oliepinden.
Jeg kan til gengæld garantere for at der hverken var benzin eller vand i
olien.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 08:51 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> Tjah, mine "Eenottere" havde et så minimalt olieforbrug på de kilometer
> jeg havde dem (den sidste 7 år og ~150kkm) at det ikke var til at se på
> oliepinden.
Dit elskede VW har ellers glimraget med at introducere en afløser, den
brystsvage 2.0, som er kendt for at kunne have et mere end voksent forbrug,
op til 1l./ 1-2 kKm. ;). Men måske er det deres kvalitets-styring som er
svigtet?.
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-02-06 09:01 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Dit elskede VW har ellers glimraget med at introducere en afløser, den
> brystsvage 2.0, som er kendt for at kunne have et mere end voksent forbrug,
> op til 1l./ 1-2 kKm. ;). Men måske er det deres kvalitets-styring som er
> svigtet?.
Pas. Den 2,0 har jeg ikke fundet interessant......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 09:11 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>> Dit elskede VW har ellers glimraget med at introducere en afløser, den
>> brystsvage 2.0, som er kendt for at kunne have et mere end voksent
>> forbrug,
>> op til 1l./ 1-2 kKm. ;). Men måske er det deres kvalitets-styring som er
>> svigtet?.
>
> Pas. Den 2,0 har jeg ikke fundet interessant......
>
Pga. olieforbruget?, det er ellers en billig oliebrænder ;). Ikkedesomindre
er det et fact begge dele.
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-02-06 09:51 |
| | |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 10:32 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>> Pga. olieforbruget?
>
> Næh, generel motorkarakteristik.
>
Det skulle ellers forsvare brugen, at "oliebrænderen" har god trækkraft ved
små omdr, flad momentkurve, og god økonomi, med sit nye crossflow-topstykke.
Din dør jo bare den får lidt omdr. ;).
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-02-06 11:24 |
| | |
Ukendt (06-02-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-02-06 11:43 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>> Din dør jo bare den får lidt omdr. ;).
>
> Nope.....
>
Det er relativt, ingen dieseler kan lide / har brug for omdr. Omtalte
"oliebrænder" forøvrigt heller ikke.
| |
|
|