On 4-Feb-2006, Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
> > Mht. til økonomien kan min Røver da gøre det endnu "bedre"
> > jeg er sikker på at jeg er vel over 10kr/km, men tør ikke
> > regne efter.
>
> Av. Det er dyrt at være i Tivoli.
Det var vist også lidt overdrevet, men siden 93 omkring 30k til dele og
4 til 6 km/l (med blyfod) Det er mest fordi den ikke kører ret meget.
Hvis jeg regner efter siden den kom til huset, i 72 så har det nok ikke
været så slemt endda. Men siden 93 hvor fader min drog til himmels
har den ikke lavet ret meget.
Stumper er billige, indimellem ufatteligt billige. Som da motoren skulle
totalrenoveres. Topstykkerne kostede kr.550 stykket incl. moms.
ventiler kr.37 og kr.48, løfterne kr. 49 og sådan fortsætter listen
Det var i 1992 hos ÅKM-racing. Det endte med at vi skiftede alt.
Siden det har den gået 18.347 km
Men når stumperne er billige, så går der "den skifter jeg sgu også"
i selv små reparationer. Sidste indkøb var et komplet sæt gummi
til dørene og klappen.
> Forløbig kan jeg lide udbuddet af reservedele, og at alle problemer er
> "kendte". Bare at få pinpointet en opslidt rotor og fordeler var noget
> værkstedet måtte give op overfor på Roveren - de skiftede wastegaten i
> blinde, og fandt aldrig fejlen - suk! onlinediagnostics.co.uk var en ven
> i nøden - problem solved
Der er én ting der aldrig er kommet til at virke ordentligt: Automat-
chokeren. Det er en rigtig led dims der åbenbart ikke kan virke når
den bliver skruet i. Løsningen har været at sætte det største batteri
der passer i. Rover har sikkert vidst det var nødvendigt, for batteriet
er på størrelse med noget fra en mejetærsker
(Hvis nogen undrer sig så er dytten en P5B coupé)
Hygge,
Basse
16 ventiler, men på den rigtige måde