/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så blev Roveren solgt..
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-02-06 16:27

...og min importAudi skal have plader på. Fra og med idag forsager jeg
således alt der ikke kommer fra VAG koncernen, og hyler glad og gerne
med når inferiøre bilmærker skal mobbes

Spøg til side - vores Rover 620ti som vi havde fra 140kkm til 223kkm
over de sidste knap 4 år er klart den bil vi har været gladest for - og
haft længst. Værditabet kan opgøres til 110.000,- minus 40.500,- ..
kalkulere .. 69.500,- dvs. lidt under 1kr/km. Og _alle_ pengene værd.
Der har selvfølgelig været omkostninger, men jeg påstår at det nemt
kunne have været dyrere med andre biler, men næppe ligeså sjovt.

Tidligere (bil)ejerskaber :
- Austin Mini '69 - blev kørt ihjel over flere omgange, og et
skrotpræmietilbud kunne vi ikke modstå i studietiden
- Audi 100 2,3 5E ca. '83 - faders aflagte rustbunke - men sikken motor!
- Ford Taunus 2,3GLS Aut. '82 - døde endeligt af en påkørsel i parkeret
tilstand på Buddinge Hovedgade (den morgen hvor vi var kommet hjem med
vores førstefødte aftenen før - vi blev vækket af politiet)
- Ford Sierra Azur 2.0i St.Car. '92 (tror jeg) Den døde af en kørerfejl
fra min side - påkørte en kø i lav sol på motortrafikvejen fra Hillerød
(et par dage efter #2 var født hjemme - det er dyrt at få børn)
- Toyota Corolla 1,6 gsi '91 - billigt bekendskab, kun slået af Mini'en
der blev "solgt" i de gyldne skrotpræmietider for 6.500,-
- Rover 620ti '95 - sport, luksus og familiebil i ét.
- Audi 80 Avant 2,3E '93 - tilbage til rødderne.

Nu føler jeg mig virkelig gammel, så over and out herfra.

--
vh
Torben - der vist aldrig har skildt sig af med en bil uden vemod
(bortset fra Corollaen - den havde ingen sjæl)

 
 
Basse (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 04-02-06 19:37

Jeg kunne da ikke finde på at sælge min gamle Rover,
tænk at du kan nænne det
På den anden side havde din jo heller ikke V8 som de
rigtige Rovere har. Det har vel gjort det lettere for dig.

Mht. til økonomien kan min Røver da gøre det endnu "bedre"
jeg er sikker på at jeg er vel over 10kr/km, men tør ikke
regne efter.

Tillykke med VAG valget sådan nogle har jeg også udstyret
familien med

Hygge,
Basse

Torben Scheel (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-02-06 23:06

Basse wrote:
> Jeg kunne da ikke finde på at sælge min gamle Rover,
> tænk at du kan nænne det
> På den anden side havde din jo heller ikke V8 som de
> rigtige Rovere har. Det har vel gjort det lettere for dig.

Ja, den var håbløst moderne efter rigtige Roverejeres målestok. Men for
dælen hvor den 2,0 16v Turbo injection motor kan trække! En perle jeg
kommer til at savne. Kun lyden af de 5 audipropper kan lindre det lidt.
>
> Mht. til økonomien kan min Røver da gøre det endnu "bedre"
> jeg er sikker på at jeg er vel over 10kr/km, men tør ikke
> regne efter.

Av. Det er dyrt at være i Tivoli.

> Tillykke med VAG valget sådan nogle har jeg også udstyret
> familien med
>
Forløbig kan jeg lide udbuddet af reservedele, og at alle problemer er
"kendte". Bare at få pinpointet en opslidt rotor og fordeler var noget
værkstedet måtte give op overfor på Roveren - de skiftede wastegaten i
blinde, og fandt aldrig fejlen - suk! onlinediagnostics.co.uk var en ven
i nøden - problem solved

På audien finder man nemt originalt ledningsnet med relæ, stik osv. til
hængertræk for 20euro på ebay - jeg fandt mit til 10 Originale
tagbøjler i alu 20euro (aldrig udpakket) - tilsvarende original
cykelholder 4euro (!)

--
vh
Torben - Audi 80 2,3 Avant

Basse (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 05-02-06 01:04


On 4-Feb-2006, Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> > Mht. til økonomien kan min Røver da gøre det endnu "bedre"
> > jeg er sikker på at jeg er vel over 10kr/km, men tør ikke
> > regne efter.
>
> Av. Det er dyrt at være i Tivoli.

Det var vist også lidt overdrevet, men siden 93 omkring 30k til dele og
4 til 6 km/l (med blyfod) Det er mest fordi den ikke kører ret meget.
Hvis jeg regner efter siden den kom til huset, i 72 så har det nok ikke
været så slemt endda. Men siden 93 hvor fader min drog til himmels
har den ikke lavet ret meget.
Stumper er billige, indimellem ufatteligt billige. Som da motoren skulle
totalrenoveres. Topstykkerne kostede kr.550 stykket incl. moms.
ventiler kr.37 og kr.48, løfterne kr. 49 og sådan fortsætter listen
Det var i 1992 hos ÅKM-racing. Det endte med at vi skiftede alt.
Siden det har den gået 18.347 km

Men når stumperne er billige, så går der "den skifter jeg sgu også"
i selv små reparationer. Sidste indkøb var et komplet sæt gummi
til dørene og klappen.

> Forløbig kan jeg lide udbuddet af reservedele, og at alle problemer er
> "kendte". Bare at få pinpointet en opslidt rotor og fordeler var noget
> værkstedet måtte give op overfor på Roveren - de skiftede wastegaten i
> blinde, og fandt aldrig fejlen - suk! onlinediagnostics.co.uk var en ven
> i nøden - problem solved

Der er én ting der aldrig er kommet til at virke ordentligt: Automat-
chokeren. Det er en rigtig led dims der åbenbart ikke kan virke når
den bliver skruet i. Løsningen har været at sætte det største batteri
der passer i. Rover har sikkert vidst det var nødvendigt, for batteriet
er på størrelse med noget fra en mejetærsker

(Hvis nogen undrer sig så er dytten en P5B coupé)

Hygge,
Basse

16 ventiler, men på den rigtige måde

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste