Dårlig cylinder?
Fra : aadam

Dato : 04-02-06 15:26

Min gamle Opel kadett 1.3 begyndte forleden at gå dårligt. Jeg syntes
det var som om den ikke tændte ordentligt. Nu har jeg fundet ud af den
går lige godt om jeg piller tændrørshætten af på den anden cylinder
eller den er på. Der er fin gnist på, ser ikke dårligere ud end de
andre.

Siden der kommer benzin til de andre cylindre, må der jo også komme til
den. Kan der virkelig værer kommet så dårlig kompression på den
cylinder at man slet ikke kan mærke forskel på om den tænder eller ikke?.

Der er ikke bobler i vand eller lignende, men toppakningen kan jo værer
gået ind til en oliekanal.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-06 16:15

aadam wrote:
> [...]
> ikke?.
>
> Der er ikke bobler i vand eller lignende, men toppakningen kan jo

De gamle Kadetter er kendt for at knasten bliver slidt, det vil give samme
symptomer som du beskriver, det sker dog ikke sådan lige fra den ene dag til
den anden.
En anden mulighed er, at det er en ventil, som er brændt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kenneth

Dato : 04-02-06 18:46

Hej, har du tjekket om gnisten også er god på tændrøret ? Der kan være et
brud på tændrøret.
Mvh Kenneth

Fra : jørgen h

Dato : 06-02-06 11:31

start med at ombytte tændrørene.hvis resutatet er det samme så prøv at kontrolere
kompresionen,det kunne lyde som en brændt ventil.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.92.115.93)