Ferrari - bye-bye :)
Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-02-06 10:49

Fint lille klip

http://video.google.com/videoplay?docid=4335216127704358656

Den kan selvfølgelig være aftalt spil

** Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-02-06 11:13

> http://video.google.com/videoplay?docid=4335216127704358656

Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for så
igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....

Men gad i øvrigt vide, om de begge er 100 "lige standard"....hvis Ferrarien
er "modificeret", så lyder det lidt mærkeligt, hvis BMW' en ikke er det
samme...(?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Casper R

Dato : 04-02-06 11:50

> Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for

> igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....

Så se denne her.. En god gammel hvid RS Turbo vs en evo 7 som har omkring
370hk, bla ALS.
Forresten er det stadig en 1,6 cvh motor som ligger i motorrummet Men
ikke standard hehe.
Kender ham som har bilen og ja.. den er så hurtig Den løber 168.8mph på
toppen

http://video.google.com/videoplay?docid=-4885316134063471532&q=rs+turbo
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-02-06 12:24

"Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke standard hehe.
> Kender ham som har bilen og ja.. den er så hurtig Den løber 168.8mph

Øhmm.... jaa... men Escort'en bliver da stadig helt og aldeles "tørret" rent
accelerationsmæssigt af Lancer'en?! Den første lange tid ser det jo nærmest
ud som om, den holder stille! ) At den så vinder på tophastighed, er en
anden sag...

(i øvrigt ganske imponerende af Escort'en! Gad vide, hvor hurtig min
Mondeo 1.8 kunne blive...?)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Casper R

Dato : 04-02-06 12:35

> [...]
> anden sag...
> (i øvrigt ganske imponerende af Escort'en! Gad vide, hvor hurtig min

4WD med ALS = god start FWD med 300+hk... svært at stå fast hehe..
Det er bla derfor at det er nemt at banke en rst i stående start men hvis
først den er løbende skal du have en del hk for at hænge på bla bare en
190hk rst. Sjove gamle biler..
Mondeo'r har jo en ganske god zetec og de kan sagtens få 220+hk. Ian Howell
i england er god til zetec motorer
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Per O.

Dato : 05-02-06 18:34

> [...]
> ikke standard hehe.
> Kender ham som har bilen og ja.. den er så hurtig Den løber 168.8mph

prøv lige at lave samme tur hvor der er sving på banen, så er Ford'en da
hægtet totalt af. Lanceren er ikke lavet til at køre stærkt ligeud, men til
at køre i cirkler omkring hårdtpumpede husmandsbiler med et vejgreb som en
karklud. Lanceren har netop ikke nogen høj topfart, men kan lette fra 0-100
på meget kortere tid en den hårdtpumpede ford. Det er den slags man har brug
for på de små veje hvor Lanceren lammetæsker alle former for hjemmepumpede
T-Svansen biler.
Acceleration ud af en lige vej vil altid bare være et spørgsmål om at have
det bedste forhold mellem vægt og antal hk. Jeg fatter ikke at nogen synes
det er så evigt sejt at kunne køre hurtigst på en lige bane ... det kræver
intet af chaufføren udover evnen til at træde pedalen i bund, hvilket selv
en veldresseret chimpanse kunne klare. Men det bevises jo af de mange unge
mænd som lige skal en tur ind over en mark, før de fatter at fart ikke er et
problem så længe man bare kører ligeud, men et meget væsentligt problem når
vejen pludselig drejer.

Per O.

Fra : martin

Dato : 06-02-06 12:06

"Det er den slags man har brug
for på de små veje hvor Lanceren lammetæsker alle former for hjemmepumpede
T-Svansen biler."

der tager du grueligt fejl. hvis der er asfalt er det MEGET vigtigere at
bilen et let.
din tunge Turbo Lancer vil få problemer. der er meget mere smidigt at have
en let ordentlig bil.

Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-02-06 13:21

> der tager du grueligt fejl. hvis der er asfalt er det MEGET vigtigere at
> bilen et let.

Det har Per da heller ikke sagt, at det ikke er - men hvad er det for en
"almindelig" bil, som du mener, ville kunne nakke en pumpet "Turbo Lancer"
på en krøllet vej..?

> din tunge Turbo Lancer vil få problemer. der er meget mere smidigt at have
> en let ordentlig bil.

...hvilken.?

/Jan W Nielsen

Fra : martin

Dato : 06-02-06 13:30

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> [...]
> "almindelig" bil, som du mener, ville kunne nakke en pumpet "Turbo Lancer"

Lotus seven fra 1960'erne i garage tun trim. 550 Kg
Lotus Elan fra 60'erne i garage tun trim 600 Kg
Lotus eurupa fra 70'ernei garage tun trim. 600 kg.

alle kan køre med lotus Twin cam motoren fra 1600- til 2000 cc
twincam motoren har et suverent moment. en RACE twincam 1600,
bør have 180hk og 230 Nm , jeg ved ikke hvor meget moment en garage tunet
twincam har

Det vigtige her er Vægten, jeg ved ikke hvad en lancer vejer men.....

Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-02-06 13:56

> Lotus seven fra 1960'erne i garage tun trim. 550 Kg
> Lotus Elan fra 60'erne i garage tun trim 600 Kg
> Lotus eurupa fra 70'ernei garage tun trim. 600 kg.

Ok - jeg vidste ikke, du ville til at sammenligne med biler, der ret beset
er racerbiler til gadebrug.

I øvrigt kan jeg da lige fortælle, at jeg i en Volvo S60 R satte en Louts
Seven grundigt til vægs på en lille snørklet bane ved Biludstillingen i
Herning for et par år siden.

Der var våd bane, og med træk på fire hjul i Volvo'en var der INTET ved "kør
med de kendte", der kunne trække fra mig. Der var både Porsche, Ferrari,
Corvette mv.

....bare sådan for lige at slå fast, at en lill racer ikke *nødvendigvis* er
hurtigere end for eksempel en Evo.

/Jan W Nielsen

Fra : martin

Dato : 06-02-06 15:07

> [...]
> Ferrari, Corvette mv.
>
> ...bare sådan for lige at slå fast, at en lill racer ikke *nødvendigvis*

Nej.. du har helt ret, hvis vejgrebet ikke er helt i orden, så for man røv
af alt med 4wd.

men ret beset er lanceren vel osse en racerbil det er jo en Rally
slæde...Ik'

men lige for en sikker heds skyld så er alle 3 biltyper blevet solge til
gade brug i 60-70 erne.

Martin

Fra : martin

Dato : 06-02-06 13:35

> [...]
> "almindelig" bil, som du mener, ville kunne nakke en pumpet "Turbo Lancer"

hov hov hvornår i for løbet blev lanceren "pumpet"....

Fra : N/A

Dato : 11-02-06 08:05

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-06 08:05

Armand wrote:
> VAG's DSG gearkasse-type så jeg første gang på en Porsche
> langdistanceracer på Spa for ca. 17 år siden, og argumentet for
> "dobbelt indlægning af gear" var ganske tydelig ned ad langsiden:
> Hver gang en konkurrent skiftede gear tabte den en vogn-længde i.f.t.
> Porschen Det er ikke småting der kan tabes i gearskiftene, samt
> ved kiks :-|

Det kan koste indtil flere placeringer...

Fra : NielSV650

Dato : 14-02-06 12:43

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for
> så igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....

Det ser ud til at BMW'en rykker frem idet vinduet bliver lukket (at dømme ud
fra lyden), så måske aerodynamikken har lidt at sige der.

Niels

PS. Pokkers til båthorn sådan en Ferrari har!

Fra : Peter Weis

Dato : 04-02-06 18:34

Lars Knudsen wrote:

> Den kan selvfølgelig være aftalt spil

Ferrari'en leger vel bare med BMW'en, som en kat med en mus

mvh
Peter