Media Player tillader ikke direkte afspiln~
Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 21:47

Når jeg forsøger at streame noget, eksempelvis en udsendelse fra DR
blir jeg hver gang bedt om først at downloade en .asx fil som jeg så
igen skal åbne igen med Media Player, hvilket er et stort
irritationsmoment. I dialogboksen står følgende:

The file you are downloading cannot be opened by the default program.
It is either corrupted or has an incorrect file type. As a security
precaution it is recommended that you cancel the download

Jeg går udfra det er en sikkerhedsrelateret indstilling men kan ikke
gennemskue den. Har været inde og ændre indstillinger i
Funktioner/Internetindstillinger/Sikkerhed/Brugerdefineret niveau uden
held. Der er et Firewall logo i dialogboksen, men man ikke slå noget
fra eller til.
Der er tale om Media Player 10.

Hvordan undgår jeg den sikkerhedsindblanding når jeg bare vil åbne
en simpel fil ?

Vh

Fra : Kent Friis

Dato : 03-03-06 22:03

Den 3 Mar 2006 12:46:33 -0800 skrev henrikrisom@gmail.com:

> [...]
> It is either corrupted or has an incorrect file type.
>
> Hvordan undgår jeg den sikkerhedsindblanding når jeg bare vil åbne

At filen er "corrupted" (defekt), eller har en forkert filtype
har ikke noget med sikkerhed at gøre.

Mvh
Kent

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 22:11

Pointen er osse at den netop ikke er corrupted. En eller anden
indstilling i Security eller Firewall gør at
jeg er nødt til at hente linket ned først og så åbne. Fremfor blot
at åbne direkte fra websitet.
Det er muligt at det ikke er et sikkerhedsproblem men jeg forstår så
ikke hvorfor Firewall skal flashe sit emblem
i dialohboksen.

Vh