svc.exe kører uafbrudt?
Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 02-03-06 00:54

Jeg kan ikke forstå hvorfor svc.exe (generic hostproces for
win32-services )uafbrudt up- og downloader, som det fremgår af
Zonealarms bjælker. Jeg har kørt viruscheck uden at have fundet noget
(Norton). Jeg kører gennem en router Linksys wg54? Jeg har 2 pc'ere og
fildeling på netværket.

Ifølge status for interneforbindelser: internetgateway er der på 4½
time sendt 150.000 pakker og modtaget 210.000. Min PC skulle have sendt
130.000 og modtaget 105.000

Er der et eller andet jeg har gjort forkert?

mvh pfa

Fra : Max

Dato : 02-03-06 08:48

Hej

> [...]
> Zonealarms bjælker. Jeg har kørt viruscheck uden at have fundet noget
> (Norton). Jeg kører gennem en router Linksys wg54? Jeg har 2 pc'ere og

svc.exe er en spyware, ikke Windows

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/svc/

Mvh Max

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 02-03-06 10:01

Tak for svaret.
Beklager min manglende præcision, men det er faktisk hele 3 udgaver af
svchost.exe der kører.

Fra : Max

Dato : 02-03-06 10:09

> Beklager min manglende præcision, men det er faktisk hele 3 udgaver af
> svchost.exe der kører.

På den maskine jeg sidder ved her køre der 6 tilfælde af svchost.exe,
så det er ikke unormalt, men du er sikker på at de hedder svchost.exe
alle sammen ?

Mvh Max

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 02-03-06 10:26

ifølge Windows jobliste kører nu 5 svchost.exe
Jeg skiftede ip på min router og al denne trafik stoppede. Og også
efter at jeg har restartet!

Gad vide om nu problemet er løst.

mvh per

Fra : L.E.P.

Dato : 02-03-06 10:56

1 Mar 2006 15:54:02 -0800, skrev per.f.andersen@gmail.com :

> [...]
>130.000 og modtaget 105.000
>
>Er der et eller andet jeg har gjort forkert?

Du forveksler svc.exe med svchost.exe.

Se her

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_s.htm

(et godt stykke nede)

Hilsen Lars

Fra : per.f.andersen@gmail~

Dato : 02-03-06 11:38

Ja, du har ret i, at jeg skrev et forkert navn på de aktive processer.
Det VAR svchost.exe, der kørte uafbrudt mod nettet, men hvorfor?
Som jeg skrev i mit sidste indlæg til Max stoppede det da jeg skiftede
ip-adresse, men jeg har stadig ikke fået opklaret hvad der egentlig
skete og om det kan/vil ske igen?